Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ściąganie naklejek z carbonu


42 odpowiedzi w tym temacie

#1 garenge

garenge
  • Użytkownik
  • 862 postów
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 08 marzec 2013 - 21:30

Cześć, mam cholernie mocno przyklejone naklejki na kołach. Zdzieranie jednej zajmuje ok 60 minut, a klej i tak zostaje.
Czym to potraktować przed zdzieraniem tak żeby nie zaszkodzić kołom?

Grube kolarstwo, BMI fighter :)


#2 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 08 marzec 2013 - 21:40

Rozumiem, że chodzi o tuning wagowy ;-) ?

Ja też zawsze zdzieram - nawet z Mavica Open Pro.
Mam już nawet sporą kolekcję:
Dołączona grafika

Może podgrzać lekko suszarką do włosów?

#3 garenge

garenge
  • Użytkownik
  • 862 postów
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 08 marzec 2013 - 21:45

Chodzi o dopasowanie kół do ramy kolorystycznie ;)

Grube kolarstwo, BMI fighter :)


#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 marzec 2013 - 21:51

Do karbonu możesz użyć bezpiecznie acetonu. Nie gwarantuję, że usuniesz naklejki, ale przynajmniej jest bezpieczny dla karbonu i żywicy, więc spróbować warto :)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 08 marzec 2013 - 21:53

Tak na poważnie, to koło bez naklejek robi się mniej atrakcyjne dla złodzieja amatora, a już niska obręcz bez naklejek wygląda zupełnie anonimowo i ukrywa swoją wartość.

#6 garenge

garenge
  • Użytkownik
  • 862 postów
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 08 marzec 2013 - 22:36

Porobiłem trochę suszarką, ale niewiele skróciło to czas odklejania. Spróbuję potem acetonem. A koło bez naklejek wygląda o wiele lepiej ;)

Grube kolarstwo, BMI fighter :)


#7 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 08 marzec 2013 - 22:44

Jakikolwiek odtłuszczacz tutaj okaże się pomocny. Shimano, FL.. cokolwiek.

#8 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 08 marzec 2013 - 22:46

Aceton bym Ci odradzał. Przy laminowaniu używa się go jako rozpuszczalnika i mycia pędzli i wałków. Wprawdzie żywica po dodaniu utwardzacza wykonuje tzw sieciowanie, i po wygrzaniu jest gotowa do użytku, ale moim zdaniem aceton nie jest bezpieczny. Resztki kleju potraktuj spirytusem , a niektóre kleje ustępują potraktowane masłem. pozdr

#9 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 marzec 2013 - 06:47

No dobrze, a tak konkretnie to dlaczego jest wg Ciebie niebezpieczny?

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#10 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 09 marzec 2013 - 08:14

Aceton jest zbyt mocny... W zasadzie wszystko rozpuszcza. Do takich naklejek, to radziłbym tylko cierpliwość i odrobina ciepła. Benzyna ekstrakcyjna może pomóc i jest niegroźna dla lakierów.

#11 bikeservice

bikeservice
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 marzec 2013 - 08:33

Odtłuszczacz cytrusowy Finisch line

#12 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 09 marzec 2013 - 10:33

najpirew nasaczyc czyms tlustym : Brunox, WD40 itp - po ok 10 min ( z czego 2-3 min poswiecic na wcieranie tego w naklejki ) potraktowac naklejki odtluszczaczem .

Mi i przy Fulcrum-ach i Mavic'ach ( pamietam do teraz - horror ! ) dizalalo wd40 i odtluszczacz Shimano- na koniec b. delikatnie biala benzyna z Shell'a.

Tak samo pieknie usuwa resztki kleju "owijkowego" z kierownika ;) sprawdzalem na karbonowej kierownicy - zadnych zagrozen.

ja usuwam wszystko co sie da - nie lubie "choinek" ... wole takie stealth ;)

#13 piotrfala

piotrfala
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 marzec 2013 - 12:31

Aceton jest w pełni bezpieczny dla kompozyty. Jest to środek powszechnie stosowany do odtłuszczania miejsc przed klejeniem i laminowaniem. W zakładach lotniczych w Świdniku zużywa sie go custerne miesięcznie.

www.facebook.com/strato.bike

 

gallery_2798_164_47484.jpg


#14 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 09 marzec 2013 - 12:43

Tylko zmyj acetonem klej po naklejkach Mavic'a ;) ... tak dlugo ludzie nie zyja :)

#15 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 09 marzec 2013 - 12:48

Wolna wola, ja pracowałem 5 lat przy laminowaniu i dlatego aceton odradzam. pozdr

#16 garenge

garenge
  • Użytkownik
  • 862 postów
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 09 marzec 2013 - 12:51

A jakiś detergent po prostu?

Grube kolarstwo, BMI fighter :)


#17 piotrfala

piotrfala
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 marzec 2013 - 12:56

A ja pracuje bez przerwy, myje tez pędzle i wałki acetonem. W instytucie lotnictwa też używają acetonu. EASA nie wydała żadnego zakazu stosowania w lotnictwie więc nie rozumiem czemu odradzasz?
Kompozyt epoksydowy po utwardzeniu w żaden sposób nie reaguje z acetonem.

A jak dalej sie upierasz to TU masz list techniczny do acetonu sprzedawanego przez jednego z najwiekszych producentów żywic epoksydowych

A Tu ten własnie aceton sprzedawany prze jeden z lepszych sklepów z artykułami do wyrobu kompozytów.

www.facebook.com/strato.bike

 

gallery_2798_164_47484.jpg


#18 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 09 marzec 2013 - 13:00

kiedys probowalem zmyc lakierowany napis z karboneowej pompki przy uzyciu acetonu... i napis i pompka maja sie swietnie. ZADNEGO sladu . Napis nie zszedl, pompka wyglada jak przed zabiegiem.

I nie nalezy wyciagac z tego pochopnych wnioskow :-P

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#19 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 marzec 2013 - 13:11

Potwierdzam, że aceton nie ma sobie równych w usuwaniu naklejek. Czasami wystarczy polać nim i naklejki same odłażą. No, ale nie da się ukryć, że to bardzo agresywny rozpuszczalnik. Wydaje mi się, że nie powinno się nic dziać z żywicą epoksydową w kontakcie z acetonem, ale radziłbym zrobić najpierw mały test na mniej rzucającej się w oczy części koła. Żeby się nie okazało, że np. koła są polakierowane, albo pokryte czymś co ma nadawać połysk, co nie wytrzyma kontaktu z acetonem...

#20 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 09 marzec 2013 - 13:38

Właśnie dlatego, o czym pisze Picca, ale jak mówię kazdy decyzję podejmuje sam, i nie musi się oglądać na dorady, bo Dorada to ryba atlantycka :lol: pozdr



Dodaj odpowiedź