Jakie mogą być konsekwencje używania opon 23 na obręczach 19
#1
Napisano 14 kwiecień 2013 - 19:58
I stąd moje pytanie jak w temacie... Najbardziej się przejmuję uszkodzeniami obręczy (kilkunastoletnie stalowe), szczególnie na pozimowych drogach asfaltowych...
#2
Napisano 14 kwiecień 2013 - 20:09
#3
Napisano 14 kwiecień 2013 - 20:14
Stare obrecze - jak zniosa 8-9-10 bar ? 19mm obrecze znamionowo maja nizsze dopuszczalne cisnienia, nawet dla waskich opon.
26mm to absolutne minimum. jesli to realne 26mm !
Sam zamontowalem Conti rzekomo 28, faktycznie 25,5mm i jak zalozylem tak zdjalem... teraz siedzi rzekome 32, faktycznie 29mm ...
- Dziwisław lubi to
#4
Napisano 14 kwiecień 2013 - 20:43
Dla własnego bezpieczeństwa może jednak lepiej spróbować wymienić oponki na nieco szersze
#6
Napisano 14 kwiecień 2013 - 20:56
Cisnienie dziala tylko na scianki boczne obreczy ? jestes pewien ?
spadanie opony nie jest jedynym problemem- dobicie i uszkodzenie obreczy to raz, uszkodzenie obreczy cisnieniem (pekniecie ) to dwa, pekanie szprych to trzy. itp itd.
Rozumiem typowe "kombinatorskie" podejscie. Mam to zaloze. Ja wole nawet wyrzucic- zeby, oczy i cale kosci sa dla mnie cenniejsze.
Ty ze swoim zdrowiem i zyciem rob na co masz ochote.
Znajdz i przeczytaj uwaznie tabele max cisnien dla obreczy o szerokosci 19mm - mozesz sie mocno zdziwic.
A propos "wyscigowych" obreczy : ty zjechales 1 rozmiar w dol - on DWA , na starym sprzecie ...
Ile realnie maja twoje Micheliny 23 ? 25,5-26 prawda ?
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#7
Napisano 14 kwiecień 2013 - 20:57
Nie wezmę na siebie odpowiedzialności za czyjeś decyzje, ale sobie na pewno nie wahałbym się założyć "zbyt wąskich" opon ponownie.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#8
Napisano 14 kwiecień 2013 - 21:03
19-23(25,28)
17-19(23,25)
Zalozylibyscie takie ? W dodatku na kilkunastoletnie obrecze ? JA NIE. Nie pogielo mnie.
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#9 Gosc_marvelo_*
Napisano 14 kwiecień 2013 - 21:23
http://www.decathlon...id_8176404.html
Te nawet przy niższym ciśnieniu zapewnią lepszą ochronę obręczy i wyższy komfort, niż te 23 mm.
Możliwe, że nawet waga będzie podobna.
A w przyszłości warto pomyśleć nad obręczami aluminiowymi - zupełnie inne hamowanie w deszczu i dokładność wykonania, niż stare stalowe.
#10
Napisano 15 kwiecień 2013 - 06:49
na szose przy szerszej obręczy raczej C=28 zastosuj.
Z tańszych oponek np Kenda robi takie
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo