Skocz do zawartości


Zdjęcie

Do czego rower typu Cross 28" ?


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Grege30

Grege30
  • Użytkownik
  • 34 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 luty 2009 - 21:38

Panowie,

Mam takie pytanie egzystencjalne: posiadam od 3 lat topowego Kellysa Definite - czyli tzw Crossa na 28" kołach. Jeżdżę nim sobie dość lajtowo bo wiele tu możliwości nie ma. Jako eksperci podsuńcie mi, proszę, pomysł na życie z takim rowerem. Jazda nim po asfalcie to jednak mordęga bo spory opór toczenia, z kolei po duktach na wybojach boje się, że się rozpadnie. Kurcze, po co w ogóle zrobiono taką klasę sprzętu???? Ni to MTB ni to szosa. Czy takie rowery służą do treningu, podbijania kondycji? Chyba nie da się tym wystartować w jakichś zawodach bo nie są klasyfikowane? Pytam, bo jak pisałem, mam go 3 lata ale dostałem jako nagrodę i teraz mam dylemat co dalej: iść w szosę czy w twarde MTB...

#2 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 07 luty 2009 - 21:43

Jak dasz odpowiednie opony, to pojeżdzisz i po szosie i po duktach. pozdr

#3 Grege30

Grege30
  • Użytkownik
  • 34 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 luty 2009 - 21:45

Jasne, teraz też to robię ale pomimo opon to nie szosa - nie ta precyzja ( Deore XT ) nie ta pozycja...

#4 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 07 luty 2009 - 21:45

Ja też mam oprócz szosy crossa i wg mnie to idealny rower do treningu w czasie zimy. Swoim jeżdzę od pierwszego śniegu tak do końca lutego, początek marca zależy jak z pogodą. Po sezonie na szosie w rowerze przeszkaza mi troche amortyzator i dlatego do następnej zimy planuje zamontować sztywny widelec. Taki rower całkiem nieżle sprawuje się też w mieście.

#5 michal900

michal900
  • Użytkownik
  • 83 postów
  • SkądMikołów

Napisano 07 luty 2009 - 21:48

Czy takie rowery służą do treningu, podbijania kondycji? MTB...


Oczywiście... ja posiadam kellys`a ale model niższy od Twojego czyli phanatic. Mam założone w nim błotniki więc jeżdże na nim w zimie, a w roku szkolnym do szkoły. Popołudniami to tylko szosa... no chyba że pada deszcze to też wybieram kellys`a. Zmieniłem w nim opony na 30mm i na asfalcie radzi sobie dobrze (żaden szosowiec jeszcze mi nie odjeachał)

#6 Grege30

Grege30
  • Użytkownik
  • 34 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 luty 2009 - 21:54

No tak, ja mam założone standardowe "uniwersalne" Gallopery ale ni to szosa ni teren. Szosy jeszcze nie kupiłem, tak jak pisałem stoję na rozstaju dróg MTB czy szosa. Może zanim podejme decyzję zacznę tłuc na Kellysie dłuższe dystanse?

#7 Gosc_Karaszon15_*

Gosc_Karaszon15_*
  • Gość

Napisano 07 luty 2009 - 21:55

Znajomy ma takiego samego kellys'a ...moim zdaniem swietna sprawa...
Planuje odkupić od niego rame (bo on ma troche przydługą) i zrobić z tego przełajówke...
Bardzo fajny sprzęt na zime...tym bardziej ze jego wersja jest na sztywniaku i ma miejsce na v-ki ....ja prawdopodobnie jak mi sie uda odkupic zaloze do tego canti...dołoże baranka i klamkomanetki..
Przełajówka niskobudzetowa jak sie patrzy..

#8 michal900

michal900
  • Użytkownik
  • 83 postów
  • SkądMikołów

Napisano 07 luty 2009 - 21:58

Może zanim podejme decyzję zacznę tłuc na Kellysie dłuższe dystanse?


Ja w 2008r zrobiłem na kellys`ie ponad 11k km i pokochałem szose, czego efektem jest trek na ultegrze :mrgreen:

#9 Grege30

Grege30
  • Użytkownik
  • 34 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 luty 2009 - 22:04

Szczerze mówiąc trochę mi szkoda tego Definite na zimę. Nie wiem, przeczekam chyba jeszcze nadchodzący sezon na Kellysie i decyzje w co wejść na serio podejmę jesienią...

#10 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • SkądWrocław

Napisano 08 luty 2009 - 00:13

pomysł na użytkowanie to podróże wielodniowe bagażnik,sakwy,dobre opony i cheja w Polskę,Europe,Świat ;-) ;-) ;-)

#11 Grege30

Grege30
  • Użytkownik
  • 34 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 luty 2009 - 00:37

Na pewno ale to nie moja bajka. Wypad gdzieś tam i powrót - to mój styl użytkowania.

