Śruba mocująca ramię korby
#3
Napisano 28 luty 2013 - 20:50
#5
Gosc_vmax_*
Napisano 28 luty 2013 - 21:06
#6
Napisano 28 luty 2013 - 22:47
lub --> http://allegro.pl/kc...3032296980.html
#8
Napisano 28 luty 2013 - 23:35
To są M20, ja mam M15, niestety nie mogłem znaleźć żadnej pasującej na allegro.Potwierdzam to co wyżej napisali koledzy: do zaciśnięcia ramienia na osi pasują zwykłe śrubki imbusowe, do dostania w sklepie metalowym/śrubkowym/markecie budowlanym. Ale śruba dociskająca ramię jest 'typowo rowerowa'. Są na allegro plastikowe, ale to szajs. Sugeruję od razu zakup solidnej aluminiowej np. tu --> http://allegro.pl/sr...3034897939.html
lub --> http://allegro.pl/kc...3032296980.html
#9
Napisano 01 marzec 2013 - 06:55
Bez przesady, ta plastikowa "śruba" nie przenosi żadnych obciążeń! Służy jedynie do skasowania luzu na korbie i to jeszcze przez dokręcanie palcami, za pomocą również plastikowego pokrętła. Po zaciśnięciu ramienia korby na osi tymi dwoma śrubkami na imbus 5mm, rzeczoną plastikową śrubkę można spokojnie odkręcić (tylko po co) i wcale jej nie mieć zamontowanej. Analogicznie jest ze śrubą do kasowania luzu sterów i dwiema śrubkami zaciskającymi mostek na rurze sterowej.(...)
Są na allegro plastikowe, ale to szajs.
(...)
Jak się kolega Linker uprze, to może sobie podarować ten kawałek plastiku, jednak nie będzie to wyglądało najlepiej. Luz można skasować dociskając ramiona korby rękami, choć to mocno nieprofesjonalne, ale w niczym korbie ani łożyskom nie zaszkodzi.
Śrubki zaciskające są zwykłe, pospolite, z gwintem metrycznym, jedynie odradzam aluminiowe w tym miejscu.
#10
Gosc_marvelo_*
Napisano 01 marzec 2013 - 13:43
Do wszystkich gwintów o małym skoku i sporej średnicy trzeba podchodzić z dużą uwagą. Czystość i równe ułożenie śruby na samym początku to podstawa. A czy śrubka będzie aluminiowa czy plastikowa, to bez znaczenia.Pirx, napisałem, ze ta plasitkowa srubka to szajs na podstawie własnych doświadczeń (kiedy byłem jezcze nieszczęśliwym użytkownikiem Shimano). Jak to plastik - gwint tejże śrubki jest bardzo podatny na destrukcję; wystarczy wkrecać ją w zapiaszczony/nie doczyszczony otwór i już mamy 'po zawodach'.
Zobaczcie, jak łatwo zniszczyć gwint mufy suportu, gdy jest zabrudzony i dodatkowo lekko przekrzywimy wkład przy wkręcaniu. Wydaje nam się, że pojawiający się opór to właśnie brud w gwincie i zaczynamy wkręcać. Pół obrotu za dużo i już jest problem.
Pamiętam, jak kiedyś wkręcałem suport (klasyczny pakiet na kwadrat) do starej stalowej ramy kupionej na Allegro i pomimo oczyszczenia gwintu z rdzy za nic nie mogłem trafić w zwoje. Ciągle coś było nie tak. Na szczęście, po kilkudziesięciu próbach, bez odpowiedniej pewności, że wszystko idealnie się zgrało, nie zdecydowałem się wkręcać "na chama" i zacząłem szukać przyczyny. Okazało się, że winowajcą jest śrubka trzymająca ślizg pod mufą, która była nieco za długa i odchylała suport podczas wkręcania (chociaż na oko nie było tego widać).
Teraz, gdy mam do czynienia z niewiadomą ramą i chcę nawet tylko wykręcić suport, zaczynam od wykręcenia tej śrubki od ślizgu, bo nigdy nie wiadomo, co tam siedzi i ile wystaje.
To taka ogólna uwaga do wkręcania śrubek: bez pewności, że wszystko idealnie się ustawiło i gwint odpowiednio "załapał" - nie wkręcać!
Tu coś znalazłem, M15:
http://www.sporti.pl...-aluminium.html
#11
Napisano 01 marzec 2013 - 15:08
Pamiętam, jak kiedyś wkręcałem suport (klasyczny pakiet na kwadrat) do starej stalowej ramy kupionej na Allegro i pomimo oczyszczenia gwintu z rdzy za nic nie mogłem trafić w zwoje. Ciągle coś było nie tak. Na szczęście, po kilkudziesięciu próbach, bez odpowiedniej pewności, że wszystko idealnie się zgrało, nie zdecydowałem się wkręcać "na chama" i zacząłem szukać przyczyny. Okazało się, że winowajcą jest śrubka trzymająca ślizg pod mufą, która była nieco za długa i odchylała suport podczas wkręcania (chociaż na oko nie było tego widać).
Miałem dokładnie taką samą przygodę, ile czasu i nerwów straciłem:)
#12
Napisano 01 marzec 2013 - 15:23
Te drugie śruby z metrycznych z metalowego powinny być na imbusa czwórkę, ale trzeba bodajże łeb trochę spiłować, bo nie wejdą.
#14
Gosc_kubapie_*
Napisano 01 marzec 2013 - 15:29
#18
Napisano 01 marzec 2013 - 16:09
A nie? Stalowa by nie kosztowała 18 zł mimo, że nietypowa..
Oczywiście, że nie. 2 śrubki mocujące lewe ramię są stalowe bez względu na grupę.
Shimano ma chore ceny niektórych drobnych części zamiennych.
We wszystkich korbach szosowych Shimano 2 śruby mocujące lewe ramię są zawsze stalowe na klucz imbusowy 5mm.
W ultegrze 6700(6750 to praktycznie to samo) również na 100% są stalowe, mam taką korbę. Śruby aluminiowe w tym miejscu się nie sprawdzą.




