Jump to content


Photo

Przygotowanie roweru do sezonu


20 replies to this topic

#1 Skeletor

Skeletor
  • Użytkownik
  • 128 posts
  • SkądTarnobrzeg /Krk

Posted 08 February 2009 - 16:11

Witam. Dziś poszedłem i popatrzyłem trochę na swoją szosę (na zimę ją schowałem i uruchomiłem MTB ale za niedługo przesiadka :-) ). Zastanawiałem się co będzie do wymiany. Ogólnie nie jest źle. Rower kupiłem we wrześniu sprawował się nieźle jednak uważam że wymiana zardzewiały linek i łańcucha jest konieczna. tzn. łańcuch normalnie się kręci ładnie jednak nie można go wyczyścić niczym, a rdza osłabia jego strukturę więc wole to wymienić, podobnie ma się sprawa z linkami. I tu moje pytanie. Na rowerku mam całą grupę Shimano 600 i jaki łańcuch tam będzie dobry. Ilość koronek na tyle to 7. Nie znam się na tym za bardzo, więc wole zapytać się bardziej doświadczonych osób.

#2 karol

karol
  • Użytkownik
  • 24 posts
  • SkądJawor

Posted 08 February 2009 - 21:43

Ja polecam łańcuch Shimano hg91. Bez problemowo będzie współpracował z twoja kasetą.

#3 Skeletor

Skeletor
  • Użytkownik
  • 128 posts
  • SkądTarnobrzeg /Krk

Posted 08 February 2009 - 22:31

a po za kupie nowego łańcucha i przetarciu pozostałych części napędu należy wszystko wysmarować?

#4 MG

MG
  • Użytkownik
  • 128 posts
  • Skąd20 km od granicy

Posted 08 February 2009 - 23:01

Nowy lancuch moze skakac jezeli naped jest juz zurzyty. Wrzuc lancuch do benzyny i zrob porzadnego shake`a, powinno troche zejsc rdzawego nalotu.

#5 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 08 February 2009 - 23:17

Karol, wydaje mi sie, że 91 będzie za twardy i niszczycielski dla kasety , ale może sie mylę :oops:

#6 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 09 February 2009 - 08:15

Karol, wydaje mi sie, że 91 będzie za twardy i niszczycielski dla kasety , ale może sie mylę :oops:


Mylisz się.

#7 Gosc_Klaudiusz_*

Gosc_Klaudiusz_*
  • Gość

Posted 09 February 2009 - 11:13

Jezeli lancuch nie jest wyciagniety, to rdza nie kwalfiikuje go do wymiany. Sprawdz wyciagniecie lancucha (byly tematy na forum o ile jest dopuszczalne, w tej chwili nie pamietam) Podobnie jest z linkami - jezeli wszystko chodzi lekko i precyzyjnie, to zostaw :)

BTW Nie ma czegos takiego jak "za twardy lancuch" :roll:

PS Jezeli Ci ona bardzo przeszkadza to mozesz ja wyczyscic druciana szczotka (Najpierw musisz dokladnie wyczyscic caly smar np w nafcie niech polezy 1-2 dni, pozniej nafte zmyc benzyna i poczekac az odparuje, pozniej jedziesz szczotka, pozniej zmywasz opilki benzyna i smarujesz na nowo)

PS2 Jezeli linki Ci zaredzewialy to musi byc jakis szrot, jednak w sumie lepiej je wymien ;) Nie ma opcji zeby dobra linka (szlifowana nierdzewka) zardzewiala.

#8 Gosc_czajam_*

Gosc_czajam_*
  • Gość

Posted 09 February 2009 - 11:29

A ja swoje linki powywlekalem z pancerzy wyczyscilem szamata i nasmarowalem finish line'em i jest git. A i jeszcze wymienilem ten krótki kawałek pancerza przy tylniej przerzutce bo tam sie sporo syfu zbiera i teraz jest git :mrgreen: Czy dobrze zrobilem? Wydaje mi sie ze tak ;-)

#9 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2,254 posts
  • Skądkrakow

Posted 09 February 2009 - 11:47

Klaudiusz - a jak założysz b. dobry lańcuch do kasety mizernej, to co Twoim zdaniem. pozdr

#10 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 09 February 2009 - 15:57

Ja pocinam na komplecie hg50 tzn kaseta i łańcuch i muszę powiedziec, że takie połączenie przejechało z 10 tyś. km i nadal nie widać oznak zużycia. (sprzęt dolnych lotów)