#12 mpiwko

mpiwko
  • Użytkownik
  • 95 postów
  • Skądszn

Napisano 08 luty 2009 - 19:52

jak dla mnie jest to rower, ktory chcialbym miec oprocz szosy... juz kiedys sie zapatrzylem na rowery z tej serii, a konkretnie Phanatica. przede wszystkim obojetnie jakim mtb nie pojedziesz tak szybko jak tym crossem, na blacie 48 mozesz juz niezle mozna pocisnac i nie mow mi, ze sie nie da bo opony (jak patrzec na katalog) ma nienajgorsze. poza tym jak ci za malo na nich wrazen, mozesz zainwestowac w slicki. druga sprawa jest taka, ze rower ma jak dla mnie swietna geometrie, nie jest to zaden trekking i nie wiem czy trafil ci sie egzemplarz z regulowanym mostkiem bo dzieki takowemu mozna sobie wypracowac niezla sylwetke podczas jazdy... no i jak dla mnie niezly rower na kilkudniowe wypady. niestety na szosie bagaznika nie zamontujesz ;-)

#13 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1415 postów
  • Skądłódź

Napisano 08 luty 2009 - 21:06

Ja mam kellys'a axisa pare półek niżej niż twój ale jeździ się nim super :) szose planuje kupić żęby jeździć szybciej :) ale kellysa sie nie pozbęde.

u2250y2014v3.gif


#14 Grege30

Grege30
  • Użytkownik
  • 34 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 luty 2009 - 21:41

Tak, mostek mam regulowany a opony galopper - wiadomo, że toczy się lepiej niż MTB ale do szosy mu sporo brakuje - nie wiem, być może opory powoduje też wysoka sylwetka jeźdźca...

#15 nazim

nazim
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 15 luty 2009 - 23:31

Ten Definite, patrząc po osprzęcie to świetny rower :) Bardziej chyba pod mtb został zrobiony, z taką ramą na szosie będzie ci troszke trudniej utrzymać porównywalną prędkość do szosówki. Mimo wszystko, da sie z takiego roweru zrobić dość szybki środek lokomocji wg mnie. Wymień sobie oponki na 28c slicki, zablokuj amora, obniż mostek, zamontuj leżaczek i uzyskasz świetne prędkości przy dużym komforcie jazdy. Sam mam rower trekkingowy i uważam że jest to najbardziej uniwersalny rower, przy niewielkich nakładach możemy zmieniać sobie przeznaczenie roweru od szosy do średnio ciężkiego terenu typu lasy, piachy itd.
A co do sylwetki, zasada jest taka: do prędkości 25 km/h największe opory wywołują opony, przy v>25 km/h trzeba zacząć kombinacje z pochyleniem sylwetki :) A więc tak jak pisałem wyżej, regulacja mostka+leżak.

#16 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3254 postów
  • SkądPoznań

Napisano 16 luty 2009 - 00:37

Cross to super rower naprawdę uniwersalny, jak chcesz w las to w las jak na asfalt o też dobry na sakwy też jest ok. Dajesz mocne koła opony tak około 35mm i nic cię nie zatrzyma. W terenie przejedziesz wszystko tylko trzeba wybrać dobre przełożenie. Trzy tarcze z przodu 48-38-28 z tyłu od 11 do 28 i podjedziesz wszystko (w sumie wystarczają dwie przednie tarcze) a jak wylecisz na asfalt to i średnią 30 ze spokojem pojedziesz.
Mam sztywnego accenta milforda, już go nie robią, widelec z przodu stalowy (kiedyś górale też nie miały amortyzacji a ludzie w terenie jeździli :-) ) rama szczęśliwie nie ma mocowania pod tarcze specjalnie taką brałem tylko v-ki niski mostek i jest super, tylko waga może trochę ciężka. Jednak jest to naprawdę niezawodny sprzęt tylko ludzie na góralach dziwnie na minie patrzyli jak na 32mm oponkach można po piachu i w terenie szaleć czsem tylko dupa boli od nierówności :lol:
W rowerze najwarzniejszy jest kolarz :-P

#17 nazim

nazim
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 16 luty 2009 - 10:03

Popieram w zupełności :D:D Sam sie wielce zdziwiłem ze na 32c można spokojnie w las wjechać, dają rade :D Ja mam Authora Stratosa SX sprzed kilku lat jeszcze z ramą bardziej pod szose. Zaplotłem pancerne koła na mavicach a119 i jest luks :D Pozdro ;)



Dodaj odpowiedź