Skocz do zawartości


Zdjęcie

karbonowy kokpit.


18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Skywalker

Skywalker
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • Skądpodhale

Napisano 12 kwiecień 2013 - 15:47

Witam.
Mam pytanie, może wydac się idiotyczne ale co tam :-P

Wymieniłem sobie cały kokpit na karbonowy i mam wrażenie dużo większej sprężystości, mniejszej sztywności poprzecznej kierownicy (nie jakieś straszne ale odczuwalne) w stosunku do poprzedniego setu.
Co prawda zmieniłem z dedy newton,które to komponenty cieszą sie opinią bardzo sztywnych, więc może stąd takie wrażenie?
Jako, że nigdy nie jeździłem na innym karbonowym kokpicie chciałbym zapytać czy to normalne?
Troche mam mentlik bo z jednej strony karbon tłumi drgania a z drugiej jest podobno mega sztywny. To w końcu jak to jest?

Wiem, że pytanie może głupkowate ale może ktoś z was opisze swoje wrażenia z przejscia na karbon.

#2 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 12 kwiecień 2013 - 15:57

Pochwal się na jaki kokpit się przerzuciłeś :) Będziemy wiedzieć czego nie kupować :lol:

#3 Skywalker

Skywalker
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • Skądpodhale

Napisano 12 kwiecień 2013 - 16:15

Pochwal się na jaki kokpit się przerzuciłeś :) Będziemy wiedzieć czego nie kupować :lol:

nie odzywaj się jak nic sensownego nie masz zamiaru pisać...

#4 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 12 kwiecień 2013 - 18:10

nie odzywaj się jak nic sensownego nie masz zamiaru pisać...


Spytałem tylko jaki "carbonowy" zestaw sobie kupiłeś. Jeśli chińskiego "nessa" albo "fsa" to nic dziwnego, że nie jest sztywny.
Wydaje mi się normalne, że jeżeli piszesz sporą wypowiedź o jakiś komponentach to powinieneś podać ich producenta i model.
Carbon carbonowi nie równy, produkcja części z włókna węglowego jest na tyle skomplikowana i wieloetapowa, że nie można wrzucić wszystkich carbonowych komponentów do jednego wora.
Jeśli mówisz, że Twój zestaw nie jest zbyt sztywny to nie dziw się, że jego nazwę chciałbym poznać głównie po to, żeby uchronić się przed ewentualnym zakupem.

#5 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 postów
  • SkądMyszków

Napisano 12 kwiecień 2013 - 19:42

Przyłączam się do pytania przedmówcy...co to za kiera i mostek?

#6 Skywalker

Skywalker
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • Skądpodhale

Napisano 13 kwiecień 2013 - 18:22

Spytałem tylko jaki "carbonowy" zestaw sobie kupiłeś. Jeśli chińskiego "nessa" albo "fsa" to nic dziwnego, że nie jest sztywny.
Wydaje mi się normalne, że jeżeli piszesz sporą wypowiedź o jakiś komponentach to powinieneś podać ich producenta i model.
Carbon carbonowi nie równy, produkcja części z włókna węglowego jest na tyle skomplikowana i wieloetapowa, że nie można wrzucić wszystkich carbonowych komponentów do jednego wora.
Jeśli mówisz, że Twój zestaw nie jest zbyt sztywny to nie dziw się, że jego nazwę chciałbym poznać głównie po to, żeby uchronić się przed ewentualnym zakupem.


Rozumiem, że na owych chińskich nessach i fsa jeździłeś i mówisz z doświadczenia?
Rozwiń owy temat bazując na swojej wiedzy z tego zakresu.
Akurat mam tzw "chińską ramę", która sprawdza mi sie rewelacyjnie i nie mam jej absolutnie nic do zarzucenia, ale to nie temat o wyższości firmówek nad no name'ami z chin czy tajwanu -bo widze, że takie masz poglądy w tej sprawie.
Poza tym, pytam o większą elastyczność w stosunku do aluminium bo nie mam porównania z żadnym innym karbonowym kokpitem.
Mniejsza sztywność w stosunku do poprzedniego kokpitu - dedy newton - nie jest porażająca i nie rozpada mi sie nic w rękach. Pytam dla porównania i rozwiania sprzeczności w wyczytanych materiałach na temat tłumienia drgań z jednoczesną sztywnością karbonu.
Poczytam chętnie zarówno o "oryginalnych firmówkach" jak i "chińskich podróbach / no name'ach".
Pytam o wrażenia tych co mają i jeżdżą, nie tych, którzy robią liste rzeczy, których nie kupią.
Temat otwarty dla rozmawiajacych na temat, więc może zaczniesz od swoich wrażeń z karbonowym kokpitem?

