Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wymiana mostka (lamerskie pytanie)


26 odpowiedzi w tym temacie

#1 profaner

profaner
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 kwiecień 2013 - 08:18

Witam

Mam taką rekracyjno-działkową oldschoolową szosę na której jazda sprawia mi tyle przyjemności co dłubanie przy niej :).
Nie mogę niestety "złapać" dobrej pozycji -może mam trochę za dużą ramę no ale trudno do rzeczy :).

Mam zamiar wymienić mostek na krótszy.
Mostek typu faja czyli coś takiego Dołączona grafika
zdjęcie nie moje tylko zgooglowane.

Nie myślałem za dużo o tym myślę sobie muszę kupić nowy mostek o takiej samej średnicy zdjąć stary i założyć nowy.
Proste.

Tylko że zacząłem się zastanawiać chyba nie ma możliwości żeby "bezinwazyjnie zdjąć" kierownicę gdy są na niej klamkomanetki.

Nie chcę robić operacji w stylu wystrzelenie statku Wostok 1.
Jeżeli istnieje jakaś możliwość na prostą wymianę proszę o pomoc.

Zaznaczałem że pytanie jest lamerskie :) jeżeli zbyt lamerskie to na pewno służby porządkowe forum przywrócą mnie do pionu :)

Pozdrawiam wszystkich śmigających

#2 xszymonx

xszymonx
  • Użytkownik
  • 142 postów
  • SkądKępno/Wrocław

Napisano 30 kwiecień 2013 - 08:40

Żeby "bezinwazyjnie" wymienić mostek (nie rozbierać jednej strony kierownicy) musiałbyś mieć taki który ma z przodu mocowanie na 2 albo 4 śruby np coś takiego

Dołączona grafika

Tyle że potrzebujesz mostek starszego typu, a czy są starsze na więcej niż 1 śruba z przodu to się już nie orientuje, nigdy takiego nie potrzebowałem.

#3 profaner

profaner
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 kwiecień 2013 - 08:57

xszymonx dzieki za odpowiedz.
no taki mostek to by była rewelacja ;)

#4 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 postów
  • SkądZ żyta

Napisano 30 kwiecień 2013 - 09:36

Możesz zastosować taki jak xszymonx pokazał, używając przejściówki. Natomiast żeby zdjąć kierownicę z obecnego mostka, jeśli masz taki jak na zdjęciu to niestety musisz zdjąć i łapy.
Tak wygląda przejściówka.
Dołączona grafika

#5 profaner

profaner
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 kwiecień 2013 - 10:03

Freeq dzieki to by byla super opcja co prawda chce to zrobic tanio ale porzadnie :).
Tylko ze ja sam wprowadzilem blad w ta dyskusje moj mostek wyglada troche inaczej jezeli chodzi o mocowanie jest ona na klinie.
Tak jak na zdjeciu:

http://img02.allegro...0/09/3093800932

#6 DAN-CTT

DAN-CTT
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądWrocław

Napisano 30 kwiecień 2013 - 10:09

Możesz też pozostać w duchu klasycznym i po demontażu wymagającym uszkodzenia obecnego mostka, czyli bez demontażu osprzętu z kierownicy, zamontować mostek jak poniżej:
na zdjęciach akurat nie ma elementu, który montujemy na zawiasie i przykręcamy widoczną śrubą
Dołączona grafika

Dołączona grafika

a tak wygląda całość
Dołączona grafika

#7 szpiler

szpiler
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądRacibórz

Napisano 30 kwiecień 2013 - 10:18

Czegoś nie rozumiem, w pierwszym poście piszesz, że:

Mam taką rekracyjno-działkową oldschoolową szosę na której jazda sprawia mi tyle przyjemności co dłubanie przy niej :)

a nie chce ci się odwinąć owijki i zdjąć klamki po jednej stronie kierownicy? Przecież to najprostsza opcja, bez żadnego zbędnego kombinowania.