#11 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 09 February 2009 - 16:01

Deadhorse Sama liczba przejechanych kilometrów nie świadczy o tym że taki zestaw długo wytrzymał. Wszystko zależy od eksploatacji 8-)

#12 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 09 February 2009 - 16:12

Wierz mi, że mój ogier nie ma lekko :mrgreen:

#13 Gosc_Klaudiusz_*

Gosc_Klaudiusz_*
  • Gość

Posted 09 February 2009 - 16:51

Widzisz nick, to nie jest tak latwo jak sie wszystkim wydaje ;)

Mechanika zuzywania sie napedu byla poruszana wiele razy i nie bede sie znow zaglebial w ten temat (poszukaj sobie na kolarstwo-szosowe.gda lub na stronce zbooya) Ogolnie chodzi o to ze to lancuch w trakcie eksploatacji sie wyciaga i przez to niszczy kasete.

Reasumujac twardszy=lepszy do kazdej mozliwej kasety koniec i kropka :)

#14 kuman7

kuman7
  • Użytkownik
  • 221 posts
  • Skądwałcz

Posted 10 February 2009 - 21:51

Ja pocinam na komplecie hg50 tzn kaseta i łańcuch i muszę powiedziec, że takie połączenie przejechało z 10 tyś. km i nadal nie widać oznak zużycia. (sprzęt dolnych lotów)

Potwierdzam ta teorie sam w 2007 roku na zestawie hg 50 zrobiłem ponad 10 tys km z czego 2200 km było po maratonach i to zwycieskich i łancuch naprawde dobrze sie trzymał.

#15 xubix

xubix
  • Użytkownik
  • 1,552 posts
  • SkądKrotoszyn

Posted 11 February 2009 - 20:11

Jako ,że nie wiem do czego podpiąc to pytanie spytam tu.. w koncu tez przygotowuje rower do sezonu..

Dołączona grafika

Dołączona grafika

widzicie to ? kolo jest bardzo blisko widelca [po lewej jego części] tak ma byc czy to może jakis defekt u mnie ? bo teraz tak to dopiero zobaczylem...

#16 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 11 February 2009 - 20:19

Jako ,że nie wiem do czego podpiąc to pytanie spytam tu.. w koncu tez przygotowuje rower do sezonu..

Obrazek

Obrazek

widzicie to ? kolo jest bardzo blisko widelca [po lewej jego części] tak ma byc czy to może jakis defekt u mnie ? bo teraz tak to dopiero zobaczylem...


a czy piasta wchodzi do samego końca widelca?

jesli tak to czy jesteś w stanie określić czy to krzywa piasta (koło bedzie sie nierówno kręcić) czy krzywe zacięcia na widelcu (bedzie sie równo kręcić)...

#17 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2,254 posts
  • Skądkrakow

Posted 11 February 2009 - 22:02

Jeśli oś piasty jest prosta i koło dobrze włożone, to trzeba przeciągnąć obręcz , tak aby była centrycznie. Ale jest też możliwość, że widelec jest niesymetryczny. Jak masz możliwość to włóż inne koło. To powinno coś powiedzieć. pozdr

#18 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 12 February 2009 - 12:10

xubix, a sciągałes koło ? czy tak "samo" sie zrobiło ? na moje oko to albo źle włozyłes koło, tzn. jak pisze kobrys, oś nie siedzici w widelcu, albo moze jakis dystans nakrec na tą strone gdzie przylega koło i winno być równo.

#19 leslaw

leslaw
  • Użytkownik
  • 239 posts
  • Skądłódzkie

Posted 12 February 2009 - 12:35

Włóż koło odwrotnie i sprawdź jak będzie względem widelca. Jeżeli będzie przesunięte w tę samą stronę to wina widelca. Jeżeli nie - trzeba przeciągnąć obręcz.

#20 xubix

xubix
  • Użytkownik
  • 1,552 posts
  • SkądKrotoszyn

Posted 14 February 2009 - 13:13

zmieniałem oponke i tak sie stało..
problem juz rozwiazałem... tak tak.. źle włożyłem kółko..
tylko że wtedy też próbowałem to poprawic i tak ze 3 razy źle wkładałem..
;) już się wystraszyłem ze to cos powazniejszego.. i szybko pisałem :roll:



Reply to this topic