Jump to content


Photo

Decathlon - Seria Triban


2332 replies to this topic

#2041 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 posts

Posted 24 March 2016 - 21:48

Też miałem tą samą zagwozdkę. Zauważ, że jest różnica pomiędzy pełną osią, a tuleją przez którą przechodzi samozamykacz. Inna sprawa gwinty i śruby kontrujące tu i tu. Na pełnej osi siła docisku działa tylko na gwint, w przypadku samozamykaczy na całą tuleję, delikatnie a jednak. Przy tym rozwiązaniu istotna jest ośka samozamykacza,która przechodzi z luzem przez nią, a nie jak można by przypuszczać właśnie ta nagwintowana tuleja na której opiera się dalsza konstrukcja piasty, zauważ że że nie bez powodu jest ona dość cieńka ( niewiele grubsza od wysokości gwintu), po ściśnięciu kasowane są luzy pomiędzy osią a tuleją i na gwintach stąd własnie ten efekt.

CykloOpole !!! :)


#2042 Maciejas

Maciejas
  • Użytkownik
  • 103 posts

Posted 25 March 2016 - 10:26

No jest zagwozdka, zwłaszcza, że metal to nie guma a te części są zrobione z twardych materiałów (zakładając już nawet przeciętną półkę sprzętu). No ale co by nie mówić racja, inna konstrukcja i w tych dwóch przypadkach działają trochę inaczej siły na poszczególne elementy.

... że też na to nie zwróciłem nigdy uwagi  ;)

 



#2043 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 posts

Posted 26 March 2016 - 17:48

No nie do końca takich twardych, to musi pracować, bo w przeciwnym wypadku pierwsza lepsza dziura i tuleja, czy nawet oś "idą w pół" . Ośka samozamykacza, bo ta najwięcej bierze na siebie wykonana jest z nierdzewki, a ten materiał zbyt twardy nie jest, wiele w jej składzie stanowi miękki nikiel.


CykloOpole !!! :)


#2044 Maciejas

Maciejas
  • Użytkownik
  • 103 posts

Posted 27 March 2016 - 20:32

Z tego co wiem, części te zazwyczaj robione są z CrMo więc materiału wytrzymałego mogącego charakteryzować się znaczną twardością a w lepszym wydaniu ze stali tytanowej. Nie podejmuję się podać składu chemicznego ośki np. w Sorze Shimanowskiej ;) Rodzajów użytej stali tego typu pewnie może być od groma.

Coś mi się wydaje, że zaczyna się robić trochę "akademicka" dyskusja i spory off-top, więc proponuje zakończyć na tym.

Kolega na pewno nabył wystarczającą wiedzę aby poradzić sobie z konusami w swoim Tribanie :)



#2045 misiek440

misiek440
  • Użytkownik
  • 114 posts

Posted 31 March 2016 - 16:22

Panowie wejdzie mi to do tribana 300/500(2015) ?

 

http://allegro.pl/sc...5628629168.html



#2046 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 posts
  • SkądKraków

Posted 01 April 2016 - 22:30

Gdzies juz na forum sie ktoś pytał o opony 28c i gdzieś padła odpowiedz. Wydaje mi się ze raczej średnio ale Twoje wątpliwości rozwieje serwis decathlonu.

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka



#2047 barthas

barthas
  • Użytkownik
  • 439 posts
  • Skądwziąć na nowy rower?

Posted 05 April 2016 - 06:36

Oj serwis może ci nie pomóc w tym przypadku 😁

#2048 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 posts

Posted 05 April 2016 - 11:37

Do starej 5-ki z 2013r spokojnie wchodziły Michelin DS 700x28. Jeżeli nie pozmieniali wymiarów szerokości na widelcu i tylnym trójkącie to i ta powinna tam wejść.


CykloOpole !!! :)


#2049 misiek440

misiek440
  • Użytkownik
  • 114 posts

Posted 06 April 2016 - 21:27

jakby kogoś interesowało to wchodzą na styk praktycznie 1-2mm luzu :) jestem ciekawy czy bardzo odczuje tą wagę (250 vs 550) i szerokość 23 vs 28



#2050 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 posts
  • SkądKraków

Posted 06 April 2016 - 21:31

Bardziej niż wagą martwił bym się ze jakis syf sie przeczepi do opony i porysuje mi rame/widelec ale jak będziesz jeździł po sychym asfalcie to spoko.

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka



#2051 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 posts

Posted 06 April 2016 - 23:35

Ja zmienilem opony 570g na 220g i roznice odczulem natychmiast mimo ze jezdze po plaskim terenie. Kiedy musialem na chwile wrocic do tych 570g bylo bardzo niefajnie i czym predzej ponownie zalozylem 220g.

#2052 misiek440

misiek440
  • Użytkownik
  • 114 posts

Posted 07 April 2016 - 08:42

Bardziej niż wagą martwił bym się ze jakis syf sie przeczepi do opony i porysuje mi rame/widelec ale jak będziesz jeździł po sychym asfalcie to spoko.

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

Ramy raczej nie powinno, na szerokośc jest sporo luzu, te 2 mm to jest od hamulca na wysokość.

 

 

Ja zmienilem opony 570g na 220g i roznice odczulem natychmiast mimo ze jezdze po plaskim terenie. Kiedy musialem na chwile wrocic do tych 570g bylo bardzo niefajnie i czym predzej ponownie zalozylem 220g.

