Skocz do zawartości


Zdjęcie

Mielec Custom + 4ZA - przełajówka


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 09 kwiecień 2013 - 11:22

Witam,
przedstawiam mój najnowszy projekt.
Budowałem rower dosyć długo, ze względu na dobór części i oczywiście $$ ;)
Bazą jest rama pospawana przez Mielec, geometria całkowicie moja (nie kopiowałem żadnej ramy, dobierałem wszystko jedynie na podstawie mojego dotychczasowego doświadczenia, może niezbyt wielkiego, ale wiedziałem czego chcę ;) ).
Założeniem było zbudowanie w miarę możliwości lekkiego roweru na pewnych częściach w rozsądnych pieniądzach, jak wyszło-każdy może ocenić. :)

Lista części (mam nadzieję, że nic mi nie umknęło):
rama: Mielec custom 1879g
widelec: 4ZA Zornyc 633g
stery: Ritchey WCS Cross 114g
kierownica: Ritchey WCS Logic II 44cm 256g
mostek: UNO Ultralight 131g
topcap: Ritchey 17g
owijka: Fizik Microtex + korki 53g
podkładki: 2x 1cm carbon 9g
hamulce (cały komplet): Tektro CR720 334g
klamkomanetki: Sram Rival (przednia przerobiona) 303g
przerzutka tylna: Sram Rival 188g
kaseta: Shimano Ultegra CS-6600 248g
łańcuch: Shimano Ultegra CN-6600 + spinka kmc 231g
korba: Shimano Tiagra 4550 + Stronglight Type S 39t 748g
suport: miski Shimano HT II 82g
chainguide: Boplight 43g
pedały: Look Quartz 271g
pancerze + końcówki: Accent 110g
linki: nierdzewne 47g
siodło: Velo pronto sl.s3 tuned 165g
sztyca: Turner 258g
zacisk sztycy: noname 22g
koło p.: Accent Trailflyer, CN Spoke, Novatec NT-A171 884g
koło t.: Accent Trailflyer, CN Spoke, Novatec NT-F422SB 1113g
zaciski: Novatec 95g
opaski na obręcz: Zefal 30g
opony: Continental CycloXKing 35c 409g, 416g
dętki: CST 2x160g
koszyk: Elite Custom Race + śrubki 49g

razem: 8992g

Dołączona grafika

więcej zdjęć: PRZEŁAJ
  • pimpf lubi to

#2 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 09 kwiecień 2013 - 15:07

Jaki piekny widok :-) nieoczojebna rama bez slopingu !!! NARESZCIE :-D

Tak z czystej ciekawosci : wage masz "z haka" ( czyli wazyles caly rower ) czy dodawales komponenty ?

Przy 2500g ramie z widelcem na moje niewprawne oko szacowalbym 10kg :oops:

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#3 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 kwiecień 2013 - 15:11

Ładny rowerek, klasyczny wygląd to mi sie podoba. Pytanie mam dwa, jeśli możesz to napisz, ile Cię kosztowała rama i... dobrze Ci się biegi zmienia?

#4 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 kwiecień 2013 - 15:28

Jak dodałem wszystko z listy to wyszło niecałe 9,5kg.


#5 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 09 kwiecień 2013 - 15:36

wszystko ważone pojedynczo i dodane do siebie. Czyżbym coś pominął w sumowaniu? :D zaraz sprawdzę. Z chęcią bym zważył całość na wieszanej wadze, ale nie mam do takiej dostępu, może za jakiś czas pomyślę jak zrekonstruuję budżet po składaniu tego ;)
rama kosztowała 468zł już z przesyłką. Biegi na razie "na sucho" sprawdzałem, zmieniają się szybko i bez problemu, wcześniej w szosie miałem łapy Shimano 600 ultegra i przerzutki stare 105 i działało trochę wolniej. Może wieczorem wyskoczę i sprawdzę w terenie jak działa.

Edit: faktycznie, wyszło 9458, proszę o poprawienie w 1. poście, bo ja już nie mam takiej możliwości... :D ciekawe, bez czego wcześniej chciałem jeździć...

