Skocz do zawartości


Zdjęcie

Malikowe wozidło No.2 by Rychtarski


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
76 odpowiedzi w tym temacie

#1 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 11 luty 2013 - 10:24

Mam nadzieję, że się nie obrazicie za CX'a w głównej galerii ;-)
W sumie to jest dla mnie bardziej szosówka do codziennych treningów z możliwością jazdy w lekkim terenie ;-)

Specyfikacja:

Rama: Columbus Spirit + tylne haki od XCr'a + przedni hak przerzutki z nierdzewki
Widelec: Columbus Thorn (wcześniej był MAX, ale niestety był zbyt wąski)
Stery: Token
Manetki: Sram Rival
Przerzutka p + t: Sram Force
Korba: Sram Force + zębatki Race Face 46/36
Kaseta: Shimano 5700 12-27, 11-23
Łańcuch: Campy Record
Koła: Ambrosio Nemesis, Novatec, Sapim Race, A.Dugast Pipistrello
Kokpit: Deda Zero 100
Sztyca: Deda SuperZero
Siodło: San Marco Regale
Hamulce: Tektro cośtam (wymiana w przyszłości na Avid Ultimate)
Pedały: Look Keo Classic/Crank Brothers cośtam

Dołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafika Dołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafika

Więcej zdjęć m.in. w trakcie tworzenia ramy ---> https://picasaweb.go...usSpiritForLugs

#2 Gosc_Castor Troy_*

Gosc_Castor Troy_*
  • Gość

Napisano 11 luty 2013 - 10:31

Cześć,

Fiu, fiu! Śliczności! :-D Klasyka, że hej. Najbardziej podobają mi się te białe gumki na klamkach i to logo "Invaders...". :-)

#3 Dromik

Dromik
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 11 luty 2013 - 10:47

:shock:

Też chce taki

#4 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 11 luty 2013 - 11:37

Rychtarski zawdzięcza Ci świetną reklamę a jest czym się "pochwalić".
Fajne masz te rowerki!
P.S. aż szkoda go brudzić w terenie ;-)

#5 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 11 luty 2013 - 11:51

Dzięki ;-)

KAEM: ja się nadal dziwię czemu tak mało stalówek jeździ po naszych drogach.
Panowie Rychtarscy znani są bardziej na zachodzie jak u nas.
W Polsce dalej przeżywamy fascynację plastikiem. Prędko pewnie się to nie zmieni... hmm ale może to i dobrze, przynajmniej jeżdżę na czymś innym niż wszyscy ;-)

CT: To logo to nie logo invders tylko prodigy ;-)

#6 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 11 luty 2013 - 12:10

Dla mnie kolejny fajny rowerek na forum, odbiegający od reguły czyli plastikowego carbonu. Połączenie bieli z niebieskim wyszło naprawdę super, nic tylko jeżdzic i myslec o kolejnym projekcie Malik :mrgreen:

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#7 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 11 luty 2013 - 12:35

Rychtarski zawdzięcza Ci świetną reklamę a jest czym się "pochwalić".

Pewnie trzeci bedzie za free :)

Znowu fajnie Ci to wyszlo.

#8 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 11 luty 2013 - 16:36

ja się nadal dziwię czemu tak mało stalówek jeździ po naszych drogach.


Z tych samych powodów dla których uważasz, że korba na trzech blatach to przeżytek. Wielu ludzi uważa stalowe ramy za archaizm.

Z profilu widelec jakoś wygląda na niedopasowany do ramy.

#9 eth

eth
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 11 luty 2013 - 17:47

Cienkie, stalowe rurki to ponadczasowy TOP :-) W dodatku rama jest świetnie wykończona, lakier dobrej jakości. Ładnie połączyłeś to kolorystycznie. Szytki dają vintage'owy wygląd. Może pomyśl o hamulcach w niebieskiej anodzie? np. Frogleggsy? Jeszcze do tego ubijaki z niebieską sprężyną i będzie cudo :-D Wg mnie najładniejsza fura na forum szosowym (sic!) 8-)

#10 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 11 luty 2013 - 17:56

Cienkie, stalowe rurki to ponadczasowy TOP :-) W dodatku rama jest świetnie wykończona, lakier dobrej jakości. Ładnie połączyłeś to kolorystycznie. Szytki dają vintage'owy wygląd. Może pomyśl o hamulcach w niebieskiej anodzie? np. Frogleggsy? Jeszcze do tego ubijaki z niebieską sprężyną i będzie cudo :-D Wg mnie najładniejsza fura na forum szosowym (sic!) 8-)

Dzięki ;-)

Dobry pomysł z tymi ubijakami. Jak zajadę te co mam obecnie to pomyślę nad tymi z niebieskim akcentem ;-)

Hamulce też planuję zmienić, ale jeszcze nie teraz, do tej pory najbliżej mi było do avidów. Mam do nich bardzo dobry dostęp i super ceny.
Froggi chciałem kiedyś kupić, ale kijowy do nich dostęp no i cena mało zachęcająca.

