Scott Speedster S50 @ LTD 2012
#1
Posted 09 February 2013 - 21:51
Oto mój pierwszy rower szosowy, który kupiłem z pomocą użytkownika tego forum (dzięki KAEM! )
Aktualna specyfikacja:
Rama: Scott Speedster LTD, aluminium 7005, D.Butted 2012 (L-56 cm)
Widelec: Scott Carbon
Wspornik kierownicy: Scott Road Team OS, 31,8 mm
Kierownica: Scott Road Drop OS, anatomiczna
Wspornik siodła: Scott, aluminium
Siodło: Selle Italia Max Flite Gel Flow, white
Piasty: Shimano 2200 / Scott Comp
Obręcze: Alexrims ETRTO 6061H-T6 622x14
Opony: Continental Grand Prix 4000 700x23C
Dźwignie przerzutek: Shimano Sora Dual Control
Przerzutka przód: Shimano Tiagra
Przerzutka tył: Shimano Sora
Dźwignie hamulca: Shimano Sora Dual Control
Hamulce: Scott Pro SCBR-530
Korby: Truvativ Isoflow , 52-42-30 z.
Środek suportu: Truvativ 07BB
Pedały: Shimano SPD SL R540, white
Kaseta: Shimano Tiagra HG50, 12-25 z., 9 b.
Łańcuch: Shimano Tiagra HG-53
Akcesoria:
Lampa przód: Author Vision LED, white
Lampa tył: Topeak RedLite II 4xLED, white
Koszyki: 2x Zefal Spring, white
Licznik: Sigma BC906
Względem fabrycznej wersji wymienione zostały następujące elementy: rama, widelec, siodło, obręcze, opony oraz pedały.
Z uwagi na to, że jest to mój pierwszy rower szosowy, nie zamierzam z najbliższym czasie wymieniać żadnych podzespołów. Mam nadzieję, że jazda na tym rowerze przyniesie mi duuuuużo frajdy
Galeria:
http://imageshack.us...46/sa400304.jpg
http://imageshack.us...19/sa400330.jpg
http://imageshack.us...89/sa400331.jpg
#2
Posted 09 February 2013 - 21:59
Wymieniona rama?Względem fabrycznej wersji wymienione zostały następujące elementy: rama, widelec, siodło, obręcze, opony oraz pedały.
Fajny rower.
3 tarcze z przodu, troche razi. Jak zajedziesz te opony, to mozesz zmienic je na te same, czarne, lepsze od tych malowanych.
#3 Gosc_Bullet_*
Posted 09 February 2013 - 22:48
#4
Posted 10 February 2013 - 12:49
Wymieniona rama?Względem fabrycznej wersji wymienione zostały następujące elementy: rama, widelec, siodło, obręcze, opony oraz pedały.
Ramka wraz z widelcem zostaly wymienione w lipcu 2012, w ramach gwarancji.
Na zdjeciu widoczne zwykle pedaly alu Authora. Obecnie czekam na paczke z moimi pierwszymi SPD.
#5
Posted 10 February 2013 - 14:15
#6
Posted 10 February 2013 - 18:14
Trzy tarcze do turystyki - sportu ( górki ) jak najbardziej w porządku. Nie każdy kocha wyczyn. Rama pierwszoklaśna. Szerokiej drogi!
3 tarcze z przodu nie tylko wyglądają jak.... ale przede wszystkim są bezużyteczne. Każdy amator dałby radę jazdy na zestawie: korba kompakt 50x34 + kaseta w zależności od ukształtowania terenu, wytrenowania itp. od najmniejszej 11-23 po 13-27 itp.
3 tarcze to jedynie sporo bezsensownego mielenia biegami, które i tak w znacznym stopniu się pokrywają. Kolejny minus zdecydowanie większa masa całego napędu.
Do tego z czasem dojdzie pewnie i sam użytkownik, na razie ważne by jazda na rowerze sprawiała mu przyjemność. Czego życzę ;-)
#7 Gosc_Bullet_*
Posted 10 February 2013 - 18:51
Nie każdy jest wytrenowany i najniższe przełożenia mogą mu się przydac. Na płaskim i z górki kompakt nie da tego co przełożenie na największej tarczy 52 lub 53.
W latach 60 tych w TDF w górach jeżdzili na 3 tarczach i nie wyglądało to ,,nieprofesjonalnie''. Mógł jezdzic w górach Merx na 3 tarczach może i dzisiaj amator. Znam paru kolegów, którzy jeżdżą sobie do Karpacza czy do Szklarskiej i mają trzy tarcze. W jednym rowerze też sobie założyłem taki osprzęt z Campy i jest ok, tym bardziej, że cenowo można osprzęt na 3 tarcze taniej dostac - ,,profesjonaliścci'' często się go taniej pozbywają
#8
Posted 10 February 2013 - 20:19
Do tego z czasem dojdzie pewnie i sam użytkownik, na razie ważne by jazda na rowerze sprawiała mu przyjemność. Czego życzę ;-)
Serdeczne dzieki
To prawda, z czasem kiedy bede wiedzial o co chodzi w kolarstwie szosowym, byc moze zmienie caly naped wraz z przerzutkami. Na razie nie ma to najmniejszego sensu. Po przesiadce z mojego pietnastokilogramowego czolgu mtb z pedalami platformowymi i tak bede sie czul jak na motocyklu...
#9
Posted 11 February 2013 - 16:58
Dla jednego niefajnie wygląda korba z trzema tarczami, dla kogoś innego stalowa ramka z pretensjonalnym malowaniem.
Nie każdy jest wytrenowany i najniższe przełożenia mogą mu się przydac. Na płaskim i z górki kompakt nie da tego co przełożenie na największej tarczy 52 lub 53.
