TITAN Exclusive '87
#1
Napisano 21 luty 2013 - 00:48
Moja przygoda z szosą zaczęła się dokładnie ubiegłego lata. Z czystej ciekawości kupiłem za nieduże pieniądze moją pierwszą wyścigówkę - szwajcarski Titan Exclusive na kompletnym osprzęcie Shimano 600EX. Zamierzenie było takie, żeby zostawić cały osprzęt i dokupić osobno ramę, gdyż ta była na mnie za duża. Jednak po pierwszej przejażdżce okazało się, że nie jest tak źle. Ogólnie od małego jeździłem na "za dużym" rowerze (kto kiedyś o tym myślał ;-)) i widocznie tak mi już zostało. Rower był w stanie dostatecznym. Rama posiadała pełno rdzawych odprysków i zarysowań oraz zapieczoną sztyce (co ja się z nią umordowałem :-P ). Opony, owijka i siodełko Brooksa nadawały się do kosza. Napęd nie był czyszczony chyba z 10 lat, ale zarówno on jak i reszta osprzętu była na szczęście w całkiem dobrej kondycji. ;-)
Postanowiłem rozebrać rower do gołej ramy. Polakierowałem ją na czarny połysk. Odświeżyłem cały osprzęt, wliczając w to polerowanie większości elementów. Rower kosztował mnie dużo pracy ale myślę, że było warto. W ubiegłym sezonie przejeździłem nim bezawaryjnie 1200km. 8-)
Specyfikacja:
Model TITAN Exclusive z 1987r.
Rama Cr-Mo Columbus Aelle
Widelec chromowany TANGE
Korba Shimano 600 FC-6207 52/42T
Suport Shimano 600 BB-6207
Stery Shimano 600 HP-6207
Klamki Shimano 600 BL-6208
Hamulce Shimano 600 BR-6208
Manetki Shimano 600 SL-6208
Przerzutka przód Shimano 600 FD-6207
Przerzutka tył Shimano 600 RD-6208
Pedały Shimano 600 PD-6207
Kaseta Shimano 6-cio rzędowa UG 14-16-18-20-22-24T
Łańcuch Sedis
Obręcze Mavic MA-2
Szprychy DT
Piasta przód Shimano 600 HB-6207
Piasta tył Shimano 600 FH-6208
Dętki Rubena
Opony Schwalbe Lugano
Kierownica ATAX Franco Italia
Mostek ATAX
Sztyca ITM
Siodełko Vader
Waga ok. 10,5 kg
Oto zdjęcia z aukcji, czyli takiego go kupiłem:
A to po moim małym remoncie. Zdjęć jest sporo, ale może ktoś będzie chciał sobie dokładniej pooglądać.
http://s6.ifotos.pl/...31J_xawenrn.JPG
http://s6.ifotos.pl/...33J_xawenre.JPGhttp://s4.ifotos.pl/...34J_xawenrw.JPGhttp://s6.ifotos.pl/...35J_xawenrs.JPGhttp://s4.ifotos.pl/...39J_xawenra.JPG
http://s6.ifotos.pl/...40J_xawenrq.JPGhttp://s4.ifotos.pl/...47J_xawenxr.JPGhttp://s6.ifotos.pl/...49J_xawenxx.JPGhttp://s4.ifotos.pl/...54J_xawenxe.JPG
http://s6.ifotos.pl/...62J_xawenxs.JPGhttp://s4.ifotos.pl/...71J_xawenxq.JPGhttp://s4.ifotos.pl/...72J_xawennp.JPG
Na zdjęciach widać, że linka tylnego hamulca jest nie założona (zmieniałem pancerz na dłuższy i ta okazała się za krótka). Nowa leży i czeka. 8-)
Pozdrawiam
#2
Napisano 21 luty 2013 - 03:30
Jednak do ideału brakuje mi kulku niedopracowanych niuansików:
- jarzemko sztycy - zostawiłbym srebrne
- siodełko - aż prosi się o jakieś 'z epoki', delikatniejsze charakterem
- owijka - można dopracować jej zakończenie w okolicach mostka
- opony - poprawić ułożenie na obręczach; napisy na wysokości wentyli
#3
Napisano 21 luty 2013 - 07:30
W związku z tym, szacunek za wykonaną pracę, bo nie jest to wdzięczna robota, ale efekt przedni
#6
Napisano 21 luty 2013 - 09:18
http://ifotos.pl/zob...5J_xawenrs.JPG/
należy Ci sie jednocześnie pochwała :!: - bo rzadko kto montuje odblaski, aby być zgodnie z przepisami , a jednoczesnie nagana bo kompletnie tutaj nie pasują :mrgreen: ale zostaw .
Rower można powiedzieć "wymuskany " :roll:
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#9
Napisano 21 luty 2013 - 15:48
np lakierek jak robiles itd
#10
Napisano 21 luty 2013 - 18:26
=> travisb
Jarzemko było w całkiem niezłym stanie, ale nie było srebrne, a raczej bym powiedział, że takie ciemno szare - wyglądało jak brudne (do niczego nie pasowało) no i poszło w czarny. Raczej już tak zostawię.