#11 boincowiec

boincowiec
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Skądhome

Napisano 11 luty 2013 - 18:17

Klasa sama w sobie!

Nieskromnie czekam na zdjęciach CX'a ubrudzonego w błocie. :)

P.S. Pięknie wyszedł.

#12 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 11 luty 2013 - 18:45

Na zdjęciu słabo widac, ale ten wspornik siodła to zdaje się włókno karbonowe. No to ja ,,nieskromnie'' czekam na zdjęcia karbonowej sztycy po pół roku jej pracy w stalowej ramce z dociskiem na śrubę, a nie specjalny zacisk do sztyc karbonowych. Obstawiam wytarcie sztycy w miejscu styku z krawędziami rury, w którą wchodzi sztyca, a po dłuższym używaniu jej pęknięcie.

#13 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 11 luty 2013 - 19:03

Klasa sama w sobie!

Nieskromnie czekam na zdjęciach CX'a ubrudzonego w błocie. :)

P.S. Pięknie wyszedł.


Na wiosnę z całą pewnością takowe będą ;-)

kugel: masz jeszcze coś ciekawego do dodania?
Jakieś teorie na temat napędu? Może na temat lutów w ramie? Przy upale nie wypłynie z łączników?

#14 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 11 luty 2013 - 19:23

Co do lutów nie, ale jestem ciekawy, czy w ramie dali Ci taką gumową rurkę, w które powinna iśc linka do tylniego hamulca - coś jak pancerz na zewnąrz, co by Ci po pół roku linka puszczona w środku ramy nie skorodowała. Lepsze ramki coś takiego mają.

#15 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 11 luty 2013 - 20:15

Co do lutów nie, ale jestem ciekawy, czy w ramie dali Ci taką gumową rurkę, w które powinna iśc linka do tylniego hamulca - coś jak pancerz na zewnąrz, co by Ci po pół roku linka puszczona w środku ramy nie skorodowała. Lepsze ramki coś takiego mają.


Gumowa rurka do linki TYLNEGO hamulca?
Trochę amatorszczyzną zalatuje.

W mojej ramie na całej długości jest specjalna rurka przez którą pancerz idzie w całości.

#16 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 11 luty 2013 - 20:25

Masz talent do składania rowerów, obie Twoje stalówki to prawdziwe dzieła sztuki :) Są tak piękne, że przyczepić można się tylko do naprawdę małych drobiazgów :) Siodełko wyrównałbym do poziomu i obniżył nieco kierownicę :) Dołożyłbym stożki i przełaj idealny :) No może jeszcze gdybyś wstawił nieco masywniejszy, carbonowy widelec, tak duży mostek nie pasuje po prostu do widelca 1 cal / wyglądającego jak 1". Dla porównania:
Dołączona grafika

Tak na zachętę ;-) Żebyś przypadkiem nie spoczął na laurach proponuję zacząć myśleć o czymś nowym :-D
Powyżej doskonała inspiracja ;-)

#17 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 postów
  • SkądMyszków

Napisano 11 luty 2013 - 20:47

Jakiej marki są gumy na klamkach? Używałeś ich wcześniej, długo utrzymują swój kolor??

CX świetny :mrgreen:

#18 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 11 luty 2013 - 22:30

Masz talent do składania rowerów, obie Twoje stalówki to prawdziwe dzieła sztuki :)

Dzieki.

Są tak piękne, że przyczepić można się tylko do naprawdę małych drobiazgów :) Siodełko wyrównałbym do poziomu i obniżył nieco kierownicę :)

Siodło jest ustawione idealnie w poziomie przy pomocy poziomicy także zmieniać raczej nic nie będę. Tak samo jak i ustawienie przód-tył.
Kierownica nie pójdzie w dół z prostego powodu. Ten rower to custom od A do Z, każdy mm, każdy pojedynczy kąt w ramie został dobrany pode mnie. Byłem z tym rowerem na bikefitingu (velolab.pl).
Dla mnie rower ma być do bólu idealnie dopasowany, mm siodło/kiera/mostek nie w tę stronę co trzeba i już czuję dyskomfort.
To był jeden z powodów dla którego zdecydowałem się na ramę stalową z geometrią, którą mogłem sobie sam dobrać.

