wymiana zapadki w kasecie
Started By
jasiuko
, 19 lut 2013 21:34
8 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 19 luty 2013 - 21:34
Witam 1
Nie za bardzo umialem znalezc podobnego tematu wiec chcialbym przedstawic moj problem.
kaseta kreci sie w obie strony i podejrzewam ze jest problem z zapadka .Czy da sie to w jakis sposob naprawic czy trzeba zmienic kasete ?
Dzieki za wszelkie sugestie
Nie za bardzo umialem znalezc podobnego tematu wiec chcialbym przedstawic moj problem.
kaseta kreci sie w obie strony i podejrzewam ze jest problem z zapadka .Czy da sie to w jakis sposob naprawic czy trzeba zmienic kasete ?
Dzieki za wszelkie sugestie
#2
Napisano 19 luty 2013 - 21:40
Raczej w kasecie nic nie zmienisz (jak masz kasete), ewentualnie w bebenku.
Pierwsze co to trzeba, to rozkrecic i zobaczyc w czym problem. Bo inaczej to ewentualnie wrozka moze pomoc.
Pierwsze co to trzeba, to rozkrecic i zobaczyc w czym problem. Bo inaczej to ewentualnie wrozka moze pomoc.
#3
Gosc_marvelo_*
Napisano 19 luty 2013 - 21:54
Sprawdź najpierw, jaka to piasta - na wolnobieg nakręcany czy na kasetę.
Jeśli to wolnobieg, to wydatek nie jest duży i lepiej założyć nowy, chociaż można rozkręcić i bawić się w naprawę (ale to upierdliwa robota, no i mogło się coś wyszczerbić i wtedy nic nie zrobisz).
Jeśli na kasetę, to sens usiłowania naprawy jest większy, ale też najpierw trzeba ustalić, jaki to model piasty. Tutaj mechanizm sprzęgłowy jest w bębenku piasty (w Shimano potrzebny jest specjalny klucz, by tam zajrzeć) lub pomiędzy bębenkiem a korpusem piasty (np. w piastach Novatec odkręcając bębenek ukazują się zapadki).
Jeśli to wolnobieg, to wydatek nie jest duży i lepiej założyć nowy, chociaż można rozkręcić i bawić się w naprawę (ale to upierdliwa robota, no i mogło się coś wyszczerbić i wtedy nic nie zrobisz).
Jeśli na kasetę, to sens usiłowania naprawy jest większy, ale też najpierw trzeba ustalić, jaki to model piasty. Tutaj mechanizm sprzęgłowy jest w bębenku piasty (w Shimano potrzebny jest specjalny klucz, by tam zajrzeć) lub pomiędzy bębenkiem a korpusem piasty (np. w piastach Novatec odkręcając bębenek ukazują się zapadki).
#6
Napisano 13 marzec 2013 - 09:29
jasiuko, napisz krótko czym objawia się problem. Czy kaseta/wolnobieg obraca się zawsze w obie strony i nie masz w ogóle możliwości ruszyć z miejsca czy tylko sporadycznie, np. przy podjazdach, przyspieszaniu.
Ciężko to sobie wyobrazić, ponieważ z opisu wynika jakbyś w ogóle nie miał wewnątrz mechanizmu zapadkowego.
bikeservice, ilość biegów w kasecie/wolnobiegu nie odgrywa tutaj zapewne roli. Może czegoś nie jestem świadomy? ;-)
Ciężko to sobie wyobrazić, ponieważ z opisu wynika jakbyś w ogóle nie miał wewnątrz mechanizmu zapadkowego.
bikeservice, ilość biegów w kasecie/wolnobiegu nie odgrywa tutaj zapewne roli. Może czegoś nie jestem świadomy? ;-)
#7
Napisano 13 marzec 2013 - 10:08
1. zapadki raczej sie nie wymienia, bo pewnie jest zaklajstrowany bębenek w środku smarem , woda i wszelakim innym syfem zimowym
Sporo ludzi ma problemy ze standardowymi bębenkami kulkowymi w okresie zimowym, zwłaszcza w nowszej generacji piastach , gdzie shimano stosowało rzadki smar , który wpływał do zapadek i klajstrował wszystko i wszędzie .
Jedyna rada - rozbiórka bębenka , a do tego jest potrzebny specjalny klucz i troche wiedzy .
taki temat o tym już był niedawno .
Sporo ludzi ma problemy ze standardowymi bębenkami kulkowymi w okresie zimowym, zwłaszcza w nowszej generacji piastach , gdzie shimano stosowało rzadki smar , który wpływał do zapadek i klajstrował wszystko i wszędzie .
Jedyna rada - rozbiórka bębenka , a do tego jest potrzebny specjalny klucz i troche wiedzy .
taki temat o tym już był niedawno .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#8
Napisano 13 marzec 2013 - 10:19
...rozbiórka bębenka , a do tego jest potrzebny specjalny klucz i troche wiedzy .
Klucz z pewnością byłby przydatny, jednak i bez niego można bez większego wysiłku rozebrać bębenek. Wkrętak płaski, młotek (używam gumowego) i należy pamiętać o lewym gwincie nakrętki (bieżni łożyska) wewnątrz bębenka oraz o znacznej ilości kulek w bębenku (2x25sztuk).
Poszperać w sieci, by trochę wiedzy zdobyć i zdjęć pooglądać i można działać.
#9
Napisano 14 marzec 2013 - 01:29
Możesz przeczytać sobie mój stary temat o serwisowaniu wolnobiegu. Tam była opisana procedura kompletnej rozbiórki takiego cuda. W wypadku bębenka piasty główną różnicą w stosunku do rozbierania wolnobiegu będzie obecność "bieżnionakrętki" separującej ułożyskowanie osi od ułożyskowania bębna, którą z reguły odkręca się kluczem dwuzębnym (ma gwint lewy).
Reszta czynności przebiega bardzo podobnie.
Tu:
http://www.forumszos...opic.php?t=9483
Kilka fotek
Bębenek po rozbiórce:

Klucz domowej roboty do zdejmowania bębenka:
Reszta czynności przebiega bardzo podobnie.
Tu:
http://www.forumszos...opic.php?t=9483
Kilka fotek
Bębenek po rozbiórce:

Klucz domowej roboty do zdejmowania bębenka:


