Decathlon - Seria Triban
#2041
Posted 24 March 2016 - 21:48
CykloOpole !!!
#2042
Posted 25 March 2016 - 10:26
No jest zagwozdka, zwłaszcza, że metal to nie guma a te części są zrobione z twardych materiałów (zakładając już nawet przeciętną półkę sprzętu). No ale co by nie mówić racja, inna konstrukcja i w tych dwóch przypadkach działają trochę inaczej siły na poszczególne elementy.
... że też na to nie zwróciłem nigdy uwagi
#2043
Posted 26 March 2016 - 17:48
No nie do końca takich twardych, to musi pracować, bo w przeciwnym wypadku pierwsza lepsza dziura i tuleja, czy nawet oś "idą w pół" . Ośka samozamykacza, bo ta najwięcej bierze na siebie wykonana jest z nierdzewki, a ten materiał zbyt twardy nie jest, wiele w jej składzie stanowi miękki nikiel.
CykloOpole !!!
#2044
Posted 27 March 2016 - 20:32
Z tego co wiem, części te zazwyczaj robione są z CrMo więc materiału wytrzymałego mogącego charakteryzować się znaczną twardością a w lepszym wydaniu ze stali tytanowej. Nie podejmuję się podać składu chemicznego ośki np. w Sorze Shimanowskiej Rodzajów użytej stali tego typu pewnie może być od groma.
Coś mi się wydaje, że zaczyna się robić trochę "akademicka" dyskusja i spory off-top, więc proponuje zakończyć na tym.
Kolega na pewno nabył wystarczającą wiedzę aby poradzić sobie z konusami w swoim Tribanie
#2045
Posted 31 March 2016 - 16:22
#2052
Posted 07 April 2016 - 08:42
Bardziej niż wagą martwił bym się ze jakis syf sie przeczepi do opony i porysuje mi rame/widelec ale jak będziesz jeździł po sychym asfalcie to spoko.
Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka
Ramy raczej nie powinno, na szerokośc jest sporo luzu, te 2 mm to jest od hamulca na wysokość.
Ja zmienilem opony 570g na 220g i roznice odczulem natychmiast mimo ze jezdze po plaskim terenie. Kiedy musialem na chwile wrocic do tych 570g bylo bardzo niefajnie i czym predzej ponownie zalozylem 220g.
dzisiaj jechałem swoją trasją i tragedii nie ma , jakaś tam róznica jest ale ww sumie wieksze powodują u mnie zmiany pogodowe. Docelowo zamierzam i tak wykorzystac stare opony i kupic jakieś lepsze koła tak aby miec drugi komplet na 100% asfalt a te zostana na lekko cieższy teren czyli szuter+asfalt. Tak że będe tylko odpinał koło i przekładał w pare minut cały zestaw.
#2054
Posted 08 April 2016 - 08:43
Witam, planuję w najbliższym czasie zakup roweru szosowego. Waham się jeszcze pomiędzy Tribanem 500 a 520. Raczej zdecyduje się na 500. Mam natomiast pytanie co do rozmiaru roweru. Mam 178,5 cm wzrostu, a długość nogi to 84 cm (mam nadzieję, że dobrze zmierzyłem ) W przypadku tribana 520 wybór wydaje się oczywisty - rozmiar 55 (M), natomiast co do tribana 500 to nie jestem pewny. Czytałem gdzieś na forum, że rozmiar 57 jest dla osób 180cm+, co nie pokrywa się z tabelką na stronie sklepu. Zgodnie z nią powinienem brać właśnie 57 (54 jest dla osób o wzroście 167-175 i nodze 77-81). Porównywałem jednak wymiary tribana 520 w rozmiarze 55 i tribana 500 w rozmiarze 54 i różnice wydają się być niewielkie (w tribanie 500 roz. 54 rura pozioma to 54,6 cm, a w tribanie 520 roz. 55 rura pozioma ma 54,8 cm). Pewnie najlepszą metodą byłoby przejechanie się po sklepie obydwoma rozmiarami jednak nigdy nie jeździłem szosą więc obawiam się, że nie będę w stanie dobrać właściwie rozmiaru (jakby można było ze 100 km zrobić to byłoby łatwiej ;p). Mam więc prośbę do was o radę w wyborze rozmiaru. Może ktoś ma podobne wymiary co ja i jeździ 500 więc przechodził również przez wybór długości ramy . Jeszcze dodam, że na rowerze nie planuję się ścigać ;p.
#2056
Posted 08 April 2016 - 18:12
Ja mam szose 59 c-t i ostre 56c-t a rura pozioma jest ta sama 56,5-57. Ja bym brał 55
Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka
#2058
Posted 08 April 2016 - 18:37
Wymiary, które podałem odnoszą się do rury poziomej. Długość rury podsiodłowej można zmodyfikować za pomocą sztycy do pewnej granicy. A co myślicie o ewentualnej zmianie mostka na dłuższy, gdyby załóżmy zdecydował się na tribana 500 w rozmiarze 54, a po pewnym czasie jednak okazałby się za mały? misiek440, tak jak właśnie myślałem, że nasze wymiary są na granicy dwóch rozmiarów. A siodełkiem można regulować długość ramy? Z tego co czytałem to powinno się je ustawić, żeby kolano było prostopadle ustawione do osi pedału. Nie bolą Cię kolana jak masz tak mocno wysunięte? PS jak się usuwa post bo dwa razy mi się przez przypadek zamieścił ;p?
#2059
Posted 08 April 2016 - 19:45
Z tego co czytałem to powinno się je ustawić, żeby kolano było prostopadle ustawione do osi pedału
i tam mam ustawione na maksymalnie wysuniętym siodełku kolano mam tak że spuszczając sznurek przecina oś pedału. siodełko mam ustawione bodajże na 93,5cm licząc od podstawy pedału do siodełka wzdłuż rurki pionowej. Zrobiłem już tak ponad 3tyś km mam tribana 500 jak coś, nie 520
#2060
Posted 08 April 2016 - 19:57
co do kolan Ci nie powiem z dwóch powodów,po pierwsze robie krótkie dystanse 14km do pracy i dopiero się uczę jeździć poprawnie na razie udało mi się z kadencji 70 podnieść do średniej 85-90. Druga sprawa jest taka że kolana mam bardzo zahartowane bo oprócz roweru biegam 50km-70km tygodniowo i w sumie już je bardzo wzmocniłem także naprawdę ciężko je zajechać