Skocz do zawartości


Zdjęcie

Strzelające dętki i ciśnienie w oponach.


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 marcinsmolar

marcinsmolar
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • SkądPoznań

Napisano 18 kwiecień 2013 - 13:58

Witam,

Mam nowe opony Continental Ultra Sport, nowe dętki.
Napompowałem koła do ~7,5 BAR, w nocy obudził mnie huk - dętka sama strzeliła.
Wymieniłem na nową (sprawdziłem stan opony i obręczy), napompowałem tak samo, pierwszy wyjazd po 20 km pana.
Wymieniłem po raz kolejny, na dętkę z zupełnie innego sklepu, sprawdziłem jeszcze raz czy nic nie wystaje z obręczy, czy w oponie nic nie ma, zamieniłem przednią oponę z tylną.
Po kilku godzinach znowu huk :/

Zrezygnowany zaniosłem koło do serwisu, gdzie Pan powiedział mi, że opony do szosy powinno się pompować tak aby lekko się uginały pod ciężarem ciała, w moim przypadku (85kg) powiedział, że max 5,5 - 6 bar.

Zmniejszyłem ciśnienie w oponach i na razie przejechałem 50 km i jest OK.

Czy faktycznie ciśnienie mogło powodować, że dętki samoczynnie strzelały z hukiem?
Rozmawiałem kiedyś ze znajomymi i wszyscy w szosach dają nawet 8 bar, więc nie wiem jak to się ma do wypowiedzi Pana z serwisu.


Osobiście czuję różnicę w jeździe z oponami napompowanymi na 5,5 bar a 7,5 bar.
Jak to w końcu jest?

Pozdrawiam
Marcin

#2 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądGdynia

Napisano 18 kwiecień 2013 - 14:13

Że co? Oponę na 11atm pompować do 5?

Przede wszystkim czy opona przypadkiem nie jest poprzecinana i dętka nigdzie nie wyłazi?
Chociaż najbardziej wygląda mi to właśnie na słabą taśmę. Dętka pada na którymś z kapsli, czy przy wentylu? Sprawdź taśmę, oraz czy felga nie ma ostrych krawędzi.

#3 marcinsmolar

marcinsmolar
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • SkądPoznań

Napisano 18 kwiecień 2013 - 14:38

Opony nowe, nie poprzecinane.

Dętka przecina się gdzieś przy kapslach, nie przy wentylu.
Wymienię taśmę, bo chyba tylko to zostaje. Felgi OK.

Czyli koleś gadał głupoty, ze spokojem mogę taką oponę pompować do tych 7,5 atm?

#4 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 18 kwiecień 2013 - 14:54

Na oponie jest zakres ciśnienia. Przy Twojej wadze spokojnie można lutować max jaki jest określony na oponie. Przy dobrze zabezpieczonej feldze i przy dobrze zamontowanej oponie/dętce NIE MA PRAWA cokolwiek tego typu się wydarzyć.

#5 mad

mad
  • Użytkownik
  • 181 postów
  • SkądSompolno

Napisano 18 kwiecień 2013 - 15:15

Mam te same oponki i dopiero co złapałem panę po 12 tys. po wjechaniu na wielkie szkło. Ładuję zawsze 8bar. Zero problemów dotychczas.

#6 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 kwiecień 2013 - 19:27

oczywiście ze Ci strzela , bo po prostu nie sprawdziłeś po zamontowaniu opony czy dętka znajduje sie w niej, a nie lekko poza - to najczęstszy bład montazu i uszkodzeń.
W tym przypadku po napompowaniu kawałek dętki znajduje sie miedzy rantem opony a felgą i ...strzela , to proste , wystarczy zobaczyć jak pękła .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#7 marcinsmolar

marcinsmolar
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • SkądPoznań

Napisano 19 kwiecień 2013 - 10:19

Dzięki za informacje.
Zwrócę na to uwagę następnym razem.