#8 profaner

profaner
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 kwiecień 2013 - 10:24

ojtam ojtam. grzebanie sprawia mi przyjemnosc o ile stosunek czasu jezdzenia do grzebania to jakies 2/1. Ostatnio ta proporcje bardzo zaburzylem, musze nadrobic jazde. Pisalem rowniez ze nie chce aby to bylo jak wystrzelenie Wostok 1
----------------
dodtkowo lubie grzebac ale jestem zielony. czy po zdjeciu klamkomanetek musze ustawiac przerzutki na nowo?

#9 carloss

carloss
  • Użytkownik
  • 461 postów
  • SkądKraków/Bronowice

Napisano 30 kwiecień 2013 - 10:54

Nie myślałem za dużo o tym myślę sobie muszę kupić nowy mostek

Piłeś? -Nie składaj rowera :-P

Kombinujesz jak koń pod górę.
Kupisz sobie nowy mostek jak pokazał ci xszymonx do tego przejściówka (adapter) bo masz obecnie 1 calówkę ale przecież musisz jakość zdemontować kierownicę z obecnego mostka czyli i tak musisz zdjąć owijkę i klamkę z jednej strony. Pomijam już wizualny efekt końcowy: rower retro/klasyk + nowy mostek. Taki bigos.
1. Zdejmij korek owijki
2. Odwiń owijkę
3. Zdejmij klamkę (raptem 1 śruba)
4. Zdejmij kiere z mostka
5. Zamontuj nowy mostek + mowa kiera

"It's not a rocket science."

#10 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 30 kwiecień 2013 - 12:00

Jaką długość ma Twój obecny mostek i jaką średnicę ma kierownica w miejscu mocowania do mostka (25,4 czy 26 mm)?

Z klasycznych mostków (typu fajka) można jeszcze coś znaleźć, choć wybór długości niewielki. Są nawet takie z odkręcanym deklem (na dwie śruby).
Kilka przykładów:
http://allegro.pl/mo...3202871608.html
http://allegro.pl/mo...3205991631.html
http://allegro.pl/mo...3202476215.html
http://allegro.pl/fa...3145005015.html
http://allegro.pl/ws...3146048165.html

Kwestia mocowania na klin jest rozwiązana dwojako (klin rozporowy w środku przeciętej rurki lub klin i rurka ścięte po skosie), ale istota jest taka sama - są to wszystko mostki na klin.

#11 profaner

profaner
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 kwiecień 2013 - 13:05

Piłeś? -Nie składaj rowera


No tak... :) tak to jest jak się nie stosuje znaków przestankowych :)
ale uwaga słuszna carloss.
Słuszna również uwaga z bigosem...

Nie muszę po takim zabiegu na nowo regulować przerzutki? (jak pisałęm jestem trochę zielony :)

Mostek mam długoścvi 110mm i chciałbym spróbować jakiś krótszy, średnicę kierownicy musiałbym jeszcze sprawdzić.

Nie mogę tego roweru ustawić pod siebie - znaleźć pozycji, ale napęd jest naprawde dobry trudno mi to wytłumaczyć na codzień jezdze na rowerze trecingowym ale ta szosa jakby byla przyklejona do drogi kazdy ruch korbą przkłada się na ruch koła :))) to moje subektywne odczucia dlatego chciałbym pobawić sie troszke z tym rowerkiem :)

Najwieksze mankamenty to ta pozycja (dlatego mostek) i blat do prostowania.

Dziękuję wszystkim za dobre rady nie myślałem że temat spotka się z takim zainteresowaniem :)

#12 carloss

carloss
  • Użytkownik
  • 461 postów
  • SkądKraków/Bronowice

Napisano 30 kwiecień 2013 - 13:12

Nie muszę po takim zabiegu na nowo regulować przerzutki?

Nie.
A ile masz wzrostu i jaki rozmiar ramy? Może siodelko spróbuj przesunąć przód/tył?
Wyreguluj też położenie kierownicy w pionie (mostek do góry lub na dół).

