takie zdjecia dostałem
Napisano 26 listopad 2016 - 16:32
_20161124_170310.jpg20161124_170318.jpg20161124_170521 (1).jpg20161124_170638.jpg
takie zdjecia dostałem
może niech się więksi eksperci wypowiedzą ale jak dla mnie napęd jest ok:) pamiętaj, że zanim korba będzie wymagała wymiany zajedziesz przynajmniej z 3 kasety, a może i więcej:)
Napisano 26 listopad 2016 - 22:34
Nie wiem czy dobrze widze
Zobaczcie ten znak kolo nita,ponizej oznaczenia ilosci zebow.Screenshot_2016-11-26-20-29-58.png
nie wiem czego szukać, ja tam nic szczególnego nie widzę
Napisano 27 listopad 2016 - 10:47
Nie wiem czy dobrze widze
Zobaczcie ten znak kolo nita,ponizej oznaczenia ilosci zebow.Screenshot_2016-11-26-20-29-58.png
Nic nie widzę oprócz przetłoczeń.
Co do napędu w mojej opinii - korbę praktycznie można zajechać tak, że będą na niej prawie szpilki zamiast zębów, więc zostało jej naprawdę dużo, jest w b.dobrej kondycji. Odnośnie kasety, mam wrażenie, że była jeżdżona głównie na zębatkach 3/4/5 od dołu z naciskiem na 4 i jest nierówno eksploatowana. Ciężko powiedzieć czy przyjełaby nowy łańcuch na tych trybach.
No a tak ogólnie nie wygląda źle.
Na Twoim miejscu pewnie chciałbym zbić cenę do 700zł, kupić łańcuch, spróbować wymienić. Jakby nie wyszło to po prostu zajeździłbym to co jest - a wystrczy ten napęd jeszcze na długo. Łańcuch zostałby do nowej kasety w przyszłości.
P.S
Ewentualnie zawsze też można kasetę rozkręcić i potraktować ją pilnikiem, wtedy łyknie nowy łańcuch a kasa zostaje w kieszeni ;-) no ale to powiedzmy, że nie każdy lubi dłubać i bawić się w DIY.
Napisano 27 listopad 2016 - 11:28
wlasnie poluje na teki rower,zeby pojezdzic i zobaczyc czy mi szosa podejdzie
jesli tak to moze po 2sezonach zainwestował bym w cos dobrego
jesli korba jest w naprawde dobrj kondycji to jestem sklonny kupic odrazu kasete z lancuchem ,ew. pojedyncze koronki jesli jest rozbieralna
Napisano 27 listopad 2016 - 12:53
wlasnie poluje na teki rower,zeby pojezdzic i zobaczyc czy mi szosa podejdzie
jesli tak to moze po 2sezonach zainwestował bym w cos dobrego
jesli korba jest w naprawde dobrj kondycji to jestem sklonny kupic odrazu kasete z lancuchem ,ew. pojedyncze koronki jesli jest rozbieralna
Jak to ma być sprzęt testowy/chwilowy to nie widzę sensu aby się z tym tak pitolić. Jak Ci cena i reszta (wymiana opon z tego co mi wspominałeś) odpowida to powinieneś jeszcze na nim pojeździć.
Napisano 28 listopad 2016 - 12:35
P.S
Ewentualnie zawsze też można kasetę rozkręcić i potraktować ją pilnikiem, wtedy łyknie nowy łańcuch a kasa zostaje w kieszeni ;-) no ale to powiedzmy, że nie każdy lubi dłubać i bawić się w DIY.
Jak jest dostęp do końcówki diamentowej, małej wkrętareczki, dremelka lub ew małej wiertarki to nawet koła nie trzeba ściągać, a cały zabieg to kilka chwil.
Patrząc na kasetę, obawiam się że łańcuch będzie przeskakiwał na koronce 15/16T( tej najbardziej zużytej). Wywnioskować z tego można , że gość jeździł dość miękko, jednak dla seryjnie zakładanego KMC Z51 8s 4k to jest jednak dość dużo. Człowiek raczej nie wymieniał łańcucha, bo nawet jakby założył seryjny KMC to kaseta nie powinna tak wyglądać.
Pomimo tego 800 pln za ten rower to nie jest zła cena, ale jak można coś zbić to czemu nie !
CykloOpole !!!
Napisano 29 listopad 2016 - 00:11
Rower jest to truban 3i jest z 2014r
Zastanawia mnie jak malo trzeba jedzic zeby w 3lata zrobic 4kkm
Mam dylemat bo roweru na zywo nie widze
wszystko już wiesz ale decyzję sam musisz podjąć nikt Ci nie napisze czy go kupować czy nie. Najlepiej byłoby go obejrzeć. Tak jak ktoś wcześniej napisał to nie Pasek w TDI żeby doszukiwać się niewiadomo czego.
