Jump to content


Photo

Decathlon - Seria Triban


2332 replies to this topic

#1141 cky

cky
  • Użytkownik
  • 302 posts

Posted 24 November 2014 - 13:34

Jaki rozmiar tego macha jest w sosnowcu?

 

czy ktoś gdzieś widział tego Mach700 w rozmiarze 51 lub 53?

 

edit: już się dowiedziałem, w całej polsce zostało tylko kilka sztuk rozmiaru 59 za ok 3400zł 



#1142 wentylator85

wentylator85
  • Użytkownik
  • 24 posts

Posted 30 November 2014 - 19:24

Witam, chciałem kupić  tribana 500 z rama 60, ale nie ma go w moim sklepie, podobno mają być tribany wiosną bo do Francji mają przyjechać 6 stycznia. Ten triban 300 chyba też nie jest zły? jak zużyję osprzęt chce coś lepszego kupić.

 

Mam pytanko. Jak kupię kasetę 9 rzędową lub 10 rzędową to tylko przerzutkę muszę zmienić?? manetek nie? bo jak tylko przerzutkę po zużyciu napędu trzeba kupić to opłaca się też brać rowerek za 1500 zł nie?

 

Jeśli się nie da. to gdzie manetkę microshift 9 rzędową lub 10 można kupić?? i jakie przeżytki są do niego kompatybilne? może wszystkie?



#1143 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1,727 posts
  • SkądDolnośląskie

Posted 30 November 2014 - 20:49

manetki muszą się zgadzać z przerzutkami (9b to 9b), przerzutki z innych serii zwykle będą działały tak samo



#1144 palli

palli
  • Użytkownik
  • 580 posts

Posted 30 November 2014 - 20:51

Jeżeli będziesz miał możliwość, to poluj na 500.

300 nie jest zła (sam posiadam), ale przy chęci przejścia na inny napęd musisz wymienić sporo fantów. Kaseta + klamki to podstawa. Do tego wypada jeszcze zmienić korbę na kompatybilną i łańcuch, żeby wszystko działało jak trzeba (a więc właściwie cały napęd :) - zmiana wyniesie więcej niż różnica między Tribanem 300 a 500).

W 500 masz dodatkowo karbonowy widelec.

 

Manetki Microshift 9s lub 10s kupisz właściwie tylko na ebayu - działają z przerzutkami Microshift i Shimano.



#1145 wentylator85

wentylator85
  • Użytkownik
  • 24 posts

Posted 30 November 2014 - 21:48

ja wiem ale każdemu się napęd zużyje  to wiadomo że kaseta i korba już pójdzie do wymiany, to samo by było w modelu 500 bo zębatki w cenie korby kosztują prawie, no a w cenie ma się na zapas suport chociaż no i korbę. No na pewno mniejsze koszty będą w tribanie 500 ale wiadomo mniej się daję też za triban 300 więc koszty chyba wyjdą podobne? tylko fakt karbonowy widelec.

 

 Niestety u nas jest bieda, zbyt drogie są u nas rowery a to dlatego że bardzo duży popyt jest u nas na rower. Jak ludzie mniej będą kupować to ceny muszą spaść no i  w przeciwieństwie do zachodu (zarobki w euro). Ale powoli się to zmienia widzę kroczkami już górala można kupić  markowego z decatchlonu  9rzędowym napędem i z hydraulicznymi hamulcami  za 1800 zł a pomyśleć ze ja musiałem kupować najtańszy rower  tyle że lepszą korbą deore aż 2850 zł  w decatchlonie  3 lata temu ;) różnica miażdząca bo aż 1050 zł ;)

 

Teraz kolarki są widzę coraz bardziej popularne dobrze że tanieją ;)

 

Szkoda że nie zarabiamy tyle co Niemcy to bym kolarkę triban alur 700 kupił bez wachania za koło tysiąca euro tylko. No ale jak mają być tylko przejażdżki w weekendy to nie ma sensu kupować na nasze 3.500 zł bo kto tyle zarabia u nas ;) mało kto a tysiąc euro to każdy Niemiec co najmniej zarabia ;) Pasowało by mieć do rządu tylko pretensje i zrobić u nas w kraju rewolucje.



