Witam czy ktoś z was wie jak to rozebrać?
http://www.photoblog...dit86/147656171
Próbowałem podwarzać ale nie chcę robić tego zbyt mocno żeby nie uszkodzić a muszę się dostać do kulek bo są zasyfione już i trzeszczą. Łożysko znajduje się w ramie tzn jest ono z obu stron tam gdzie wchodzi kierownica. Rower to giant scr z góry dzieki
Jak rozebrać to łożysko w kierownicy?????
Started By
tidit86
, 30 mar 2013 15:48
4 odpowiedzi w tym temacie
#2
Napisano 30 marzec 2013 - 16:15
Łożysko jest osadzone w nabitej do ramy misce. Weź drewniany podbijak, młotek i wybij miskę z ramy, wtedy będziesz mógł bez przeszkód przeprowadzić ewentualny serwis łożysk. Niektóre typy sterów pół-zintegrowanych umożliwiają całkowitą wymianę łożyska poprzez wyjęcie go z miski i zastąpienie nowym. Ale skoro do tej pory nie "wyszły" Ci z ramy czyli masz pewnie jednolitą konstrukcję.
Wybij je z rany, obejrzyj i oceń czy są one w ogóle rozbieralne, to jest czy da się wypchnąć bieżnię dolną łożyska. Jeśli się da to zrobić bez uszkodzenia to da się też wszystko na nowo przesmarować. Jeśli się nie uda to po prostu musisz kupić nowe stery.
Wybij je z rany, obejrzyj i oceń czy są one w ogóle rozbieralne, to jest czy da się wypchnąć bieżnię dolną łożyska. Jeśli się da to zrobić bez uszkodzenia to da się też wszystko na nowo przesmarować. Jeśli się nie uda to po prostu musisz kupić nowe stery.
#4
Napisano 30 marzec 2013 - 22:34
Spokojnie, zanim kupisz nowe stery spróbuj wyjąć ten zielony pierścień, który trzyma wszystko w kupie, ostrożnie podważając go cieniutkim śrubokręcikiem tzw. zegarmistrzowskim albo grubą igłą. Pomiędzy zielonym, zapewne plastikowym pierścieniem, a tym zewnętrznym czarnym jest niewielka szczelina. Włóż śrubokręcik i delikatnie przesuń pierścień w kierunku środka łożyska. Pierścień delikatnie się odkształci i powinna pojawić się jego krawędź. Wtedy delikatnie podważasz drugą igłą i wszystko wypada ze środka i spokojnie można wieniec z kulkami i bieżnię wewnętrzną przepłukać w benzynie, a zewnętrzną bieżnię, która zostaje w ramie porządnie przeczyścić papierowym ręcznikiem, a potem szmatką zamoczoną w benzynie.
Te stery są łudząco podobne do moich w ramie KTM do MTB.
Te stery są łudząco podobne do moich w ramie KTM do MTB.


