Skocz do zawartości


Zdjęcie

Różnice w geometrii Trek Madone (H2) - GIANT TCR Composite


29 odpowiedzi w tym temacie

#21 Tomek398

Tomek398
  • Użytkownik
  • 74 postów
  • SkądLubelskie

Napisano 15 marzec 2013 - 10:16

Dobierając mostek do roweru trafiłem na bardzo pożyteczny link. Pokazuje różnice między dwoma mostkami dla danego kąta head tube.

http://alex.phred.or...rt/Default.aspx

Nie wiem... być może jest on dobrze znany tutaj na forum. W każdym razie wrzucam go tutaj, dla takich osób jak ja, tzn tych które go nie znały :-)

#22 Tomek398

Tomek398
  • Użytkownik
  • 74 postów
  • SkądLubelskie

Napisano 14 maj 2013 - 20:21

Wracając na chwilę do geometrii H2 Treka'a... Tak wygląda moja pozycja właśnie na ramie H2 (54cm). Niech każdy zdecyduje czy jest 'zrelaksowana' czy też 'wystarczająco pochylona' (cokolwiek to znaczy ;-) ), w każdym razie ja czuje się w tej pozycji bardzo dobrze i o to w sumie chodzi :-)

Dołączona grafika

Pozdr
Tomek

#23 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 14 maj 2013 - 20:28

Najważniejsze ze ty czujesz sie dobrze .
Pozdr

#24 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 14 maj 2013 - 21:50

Właśnie z powodu Treka Madone zapałałem miłością do siosiówki :)

Geo H2 jest "neutralne" wg tego producenta, mi też odpowiada, szczególnie dosyć wysoka główka ramy. Gdybyś chciał H1 lub H3 to raczej nie ten model i musiałbyś dosyć długo czekać.

Ciekawe jakie będziesz miał wrażenia długodystansowen, np na temat jakości.
Wg mnie seria 4 to najwyższa seria którą można eksploatować bezproblemowo i przez wiele lat.

#25 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 14 maj 2013 - 23:25

Wybrałem h1 zależy mi na jak najmniejszej glowce w moim rozmiarze , seria 7 będę składał bo jest rama .

#26 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 15 maj 2013 - 00:02

7mki tak jak 6tki i 5tki to delikatne ramy. Moim zdaniem przy intensywniejszej eksploatacji na pewno nie na wiele lat.
Moim zdaniem dobre jeśli lubisz zmiany :) W takim przypadku jednak musisz mieć też dostęp do bezproblemowych wymian gwarancyjnych.
Z drugiej strony to dobrze, co roku zmienia się stylistyka, malowanie, nowe rozwązania wchodzą.... :)

#27 Tomek398

Tomek398
  • Użytkownik
  • 74 postów
  • SkądLubelskie

Napisano 16 maj 2013 - 01:16

Geo H2 jest "neutralne" wg tego producenta, mi też odpowiada, szczególnie dosyć wysoka główka ramy.


Nie chciałbym teraz znowu wracać do tego co już zostało wcześniej napisane....., ale jeżeli chodzi o wysokość główki ramy dla mojego rozmiaru w Trek'u H2 (mój rozmiar to 54cm) to jest ona dokładnie taka sama jak w przypadku ramy Giant'a TCR (mój rozmiar to M) która to rama uchodzi za 'bardziej sportową'. W obu wypadkach ten rozmiar wynosi 15.0 cm!

Link to mojego pierwszego postu w tym wątku gdzie są z kolei linki to tabelki w wymiarami dla Trek'a i Giant'a:

http://www.forumszos...p=244252#244252

Oczywiście, tak jak to również zostało napisane wcześniej, wysokość główki ramy w H2 jest większa niż w H1. Szkoda tylko że Trek nie oferuje wyboru geometrii we wszystkich seriach, a jedynie w tych najwyższych. Nawet w serii 5 nie jest oferowana geometria H1, a to są już bardzo duże pieniądze za które powinni dawać możliwość wyboru jednej z tych dwu opcji.

#28 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 16 maj 2013 - 07:51

Porównanie Gianta TCR (rozm. M) i Treka w geometrii H2 (rozm. 54) nie jest do końca trafne, bo Giant w rozm. M jest trochę większy niż Trek w rozm. 54. Widać to już na podstawie danych z geometrii. Choćby długość efektywna rury górnej: w Giancie 55,5 cm, w Treku 54,3 cm, standover: odpowiednio 76,5 cm i 74,2 cm i długość rury podsiodłowej : odpowiednio 50 cm (ale c-c, do c-t trzeba pewnie dodać z 3 cm) i 50,6 cm (c-t). Proporcjonalnie wysokość główki ramy jest więc większa w Treku. Poza tym geometria Gianta TCR nie jest nadzwyczajnie sportowa.

#29 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 17 maj 2013 - 11:10

Geometria H! w rozm 60 ma głowkę tylko 18cm więc mniej niż w większości producentów w rozmiarze 58, i zaledwie 3cm więcej niż rozm 54 w h2 ,jak dla mnie super opcja ,
Masz racje ze opcja powinna być dostepna choćby od serii 5 bo skoro tam potrafili zintegrować hamulce jak w 6 i 7 to jaki problem zrobić geometrie.

#30 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 18 maj 2013 - 08:00

Problem jest taki że seria 5 to tania i popularna masówka z Tajwanu, seria 6 i 7 nie. Widocznie rachunek ekonomiczny "nie pasi". Z moich obserwacji wynika że H1 w 6 i 7 tak czy inaczej mało kto wybiera. 5tka wybierana jest jako popularne "wozidełko" a jeśli ktoś ma aspiracje na coś "specjalnego" to wybiera serie wyższe.



Dodaj odpowiedź