Jeszcze nic, zęby sa w miarę. Zrobione około 2,5tyś. ALe zamierzam sobie zakupić niech leży. No i troche mnie drązni że napęd oólnie jest głośny podobno własnie po wymianie kasety i łańcucha jest sporo ciszej.
Decathlon - Seria Triban
#1982
Napisano 07 styczeń 2016 - 16:59
Nie rozumiem, masz obawy że wykupią, że kupujesz na półę? Nie spodziewał bym się aby shimano pakowało wyższą technologie niż to co masz w sunrace.
Jak napęd pracuje głośno, wymaga przesmarowania i wyczyszczenia.
Jak po tym, nadal będzie przeszkadzał hałas? Zacznij jeździć szybciej ....... przejdzie:-)
Jak chcesz modernizować rower, skompletuj sobie nową tiagrę 2x10, lub nawet tą starszą(moim zdaniem jest lepsza). Chorobę trzeba leczyć a nie uśmierzać.
#1983
Napisano 07 styczeń 2016 - 17:03
Nie no łańcuch czyszcze i smaruje regularnie, ogólnie od zakupu chodzi głośniej niż to co miałem w crosie, a gdzieś włanie na forum czytałem że po wymianie szczeóglnie łańcucha jest ciszej...może mit ...nie wiiem.
2x10 oj tak ale narazie poza zasięgiem finansowym
#1985
Napisano 07 styczeń 2016 - 17:11
Na razie nie che przeznaczać, ogólnie bardzo sobie chwalę rower. Po prostu czytałem że łańcuch i tak nalezy co pewien kilometrazrz wymniać albo przekładac raz jeden raz drugi. Aco mus to mus modernizacja może w przyszłości albo wymina całego. Na razie lepiej nad formą popracować xD
Napęd 2x10 byłby dla mnie idaleny ale to pewnie (strzelam) z 700zł za nowy komplet jak nie lpeiej a aj za rower dałem 1200
#1988
Napisano 07 styczeń 2016 - 18:31
Nowe rowery z tiagrą nie będą schodzić poniżej 3tyś, a coraz częściej 4tyś. Sam sobie odpowiedz czy warto dokładać.
Nie musisz kupować wszystkiego na raz. Kup już teraz kasetę tiagry z łańcuchem zamiast tej sory. Części można poszukać na allegro w okazyjnej cenie.
p.s.
10 nie wymaga zmiany bębenka.
#1990
Napisano 07 styczeń 2016 - 20:13
a że tak zapytam bo ja kompletnie nie techniczny jestem więc trzeba do mnie mówić dużymi literami.
Jakbym np zaczął sobie kompletować z używek to wszytko będzie pasowało i duże różnice są między np 4500 4600 4700?
czy jednak na coś więcej muszę zwracać uwagę?
#1991
Napisano 08 styczeń 2016 - 12:07
a że tak zapytam bo ja kompletnie nie techniczny jestem więc trzeba do mnie mówić dużymi literami.
Jakbym np zaczął sobie kompletować z używek to wszytko będzie pasowało i duże różnice są między np 4500 4600 4700?
czy jednak na coś więcej muszę zwracać uwagę?
imo. jeśli rower jest złożony na niskiej grupie to nie warto dokładać dużo wyższej tylko wymieniać zużyte części na podobnej klasy, ewentualnie półkę wyżej jeśli ma to faktycznie uzasadnienie w poprawie jakości:) Czyli jak dla mnie dla Tribana absolutnie Sora wystarcza:)
Lepiej kasę odłożyć i zbierać na lepszej klasy rower, z lepszą ramą Jedynie koła bym rozważał bo można je zawsze przełożyć do nowego roweru.
kupowanie części na półkę jest bez sensu, chyba że ktoś znajdzie super okazję, a wie że niedługo czeka go wymiana:)
#1992
Napisano 08 styczeń 2016 - 12:53
Największą różnicę odczujesz po wymianie kół na jakieś bardziej sensowne.
Jeżeli chcesz uciszyć napęd to polecam jego dokładną regulację i nasmarowanie. Zupełnie osobno, sprawdź jak pracują kółka w przerzutce. Zwykle robią się głośne po tych kilku tysiącach km (jak chcesz je wymienić to kontaktuj się z mikroos'em, poleci dobre i tanie).
Wymianę napędu najlepiej odłożyć do momentu aż dojedziesz to co masz (zakup na zapas raczej mija się z celem - lepiej pieniądze odłożyć do skarpety)
- mikroos i Pan_Wonsik lubią to
#1994
Napisano 08 styczeń 2016 - 13:40
Na razie nie mam w planach wiekszego upgradu aż tak te przłęożenia mi nie przeszkadzają, choc nie mówie wizja 2x9/10 jest piekna , myśle że jesli chodzi o jakies wyniki to i tak nie za wiele zmieni.