Pozdrawiam

#8 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 kwiecień 2013 - 10:23

Dokładnie, po załozeniu opony z detką , trzeba przepatrzeć całą dookoła czy dętka jest w nieju, jak nie to lekko pompujemy , spuszczamy poiwetrze i sprawdzamy ponownie, jak dętka nie wychodzi na bok to pompujemy na stałe , ale max ciśnienie jest podane z boku opony .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#9 gomez

gomez
  • Użytkownik
  • 68 postów

Napisano 28 marzec 2017 - 21:58

Panowie 3 wyjazdy w tym roku i 4 kapcie. Wszystkie dziurki od strony obręczy. Nie ma znaczenia bo 2 do 2 przód z tyłem. Opaski na obręczach kendy dętki Continental race. Opony nowe Grand sport race. W czym szukać problemu? I nie pierw szy raz zmieniam detke:)

#10 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 28 marzec 2017 - 22:36

Czasem opaski są ostre na krawędziach i nieprzystosowane do tak wysokiego ciśnienia. Po napompowaniu opaska się deformuje i krawędzią potrafi przeciąć dętkę. Miałem kiedyś podobny problem i pytałem o to na forum. W moim przypadku pomogła wymiana opasek. Dodam, że miałem zupełnie nowy rower, a jednak opaski nie były właściwe. Nie wydaje mi się, abyś aż tyle razy niedokładnie założył oponę i dętkę.



#11 gomez

gomez
  • Użytkownik
  • 68 postów

Napisano 29 marzec 2017 - 07:47

Kurcze nigdy nie miałem takich problemów. Teraz jakoś jak założyłem nowe opony continental. Zawsze miałem opaski kendy te błękitne i problemów nie było. Czy ktoś z forowiczów miał problemy z detkami Continental conti tube

#12 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 29 marzec 2017 - 08:08

Z opasek Kendy również korzystam od dawna i nigdy nie było problemów. Z dętkami Conti również.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#13 Yar_Tur

Yar_Tur
  • Użytkownik
  • 96 postów

Napisano 29 marzec 2017 - 12:14

Mi w zeszłym roku strzeliły dwie, obie kupione u jednego sprzedawcy, tzn z jednej wywaliło wentyl tuż po zakończeniu pompowania, po czym druga wystrzeliła w trakcie pompowania tak gdzieś przy ok 5 barach, więc albo wadliwa seria, albo jakieś leżaki magazynowe

Wysłane za pomocą mTalk

#14 gomez

gomez
  • Użytkownik
  • 68 postów

Napisano 29 marzec 2017 - 12:18

A na jakch teraz jeździsz?

#15 Yar_Tur

Yar_Tur
  • Użytkownik
  • 96 postów

Napisano 29 marzec 2017 - 12:23

Nadal na Conti z tym że kupiłem w sklepie stacjonarnym, żeby w razie czego nie szarpać się z reklamacją.

Wysłane za pomocą mTalk

#16 gomez

gomez
  • Użytkownik
  • 68 postów

Napisano 29 marzec 2017 - 12:27

Ja kupowałem przez alledrogo tylko najdziwniejsze jest to że 3 dętki conti robią numery co prawda cała zimę trzymały ciśnienia a uszkodzenia powstają podczas jazdy od strony obręczy. Teraz będą jakieś maxis i opaski Accent.

#17 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 29 marzec 2017 - 12:47

Czasem opaski są ostre na krawędziach i nieprzystosowane do tak wysokiego ciśnienia. Po napompowaniu opaska się deformuje i krawędzią potrafi przeciąć dętkę.

Te błękitne Kendy są odporne na wysokie ciśnienie, ale czasem lubią się wywijać na brzegach. Zależy to trochę od szerokości i kształtu łoża obręczy. U mnie w jednych kołach szosowych nie mam problemu z tymi opaskami (w dodatku są cienkie i ułatwiają nieco zakładanie opony na "ciasne" obręcze Remerxa), ale już w góralu na obręczach Mavic XM317 (tak wyglądają w przekroju: https://rower.com.pl...737-867x768.jpg) właśnie wywijają się na brzegach i mam wrażenie, że ich krawędź (naprawdę ostra) już parę razy mi dętkę przecięła (używam zwykle te lżejsze, np. Maxxis Ultralite). Na dętce używanej przez jakiś czas z tymi opaskami widać po wewnętrznej stronie takie rysy w miejscu kontaktu z krawędzią opaski i takie punkciki, które potencjalnie mogą się przerodzić w dziury. Taka pokiereszowana dętka rozłazi się najczęściej w upale (np. w samochodzie na słońcu), albo po zwiększeniu ciśnienia.



#18 gomez

gomez
  • Użytkownik
  • 68 postów

Napisano 29 marzec 2017 - 20:38

Jak na razie 25 Km bez kapcia. Zobaczymy dalej co będzie się dziać.

Czy ktoś daje dodatkowo talk na detke?



Dodaj odpowiedź