#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 kwiecień 2013 - 18:49

A czy możesz po prostu napisać, jaki konkretnie kokpit kupiłeś? Nie chodzi (przynajmniej mnie osobiście, inni niech mówią za siebie) o szyderę - to kluczowa informacja, żeby móc dokonać jakichkolwiek porównań.

Generalnie karbon jest materiałem, który ma niesamowite możliwości "zaprogramowania" jego właściwości. Może być nieznośnie sztywny i "efektywny", może być też bardzo komfortowy, ale zbyt miękki dla efektywnego transferu mocy, a może być gdzieś w połowie. Nie ma jednej prostej odpowiedzi na Twoje pytanie i dlatego wracam do pytania o to, o jakim konkretnym modelu rozmawiamy.

Z drugiej strony, o czymkolwiek byśmy nie rozmawiali, trudno o zestaw sztywniejszy niż Newton ;) Tak więc Twoje odczucia mogą być usprawiedliwione.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#8 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 13 kwiecień 2013 - 19:48

Miałem w rękach zarówno chińskiego Nessa jak i "FSA Plasma", a nawet (prawdopodobnie chińskie) Cinelli RAM. Żaden z tych zestawów nie powalił mnie swoją sztywnością, wręcz wszystkie zniechęciły mnie do kupna tego typu wytworów. Znajomy ma mostek Profile Design Stiffy na kierownicę 25.4mm, ten jest dopiero sztywny jak diabli. Sam jeżdżę na zestawie aluminiowym: mostek Boplight, kierownica Giant z alu 2014. Komplet całkiem lekki jak na alu: łącznie 370g i bardzo przyzwoity jeśli chodzi o sztywność :-D
Poza tematem: nie wiem po co wprowadzasz tak negatywne emocje. Nie miałem absolutnie zamiaru się kłócić, sprzeczać czy kogokolwiek obrażać. W 1 poście zażartowałem, nie wiem czemu głupie pytanie o model kierownicy przyjąłeś tak nerwowo. Wyluzuj trochę :!: Forum powinno być kopalnią wiedzy dla wszystkich, miło by było, gdybyś rozpoczynając temat podał dokładnie o czym piszesz.

#9 s2power

s2power
  • Użytkownik
  • 285 postów
  • SkądSilesia

Napisano 28 kwiecień 2013 - 15:55

Skywalker, albo Twoj temat to prowokacja albo zaczynasz sieodnosic do uczestnikow dyskusji niegrzecznie. Twoje pytanie mozna przedstawic inaczej. Czy BMW jest lepsze od Audi? Tylko jakie BMW od jakiego Audi. Wrzuc na luz i napisz co kupiles to Ci ludziska moze pomoga :)

Giant TCR Advanced 0 Modified
V max 102 km/h Dst max 297 km


#10 Skywalker

Skywalker
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • Skądpodhale

Napisano 29 kwiecień 2013 - 08:48

Kolego nie moralizuj mi tu bo następny post nie na temat wyprodukowałeś.
Pytałem o doświadczenia, więc jak jakieś ktoś miał i chciał się nimi podzielić to to zrobił - za co wielkie dzięki!

Temat już nieaktualny bo miałem okazje przejechać się na kilku innych karbonowych kokpitach i wszystkie cechują się podobną "sprężystością", która mnie najbardziej interesowała.
Dla uściślenia, były one zupełnie innych firm i nie ma to nic do rzeczy.

#11 snapy

snapy
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • SkądLeszno

Napisano 29 kwiecień 2013 - 09:32

Kolego nie moralizuj mi tu bo następny post nie na temat wyprodukowałeś.
Pytałem o doświadczenia, więc jak jakieś ktoś miał i chciał się nimi podzielić to to zrobił - za co wielkie dzięki!


borasad napisał Ci jakie ma doświadczenie z częściami karbonowymi i aluminiowymi. To co tak naprawdę chcesz usłyszeć jak każda odpowiedz Tobie nie pasuje? Kolega odpisał Ci czy to normalne, że karbon karbonowi nie jest równy i że może być sztywny, a może być gomowaty. W ogóle jak chcesz zaczynać temat o sztywności danej części skoro nikt nie wie jaka to część?

#12 gres

gres
  • Użytkownik
  • 641 postów
  • Skądkraków

Napisano 29 kwiecień 2013 - 12:28

doświadczenia są takie że dobrej klasy zestaw karbonowy powinien być sztywniejszy od dobrej klasy zestawu aluimniowego ( oczywiście przy podobnej masie) , więc jeśli twój jest miększy to nie dziw się pozostałym uczestnikom że chcą wiedzieć czego nie kupować.

deda newton to faktycznie bardzo dobra rzecz. Mam mostek forza i nie sądzę by kotś uznał go za mniej sztywny od aluminowych modeli.