#1146 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 30 November 2014 - 22:25

Mój znajomy zamiast rewolucji pojechał do niemiec na ogórki i mniej się narobił niż przy obalaniu ustroju by musiał a porządny rower ma. Za dużo kombinujesz. Rower Triban 300/500 za bardzo nie nadaje się do wymian napędu na droższe bo po co? Ma napęd solidny i wystarczy. Przejście na wyższe grupy jest mało opłacalne z powodu ramy. Ani ona jakaś extra sztywna ani super piękna. Po prostu normalna. Kup i jeździj a jak chcesz rozbudowywać maszynkę systematycznie w miarę potrzeb i możliwości kup coś nawet na claris-ie ale z lepszą ramą np. Scott, Merida.

Wysłano z mojej Xperia Z1 przy użyciu taptalka



#1147 wentylator85

wentylator85
  • Użytkownik
  • 24 posts

Posted 30 November 2014 - 23:05

aha , myślałem że ma porównywalną ramę ;)

 

czyli lepszą ramę ma speedster 60 scot lub ta najtansza merida race?



#1148 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 30 November 2014 - 23:11

Jeśli chodzi o wykonanie to tak, malowanie tak, geometria tak, sztywność nie wiem, nie jechałem.

Wysłano z mojej Xperia Z1 przy użyciu taptalka



#1149 macdziabek

macdziabek
  • Użytkownik
  • 45 posts

Posted 01 December 2014 - 17:00

Witajcie, mam pytanie,

Dałoby radę zmodyfikować w jakiś sposób Tribana 500, żeby się dało wjechać gdzięś na żwir albo zjechać czasem z trasy? Nie mówię tu o niewiadomo jakich terenach ale utwardzona droga ziemna albo żwirowa.

Warto ryzykować ?



#1150 wentylator85

wentylator85
  • Użytkownik
  • 24 posts

Posted 03 December 2014 - 00:13

najlepiej mieć dwa rowery w domu. Góral i szosówka ;)



#1151 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 posts
  • SkądKraków

Posted 03 December 2014 - 00:45

Witajcie, mam pytanie,

Dałoby radę zmodyfikować w jakiś sposób Tribana 500, żeby się dało wjechać gdzięś na żwir albo zjechać czasem z trasy? Nie mówię tu o niewiadomo jakich terenach ale utwardzona droga ziemna albo żwirowa.

Warto ryzykować ?

 

Nie wiem czy do Tribana maksymalne opony jakie wchodzą to coś rzędu 28c.

 

Można też iść w cyclocross



#1152 barthas

barthas
  • Użytkownik
  • 439 posts
  • Skądwziąć na nowy rower?

Posted 03 December 2014 - 13:49

Witajcie, mam pytanie,

Dałoby radę zmodyfikować w jakiś sposób Tribana 500, żeby się dało wjechać gdzięś na żwir albo zjechać czasem z trasy? Nie mówię tu o niewiadomo jakich terenach ale utwardzona droga ziemna albo żwirowa.

Warto ryzykować ?

 

Jesli masz technike to bez problemu pojedziesz nic nie zmieniajac



#1153 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1,112 posts
  • SkądRzeszów

Posted 03 December 2014 - 14:06

Skoro na Lugano 700x23c dało się jeździć po lesie, nawet igliwiu, oraz leśnej drodze z ubitego kołami samochodów piachu to nie ma potrzeby przerabiać Tribana. Żwir też się trafiał i nic. Ostatecznie można pójść w stronę 25c lub 28c jeśli się zmieści.

Trzepak 

"MAMIL"


#1154 wentylator85

wentylator85
  • Użytkownik
  • 24 posts

Posted 04 December 2014 - 18:39

witam, zamówiłęm 500 tkę  z innego sklepu i niestety jest na clarisie. Z tego co od nich słyszałem już tak fabrycznie montują. Lipa. Trzeba zużyć sprzęcik i dokupić przerzutkę i manetkę.



