Dobierając mostek do roweru trafiłem na bardzo pożyteczny link. Pokazuje różnice między dwoma mostkami dla danego kąta head tube.
http://alex.phred.or...rt/Default.aspx
Nie wiem... być może jest on dobrze znany tutaj na forum. W każdym razie wrzucam go tutaj, dla takich osób jak ja, tzn tych które go nie znały :-)
Różnice w geometrii Trek Madone (H2) - GIANT TCR Composite
Started By
Tomek398
, 06 mar 2013 18:07
29 odpowiedzi w tym temacie
#22
Napisano 14 maj 2013 - 20:21
Wracając na chwilę do geometrii H2 Treka'a... Tak wygląda moja pozycja właśnie na ramie H2 (54cm). Niech każdy zdecyduje czy jest 'zrelaksowana' czy też 'wystarczająco pochylona' (cokolwiek to znaczy ;-) ), w każdym razie ja czuje się w tej pozycji bardzo dobrze i o to w sumie chodzi :-)
Pozdr
Tomek
Pozdr
Tomek
#24
Gosc_tobo_*
Napisano 14 maj 2013 - 21:50
Właśnie z powodu Treka Madone zapałałem miłością do siosiówki 
Geo H2 jest "neutralne" wg tego producenta, mi też odpowiada, szczególnie dosyć wysoka główka ramy. Gdybyś chciał H1 lub H3 to raczej nie ten model i musiałbyś dosyć długo czekać.
Ciekawe jakie będziesz miał wrażenia długodystansowen, np na temat jakości.
Wg mnie seria 4 to najwyższa seria którą można eksploatować bezproblemowo i przez wiele lat.
Geo H2 jest "neutralne" wg tego producenta, mi też odpowiada, szczególnie dosyć wysoka główka ramy. Gdybyś chciał H1 lub H3 to raczej nie ten model i musiałbyś dosyć długo czekać.
Ciekawe jakie będziesz miał wrażenia długodystansowen, np na temat jakości.
Wg mnie seria 4 to najwyższa seria którą można eksploatować bezproblemowo i przez wiele lat.
#26
Gosc_tobo_*
Napisano 15 maj 2013 - 00:02
7mki tak jak 6tki i 5tki to delikatne ramy. Moim zdaniem przy intensywniejszej eksploatacji na pewno nie na wiele lat.
Moim zdaniem dobre jeśli lubisz zmiany
W takim przypadku jednak musisz mieć też dostęp do bezproblemowych wymian gwarancyjnych.
Z drugiej strony to dobrze, co roku zmienia się stylistyka, malowanie, nowe rozwązania wchodzą....
Moim zdaniem dobre jeśli lubisz zmiany
Z drugiej strony to dobrze, co roku zmienia się stylistyka, malowanie, nowe rozwązania wchodzą....
#27
Napisano 16 maj 2013 - 01:16
Geo H2 jest "neutralne" wg tego producenta, mi też odpowiada, szczególnie dosyć wysoka główka ramy.
Nie chciałbym teraz znowu wracać do tego co już zostało wcześniej napisane....., ale jeżeli chodzi o wysokość główki ramy dla mojego rozmiaru w Trek'u H2 (mój rozmiar to 54cm) to jest ona dokładnie taka sama jak w przypadku ramy Giant'a TCR (mój rozmiar to M) która to rama uchodzi za 'bardziej sportową'. W obu wypadkach ten rozmiar wynosi 15.0 cm!
Link to mojego pierwszego postu w tym wątku gdzie są z kolei linki to tabelki w wymiarami dla Trek'a i Giant'a:
http://www.forumszos...p=244252#244252
Oczywiście, tak jak to również zostało napisane wcześniej, wysokość główki ramy w H2 jest większa niż w H1. Szkoda tylko że Trek nie oferuje wyboru geometrii we wszystkich seriach, a jedynie w tych najwyższych. Nawet w serii 5 nie jest oferowana geometria H1, a to są już bardzo duże pieniądze za które powinni dawać możliwość wyboru jednej z tych dwu opcji.
#28
Napisano 16 maj 2013 - 07:51
Porównanie Gianta TCR (rozm. M) i Treka w geometrii H2 (rozm. 54) nie jest do końca trafne, bo Giant w rozm. M jest trochę większy niż Trek w rozm. 54. Widać to już na podstawie danych z geometrii. Choćby długość efektywna rury górnej: w Giancie 55,5 cm, w Treku 54,3 cm, standover: odpowiednio 76,5 cm i 74,2 cm i długość rury podsiodłowej : odpowiednio 50 cm (ale c-c, do c-t trzeba pewnie dodać z 3 cm) i 50,6 cm (c-t). Proporcjonalnie wysokość główki ramy jest więc większa w Treku. Poza tym geometria Gianta TCR nie jest nadzwyczajnie sportowa.
#29
Napisano 17 maj 2013 - 11:10
Geometria H! w rozm 60 ma głowkę tylko 18cm więc mniej niż w większości producentów w rozmiarze 58, i zaledwie 3cm więcej niż rozm 54 w h2 ,jak dla mnie super opcja ,
Masz racje ze opcja powinna być dostepna choćby od serii 5 bo skoro tam potrafili zintegrować hamulce jak w 6 i 7 to jaki problem zrobić geometrie.
Masz racje ze opcja powinna być dostepna choćby od serii 5 bo skoro tam potrafili zintegrować hamulce jak w 6 i 7 to jaki problem zrobić geometrie.
#30
Gosc_tobo_*
Napisano 18 maj 2013 - 08:00
Problem jest taki że seria 5 to tania i popularna masówka z Tajwanu, seria 6 i 7 nie. Widocznie rachunek ekonomiczny "nie pasi". Z moich obserwacji wynika że H1 w 6 i 7 tak czy inaczej mało kto wybiera. 5tka wybierana jest jako popularne "wozidełko" a jeśli ktoś ma aspiracje na coś "specjalnego" to wybiera serie wyższe.