#13 Gosc_Czepialski_*

Gosc_Czepialski_*
  • Gość

Napisano 30 kwiecień 2013 - 13:42

Też wymieniałem mostek, ale nie zrobiłem tego w końcu samodzielnie (bo nie podołałem), jeno wybrałem się do przypadkowego sklepu rowerowego. Ku mojemu zaskoczeniu, panowie tam obecni wywiązali się z tego w stu procentach. :)

#14 profaner

profaner
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 kwiecień 2013 - 13:54

Nad rozmiarem ramy mocno rozprawiałem jak kupowałem rower z wyliczen wychodzlo mi 59/60.
O ile dobrze pamietam rozmiar ramy to 60 moj wzrost 185 cm.
Wszystkich trikow juz probowałem - rzecz jasna nie ma doswadczenia zbyt duzego no ale rower juz tyle razy probowalem podregulować pod siebie i nic...
Postanowiłem więc zmienić mostek i zobaczyć co będzie :)

#15 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądGdynia

Napisano 30 kwiecień 2013 - 20:06

Fajki "na dwie śruby" dość często można znaleźć. Ja sam mam gdzieś taką z "łezką". Aczkolwiek dwa imbusy od góry tak słabo wyglądają na oldiesa..
Na testy kup sobie mostek trekingowy z regulacją. Ustawisz pod siebie, potem poszukasz odpowiedniego i na 100% będzie git. Lepiej i taniej niż testować kilka mostków.

#16 profaner

profaner
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 kwiecień 2013 - 21:54

dziękuję wszystkm za odpowiedzi.
Jestem mocno podbudowany dodatkowo dziś po 2 dniach przerwy zrobilem kilka km :)
Gdyby ktos mial tutorial jak zdjac klamkomanetki i nie zrobic sobie krzywdy bede zobowiazany.
Opcja z mostkiem do testow moze i sluszna ale jednak korci mnie zeby od razu kupic docelowy.
Na forum wyczytalem ze zmane o 10mm podobno od razu czuc.
U mnie 10 mm to raczej za malo...

#17 Gosc_milosz216_*

Gosc_milosz216_*
  • Gość

Napisano 01 maj 2013 - 19:51

Przejżyj ten temat tu masz na temat zdejmowania klamkomanetek ;) http://www.forumszos...df7052561cf75f3

#18 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 maj 2013 - 23:25

Zmienisz na krótką fajkę, plus podkręć sobie troszke kiere do góry, jeśli chcesz mieć chwyt górny, na łapach bliżej, ale oddali Ci to chwyt dolny. Mam na składzie jeden mostek 3tt, właśnie taki na zawiasach, notabene do wymiany zawiasy, ale ich nie robili jakiś bardzo krótkich, raczej te mostki z wyższej półki zaliczały się do tych dłuższych. na Twoim miejscu szukałbym najtańszego, najkrótszego mostka, OFC jeśli chcesz zostać przy tej ramie. Zamontuj sobie też klamkomanetki wyżej. JA na 185 cm jeździłem na stalowym 58 c-c plus mostek 130 mm ale przerzuciłem na 110 i jest git, teraz na kevlarze mam 58 plus 90mm mostek, jest lepiej bo mam nogi długie ;-) Trzeba kombinować, chociaż IMHO lepiej jest mieć mniejszą ramę niż sporo większą. Mam jeszcze biankę, właśnie sporo za małą do XC, 54 cm, i sztyca wysunięta mocna, plus mostek 130 i daje radę, ale pozycja jest bardzo pochylona. Musisz potestować. Jak rozmiar ramy nie jest Twój, to sam musiz to dostosować, bo każdy ma inne preferencje.

#19 profaner

profaner
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądPoznań

Napisano 02 maj 2013 - 20:45

kurde blaszka...
strasznie dziekuje za tak liczne glosy pomocy.
Tam kurcze naprawde jest jedna sruba.
Przy okazji chyba wymienie owijke, wychodzi ze najtrudniej znalezc mostek;)

#20 profaner

profaner
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądPoznań

Napisano 03 maj 2013 - 19:58

znalazlem jeszcze cos

takiego

Niby spelnia wszystkie wymogi zagadniena. Jednak jakis taki malo klasyczny



Dodaj odpowiedź