Taki mały szczegół. 50x11 jest przełożeniem twardszym od 52x12. 53ki w standardzie zazwyczaj nie występują.
EOT. Dyskusję uważam za bezsensowną.
Lepiej panie kugel?
#10
Posted 11 February 2013 - 18:43
#11
Posted 11 February 2013 - 20:35
3 blaty są w 90% bezużyteczne na nasze drogi. Chyba że w Himalaje pojedziemy to się wrzuci na małą tarczę. Jak wspomniał Mailk korba kompaktowa w zupełności wystarczy. Pzrecież łatwo policzyć 50:11= 4,54...... 52:12=4,33 im wyższa cyfra tym twardsze przełożenie przecież.
Nie ważne czy ktoś dopiero zaczyna jeździć, czy już trochę się wkręcił na takiej korbie spokojnie można dać sobie radę na wszystkich trasach. Można pocisnąć mocno, a i wjechać można pod duże góry. Nie wiem też czemu niektórzy dyskfalifikują kompakty i aby mieć jak największą patelnię na przodzie. Nie ważne, że kadencja 70 ale ciśniem i dalej przełożeń brakuje. :mrgreen:
#12
Posted 11 February 2013 - 20:54
Nie wiem też czemu niektórzy dyskfalifikują kompakty i aby mieć jak największą patelnię na przodzie.
Chwila, Panowie. Bo juz sie pogubilem. Kompakt to taki rower, ktory ma tylko dwa blaty na przedniej tarczy, tak?
Na ten temat (rzeka) sie nie wypowiem, bo w zyciu nie jezdzilem na kolarce, ale wydaje mi sie, mimo wszystko, ze czasem zrzuce na ta najmniejsza zebatke. Nawet w Redzie zdarzaja sie gorki, mniejsze i wieksze
#13
Posted 11 February 2013 - 20:59
#14
Posted 11 February 2013 - 21:21
Kompakt to korba z blatami 50/34, w odróżnieniu od klasyka 52/39.Chwila, Panowie. Bo juz sie pogubilem. Kompakt to taki rower, ktory ma tylko dwa blaty na przedniej tarczy, tak?
#15
Posted 11 February 2013 - 21:23
#16
Posted 11 February 2013 - 22:39
Nie ważne, że kadencja 70 ale ciśniem i dalej przełożeń brakuje. :mrgreen:
Mój ulubiony typ "kolarza".
Kolana skrzypią, koleś sapie jak lokomotywa, "ośka" z tyłu już niemal bez zębów, ale idzie gościu ostro... po płaskim 31km/h. I byłoby pewnie więcej na budziku jakby blat 56T zapodać ;-)
To że zrzucisz to nie ma żadnych wątpliwości, a wszystko przez "genialność" napędu z 3 tarczami. Średnia tarcza to 42T, która ani to na płaskie ani w góry ani ... nigdzie. Co najwyżej do rowerów górskich się nadaje.Na ten temat (rzeka) sie nie wypowiem, bo w zyciu nie jezdzilem na kolarce, ale wydaje mi sie, mimo wszystko, ze czasem zrzuce na ta najmniejsza zebatke. Nawet w Redzie zdarzaja sie gorki, mniejsze i wieksze
Spokojnie. Pojeździsz, zobaczysz co i jak, sam wyciągniesz odpowiednie wnioski i zanim się obejrzysz będziesz szukać tematów o korbach kompaktowych albo nawet i o standardowych .
Miłego raz jeszcze.
#17 Gosc_Bullet_*
Posted 11 February 2013 - 22:56
Średnia tarcza - 42 przyda Ci się chocby podczas jazdy na trenarzeże - nie trzeba wtedy nadwyrężac ramy wrzucając na największą tarczę.
#18
Posted 11 February 2013 - 23:33
O proszę pan się zaczyna pienić.. super.Jaczaq Olej gadki ,,profesjonalistów'' w rodzaju malika i mu podobnych.
Zgadza się ani jest to ujma, ani waga nie ma znaczenia dla początkującego.Po prostu jezdzij na tych trzech blatach i tyle. Ani to żadna ujma, ani problem z wagą roweru.
To są dęte problemy wymyślane przez formumowych gawędziarzy - estetów onanizujących się nad kątami ramy w rowerze i doznających spazmów, jak ktoś ich skrytykuje.
Dęte problemy? Spazmy? Forumowi gawędziarze? Esteci?
Oczywiście powtarzamy tylko w kółko dyrdymały nie sprawdzając wcześniej danych rozwiązań. Na rowerach nie jeździmy, nie trenujemy, nie ścigamy się tylko się na nie za przeproszeniem spuszczamy.... a następnie je pucujemy żeby móc chwilę później poprawić.
Średnia tarcza - 42 przyda Ci się chocby podczas jazdy na trenarzeże - nie trzeba wtedy nadwyrężac ramy wrzucając na największą tarczę.
To tak na poważnie czy w ramach 1.04? Jeśli na poważnie no to gratuluję, przedstawił pan mega argument, przy którym nasze argumenty wymiękają.
Czekamy na kolejne.
#19
Posted 12 February 2013 - 06:02
Manetek nie musisz zmieniać severall. Kompakt to nie jest typ roweru tylko korby, która ma rozstaw otworów mocujących tzw. BCD 110mm, zamiast 130mm (135mm w Campagnolo), przez co możliwe jest zamontowanie zębatki mniejszej niż 38z. Typowy układ zębatek w korbie kompaktowej to 50/34z.
Już pociągne to w tym temacie jeśli można. Wystarczy mi zmiana korby czy przerzutke przednią też by pasowało?
#20
Posted 12 February 2013 - 06:15