Skocz do zawartości


sztyca od siodełka


21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_Giant_*

Gosc_Giant_*
  • Gość

Napisano 09 luty 2013 - 16:09

mam pytanko do fachowców czy warto skrócić sztycę od siodełka żeby zmniejszyć wagę.... sztyca jest karbonowa(nie jest krótka)...jeśli tak to ile od zacisku musi być bezpieczna długość ? czy zostawić tak jak jest ?

#2 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 09 luty 2013 - 16:10

A jak jest?

#3 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 luty 2013 - 16:16

Koniecznie musisz zostawić tyle, żeby 1. nie przyciąć krócej niż do linii wyznaczającej minimum 2. mocno sugeruję, żeby sztyca kończyłą się o przynajmniej 1-2 cm poniżej łączenia rury podsiodłowej z górną.

W razie skracania pamiętaj, żeby do ramy wchodził nie mniejszy odcinek, niż ten, który pierwotnie w nowej sztycy był oznaczony jako minimum (czyli np. jeżeli na nowej sztycy masz minimum 10 cm, to po docięciu też 10 cm powinno wejść w ramę i nie mniej).

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4 bikeservice

bikeservice
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 luty 2013 - 16:22

Tak jak mikroos pisze z zaznaczeniem że w punkcie 2 chodzi o dół górnej rury.

#5 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 09 luty 2013 - 19:27

Z tym punktem 2 to bylbym ostrozny. To nie jest regula ogolnie obowiazujaca. Nie we wszystkich typach rowerow.
To tak na wypadek, jakby ktos chcial skracac sztyce nie tylko w rowerze szosowym.

#6 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 09 luty 2013 - 20:29

Jeszcze dochodzi kwestia gwarancji... Zostaw sztycę, załóż lżejsze koła. Poczujesz różnicę o wiele lepiej, niż w krótszej sztycy.

#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 luty 2013 - 20:29

Prawdopodobnie nie wziąłeś pod uwagę, jaka jest relacja kosztów obu tych inwestycji.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#8 Jarek-LT

Jarek-LT
  • Użytkownik
  • 413 postów
  • SkądKolberg

Napisano 09 luty 2013 - 20:35

Jest jedna żelazna zasada która musi być spełniona - w skrócie;

1.sztyca musi mijać węzeł pod-siodłowy a jednocześnie nie może być krótsza niż 10cm / od jej końca do zacisku pod-siodłowego

Dobrze jest również przyciąć koniec sztycy pod kątem 50-60stopni w taki sposób aby przycięty-zaczynający się język był dokładnie z przodu sztycy.
Dotyczy to wyłącznie sztyc carbon w ramach carbonowych.
W ten sposób docięta sztyca nie ''wcina ''się w rurę pod-siodłową lecz ''pracuje'' nie uszkadzając rury pod-siodłowej ramy.

Jarek-LT :lol:

#9 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 09 luty 2013 - 20:56

Prawdopodobnie nie wziąłeś pod uwagę, jaka jest relacja kosztów obu tych inwestycji.

Nie brałem, bo nie o to chodzi :D Jeśli mielibyśmy przeliczać gram/zł to okazałoby się, że musiałbyś wiercić dziury w ramie, mostku, sztycy i gdzie jeszcze masz możliwość.
Ciekawe, ile zaoszczędzi przez takie przycięcie? 30, może 50 gramów?

#10 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 09 luty 2013 - 21:29

1.sztyca musi mijać węzeł pod-siodłowy a jednocześnie nie może być krótsza niż 10cm / od jej końca do zacisku pod-siodłowego

Pozwole sie z tym nie zgodzic.
W przypadku rury podsiodlowej 20 cm powyzej wezla, sztyca, w moim wypadku musialaby miec min 42cm!

Mozna przyjac, ze jest to zasada w rowerach szosowych i na tym, imo, zasada sie konczy.

#11 bikeservice

bikeservice
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 luty 2013 - 21:41

W przypadku rury podsiodlowej 20 cm powyzej wezla,

Corratec??

#12 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 09 luty 2013 - 21:43

Pronghorn.

#13 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 luty 2013 - 22:26

Nie brałem, bo nie o to chodzi :D Jeśli mielibyśmy przeliczać gram/zł to okazałoby się, że musiałbyś wiercić dziury w ramie, mostku, sztycy i gdzie jeszcze masz możliwość.

Różnica polega na tym, że sztycę możesz bezpiecznie skrócić, a mostka bezpiecznie nie nawiercisz.

Ciekawe, ile zaoszczędzi przez takie przycięcie? 30, może 50 gramów?

Za darmo i bez ryzyka dla bezpieczeństwa? Biorę w ciemno.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#14 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 09 luty 2013 - 23:37

Za darmo i bez ryzyka - 88 mm sztycy z Decathlona:
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Producent zaznaczył, że minimum 7 cm ma być w ramie.
Ale jak widać ścianki grube, dodatkowo zbrojone jakąś metalową siatką. Na pewno nie jest to lekka sztyca (ale teraz już "tylko" 200 g).

#15 piotrfala

piotrfala
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 luty 2013 - 23:41

Na tych zdjęciach można zaobserwować ciekawą sprawę :mrgreen:
że ta sztyca z decathlon`u wcale cała węglowa nie jest a nawet bym powiedział że węgiel tu jest w mniejszości :mrgreen:

www.facebook.com/strato.bike

 

gallery_2798_164_47484.jpg


#16 Jarek-LT

Jarek-LT
  • Użytkownik
  • 413 postów
  • SkądKolberg

Napisano 09 luty 2013 - 23:46

1415chris

zasada to zasada, również można przyjąć za zasadę - nie dotyczy wszystkich ram a w szczególności wspomnianego modelu ram Pronghorn.

Jarek-LT :lol:

#17 piotrfala

piotrfala
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 luty 2013 - 23:47

zasada to zasada, również można przyjąć za zasadę - nie dotyczy modeli ram Pronghorn.


Wyjątek potwierdza regułę ;-)

www.facebook.com/strato.bike

 

gallery_2798_164_47484.jpg


#18 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 10 luty 2013 - 00:31

Na tych zdjęciach można zaobserwować ciekawą sprawę :mrgreen:
że ta sztyca z decathlon`u wcale cała węglowa nie jest a nawet bym powiedział że węgiel tu jest w mniejszości :mrgreen:

No tak, żywica na pewno tańsza od włókna. Ale przynajmniej w środku nie ma rdzenia ze zwiniętej gazety ;-) .

#19 piotrfala

piotrfala
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądPoznań

Napisano 10 luty 2013 - 09:14

To jasne to raczej włókno szklane ;-)

www.facebook.com/strato.bike

 

gallery_2798_164_47484.jpg


#20 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 10 luty 2013 - 14:08

Daję jeszcze jedno zdjęcie, na którym widać te stalowe druciki (siatkę wzmacniającą):
Dołączona grafika

A może wrzucić ten kawałek do pieca i zobaczyć, co zostanie? Włókno węglowe powinno się chyba spalić, a szklane co najwyżej stopić? Może jakieś testy destrukcyjne? Jak chcecie zobaczyć, to potnę na kawałki i będę zgniatał i palił.



Dodaj odpowiedź