Skocz do zawartości


Zdjęcie

Bertin - La Roue Libre


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 MacGregor

MacGregor
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 13 luty 2013 - 03:28

Witam.
Przez przypadek wpadła mi w ręce rama firmy Bertin, ale na rurze dolnej i na główce ramy, są napisy La Roue Libre. Do ramy dołączone były szczątki osprzętu SunTour.
Nie jestem pewien ale osprzęt SunTour'a raczej nie występował w tych ramach, chociaż mogę się mylić.
Rama jest prosta, ale odrapana i w niektórych miejscach występuje korozja.
Mufki ramy firmy Bocama http://www.classicre...Bocama_lugs.htm, haki Milremo http://www.classicre...lremo_range.htm Mufa suportu z dwoma prawymi gwintami M35x1 (francuska).
Na pewno ją zatrzymam sobie, tylko tak myślę co zrobić z tą ramą, odnowić gruntownie, wtedy piaskowanie, malowanie, naklejki tylko znacie kogoś kto dobrze zrobi repliki kalkomanii. Czy lepiej nie ruszać, zostawić jak jest jedynie delikatnie zatuszować niedoskonałości lakieru.
Może jakieś podpowiedzi?

Trochę fotek:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
http://imageshack.us...8/dscn0905d.jpg
http://imageshack.us.../dscn0911kl.jpg

#2 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 13 luty 2013 - 08:54

Piękna ramka! Gdzie takie cudo wyrwałeś :D ? Ja bym jednak poszedł w kierunku odnowy całości- piasek, malowanie, naklejki.
Co do naklejek są firmy(nawet na allegro) które zrobią Ci to tanio, zgodnie z ... no właśnie Twoim projektem jaki im przyślesz. Może spróbuj jakoś odkleić naklejki następnie nakleić na kartkę papieru i zeskanować... Później obróbka w nawet prostym programie graficznym jakim jest paint ;-)
Ew. zaprojektować na wymiar coś podobnego.

#3 MacGregor

MacGregor
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 13 luty 2013 - 10:22

Tak rama jest piękna.
Po przemyśleniu tematu raczej się skłaniam ku całkowitemu odnowieniu ramy.
Potrzebny jest fachura od naklejek, mechaniczne rzeczy ogarnę bez problemu, raczej.
Jeszcze pytanie o wybór metody lakierowania, tradycyjnie czy proszkowo?

Po przeczytaniu kilku stron w internecie, jak się okazuje Francuzi w tamtych czasach zupełnie po swojemu podeszli do projektowania rowerów, a co za tym idzie technicznie różnią się od ogólnie przyjętego standardu wymiarowania. Gwinty i ogólnie średnice są wymiarowane metrycznie, i zachowane w okrągłych wymiarach, tzn. bez cyfr po przecinku.
Doświadczyłem do namacalnie, np. śr. sztycy siodłowej 25mm, mufa suportu M35x1, śr.zew. rur pod siodłowej i dolnej 28mm, śr.zew. rury górnej 26mm, gwint rury sterowej widelca M25x1, śr.zew. mostka 22mm, śr. mocowania kierownicy 25mm. Jeszcze nie rozkręciłem przedniego widelca, ale podejrzewam że i tam będą inne średnice na sterach.
Akurat dobrze się składa że ta rama Mi się trafiła, bo bardzo lubię odmienne technicznie rzeczy.

#4 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 13 luty 2013 - 10:44

Jeżeli malowanie to lepszy efekt da tradycyjne -> podkład+baza(najlepiej złoty metalic)+bezbarwny. Pozwoli to też zniwelować ewentualne głębsze rysy. Co do proszkowego nie wiem czy "piecyk" nie osłabi ramy... chyba gdzieś już o tym było na forum...
Fajny temat wrzucaj kolejne prace jak będziesz robił.
Trzymam kciuki ;-)

#5 kapsel

kapsel
  • Użytkownik
  • 138 postów
  • SkądPtb \ ŁDZ

Napisano 14 luty 2013 - 01:12

Ja bym zostawił jak jest. Gdyby to był totalny NOS, to wtedy chuchać dmuchać zbierać zachowane graty i na półkę. Resto przynajmniej dla mnie będzie mniej warte niż bardzo dobrze zachowany egzemplarz. Zbuduj go ładnie i zabieraj na przejażdżkę raz do roku.

#6 rurokura

rurokura
  • Użytkownik
  • 22 postów
  • Skądslask

Napisano 26 luty 2013 - 20:51

Piękna rama ,w ładnym stanie -uważam ,że bardzo słabym pomysłem było by jej oskrobanie i pomalowanie na nowo -to już nie będzie oryginał ;/ A myślę ,że warto by ją złożyć na możliwie klasycznych częściach ,najlepiej francuskich .

Jeśli chcesz ją malować proszkowo -to już w ogóle nie ma tematu -zalepisz zupełnie piękne mufki i ch@# strzeli urok tego roweru. Jeśli już -to na mokro ,jesli na mokro i złoty metalik ,i jeszcze ma być to zrobione dobrze -licz 200-300 złotych .. +zabawa z nalepkami itd.

Ja bym poszedł do mieszalni ,dorobił taki kolor ,wykonał zaprawki ,na koniec całość przepolerował/nawoskował

tu ładny przykład
http://www.raydobbin...ter_touchup.htm

p.s.zacznij szukać starych stronglightów



Dodaj odpowiedź