Siodełko no cóż. Chciałem białe, bo taką miałem wizje roweru - czarna rama, białe naklejki (pierw miały być złote naklejki sic!) opony, siodełko i owijka. Akurat na alledrogo nic po jakiejś normalnej cenie wtedy nie znalazłem. To było tanie i napiszę, że całkiem wygodne. Na pewno nie jest klasyczne - to fakt. Może coś się kiedyś zmieni.
Owijka jest na razie "złapana" taśmą izolacyjną. Mam do niej jakieś ori naklejki i w najbliższym czasie je prosto nakleję :-). Opony to mój błąd, bo się spieszyłem i całkiem zapomniałem o napisach ehh... Na następny dzień też mi się to rzuciło w oczy :-)
=> danek
Podaj mi linka do Twojego tematu o Titanie. Mi się to malowanie bardzo podobało i teraz trochę żałuje, że nie pokusiłem się iść w ten ori kolor, choć pewnie wtedy sam bym tego nie polakierował. A propo naklejek to jest największy feler tego roweru, bo miały być napisy inną czcionką i na lepszej folii (ta jest do bani). Już nie miałem siły tego odsyłać...
Oto oryginalne malowanie. Czyż nie piękne? :-)
Co do tego żeby opisać krok po kroku to nie wiem czy jest sens (może kiedyś w tym temacie coś skrobnę). To raczej nic trudnego takie odrestaurowanie jak się ma warunki czyli miejsce i narzędzia... No i czas oczywiście... :-)
=> SPIKE
Odblaski wiem, że nie wyglądają fajnie, ale bezpieczeństwo jest najważniejsze. Praktycznie wszyscy jesteśmy kierowcami samochodów i każdy wie jak potrafi człowieka po zmroku zaskoczyć rower bez odblasków (przynajmniej). Co prawda z przodu nie jest wymagany, ale jakoś z samym tyłem dziwnie to wyglądało. :-) Zostawiam jak jest (może tylko inne uchwyty dam, bo te są domowej roboty z kawałka aluminiowej blachy).
=> Arni
Moja rama ma długość rury podsiodłowej CC 60cm, a poziomej 58cm. Teraz też się takie produkuje choć rzadko. Zmieniła się geometria i wiadomo, że teraz się jeździ na mniejszych ramach niż kiedyś. Ludzie po 200cm jeżdżą na 58 i mówią, że jest ok. Ja mam 180cm i jeżdżę na 60 - fakt jest za duża, ale nie narzekam. A w tamtych latach produkowano nawet bodajże 66cm... To była dopiero koza .
Pozdrawiam
#11
Napisano 21 luty 2013 - 19:08
generalnie mam teraz do titana 3 siodelka ori niebieskie zamszowe, czarne na zdjeciu, a ostatnio jezdze na bialym
oponki zostaja biale i raczej zostane przy ori malowaniu, ewentualnie bialy caly ze szparunkami fajnymi
z malowaniem nie bede mial problema bo tesc ma warsztat-lakiernie wiec ogarne temat
http://www.forumszos...pic.php?t=16818 no to zalozylem
#13
Napisano 21 luty 2013 - 21:46
Owijka z korkowymi kapslami i ten Brooks są piękne. Przeglądam allegro co jakiś czas w poszukiwaniu stylowego, klasycznego siodełka. Warunek: musi być białe i w stanie bardzo dobrym. Miałem na oku San Marco Rolls, ale to stan był kiepski albo osiągało wysokie ceny ;-). Owijkę też zmienię na taką bardziej retro z tym, że poczekam aż ta się skończy (jest nowa).
Teraz tak patrzę i chyba wypoleruje pręty od siodełka żeby nie było tak ciemno w okolicy jarzma. Myślę, że powinno lepiej wyglądać niż teraz.
#16
Napisano 02 marzec 2015 - 21:50
Witam
To nie są zwykłe gumowe osłony i nic Ci się nie porąbało.
Ze względu na brak oryginalnych gum klamki owinąłem paskami owijki (takiej samej co jest na kierownicy), a potem wszystko ładnie okręciłem czarną izolacją. Było trochę zabawy (cięcia, dopasowywania itd.), ale wyszło według mnie całkiem ok.
Pozdrawiam
#18
Napisano 22 maj 2016 - 22:41
Hej,
Skąd wiedziałeś, z którego rocznika pochodzi Twój rower? Mam Titana na shimano 600, który jest dość podobny do Twojego (choć różni się w kilku detalach) i cały czas nie daje mi spokoju pytanie, ile ma lat
pozdrawiam
Dawno mnie tutaj nie było. Rocznik określiłem po roku produkcji osprzętu - większość z 86 i część z 87 roku. Pozdrawiam.