 

dzisiaj jechałem swoją trasją i tragedii nie ma , jakaś tam róznica jest ale ww sumie wieksze powodują u mnie zmiany pogodowe. Docelowo zamierzam i tak wykorzystac stare opony i kupic jakieś lepsze koła tak aby miec drugi komplet na 100% asfalt a te zostana na lekko cieższy teren czyli szuter+asfalt. Tak że będe tylko odpinał koło i przekładał w pare minut cały zestaw.



#2053 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 posts
  • SkądKraków

Posted 07 April 2016 - 08:44

Myslalem ze prześwitu masz tyle, ale jesli jest tak jak mówisz to spoko.

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka



#2054 alpacino13

alpacino13
  • Użytkownik
  • 31 posts

Posted 08 April 2016 - 08:43

Witam, planuję w najbliższym czasie zakup roweru szosowego. Waham się jeszcze pomiędzy Tribanem 500 a 520. Raczej zdecyduje się na 500. Mam natomiast pytanie co do rozmiaru roweru. Mam 178,5 cm wzrostu, a długość nogi to 84 cm (mam nadzieję, że dobrze zmierzyłem :)) W przypadku tribana 520 wybór wydaje się oczywisty - rozmiar 55 (M), natomiast co do tribana 500 to nie jestem pewny. Czytałem gdzieś na forum, że rozmiar 57 jest dla osób 180cm+, co nie pokrywa się z tabelką na stronie sklepu. Zgodnie z nią powinienem brać właśnie 57 (54 jest dla osób o wzroście 167-175 i nodze 77-81). Porównywałem jednak wymiary tribana 520 w rozmiarze 55 i tribana 500 w rozmiarze 54 i różnice wydają się być niewielkie (w tribanie 500 roz. 54 rura pozioma to 54,6 cm, a w tribanie 520 roz. 55 rura pozioma ma 54,8 cm). Pewnie najlepszą metodą byłoby przejechanie się po sklepie obydwoma rozmiarami jednak nigdy nie jeździłem szosą więc obawiam się, że nie będę w stanie dobrać właściwie rozmiaru (jakby można było ze 100 km zrobić to byłoby łatwiej ;p). Mam więc prośbę do was o radę w wyborze rozmiaru. Może ktoś ma podobne wymiary co ja i jeździ 500 więc przechodził również przez wybór długości ramy :). Jeszcze dodam, że na rowerze nie planuję się ścigać ;p. 



#2055 m.arek

m.arek
  • Użytkownik
  • 170 posts

Posted 08 April 2016 - 17:39

Ponoć lepiej mieć rower dwa rozmiary za mały, niż pół rozmiaru za duży.

#2056 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 posts
  • SkądKraków

Posted 08 April 2016 - 18:12

Weź jeszcze pod uwage rure poziomą żebyś wyciągnięty zbytnio nie był. Przy rowerze mniejszym o dwa rozmiary jest sie całkiem nieźle skompresowanym.
Ja mam szose 59 c-t i ostre 56c-t a rura pozioma jest ta sama 56,5-57. Ja bym brał 55

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka



#2057 misiek440

misiek440
  • Użytkownik
  • 114 posts

Posted 08 April 2016 - 18:36

Ja mam l-ke przy wzroście 179, nogi nie pamiętam ale chyba 84 , z tym że siodełko mam na maksa do przodu



#2058 alpacino13

alpacino13
  • Użytkownik
  • 31 posts

Posted 08 April 2016 - 18:37

Wymiary, które podałem odnoszą się do rury poziomej. Długość rury podsiodłowej można zmodyfikować za pomocą sztycy do pewnej granicy. A co myślicie o ewentualnej zmianie mostka na dłuższy, gdyby załóżmy zdecydował się na tribana 500 w rozmiarze 54, a po pewnym czasie jednak okazałby się za mały? misiek440, tak jak właśnie myślałem, że nasze wymiary są na granicy dwóch rozmiarów. A siodełkiem można regulować długość ramy? Z tego co czytałem to powinno się je ustawić, żeby kolano było prostopadle ustawione do osi pedału. Nie bolą Cię kolana jak masz tak mocno wysunięte? PS jak się usuwa post bo dwa razy mi się przez przypadek zamieścił ;p?



#2059 misiek440

misiek440
  • Użytkownik
  • 114 posts

Posted 08 April 2016 - 19:45

Z tego co czytałem to powinno się je ustawić, żeby kolano było prostopadle ustawione do osi pedału

 

i tam mam ustawione na maksymalnie wysuniętym siodełku kolano mam tak że spuszczając sznurek przecina oś pedału. siodełko mam ustawione bodajże na 93,5cm licząc od podstawy pedału do siodełka wzdłuż rurki pionowej. Zrobiłem już tak ponad 3tyś km mam tribana 500 jak coś, nie 520



#2060 misiek440

misiek440
  • Użytkownik
  • 114 posts

Posted 08 April 2016 - 19:57

co do kolan Ci nie powiem z dwóch powodów,po pierwsze robie krótkie dystanse 14km do pracy i dopiero się uczę jeździć poprawnie na razie udało mi się z kadencji 70 podnieść do średniej 85-90. Druga sprawa jest taka że kolana mam bardzo zahartowane bo oprócz roweru biegam 50km-70km tygodniowo i w sumie już je bardzo wzmocniłem także naprawdę ciężko je zajechać :)





Reply to this topic