Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jak przejśc z klasycznego mostka na ahead?


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 dery

dery
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • Skądck

Napisano 28 marzec 2013 - 23:20

Witam!

Mam w rowerze klasyczny mostek i stery (takie co się nakręca te nakrętki na gwintowaną rurę sterową). Chciałbym przejść na ahead. Co musze kupić?

Nie zależy mi za bardzo na wadze, chodzi mi bardziej o bardziej nowoczesny wygląd. Wiem, że jest jakiś konwerter i przedłużka rury sterowej ale nie do końca wiem czego szukać :)

pozdrawiam

http://allegro.pl/ad...3105354945.html

Takie coś załatwi sprawe? Jeśli tak to polećcie coś troche lepszego niż zoom bo niby na wadze nie zależy ale bez przesady :)

#2 Gosc_solid_crank_*

Gosc_solid_crank_*
  • Gość

Napisano 28 marzec 2013 - 23:33

Tak, coś takiego załatwia Ci sprawę :-)
Ale jak poszukasz lepiej, to znajdziesz za podobną cenę to samo w Alu. Będzie lżejsze...

#3 Pirx

Pirx
  • Użytkownik
  • 269 postów
  • SkądKlucze

Napisano 29 marzec 2013 - 06:29

Tu są różne ADAPTERY, podejrzewam, że znajdzie się tego więcej w innych sklepach.

#4 zimniasty

zimniasty
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Skądkrk

Napisano 31 marzec 2013 - 14:20

jedyne na co zwroc uwage przy zakupie tej przejsciowki ahead - to srednica gornej czesci na ktorej osadzasz mostek;
jak pewnie sie domyslasz - powinna byc taka sama jak i mostka ahead ktorego masz zamiar uzyc. Czasami po prostu moze byc potrzebna tulejka redukcyjna z 1" na 1 i 1/8" (z 25,4 na 28,6mm)

#5 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 31 marzec 2013 - 15:05

idzie znaleśc mostki ahead na 1 cal, widzialem takie jaja, wtedy widelec, z dluzszą sterówką, stery 1cal ahead, i masz prawdziwego aheada, ja w ogole nie rozumiem tych przejsciowek, co to ma dać?

#6 dery

dery
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • Skądck

Napisano 31 marzec 2013 - 17:47

Po prostu mam fajny mostek w domu DEDA na 1 i 1/8 cala i chciałbym jakoś zamontować

#7 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 31 marzec 2013 - 18:04

Sam stosuję takie rozwiązanie z przejściówką w rowerze górskim (stary stalowy Bianchi z widelcem 1").
Dołączona grafika
Na pewno taka kombinacja jest cięższa niż dobry mostek na klin (nawet stalowy), ale jednak sporo sztywniejsza, w dodatku wygląd w góralu bardziej mi się podoba z a-headem.
Mam mostek Amoeba 130 mm (kloc - 270 g) i przejściówkę alu (coś koło 190 g), ale całość jest dosyć pancerna.

Z kolei w crossie mam założony mostek Procraft na klin, ale widelec 1 1/8". Mostek ten waży tylko 245 g (długość 120 mm) pomimo, że jest stalowy (cr-mo). Przy podjazdach na stojąco w terenie czuć jednak pewną wiotkość i lekkie skrzypienie.

Generalnie po zastosowaniu przejściówki mamy ogromny wybór mostków, a na klin wiele się nie znajdzie, zwłaszcza tych wyższej jakości. A już znalezienie widelca a-head na 1" graniczy z cudem, w dodatku to najdroższe rozwiązanie.

Dużo ciekawych i niedrogich mostków ma ten allegrowicz (nawet na klin 1 1/4"):
http://allegro.pl/li...2&us_id=1732272

#8 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 01 kwiecień 2013 - 17:31

marvelo, przetrzyj szmatką spsikaną WD40 itp połączeina mostek-sterówka i kierownica-mostek - nie będzie skrzypić :)

#9 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 06 kwiecień 2013 - 19:23

fartem - mam wlasnie stery 1' ahead + PRZEJSCIÓWKE na mostek 1 1/8 na 1 = czyli mostek z dluzszą sterowka i jestes w domu - mysle ze to jakies 100x razy lepsze rozwiązanie :)



Dodaj odpowiedź