Skocz do zawartości


kaseta-do wymiany??


33 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_czajam_*

Gosc_czajam_*
  • Gość

Napisano 02 luty 2009 - 15:38

Witam! Prosze o pomoc odnośnie kasety. Jest to kaseta miche primato pod sys campy z przebiegiem 5,5kkm zrobionym na 3 łańcuchach miche corsa. Chodzi w mojej ścigaczce od polowy marca, wiec niecały rok. Dzisiaj przy czyszczeniu roweru dobrze się jej przyjrzałem i zobaczylem cos niesamowitego. Zobaczcie sami.

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Łańcuchy zmieniałem co 1000km. Nigdy nie zmieniałem biegów pod dużym obciążeniem.
Myślałem ze kaseta wytrzyma 2 sezony ale chyba sie pomyliłem. Zobaczcie jeszcze co stało sie z 4 koronką od góry.
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Od zakupu roweru nie minął jeszcze rok wiec czy mam jeszcze gwarancje? Czy ta kaseta kwalifikuje sie do reklamacji? Czy moge założyc do niej nowy łańcuch? czy to bedzie działać? A moze załozyć z powrotem stary i dobić ja na max'a?
Bardzo prosze o pomoc i o odpowiedzi na pytania :D

#2 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 02 luty 2009 - 16:36

Kaseta wykazuje normalne objawy zużycia po ok 5000km. Koronki są w dobrym stanie jak na taki przebieg. Poza tym widac, że kręcisz najwięcej na (licząc od dołu) piątce.

Grubośc zęba nie ma większego znaczenia, ważniejszy jest kształt samego zbocza na którym opiera się łańcuch, a tu na tej 5 jest on w niezłym stanie.

Załóż stary, dojedź na maxa aż zacznie przeskakiwac. Ale pamiętaj, że ryzykujesz zajeżdzenie także koronek korby (zwłaszcza małej). Chociaż moim prywatnym zdaniem koszt nowych koronek do korby jest do zaakceptowania.

W każdym razie - nic dziwnego się tu nie dzieje.

EDIT: Nowy łańcuch już raczej nie podjedzie. Poza tym masz na odwrót założoną śrubę mocującą hak przerzutki :D

#3 matheo

matheo
  • Użytkownik
  • 84 postów
  • SkądOtwock

Napisano 02 luty 2009 - 17:02

Chyba coś jest w tych kasetach miche, sam kupiłem uzywany rower z "kasetą miche do wymiany" - nie miala polowy ząbków:-) Ale mimo tego nie przeskakiwała.

#4 bezdred

bezdred
  • Użytkownik
  • 491 postów
  • SkądPTB

Napisano 02 luty 2009 - 17:04

Ja na Twoim miejscu bym nie panikował tylko dojeździł na starym łańcuchu/łańcuchach (bo nowy może źle pracować i się nie opłaca moim zdaniem) tą kasetę aż zacznie przeskakiwać co jakiś czas .. i kupił nowy zestaw :-) Ja ten sposób u siebie stosuje a tarcze korby się aż tak szybko nie zużywają aby je wymieniać często więc nie martwił bym się o nie. Za reklamację zużytych koronek kasety pewnie spotkał by Cie "życzliwy" uśmiech sprzedawcy. Poza tym jak się jeździ to się wszystko zużywa :mrgreen: Pozdro

#5 Gosc_czajam_*

Gosc_czajam_*
  • Gość

Napisano 02 luty 2009 - 21:34

uzurpator chyba chodziło ci o 6 koronkę od dołu. Ta jest troche zjeżdżona ale 5 od dołu jest ok. A co z brakiem zęba na 4 koronce od dołu? Czy ten defekt kfalifikuje sie do reklamacji. Nie mowie tu o zużytych koronkach lecz o złamanym zębie. Według mnie to jest cos nienormalnego i ja bym to odesłał na gwarancje, no chyba ze to jest chleb powszedni we wszystkich kasetach, to ok.
A co do planu B to ile kosztują koronki do korby recorda alu 52/42 bo jesli ok100 to mi sie nie opłaca i chyba kupię nową kasete mirage za ok 130zl, przekreci 10kkm na 3 łancuchach i bedzie git. No chyba ze wypali plan A i oddam stara kasete na gwarancje.

#6 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 02 luty 2009 - 21:57

Nic nie ryzykujesz zakładając nowy łańcuch. Jak się nie przyjmie, zostawisz go do nowej kasety. Ale jest szansa, że jeszcze się przyjmie. Chociaz miałem kiedyś kasetę Miche i faktycznie była słaba. pozdr

#7 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 luty 2009 - 21:58

Ja bym to reklamował, to na pewno jest złamany ząb.