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#13 Skywalker

Skywalker
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • Skądpodhale

Napisano 29 kwiecień 2013 - 18:06

...
Pytałem o doświadczenia, więc jak jakieś ktoś miał i chciał się nimi podzielić to to zrobił - za co wielkie dzięki!


borasad napisał Ci jakie ma doświadczenie z częściami karbonowymi i aluminiowymi. To co tak naprawdę chcesz usłyszeć jak każda odpowiedz Tobie nie pasuje?...

Ty w ogole czytasz co się pisze? Przecież podziękowałem.
Kolega borasad i gres to jedyni z wypowiadających się tu osób, które cokolwiek wniosły do tematu.
Nie chce aby ktoś decydował się lub nie na zakup danego sprzętu bazując na mojej laickiej ocenie, która musiałem dopiero zweryfikować konfrontując doświadczenia z innym kokpitem karbonowym. Po przejażdżce na kilku innych karbonowych zestawach stwierdzam, że owa "sprężystość" jest "normalna" - nawet w zestawach aluminiowych. Po prostu deda newton to mega sztywniak.
I na koniec ta mega ważna dla was informacja - ten sprzęt, którego nie chcecie kupować ;) to 3t

#14 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 29 kwiecień 2013 - 19:27

3T oryginalny czy niewiadomego (a raczej: wiadomego) pochodzenia? To też ważna informacja.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#15 Skywalker

Skywalker
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • Skądpodhale

Napisano 29 kwiecień 2013 - 19:54

o! i znowu sie zaczyna.
3t robione na taiwanie ale mały szczegół... 3t, swoje komponenty, tam własnie produkuje(taiwan/chiny).
Tak samo jak deda i wiele wiele innych firm.
Poczytajcie sobie co jest napisane na waszych pudełkach/produktach.

A tu luźna gadka chłopaków odnośnie tematu "made in..."
http://forums.roadbi...cks-169682.html

Inna rzecz, że warto wybadać w jakiej fabryce kto i co produkuje, gdyż często można kupić produkty z owej fabryki duuuuuużo taniej bo zdarza się często, że niektóre "podróbki" pochodzą z tej samej fabryki co "oryginały".
Oczywiście najlepiej porównać jedne z drugimi.
Porównywałem już kilka produktów i większość z nich okazała się tym samym.
Ale to temat na osobną dyskusje :)

#16 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 29 kwiecień 2013 - 19:57

Nie jesteś przypadkiem lekko przewrażliwiony? Na każde pytanie reagujesz niechęcią, żeby nie powiedzieć wprost, że wrogością.

Pytanie było jak najbardziej uprzejme, ale i zasadne, bo ilość podróbek 3T krążąca na rynku jest porażająca, a wyciąganie wniosków na temat oryginału w przypadku testowania podróbki byłoby niepoważne (a sam kraj produkcji nie oznacza jeszcze, że mówisz o oryginale). Czy będziesz więc uprzejmy powiedzieć, czy masz pewność że mówisz o oryginalnym 3T, czy obrazisz się na amen?

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#17 snapy

snapy
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • SkądLeszno

Napisano 29 kwiecień 2013 - 20:04

Kolego nie moralizuj mi tu bo następny post nie na temat wyprodukowałeś.


Może się czepiam ale napisałeś w liczbie mnogiej, a jedyną osobą która napisała więcej niż 1 posta w tym temacie jest właśnie borasad.

#18 Skywalker

Skywalker
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • Skądpodhale

Napisano 29 kwiecień 2013 - 20:08

Absolutnie sie nie unoszę ani nic w ten deseń.
Po prostu temat schodzi do dyskusji wyższości oryginałów nad no name'ami, a takich dyskusji jest milion i nie temu ma ten temat służyć.
Sprzęt kupiłem od kolesia jako markowy, ale kto mi to zagwarantuje?
Reasumując, całkowitej pewności nie mam.
Tak czy siak zdążyłem już kokpit przetestować na wielu dziurach, podjazdach itp. i jest bardziej miękki niż wspominana deda newton.
Jednak w tym temacie (http://www.bikeradar....php?p=16118733) użytkownicy owego kokpitu dzielą się podobnymi wrażeniami do tych, które mam ja, więc uważam to za normalne.
Z resztą, jak wspominałem, miałem już okazje przejechać się na innych karbonowych kokpitach i według mnie wszystkie lekko sprężynują.

#19 snapy

snapy
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • SkądLeszno

Napisano 29 kwiecień 2013 - 20:25

Spoko, bez ciśnienia ; ].



Dodaj odpowiedź