Jeżeli chcesz uciszyć napęd to polecam jego dokładną regulację i nasmarowanie. Zupełnie osobno, sprawdź jak pracują kółka w przerzutce. Zwykle robią się głośne po tych kilku tysiącach km (jak chcesz je wymienić to kontaktuj się z mikroos'em, poleci dobre i tanie).
Tzzn wiesz może ten model tak ma, ogólnie napęd jest głośniejszy niż w moim krosie co był na deore, ale jest on taki od memntu zakupu i ani nie wzrósł ani się zminijszył. Sama przerzutka działa dobrze nie mam problemów z żadnymi biegami.
Tak jak pisałem nie jestem techniczny a wszedzie piszą że łańcuch maks 2 tyś dlatego sobie wymysliłem że od razu z kasetą go zmienie, nie sa to jakies kosmiczne koszta. ALe skoro mowicie żeby zostawić .
Zapytam tak z ciekawości ile może dać upgrade jakiegoś osprzętu. Bo powiem tak miałem smiesznego crossa i myślałem że po przesiadce będzie kosmos , a tak naprawde to jest szybciej ale bez jakieś szału. średnie wachały mi sie na krosie 28-33 na tribanie 30-34
#1995
Napisano 08 styczeń 2016 - 13:46
Nowe przerzutki dadzą minimalny zysk. Wg mnie nie ma sensu kupować lepszych przerzutek czy manetek, jeżeli liczysz na większą prędkość.
Prawdziwy upgrade i lepsze prędkości prędzej uzyskasz dzięki lepszym kołom - im lżejsze i sztywniejsze, tym większa będzie przede wszystkim dynamika i zrywność roweru. Średnia prędkość na 100 km może nie wzrośnie jakoś spektakularnie, ale rower będzie łatwiej nabierał prędkości i jazda będzie po prostu przyjemniejsza.
Skoro to względnie nowy rower, warto byłoby też, żebyś popracował nad pozycją na rowerze - bardzo często drobne korekty, np. obniżenie kierownicy albo poprawienie pozycji siodełka, dają zauważalny efekt. Ale to już temat zdecydowanie do tego wątku: http://szosa.org/top...cja-na-rowerze/
- Pan_Wonsik lubi to
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1996
Napisano 08 styczeń 2016 - 13:52
Na razie nie mam w planach wiekszego upgradu aż tak te przłęożenia mi nie przeszkadzają, choc nie mówie wizja 2x9/10 jest piekna , myśle że jesli chodzi o jakies wyniki to i tak nie za wiele zmieni.
Tzzn wiesz może ten model tak ma, ogólnie napęd jest głośniejszy niż w moim krosie co był na deore, ale jest on taki od memntu zakupu i ani nie wzrósł ani się zminijszył. Sama przerzutka działa dobrze nie mam problemów z żadnymi biegami.
Tak jak pisałem nie jestem techniczny a wszedzie piszą że łańcuch maks 2 tyś dlatego sobie wymysliłem że od razu z kasetą go zmienie, nie sa to jakies kosmiczne koszta. ALe skoro mowicie żeby zostawić .
Zapytam tak z ciekawości ile może dać upgrade jakiegoś osprzętu. Bo powiem tak miałem smiesznego crossa i myślałem że po przesiadce będzie kosmos , a tak naprawde to jest szybciej ale bez jakieś szału. średnie wachały mi sie na krosie 28-33 na tribanie 30-34
Jeśli chodzi o prędkość to powyżej 30 km/h znaczenie mają głównie zmiany aero i nawet one nie dadzą jakichś spektakularnych zmian:) ewentualne obniżanie wagi roweru np. kół jak latasz po górach.
Co do wymiany po 2 tyś. to bzdura, zmień go jak się rozciągnie nadmiernie, to zależy od sposobu jazdy i jakości łańcucha, może to być wcześniej jak i później niż te 2 tys. niektórzy stosują sposób na 3 łańcuchy żeby przedłużyć życie napędu i wtedy używają ich na zmianę.
#1997
Napisano 08 styczeń 2016 - 17:49
Panowie ale o czym mowa? Lekkie koła przy rowerze za 1200 zł. Przecież takie koła to "grube talary". Jedyne czego potrzeba przy kołach tribana to naciągniecie szprych.
Lekkie koła i góry. Kolejna, moim zdaniem niewłaściwa, "kalka" z peletonu zawodowego. Zawodowcy co wyścig mają świeże koła.
Amator na taki luksus nie ma szans. Super się podjeżdża na lekkich kołach, ale z każdej góry trzeba zjechać. Ostatnią rzeczą jaką sobie bym życzył, to żeby coś się stało z kołami podczas zjazdu.
Najpierw koła mocne i bezpieczne, dopiero potem lekkie.
Sora jest fajna tylko tyle, że cena nowej zbliża się do ceny tiagry. Tiagra 4600 to już bardzo dojrzała konstrukcja. Przy 2 rzędowej korbie dobrze jest mieć kasetę o jak największej ilości zębatek.
- bartosz_zygmunt lubi to