Jump to content


Photo

[Awaria ,naprawa Klamkomanetki]


41 replies to this topic

#1 mateusz92

mateusz92
  • Użytkownik
  • 15 posts
  • SkądŁowicz

Posted 06 April 2013 - 15:35

Witam , mam problem . Zakupiłem tydzień temu używany rower szosowy, dziś miałem zamiar go przetestować. W tym momencie pojawił sie problem z tylną przerzutką w zasadzie to klamkomanetką. Zginam klamkę do srodka by zmienić bieg na mniejszy( do góry) i widzę że linka się naciąga i gieg się zmienia, ale klamkomanetka mi tego biegu nie blokuje . Jaka może być tego przyczyna ? Model shimano rsx Jak to naprawić? Dzięki za pomoc . Pozdrawiam:)



#2 tomkaz016

tomkaz016
  • Użytkownik
  • 130 posts
  • SkądCzęstochowa

Posted 06 April 2013 - 16:24

Jeśli nie blokuje biego to może oznaczać że spadła sprężyna z takiego klina który blokuje zębatke podczas zmiany biegu , albo poprostu jest zasyfiona i sprężyna się gdzieś przyblokowała . Zaliczyłeś jakaś glebe , czy to pierwsza jazda ? ja po jednej glebie "upiaszczyłem" manetki tak że rączka w ogóle się nie ruszała powyżej pierwszego biegu .

#3 mateusz92

mateusz92
  • Użytkownik
  • 15 posts
  • SkądŁowicz

Posted 06 April 2013 - 16:33

Ja kupilem używkę i dziś zrobiłem pierwszą jazdę i zobaczyłem ze coś nie domaga. Nie wiem co jest w środku w klamce

#4 globuss2

globuss2
  • Użytkownik
  • 34 posts
  • SkądJastew

Posted 06 April 2013 - 16:42

Problem wytypuje na każdym biegu ? Ale obawiam sie ze bez rozkręcenia klamki się nie obędzie ..

#5 mateusz92

mateusz92
  • Użytkownik
  • 15 posts
  • SkądŁowicz

Posted 06 April 2013 - 17:01

lepiej pasuje określenie że nie łapie żadnego biegu pozostaje na najmniejszej 8 zębatce i kicha

#6 bikeservice

bikeservice
  • Użytkownik
  • 201 posts
  • SkądWarszawa

Posted 06 April 2013 - 17:10

Prawdopodobnie stary smar zgestniał i zakleił zapadkę- trzeba zdjąć klamkomanetkę i zafundować jej czyszczenie ze starego smaru i smarowanie na nowo.
To powszechny problem w klamkomanetkach shimano....
  • h/k likes this

#7 tomkaz016

tomkaz016
  • Użytkownik
  • 130 posts
  • SkądCzęstochowa

Posted 06 April 2013 - 17:26

ja rozbierałem 2 razy w życiu klamkę ultegry 6500 , powiem szczerze że za pierwszym razem w ciągu jednego dnia nie udało mi się jej złożyć , nie zrobiłem zdjęcia i musiałem szukać instrukcji jak złożyć manetkę na internecie . Jak już wszystko złożyłem to przyszło do naciągnięcia sprężyny , a to już nielada wyzwanie ;)

#8 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 posts
  • SkądGdynia

Posted 06 April 2013 - 17:54

Podłączę się do tematu. Mam klamki Ultegra 6700. W prawej (od tylnej przerzutki) mam problem - gdy chcę zrzucić niżej tą wewnętrzną manetką to zdarza się, że ona jakby nie chwyta czegoś tam w środku, chodzi "na pusto" do końca i muszę poprawiać, żeby zrzucić. To poprawianie polega na tym, że popcham tą dźwignię również do przodu. Nie dzieje się to stale tylko czasami. Czy ktoś z Was miał taki problem?

#9 bikeservice

bikeservice
  • Użytkownik
  • 201 posts
  • SkądWarszawa

Posted 06 April 2013 - 19:24

Podłączę się do tematu. Mam klamki Ultegra 6700. W prawej (od tylnej przerzutki) mam problem - gdy chcę zrzucić niżej tą wewnętrzną manetką to zdarza się, że ona jakby nie chwyta czegoś tam w środku, chodzi "na pusto" do końca i muszę poprawiać, żeby zrzucić. To poprawianie polega na tym, że popcham tą dźwignię również do przodu. Nie dzieje się to stale tylko czasami. Czy ktoś z Was miał taki problem?


Czyszczenie starego smaru i aplikacja nowego- to rozwiązuje 95% problemów tego typu w klamkomanetkach shimano :)

#10 tomkaz016

tomkaz016
  • Użytkownik
  • 130 posts
  • SkądCzęstochowa

Posted 06 April 2013 - 20:04

w przypadku manetek nie ma raczej mozy o smarze . wystarczy pare kropel smaru do łańcucha , albo jakiejś innej oliwki . Jeździłem na takim patencie pół sezonu i dało rade . Jeśli chcesz uniknąc problemów ze złożeniem manetki to nie rozbieraj całego mechanizmu , tylko zdejmnij tą duża dzwignie i spryskaj jakims odtłuszczaczem , potem sprężone powietrze i oliwka . To powinno załatwić sprawe .

