Witam,
W ostatnim czasie udało mi się nabyć od starszego Pana starą szosówkę Eska Sport. Rower przeleżał ostatnie co najmniej kilkanaście lat w pomieszczeniu gospodarczym przy domkach letniskowych. Po krótkiej rozmowie nabyłem go za symboliczną kwotę od właściciela, który ucieszył się, że rower nie skończy na złomie bądź nie zgnije do reszty w tym składziku.
Z tego, co jak na razie udało mi się zorientować, rower pochodzi z lat 50tych bądź 60tych i jest to podobno oryginalny single speed- poprzedni właściciel to potwierdził, ponadto rower nie posiada na ramie żadnych przelotek na linki przerzutkowe. Nieoryginalna jest jedna klamka hamulcowa, oświetlenie, oraz podejrzewam, że błotniki. Wątpliwości budzą również inna obręcz przednia i tylna- któraś z nich musi (?) być nieoryginalna.
Jeżeli ktokolwiek jest w stanie pomóc mi ocenić stopień oryginalności roweru, lub poratować mnie materiałami/oryginalnymi częściami (szczególnie poszukuję błotników, kół oraz klamki hamulcowej), byłbym wdzięczny. Chętnie dowiem się czegoś więcej o moim zakupie. Poniżej zamieszczam zdjęcia, które mam nadzieję okażą się pomocne w ocenie stopnia oryginalności.
Widoczna nieoryginalna lewa klamka hamulcowa
Obręcz tylna
Obręcz przednia (Rometowska?)
Uszkodzenie ramy- dziadek z tego co pamięta dobrze się wyrżnął na tym rowerze w lesie, rura do prostowania albo wymiany.
http://i.imagebanana...ska010Large.jpg
Oczywiście nie pytam o opłacalność renowacji albo wartości roweru na allegro.pl, bo chyba nie o to chodzi w tej zabawie.
Dziękuję i pozdrawiam
Eska Sport- prośba o ocenę stopnia oryginalności
Started By
Jarek91
, 02 maj 2013 20:49
8 odpowiedzi w tym temacie
#2
Napisano 04 maj 2013 - 09:10
błotniki z bydgoszczy , takoz szczeki hamulcowe powinny byc alu podobne jak w huraganie z napisem eska lub favorit
fele od waganta
na starerowery jest temat o bałtyku tam sa bałtyckie fele i eska
naprawa ramy raczej nie ma sensu
potraktowałbym to jako zbior fantów ro renowacji mniej zaniedbanego egzeplaza
fele od waganta
na starerowery jest temat o bałtyku tam sa bałtyckie fele i eska
naprawa ramy raczej nie ma sensu
potraktowałbym to jako zbior fantów ro renowacji mniej zaniedbanego egzeplaza
#4
Napisano 05 maj 2013 - 16:01
foty felg sa w temacie o Bałtyku na stare rowery.
zanim ja znajde fant i obfoce upłyną WIEKI
http://www.starerowe...rt=40&Itemid=95
tu gdzies w polowie jest fela raczej od eski
tu masz wdosc podobne blotniki jak w esce tylko polskie
http://mima.pl/katal...-60/zzr-24.html
zanim ja znajde fant i obfoce upłyną WIEKI
http://www.starerowe...rt=40&Itemid=95
tu gdzies w polowie jest fela raczej od eski
tu masz wdosc podobne blotniki jak w esce tylko polskie
http://mima.pl/katal...-60/zzr-24.html
#5
Napisano 13 lipiec 2013 - 18:11
Zdecydowałem się powalczyć z tą nieszczęsną Eską i ciągnę temat dalej- mam skompletowane już praktycznie wszystkie brakujące części, do tego prostą ramę, a nawet oryginalne błotniki. Obręcze wyrwałem retro Mavic na szytki, powinny elegancko pasować do całości.
W związku z trwającą renowacją mam pytanie- gdzieś zasłyszałem, że Eski Sport występowały nie tylko w wersji single speed, ale też w wersji z piastą flip-flop bądź piastą torową, przy czym co do piasty flip-flop mam pewność, sporo czasu taki egzemplarz wisiał na tablica.pl... Jakiej produkcji mogły być piasty w Eskach w takich wersjach? XB3? Favorit?
W związku z trwającą renowacją mam pytanie- gdzieś zasłyszałem, że Eski Sport występowały nie tylko w wersji single speed, ale też w wersji z piastą flip-flop bądź piastą torową, przy czym co do piasty flip-flop mam pewność, sporo czasu taki egzemplarz wisiał na tablica.pl... Jakiej produkcji mogły być piasty w Eskach w takich wersjach? XB3? Favorit?
#6
Napisano 14 lipiec 2013 - 03:56
flip/flopa widzialem czeskiego, /eska/i to toczonego z "pucka" nie lepionego z kawałków.
ale myśle iż wiedujyszczyj zawod mira mieści sie w granicach poprawności politycznej
szytka w rowerze typu krowa bo ja wiem? mavic E-Module dobry pod oponke by był....
ale myśle iż wiedujyszczyj zawod mira mieści sie w granicach poprawności politycznej
szytka w rowerze typu krowa bo ja wiem? mavic E-Module dobry pod oponke by był....
#7
Napisano 14 lipiec 2013 - 10:38
Mavic Module E to już droższa zabawa, ja wyrwałem Speciale Sporty w fajnym stanie za naprawdę psie pieniądze. Zaczęło się od tego, że zakupiłem do jednego z forowiczów koła z piastami ESKA (niestety tylna wolnobieg only) i obręczami Favorit na szytki, więc całkiem prawdopodobny zestaw moim zdaniem... Obręcze były jakie były, więc wyrwałem całkiem podobne Mavici za grosze.
Co do krowy- chyba nie wykorzystam błotników, bo będą wyglądać komicznie przy wąskiej szosowej szytce, musiałbym zakładać przełajowe albo wyrwać stare ruskie w stanie zdatnym do użytku. Mam niby dwie, ale w jednej walnięty zawór, w drugiej pruje się bok opony, więc raczej śmietnik. W każdym razie bez błotników nie powinno być źle, co prawda zostaje jeszcze nieco rozlazła geometria, ale rama jest lekka i ma świetne wymalowanie, poza tym klamki i rączki właściwe tylko dla tego modelu, więc nie będę robił na innej ramie jakiegoś zlepieńca.
Co do krowy- chyba nie wykorzystam błotników, bo będą wyglądać komicznie przy wąskiej szosowej szytce, musiałbym zakładać przełajowe albo wyrwać stare ruskie w stanie zdatnym do użytku. Mam niby dwie, ale w jednej walnięty zawór, w drugiej pruje się bok opony, więc raczej śmietnik. W każdym razie bez błotników nie powinno być źle, co prawda zostaje jeszcze nieco rozlazła geometria, ale rama jest lekka i ma świetne wymalowanie, poza tym klamki i rączki właściwe tylko dla tego modelu, więc nie będę robił na innej ramie jakiegoś zlepieńca.
#9
Napisano 14 lipiec 2013 - 13:35
Wyszło tak, że mam obecnie dwa proste framesety, jakby ktoś uważał to chętnie ożenię jeden, ew. zamiana za jakąś piastę torową z krajów jedynie słusznego ustroju...
Co do ramy od dziadka- dostała tak potężnego strzała, że aż rura sterowa się zowalizowała i wybuliła w jednym miejscu. Dzwon musiał być naprawdę słuszny.
Co do ramy od dziadka- dostała tak potężnego strzała, że aż rura sterowa się zowalizowała i wybuliła w jednym miejscu. Dzwon musiał być naprawdę słuszny.