Gdyby to był karbon w okazyjnej cenie to co innego ale to tylko triban. Rower który się wymienia na lepszy sprzęt bo się wkręciło w szosę albo sprzedaje bo się nie spodobało:)
W najgorszym razie dojedziesz starą kasetę i wymienisz na nową i tyle. Nowy łańcuch i kaseta to ok 150 zł więc tragedii nie ma:)
A jak chcesz być na 100% pewny to dozbieraj i kup nowy ze sklepu
Napisano 29 listopad 2016 - 09:27
Jak jest dostęp do końcówki diamentowej, małej wkrętareczki, dremelka lub ew małej wiertarki to nawet koła nie trzeba ściągać, a cały zabieg to kilka chwil.
Używałem zawsze małego pilnika okrągłego i wiertła fi7 (średnica ogniwa łańcucha, można od razu sprawdzić jak ładnie przylega do ścianki). No ale z dremelem niezły patent sprzedałeś, praktycznie zabawa a nie robota
Rower który się wymienia na lepszy sprzęt bo się wkręciło w szosę albo sprzedaje bo się nie spodobało:)
Ja jestem jakiś inny w takim razie Nie wkręciłem się za bardzo, bo nie mam na to czasu, ale go nie sprzedam . T3 nie jest kiepskim rowerem do celów amatorsko - rekreacyjnych. Przy tym założeniu u mnie daje radę i nie widzę potrzeby jakichś zmian. Również coś lepszego za kila tyś. zupełnie by nic nie zmieniło w moim przypadku. Może tylko +10pkt do szacunu w okolicy
Napisano 23 grudzień 2016 - 10:45
T3 zakupiony.
Z racji ,że za oknem zima i ślisko to testowany tylko wkoło komina.
rama cała,nie porysowana,wideł jak nowy,koła proste,nie widać zużycia,napęd pracuje ok,pasowało by podregulować bo czasami trzeba użyć większej siły żeby z przodu zmienić na większy blat,zmienić łańcuch(może conex 808?)
klamko manetki również ok,jedyny minus to mała siła hamowania pod moja masą(polecicie coś co mnie w miarę szybko zatrzyma,85kg)
opony ,zwłaszcza tylna już słaba ale nie ma tragedii
jak na rower za 700zł jego stan mogę ocenić na bdb
dziękuję za pomoc
pozdrower
Napisano 31 grudzień 2016 - 18:44
Proszę o info jak ktoś wie coś więcej w temacie:
Operacja przeróbka Tribana 520 FB na Szosę.
a.Obrócę mostek na minus, zeby obniżyć pozycje,
b.Założę baranka.
c.Kupię klamki Sora.
d.Potrzebne będą nowe linki czy te co są wystarczą?
e.Bawił się już ktoś z Was w taką przeróbkę?
W opisie ramy dla 520 i 520FB jest dokladnie to samo:
Rama Nowa rama B'TWIN SPORT z aluminium 6061 T6 w geometrii sloping z główką do sterów zintegrowanych.
Więc nie wydaje mi się aby byly miedzy nimi jakiekolewiek roznice, poza barankiem i klamkomanetkami.
Napisano 31 grudzień 2016 - 19:06
Proszę o info jak ktoś wie coś więcej w temacie:
Operacja przeróbka Tribana 520 FB na Szosę.
a.Obrócę mostek na minus, zeby obniżyć pozycje,
b.Założę baranka.
c.Kupię klamki Sora.
d.Potrzebne będą nowe linki czy te co są wystarczą?
e.Bawił się już ktoś z Was w taką przeróbkę?
W opisie ramy dla 520 i 520FB jest dokladnie to samo:
Rama Nowa rama B'TWIN SPORT z aluminium 6061 T6 w geometrii sloping z główką do sterów zintegrowanych.
Więc nie wydaje mi się aby byly miedzy nimi jakiekolewiek roznice, poza barankiem i klamkomanetkami.
Sam to będziesz wymieniać? Generalnie nie opłaca się bo nawet jak sam byś to robił to za części zapłacisz z 700 zł, a jak musisz dać komuś do wymiany to już w ogóle masakra:)
dlatego wątpię żeby ktoś to już wcześniej robił
Napisano 06 marzec 2017 - 13:54
No i mamy nowe Tribany w sklepie internetowym:
https://www.decathlo...id_8377732.html- fajnie że dali w nim tak szerokie oponki , na miasto sensowna propozycja
https://www.decathlo...id_8379069.html- Triban 500 z karbonowym widelcem i ramą z modeli 520 i 540
https://www.decathlo...id_8377758.html- 4500 PLN za karbon z nową Tiagrą 4700 to całkiem sensowna propozycja nawet bez promocji , rama nawet całkiem lekka 1080 g
Tylko kolorystyka wywołuje jeszcze większą depresję niż pogoda za oknem
Napisano 08 marzec 2017 - 13:15
Nowy triban 520 ma koła z tęczowym połyskiem na bieżni hamulca - jak w jakichś mavicach (może oem jakiś?), i z tego co jeździłem nim po sklepie to nie ma jakiejś wielkiej różnicy między starą sorą.
Nie lepszym wyborem od 520tki jest branie nowej 500tki i dokupienie lekkich kół ?