#11 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 posts
  • SkądGdynia

Posted 06 April 2013 - 20:05

Dzięki! Wezmę się za to jutro po ustawce.

#12 bikeservice

bikeservice
  • Użytkownik
  • 201 posts
  • SkądWarszawa

Posted 06 April 2013 - 20:40

Tylko zrobić to raz a dobrze.
- Zdjąc klamkomanetkę z kierownicy
- Ściagnać gumę, zdemontowac kapy itp żeby jak najbardziej odsłonić mechanizm
- na 24h do odtłuszczacza w słoiku ( ja używam pomarańczowego Finisch Line- najlepiej mi się sprawdza przy tej operacji) w międzyczasie kilka razy zamieszać- trochę pobawić się biegami
- wysuszyć kilka godzin- jak masz możliwość przedmuchać sprężonym powietrzem
- nasmarowac ( ja używam SG-85)
- założyć gumę- zamontować i się cieszyć.

Jak masz klamkomanetki z tego samego rocznika profilaktycznie możesz zrobić obydwie.

#13 globuss2

globuss2
  • Użytkownik
  • 34 posts
  • SkądJastew

Posted 06 April 2013 - 20:44

ja jako odtłuszczacz polecam rozpuszczalnik nitro .. cały syf z łańcucha tak usunąłem ..

#14 bikeservice

bikeservice
  • Użytkownik
  • 201 posts
  • SkądWarszawa

Posted 06 April 2013 - 20:46

ja jako odtłuszczacz polecam rozpuszczalnik nitro .. cały syf z łańcucha tak usunąłem ..

Tia...- i wszystko co z tworzywa w klamkomanetce tez zejdzie :P

#15 tomkaz016

tomkaz016
  • Użytkownik
  • 130 posts
  • SkądCzęstochowa

Posted 06 April 2013 - 20:53

tak jak mówisz nitro jest dobre do łańcucha , ale do manetek bym go nie użył . Nie wiem jak się zachowuje w stosunku do malowanych plastikowych części , albo w ogóle na plastiku . Polecam już prędzej Meglio , albo inny odtłuszczacz na bazie cytrusów .

#16 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 posts
  • SkądGdynia

Posted 06 April 2013 - 21:04

Dzięki Bikeservice!

Dzięki! Wezmę się za to jutro po ustawce.

Koleczkowo Tour o 10:00? Czy Casto o 11:00? ;-)


Koleczkowo. Ciekawe kiedy strzelę ;)

#17 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 06 April 2013 - 22:09

Także uważałbym z nitro, swoje wysłużone Ultegry 6500 rozbierałem w drobne, problem polegał też w zużyciu niektórych podzespołów. Stały smar dodatkowo utrudnia pracę wyrobionych mechanizmów. Co do smaru to uważam, że im rzadszy tym lepszy, użyłem bardzo rzadki olej maszynowy, ale problem po kilku miesiącach i tak powrócił. Teraz demontuje tylko cały mechanizm z korpusu, zdejmuję kape i lekko luzuję nakrętkę głównej osi mechanizmu. Potem gorąca woda z płynem do mycia naczyń i sprężone powietrze. Po wysuszeniu, smarowanie olejem i znów nadmiar usuwam kompresorem, zawsze parę tygodni manetka się nie zacina.


#18 Skywalker

Skywalker
  • Użytkownik
  • 166 posts
  • Skądpodhale

Posted 07 April 2013 - 12:15

Podłączę się do tematu. Mam klamki Ultegra 6700. W prawej (od tylnej przerzutki) mam problem - gdy chcę zrzucić niżej tą wewnętrzną manetką to zdarza się, że ona jakby nie chwyta czegoś tam w środku, chodzi "na pusto" do końca i muszę poprawiać, żeby zrzucić. To poprawianie polega na tym, że popcham tą dźwignię również do przodu. Nie dzieje się to stale tylko czasami. Czy ktoś z Was miał taki problem?

Mam to samo w tym samym modelu klamek.
Nie wiem o co kaman bo czysciłem je już i nie bardzo pomogło.
Chyba po prostu taki ich urok...

#19 tomkaz016

tomkaz016
  • Użytkownik
  • 130 posts
  • SkądCzęstochowa

Posted 07 April 2013 - 13:19

miałem 6700 i to napewno nie jest ich urok :P. To raczej problem z tą sprężyną , ale jak masz zdolności manualne to sobie z tym poradzisz . Pobierz ze strony shimano manual do manetki i do dzieła ;)

#20 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 posts
  • SkądGdynia

Posted 07 April 2013 - 14:10

Tomkaz016 mógłbyś powiedzieć o jaką sprężynę chodzi? I czy dobry manual mam.
http://bike.shimano....69830799963.pdf



Reply to this topic