Skocz do zawartości


Zdjęcie

renowacja starego roweru Rotary


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 carloso

carloso
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • SkądWrocław

Napisano 18 luty 2013 - 21:44

Cześć! to mój pierwszy post na forum więc witam bardzo wszystkich serdeczne, jestem dość zielony w kwestii rowerów lecz wkręcam się w temat. Odkopałem w piwnicy stary zaniedbany rower tajemniczej marki Rotary.

album http://imageshack.us/g/1/10022140/

Jak widać jest w stanie opłakanym, ale chcę go doprowadzić do dobrego stanu. No i co ważne, nie chcę by części wyniosły mnie więcej niż kilka stówek (powiedzmy ze 3 ;)) na początek. Z czasem będę kontynuował renowację, lecz teraz chcę się skupić na podstawowych sprawach.
Więc nie będę oryginalny i zapytam - od czego zacząć ;) czy jest niezbędna wymiana wolnobiegu i przerzutki? bo mechanizm działa dobrze, wolnobieg ładnie cyka (ale będę chciał rozkręcić i przesmarować) a nie chcę się pakować na razie w wysokie koszta.

tutaj znalazłem ładną szosówkę, zrobioną z modelu który posiadam http://www.bikestats..._7950_8643.html

przy okazji zapytam, czy ktoś wie co to za sprzęt? bo nikt u mnie w domu nie potrafi mi opowiedzieć historii tego roweru :)

Będę ogromnie wdzięczny za wszelką pomoc, wskazówki i porady ;) dzięki i pozdrawiam !

#2 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 18 luty 2013 - 23:39

carloso, cóż nie jest to typowa szosa, ale można złożyć całkiem przyjemny rowerek, podstawa to rozebrać, wyczyścić i nasmarować, zapewne ogumienie nadaje się do wymiany, warto podcentrować koła. Zastanów się nad zmianą siodła i mostka na typowo szosowe. Korba niestety jest na klin, to straszne badziewie - ale pojeździć można. Jeżeli zamierzasz wpakować 300 zł to ja bym się zastanowił nad kupnem typowej szosówki na giełdzie/allegro. Będą zupełnie inne doznania z jazdy (geometria, waga)...

#3 Gosc_Paweł T._*

Gosc_Paweł T._*
  • Gość

Napisano 19 luty 2013 - 00:09

Cześć!