#8 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 02 luty 2009 - 22:39

Reklamacja IMO nie ma sensu i nie zostanie rozpatrzona pozytywnie.
Kaseta wygląda na dość mocno używaną, a niektóre koronki są po prostu zajechane.
Możesz próbować z reklamacją, ale nie licz na wiele ;-)

Albo te miche są cholernie słabe albo masz niesamowicie mocne kopyto.

Moje kasety campy po takim przebiegu wyglądają jak nowe.

#9 Gosc_czajam_*

Gosc_czajam_*
  • Gość

Napisano 02 luty 2009 - 22:53

Nie bede sie chwalił ale pare w nogach mam :mrgreen: ale nie spodziewałem sie ze az tak wielka zeby rozniosło kasete ;-)
Jak pisalem wczesniej kaseta ma 5,5kkm przejechane na 3 łańcuchach zmienianych co 1000km. Nigdy biegi nie byly zmieniane pod duzym obciażeniem i co? I kaseta sie zdarła. To jest nie do pomyslenia! Jutro skontaktuje sie ze sprzedawca zobaczymy co powie.
A ja juz teraz mowie: nie kupujcie tych kaset bo to g***o!!
Malik nie bede reklamował zjechanych koronek tylko ten urwany ząb bo to jest dla mnie nie do pomyślenia zeby cos takiego stalo sie w rowerze szosowym, co innego w MTB, gdzie caly czas łancuch skacze po koronkach takze pod obciążeniem. Ale przeciez tam sie rwa łancuchy a nie kasety. No chyba ze się mylę to mnie poprawcie.

#10 Gosc_mjolnir_*

Gosc_mjolnir_*
  • Gość

Napisano 03 luty 2009 - 07:30

Wg mnie sprawa ewidentnie do reklamacji. Co innego zajechana kaseta, a co innego ułamany ząb, który najprawdopodobniej jest wadą materiału/wykonania.

#11 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 03 luty 2009 - 08:51

Ok, ale ja tu widzę praktycznie ZUŻYTĄ kasetę z ułamanym zębem. Co innego gdyby kaseta była w lepszym stanie, wtedy ułamany ząb można określić jako wadę fabryczną.
A tak pracownik sklepu powie, że ząb się ułamał bo kaseta jest praktycznie zajechana, a jak mu udowodnisz, że zrobiłeś na tym raptem 5,5 tyś km? ;-)

Elementy takie jak ogumienie (w większości przypadków), klocki hamulcowe, napędy nie podlegają reklamacji.
Pomijając ewidentne wady fabryczne.

Mimo wszystko warto spróbować. Może dostaniesz nową ;-) Gud lak!

#12 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 03 luty 2009 - 10:15

Chajam - fakt, 6 :) chociaż piątka jest podobnie zużyta. Wniosek z tego przede wszystkim taki, że masz kasetę niepotrzebnie do 11. Spokojnie 13-xx albo nawet 14-xx by Ci wystarczyło.

Anyway - Miche robi raczej miękkawe kasety i wyłamane zęby to normalka, zwłaszcza, że nie trzeba się starac aby ząb wyłamac, wystarczy zrobic szybki przelot na kasecie pod obciążeniem. Jak dobrze się trafi, to przy średnio zużytym łańcuchem ząbek można urwac.

#13 Gosc_czajam_*

Gosc_czajam_*
  • Gość

Napisano 03 luty 2009 - 11:59

uzurpator po 1 to czajam ;-) a po 2 to ta kaseta jest 12-25. Najwiecej jeździlem na koronkach 5,6 i 7 od dołu czyli na 17, 19 i 21 zębach i te 3 powinny byc zużyte i są, zgadzam się. A swoje zdanie na temat kaset miche juz wyraziłem w poscie wyżej ;-)
Malik mówiąc "zużyta kaseta" co masz na mysli, bo ja juz zgłupiałem. Do tej pory terminem "zuzyta kaseta" okreslalem kasete w ktorej materiał z którego wykonane są zeby koronek "ubija sie", tworząc "nadlewki" na bokach zębów. Tak jak to ma miejsce u mnie w 4 koronce od góry a 6 od dołu. Tutaj można zaobserwować "wypływający" materiał z zębów na boki i według mnie to jest zużyta koronka. Minimalne zużycie można jeszcze zaobserwować na sąsiednich koronkach. Reszta jest jak nowa ;-) (chyba)
A ile km mozna zrobic od marca do października? (to jest był moj 1 sezon i dlatego takie głupie pytanie ;-) ) ja zrobiłem 5.5kkm i mysle ze jeszcze 1kkm bym dolozył i to wszystko. Przez te 7 mechów 10kkm chyba sie nie da wykrecic wiec sprzedawca chyba bedzie musiał mi uwierzy ze ta kaseta ma nie wiecej niz 6.5kkm :-D
Jesli sie myle co do "zużycia kasety" to mnie poprawcie.
mjolnir podzielam twoje zdane ;-)
A i jeszcze czy to prawda ze mam na odwrót założoną śrubę mocującą hak przerzutki?