Dołożyłbym stożki i przełaj idealny :) No może jeszcze gdybyś wstawił nieco masywniejszy, carbonowy widelec, tak duży mostek nie pasuje po prostu do widelca 1 cal / wyglądającego jak 1".


Stożki mam w szosie, do przełaju mi nie potrzebne. Zdecydowanie preferuję jazdę na bardziej komfortowych i wręcz pancernych nemesisach.

Co do widelca. Cóż.. wnioskuje po tym co napisałeś, że bardziej nad właściwości jezdne przedstawiasz wygląd roweru.
Ja natomiast bardziej skupiam się na tym aby rower prowadził się tak jak należy i żeby jazda na rowerze była w 100% satysfakcjonująca.
Ramę mam jakoś od listopada i przez tych kilka miesięcy byłem zmuszony jeździć na widelcu karbonowym pro full carbon o wadze 467g. (btw. z chęcią go komuś odsprzedam za 4 stówki - cena kat. 999).

Widoczny na zdjęciach z pierwszego postu widelec zamontowałem w zeszłym tygodniu.
Od tamtej pory aż do teraz moja szczęka ciągle leży na ziemi i nie mogę jej pozbierać.
Ten widelec to istny majstersztyk. Jego właściwości są tak zaskakujące, że no właśnie wciąż szczęka wala mi się po podłożu.
Tłumienie drgań - bajka
Sztywność boczna - bajka
Sztywność na rozginanie podczas hamowania - jeszcze większa bajka! To jest pierwszy widelec jaki mam w przełaju w którym nie trzeba mega kombinacji przy ustawianiu hamulca aby ten nie szarpał podczas hamowania. Niezależnie od pogody, ustawienia klocków, twardości klocków (testowałem na 3 różnych) hamulec zachowuje się tak jak powinien.

Jedyna i tylko JEDYNA przewaga widelca karbonowego nad tym stalowym to masa.
Karbon jak wspomniałem 467g, stalowy 902g.
Różnica niemal dwukrotna, ale właściwości tego stalowego są nieporównywalnie lepsze od plastikowego.

Tak na zachętę ;-) Żebyś przypadkiem nie spoczął na laurach proponuję zacząć myśleć o czymś nowym :-D
Powyżej doskonała inspiracja ;-)

Chętnie bym coś nowego złożył... tylko skąd na to kasę wziąć? Teraz jeśli miałbym coś składać to byłby to chyba góral 27,5" ... może.

xcracer: to są zwykłe sramowskie gumy dostępne w harfie, niektórych sklepach netowych itp itd. Te gumy mają już cały sezon za sobą i jakoś dają radę. Widać, że to już nie jest ta biel co na początku, ale nie jest źle ;-)
Dzięki ;-)

#19 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 11 luty 2013 - 23:56

Siodło jest ustawione idealnie w poziomie przy pomocy poziomicy także zmieniać raczej nic nie będę.
Kierownica nie pójdzie w dół z prostego powodu. Ten rower to custom od A do Z, każdy mm, każdy pojedynczy kąt w ramie został dobrany pode mnie. Byłem z tym rowerem na bikefitingu (velolab.pl).
Dla mnie rower ma być do bólu idealnie dopasowany, mm siodło/kiera/mostek nie w tę stronę co trzeba i już czuję dyskomfort.


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nie no gośc wymiata... :lol:

#20 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 12 luty 2013 - 00:38


Siodło jest ustawione idealnie w poziomie przy pomocy poziomicy także zmieniać raczej nic nie będę.
Kierownica nie pójdzie w dół z prostego powodu. Ten rower to custom od A do Z, każdy mm, każdy pojedynczy kąt w ramie został dobrany pode mnie. Byłem z tym rowerem na bikefitingu (velolab.pl).
Dla mnie rower ma być do bólu idealnie dopasowany, mm siodło/kiera/mostek nie w tę stronę co trzeba i już czuję dyskomfort.


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nie no gośc wymiata... :lol:


Wiesz skąd się biorą problemy m.in. ze skurczami w nogach, bólem w krzyżu, drętwieniem stóp/palców u stóp, itp itd?
Między innymi ze złego dobru ramy oraz późniejszego ustawienia roweru.
Ty się śmiejesz, a dla mnie to oczywistość. Dzięki poprawnemu ustawieniu wszystkie wyżej wymienione problemy poszły w niepamięć.

Następnym razem lepiej się zastanów zanim wyskoczysz z jakąś kretyńską ripostą.
Sprawiasz wrażenie zacofanego kolesia, który jeździłby na byle gównie byle żeby miało dwa koła i kierownicę.