#1155 tomi74

tomi74
  • Użytkownik
  • 22 posts

Posted 04 December 2014 - 19:12

witam, zamówiłęm 500 tkę z innego sklepu i niestety jest na clarisie. Z tego co od nich słyszałem już tak fabrycznie montują. Lipa. Trzeba zużyć sprzęcik i dokupić przerzutkę i manetkę.


Spróbuj pogadać z serwisem na temat wymiany na Sore. Mi wymienili z tym, że ja kupowałem przez internet. Zgłosiłem to jako niezgodność towaru z ofertą. Powodzenia





#1156 wentylator85

wentylator85
  • Użytkownik
  • 24 posts

Posted 05 December 2014 - 01:44

a co jest na clarisie? korba i przerzutka tylna tylko?  dzwoniłem wczoraj i mówili że jest to tak fabrycznie zrobione. Podjadę dzś do serwisu może inny człowiek będzie z serwisu. No mi też się wydaję ze powinni wymienić. A mają podstawy mi nie wymienić? Powiedzą to kupujesz Pan czy nie? to jak taka lipa będzie to triban 300 lepiej wziąć? ale na karbonowym widelcu chyba i tak się opłaca brać nie?

 

Czytałem w regulaminie decatchlonu. Mają prawo nie wymieniać jeśli to kosztowna sprawa lub brakuje części, ale klient ma prawo domagania się niskiej ceny? jak niska cena? z 300 zł taniej nie?

 

 

Na stronie decatchony wszedł model triban 500 SE za około 1900 zł. Klamki ma niebieskie na microshift 8 z clarisem. mówić nim o nim? że chcą mi wcisnąć za 2000 tys  jak seria SE kosztuje mniej?



#1157 heja_banana

heja_banana
  • Użytkownik
  • 79 posts

Posted 05 December 2014 - 07:01

a co jest na clarisie? korba i przerzutka tylna tylko?  dzwoniłem wczoraj i mówili że jest to tak fabrycznie zrobione. Podjadę dzś do serwisu może inny człowiek będzie z serwisu. No mi też się wydaję ze powinni wymienić. A mają podstawy mi nie wymienić? Powiedzą to kupujesz Pan czy nie? to jak taka lipa będzie to triban 300 lepiej wziąć? ale na karbonowym widelcu chyba i tak się opłaca brać nie?

 

Czytałem w regulaminie decatchlonu. Mają prawo nie wymieniać jeśli to kosztowna sprawa lub brakuje części, ale klient ma prawo domagania się niskiej ceny? jak niska cena? z 300 zł taniej nie?

 

 

Na stronie decatchony wszedł model triban 500 SE za około 1900 zł. Klamki ma niebieskie na microshift 8 z clarisem. mówić nim o nim? że chcą mi wcisnąć za 2000 tys  jak seria SE kosztuje mniej?

 

Wszystko zależy od tego jaka jest oferta. Bo jeśli w ofercie jest claris to może być ciężko. Albo po prostu kup i wróc następnego dnia z reklamacją:)

 

Co do przeróbek to claris chyba jest 8s, a ja generalnie uważam, że tych rowerów nie opłaca się kupować z myślą, że się wymieni pół/ cały napęd. To już lepiej dorzucić grosza i np kupić alura.



#1158 tomi74

tomi74
  • Użytkownik
  • 22 posts

Posted 05 December 2014 - 13:50

Nowa korba sora plus wkład sportu to wydatek na alledrogo około 350 zł. Do tego koszt wymiany. Ja miałem Claris z przodu a z tyłu Sora. Dodatkowo łańcuch był od Clarisa i na jednej zębate z tylu przezkakiwal. Pytanie za ile go kupiłeś.

Wysyłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 2



#1159 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 05 December 2014 - 16:19

Kup i następnego dnia wróć z reklamacją? Jeśli kupuje w sklepie stacjonarnym to widzi co bierze i reklamacja może nie być uznana.

Wysłano z mojej Xperia Z1 przy użyciu taptalka



#1160 Szymon89

Szymon89
  • Użytkownik
  • 55 posts
  • SkądWarszawa

Posted 05 December 2014 - 16:45

Zależy czy jest podana specyfikacja gdzieś w sklepie lub w internecie dla tego modelu z sora.

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka





Reply to this topic