Dobór kół do starej szosówki
#1
Napisano 25 luty 2013 - 16:37
Chciałbym zakupić nowe koła do starej niemieckiej kolarzówki. Takie koła: http://www.szprycha....y-wys-stoz.html do takiego roweru: https://plus.google....=CKbi6J-awNz9DA
Ale mam pewne obawy, dotyczące tego, czy nowa kaseta na 8 biegów będzie kompatybilna z resztą osprzętu. Jak widać na załączonym obrazku wolnobieg, który jest zainstalowany w rowerze, ma tylko 5 przełożeń plus plastikową osłonkę. A może jest kaseta 7biegowa, która weszła by na tą piastę?
#2
Napisano 25 luty 2013 - 16:46
poza tym rozstaw widełek w klasykach jest węższy niż w nowych rowerkach.
#3
Napisano 25 luty 2013 - 17:07
Wolnobieg, a kaseta to dwie różne rzeczy.
poza tym rozstaw widełek w klasykach jest węższy niż w nowych rowerkach.
W starym kole mam wolnobieg, a w nowym jest piasta na kasetę. Roztaw widełek mam 130, tak jak piasty z nowego koła, ale nowa piasta jest na kasetę 8/9/10 rzędową.
Dlatego właśnie piszę ten post. Nie wiem, czy to wszystko po złożeniu będzie kompatybilne.
#4
Napisano 25 luty 2013 - 17:19
#5
Napisano 25 luty 2013 - 20:14
A kółka też ciężkawe sobie wybrałeś ;-)
#7
Napisano 25 luty 2013 - 21:41
ps. czyli wyszło na moje
#8
Napisano 25 luty 2013 - 22:18
#9
Napisano 26 luty 2013 - 20:48
Z szacunku do Ciebie i aby przestrzec przed wyrzucaniem pieniędzy w błoto, czy jesteś pewny, że chcesz inwestować w ten rower?
Rower jest starej konstrukcji, posiada hamulce o długim zasięgu a koła które proponujesz mają strasznie ciężkie obręcze - zdajesz sobie sprawę, że po takim zabiegu rower będzie hamował dużo gorzej niż w obecnej chwili, (no chyba że obecnie masz tam stalowe obręcze)? Zyskasz kilka trybów jednak nie wiem, czy jest to warte wydawania 4 stów.
Poza tym, patrzę na wysunięcie sztycy i zastanawiam się, czy ten rower nie jest za duży na Ciebie?
Jeżeli moderator potraktuje ten post jako offtop, proszę o usunięcie, poczułem się jednak zobowiązany przed ostrzeżeniem nowego kolegi na forum, gdyż sam kiedyś wtopiłem z inwestowaniem w stalowego dziada i był to błąd.
#10
Napisano 26 luty 2013 - 21:06
#11
Napisano 26 luty 2013 - 21:48
1. Zdjęcie roweru jest nieaktualne o tyle, że siodełko jest teraz wyżej a kiera niżej co nie zmienia faktu, że rama 56 cm na moje 174 cm nie jest idealna, ale radzę sobie.
2. Rower wyciągnięty z garażu na wsi, więc szału nie ma. Niestety jest to jakaś nieznana niemiecka konstrukcja o której informacji w internecie jakichkolwiek brak. Najbardziej mnie zastanawiał napis Pinarello na ramie.
3. To był pewnie jakiś turystyk wcześniej stąd instalacja do dynamo.
4. Z racji ograniczonego budżetu, chciałem na jego bazie nauczyć się tego wszystkiego co jest związane z budową własnego roweru i poeksperymentować. W pierwszej kolejności planowałem renowację ramy i przemalowanie jej na czarno i likwidację różnych ozdóbek na dynamo i to coś na rurkach tylnych, potem właśnie zakup kół, ale po waszych opiniach się z tego wycofam na tą chwilę.
5. Hamulce, to prawda. Dziwnie słabe są i hamują ciężko, a ja lubię się rozpędzić...
6. W dłuższej perspektywie zakup lepszej ramy i budowę roweru od podstaw.
#12
Napisano 26 luty 2013 - 22:09
Do starych klasyków pasują koła na niskich profilach , wysokie i ciężkie obręcze jak Ci pisałem jest sporo trudniej zahamować , a pózniej są tacy co pisza że mają hamulce słabe :mrgreen: .... i to ich wina .
A Pinarello ....ludzie to sobie wszystko ponaklejają byleby było.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#14
Napisano 26 luty 2013 - 22:42