#14 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 03 luty 2009 - 12:36

Malik mówiąc "zużyta kaseta" co masz na mysli, bo ja juz zgłupiałem.

Dla mnie zużyta kaseta to taka która nie przyjmie już nowego łańcucha, a w połączeniu ze starym łańcuchem biegi chodzą średnio dobrze i podczas dużego obciążenia łańcuch przeskakuje na poszczególnych koronkach.

Do tej pory terminem "zuzyta kaseta" okreslalem kasete w ktorej materiał z którego wykonane są zeby koronek "ubija sie", tworząc "nadlewki" na bokach zębów. Tak jak to ma miejsce u mnie w 4 koronce od góry a 6 od dołu. Tutaj można zaobserwować "wypływający" materiał z zębów na boki i według mnie to jest zużyta koronka. Minimalne zużycie można jeszcze zaobserwować na sąsiednich koronkach. Reszta jest jak nowa ;-) (chyba)

Zgadza się, "tylko" 3 koronki zajechane i to akurat te które najczęściej katujesz. ;-)

A i jeszcze czy to prawda ze mam na odwrót założoną śrubę mocującą hak przerzutki?

Tak ;-)

#15 Gosc_czajam_*

Gosc_czajam_*
  • Gość

Napisano 03 luty 2009 - 12:47

Masz racje co do zuzycia kastety. Nowego łańcucha chyba juz nie przyjmie ale stary nie skacze i biegi wchodza ok. Problem jest tylko na tej koronce gdzie nie ma zęba. Łańcuch albo nie chce wejsc na te koronke albo z niej zejsc. Musze mu pomagac manetka. A tak nawiasem to w końcu znalazlem przyczynę dlaczego nie moglem ustawić przerzutki. Juz podejrzewałem skrzywiony hak, a tu wyszło szydło z worka, a raczej zab z koronki sobie poszedł ;-)

#16 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Napisano 03 luty 2009 - 13:25

Tw którym momencie wymieniać łańcuch żeby kaseta wytrzymała ich kilka i po czym poznać, że kaseta jest już całkiem zajechana?

#17 Von Munchhausen

Von Munchhausen
  • Użytkownik
  • 273 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 luty 2009 - 13:37

Hmmm... ja wymieniam łańcuch co 2k km. Campagnolo, obecnie Chorus. Jeżdżę w sumie na trzech łańcuchach.

Zajechanie kasety można poznać np. po tym, że jeśli założysz nowy łańcuch to będzie przeskakiwać , a z zajechanym będzie współpracować. Kiepsko, ale lepiej niż z nowym - to znaczy, że z kasety lepiej zrezygnować.
Są lepsze sposoby, ale na nich znam się średnio - zbyt mało praktyki.

#18 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Napisano 03 luty 2009 - 13:51

taki sprawdzanie już po fakcie to mnie nie użądza,

...

żeby kaseta nie starczyła na jeden sezon ?! ~10kkm ?! skandal :D

#19 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 829 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 03 luty 2009 - 13:58

tego to CI nikt nie spreczuje bo juz wielkie klotnie byly na forum... niektorzy mierza rozciagniecie,inni co jakis rpzebieg wymieniaja.Ja ntomiast jezdze do upadlego jak wizualnie i dzwiekowo slysze ze juz jest cienko to wymieniam.Na Connexie robie kolo 8 tys,na HG-50 kolo 4,5 tys.Kasety mam 2 na jednej zrobilem juz 12tys.km na drugiej 9tys.km i przyjmuja nowe lancuchy.A sa to najtansze sory...

#20 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Napisano 03 luty 2009 - 16:01

9tys km i zakladasz nowe lancuchy ? :o no to ja mam "legendarna" campe i jak założyłem po 8-9 kkm to za cholere nie chciała działać z nowym łańcuchem.



Dodaj odpowiedź