Witam. Zastanawiam się nad kupnem 23c ww kompletu do mojej szosy. Roweru tego używam głównie w mieście na jezdni, oprocz tego na wycieczki pozamiasto również tylko po asfalcie tylko do jazdy na suchym, w deszcze nim nie wyjeżdzam. Czy ktoś testował już takie? Czy slicki są dobrym rozwiązaniem na miasto? (Mam teraz stare Continentale SuperSport 100 z delikatnym bieżnikiem 20c i właśnie brak bieżnika mnie ciekawi bo na slickach jeszcze nie jeździłem)
Michelin Dynamic Sport
Started By
Mr_Woytek
, 13 kwi 2013 18:46
6 odpowiedzi w tym temacie
#2
Gosc_marvelo_*
Napisano 13 kwiecień 2013 - 23:19
Akurat na tym modelu Michelina nie jeździłem, ale opony tej firmy generalnie polecam..
Jeśli chodzi o rodzaj bieżnika, to nie należy obawiać się slicków. Bieżnik w szosowych oponach rowerowych pełni rolę głównie dekoracyjną i ma odróżniać oponę od konkurencji. Nawet na mokrym często lepszy jest slick zrobiony z odpowiedniej gumy, tak wyglądają niektóre wyczynowe modele opon na deszcz (np. http://tenerife-trai...-3-grip-review/ ).
Na miasto, zwłaszcza że w Bydgoszczy macie tory tramwajowe, warto rozważyć większą szerokość opon, 25 lub nawet 28 mm (jeśli zmieszczą się w ramie). Trochę cięższe, ale lepsza odporność na miejskie niespodzianki (studzienki, dziury, tory itp.).
Jeśli chodzi o rodzaj bieżnika, to nie należy obawiać się slicków. Bieżnik w szosowych oponach rowerowych pełni rolę głównie dekoracyjną i ma odróżniać oponę od konkurencji. Nawet na mokrym często lepszy jest slick zrobiony z odpowiedniej gumy, tak wyglądają niektóre wyczynowe modele opon na deszcz (np. http://tenerife-trai...-3-grip-review/ ).
Na miasto, zwłaszcza że w Bydgoszczy macie tory tramwajowe, warto rozważyć większą szerokość opon, 25 lub nawet 28 mm (jeśli zmieszczą się w ramie). Trochę cięższe, ale lepsza odporność na miejskie niespodzianki (studzienki, dziury, tory itp.).
#4
Napisano 14 kwiecień 2013 - 11:03
Dzięki za odpowiedź.
LoveBeer - a jaka wychodzi szerokość rzeczywista tych opon?
Ponieważ moją drugą opcją są dynamic classic 23c. Jedną już testowałem, ale nawet na szosowej obręczy Mavica Module E o szerokości wewnętrznej obręczy ~17 mm opona układa się tak że jej szerokość to 25mm; z kolei continentale supersport 20c układały się w 18,5. Obie przy 8 Barach.
LoveBeer - a jaka wychodzi szerokość rzeczywista tych opon?
Ponieważ moją drugą opcją są dynamic classic 23c. Jedną już testowałem, ale nawet na szosowej obręczy Mavica Module E o szerokości wewnętrznej obręczy ~17 mm opona układa się tak że jej szerokość to 25mm; z kolei continentale supersport 20c układały się w 18,5. Obie przy 8 Barach.
#6
Napisano 18 kwiecień 2013 - 16:21
Niestety nie mogę dużo powiedzieć o tych oponach, bo przejechałem na nich zaledwie 116 km (Żałuję tylko, że kupiłem w necie, bo w Decathlonie dzisiaj widziałem 15 zł taniej). U siebie po Szczecinie, gdzie nawierzchnie miejskie nie są w najlepszym stanie (jak w większości polskich miast) korzystam z 28 (do Peugeota 501 weszły spokojnie). Niżej bym nie zszedł. Ogolnie całkiem przyjemny komfort podróżowania w stosunku do niewielkiej jeszcze szerokości. Mimo to nawet na tych 28 mocno czuć tory czy bruk.
Co do samego modelu Dynamic Sport jak już wcześniej wyjaśniłem nie mogę się rozlegle wypowiedzieć, ale od dawna korzystam z tej firmy i pewnie już przy niej pozostanę. Jeśli się zdecydujesz na Micheliny to nie będziesz żałował. Kryliony czy Eriliumy nawet to jedne z trwalszych opon które miałem. Teraz mam Lithiony i póki co trzymają się
No ale to raczej poza miasto. Przynejmniej dla mnie:).
Co do samego modelu Dynamic Sport jak już wcześniej wyjaśniłem nie mogę się rozlegle wypowiedzieć, ale od dawna korzystam z tej firmy i pewnie już przy niej pozostanę. Jeśli się zdecydujesz na Micheliny to nie będziesz żałował. Kryliony czy Eriliumy nawet to jedne z trwalszych opon które miałem. Teraz mam Lithiony i póki co trzymają się
#7
Napisano 19 maj 2013 - 06:36
Także niedawno kupiłem te opony (28x622) , na razie mam przejechane w nich 140 KM.
Początkowo zastawiałem się nad Continental Gatorskin 32mm (do przełajówki i również jako odpowiedz na przeciętny stan Szczecińskich dróg). Lecz gdy znalazłem ofertę w Decatlonie; 45 PLN za sztukę, czyli 3 razy mniej niż Conti, to żal było ich nie kupić.
Zauważalne różnice ( w porównaniu do Challenge Grifo Pro 32x622)
- zdecydowanie bardziej ciche
- lżejsze: 680g vs 760g (za parę)
- wyższa prędkość przelotowa z 29-30 km/h na 33.5-34.5 km/h
- łatwiej, z mniejszym wysiłkiem uzyskać prędkości rzędu 45km/h
Początkowo zastawiałem się nad Continental Gatorskin 32mm (do przełajówki i również jako odpowiedz na przeciętny stan Szczecińskich dróg). Lecz gdy znalazłem ofertę w Decatlonie; 45 PLN za sztukę, czyli 3 razy mniej niż Conti, to żal było ich nie kupić.
Zauważalne różnice ( w porównaniu do Challenge Grifo Pro 32x622)
- zdecydowanie bardziej ciche
- lżejsze: 680g vs 760g (za parę)
- wyższa prędkość przelotowa z 29-30 km/h na 33.5-34.5 km/h
- łatwiej, z mniejszym wysiłkiem uzyskać prędkości rzędu 45km/h