#6 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 09 kwiecień 2013 - 15:53

jakos tak samo sie dodaje po montazu... Dusza wstepuje :mrgreen:

Smary, olej, ferule kabli, pedaly, owijka, tasma, korki kierownicy, ... mnostwo i jeszcze wiecej.

Mi wg elementow wyszlo 7,500 i wiedzialem ze bedzie 8 jak nic... i jest :):):) mimo, ze kola zamiast 1650 maja 1520 :shock:

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#7 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 11 kwiecień 2013 - 13:48

dziś pewnie waży jeszcze więcej bo trochę syfu z ulic się już poprzylepiało :D
tak w ogóle, ta rama ma delikatny sloping, jakieś 2-3cm, ale po poprzednim Cube zachciało mi się czegoś, gdzie rura pozioma będzie faktycznie pozioma :D
co do zmiany biegów, trochę już pojeździłem i mogę powiedzieć, że chodzą zupełnie bez zarzutu, w całym zakresie zmieniają się szybko, nawet na obciążeniu pod górę.

#8 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 24 kwiecień 2013 - 15:09

Nowych części nie ma, są nowe fotki
Dołączona grafika

cały album: https://plus.google....410118541474689

#9 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 25 grudzień 2013 - 09:44

nowe siodło (flite) i mostek (thomson x4)

2013-12-23+20.10.07.jpg



#10 iza

iza
  • Użytkownik
  • 40 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 25 grudzień 2013 - 10:49

Mam takie pytanie: myślę nad zakupem przełajówki/zimówki i jedną z propozycji jest rower z jedną tarczą 42 - nie mam doświadczeń z jazdą na takich sprzętach, mógłbyś powiedzieć jak u Ciebie się sprawuje podobna konfiguracja (tylko jedna tarcza, 39), czy brakuje Ci przełożeń przy wjeździe na asfalt - jezdzisz na tym rowerze stricte w terenie?



#11 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 25 grudzień 2013 - 13:39

roweru używam wszędzie, nie tylko w terenie, ale jeśli asfalt, to głównie miasto, więc przełożeń mi nie brakuje. Ew. mógłbym kupić kasetę 11-28 i trochę większy blat (może właśnie 42), ale to dalsze plany, póki co jest dla mnie idealny.



#12 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 25 grudzień 2013 - 15:07

Powiem szczerze, że trochę dziwi mnie obecny trend polegający na pozbywaniu się zębatek z przodu a dodawaniu z tyłu. W góralach trzy zębatki z przodu są już "be", a w przełajach widzę że dwie też już kolą w oczy. Czy naprawdę rzekome korzyści z takich rozwiązań są tego warte? Czy warto ograniczać zakres przełożeń? Bo na szosie nawet na przełajowych oponach z wyraźnym bieżnikiem 39/11 czy nawet 42/11 to według mnie mało. Z kolei aby przełożenia na teren były wystarczająco miękkie trzeba stosować ciężkie kasety o dużej rozpiętości. Nie wiem również, czy redukcja przez całą kasetę nie będzie wolniejsza niż zrzucenie na małą i jednoczesna redukcja o kilka biegów z tyłu. A w terenie taka szybka redukcja często się przydaje.  



#13 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 grudzień 2013 - 15:53

zastosowanei jednego blatu z przodu to korzyści , ale też i niedogodności , przy wiekszej ilości biegów z tyłu są potrzebne osłony na blaty lub prowadnice z przodu aby nie zrzucało nam na korbie przy większych przekosach , takze szybciej przerzutka dostje luzów na sworzniach  pantografu i głównych  co skutkuje z czasem brakiem precyzji przy przerzucania biegów.

 

Na miasto może i 42 jest ok , ale w terenie  pagórkowatym nie wystarczy na pewno ,

Wystarczy popatrzeć na zawody - większość jest prowadzona po płaskim praktycznie terenie, im tam by wytrczało w sumie 5-6 biegów , po tych samych trasach  i single nawet śmigają .

 

Każdy dopasowywuje przełożenia pod swoje potrzeby , ja z dwóch np. nie zrezygnuje bo wzrosną koszty niepotrzebnie systemu.


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#14 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 25 grudzień 2013 - 17:21

mi w zupełności wystarczy tyle przełożeń, ile mam. 
tak jak Spike napisał, niektórzy jeżdżą na SSCX i też dają radę, mi najbardziej odpowiada 1x10, inny może woleć 3x7.



#15 schwepes

schwepes
  • Użytkownik
  • 109 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 grudzień 2013 - 19:37

Jedna tarcza z przodu moim zdaniem świetnie sprawdza się w terenie, tylko trzeba dobrać sobie tarczę pod trasy po których jeździmy i "nogę". Do tego oczywiście potrzebna jest też kaseta o dużej rozpiętości, najlepiej coś z mtb (typu 11-32). Precyzja zmiany biegu w terenie, z oblepioną przerzutką błotem, nawet na Red'zie będzie pozostawiała wiele do życzenia. Łatwiej też załatwić łańcuch.

 

Z kolei na szosie będzie problem. Dziś trochę wiało i nawet na płaskich odcinkach, na kompakcie, dokręcałem do mało wygodnej kadencji. Na tarczy 42 czy 39 brakowało by przełożeń dużo szybciej. Z kolei na krótkich, sztywnych podjazdach, które w przełaju lecisz "z buta", na szosie trzeba by pokonywać bardzo siłowo, na stojąco. 

 

Na miasto ujdzie 1x10, czy nawet 1x1. Jako uniwersalny rower treningowy (szosa/teren/miasto) zostawił bym 2 blaty z przodu i kompakt (50/34). Wyłącznie w teren 1x10 lub 2x10 ale z przełożeniami przełajowymi np. 46/36



#16 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 25 grudzień 2013 - 21:32

39 i 11-28 w "czystym" przelaju to wiecej niz trzeba. Do "szutrowania" moze byc ciut za malo, a 42 i 11-28 ciut na podjazdach za duzo. 

 


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#17 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 grudzień 2013 - 22:42

mam ostatnio zawsze zalepione przerzutke przednią błotem i działa dobrze , a to dobry stary STX jest, tam nie ma gdzie błoto zatkać cokolwiek  .

 

a propo singla, 23 czyli dzień przed wigilią przyszedł koleś z  problemem bo od jakiegoś casu mu biegi nie chcą chodzić  system 2 x 10 , ale mówi że bardzo czesto  śmiga nawet blat - blat , po ......dłuższym czasie prób i błędów znalazłem winowajce - sworzeń główny przerzutki - od jazdy tylko na jednym dużym blacie po prostu dostało takiego luzu że nic nie chciało dobrze przekładać .

Warto przemyśleć coś wcześniej ...

 

ale odbiegłem od tematu..fasjan Ci wyszła przełajka , będe przemyśliwał projekt ramy bo chce ciutke wiekszą u siebie z wyższa główką i może taki custom rozwiąże mój problem poszukiwań, bo Accenta dlatego nie brałem bo główka ma dosyc krótką , te co znalazłem w sieci to znowu cena  nie pasuje do projektu budżetu


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#18 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 18 styczeń 2014 - 19:26

wreszcie skorzystałem z odrobiny śniegu w tym sezonie ;)

2014-01-17+10.51.30.jpg



#19 LawinaPytań

LawinaPytań
  • Użytkownik
  • 78 postów

Napisano 18 styczeń 2014 - 19:52

Jakby wideł dać biały, razem z owijką i sztycą to by było ciężko rower zauważyć :D

 

A na serio, to bardzo fajny jest. 

 

Jak z mocą hamulców?


Nie sprzęt lecz technika...

#20 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 18 styczeń 2014 - 21:21

Hamulce są bdb, będę co prawda musiał niedługo zmienić klocki (kupiłem używane hamulce). Żeby zablokować tylne koło na asfalcie wystarczy się trochę wychylić z siodła do przodu.