Jump to content


Photo

Decathlon - Seria Triban


2332 replies to this topic

#1721 Tom88

Tom88
  • Użytkownik
  • 2 posts

Posted 23 April 2015 - 09:48

Chcę kupić rower szosowy ale z prostą kierownicą. Teraz to tylko jest dostępny Triban 500 FB z taka właśnie kierownicą i czekam aż będzie dostawa do Krakowa. Co o nim myślicie?



#1722 Dr0zda

Dr0zda
  • Użytkownik
  • 269 posts

Posted 23 April 2015 - 09:58

Spóźniłeś się kilka tygodni , w Warszawie było sporo  w każdym sklepie i rozmiarze:

http://www.decathlon...479.html#v59940



#1723 Tom88

Tom88
  • Użytkownik
  • 2 posts

Posted 23 April 2015 - 11:43

.



#1724 lukaszzt

lukaszzt
  • Użytkownik
  • 17 posts

Posted 23 April 2015 - 17:22

jeszcze jedno pytanko:
jak wygląda kompatybilność kleptomanetek microshift (triban300) z hamulcami i przerzutkami shimano?
Jak działają hamulce w 300?

#1725 badgirl

badgirl
  • Użytkownik
  • 72 posts

Posted 23 April 2015 - 18:13

@kaido2

 

obyś nie miał racji  :->



#1726 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 posts

Posted 23 April 2015 - 20:24

W przypadku Tribana 500 w tamtym roku z ust pracowników leciały podobne bardzo cenne informacje, a co się okazało? No nie mogło być inaczej. Chcąc nadal być atrakcyjnym na rynku i nadal zarabiać swoje wbrew idących cen w górę to po krótce - konstrukcja zostaje bez zmian, szukamy oszczędności w odprzęcie. Każda zmiana na lini produkcyjnej niesie za sobą koszta. Tu jedynie widzę zagrywkę - użycie innego stopu amelinium zapewne słabszego, ale lżejszego, lub cieńszych rur. Kiedyś do Tribanów ramy produkowano w dwóch miejscach w Europie, w Rumunii i Włoszech, a gdxie teraz robią? Nie wiem nieuniknione że już w Azji.

CykloOpole !!! :)


#1727 Żaba

Żaba
  • Użytkownik
  • 18 posts

Posted 24 April 2015 - 07:12

Czy biorąc pod uwagę geometrię nowego Tribana 500 (dawnego 300) rozmiar M będzie odpowiedni dla 178 cm wzrostu, 86 cm długości nogi? W sklepie mam jedynie rozmiar M a sprzedawca powiedział, że L będzie dopiero w drugiej połowie maja, także nie mam możliwości porównania rozmiarów "organoleptycznie" :) i zastanawiam się czy nie kupić M-ki już teraz. 



#1728 badgirl

badgirl
  • Użytkownik
  • 72 posts

Posted 24 April 2015 - 08:51

Kaido2 ale przynajmniej jest gwarancja na ramę. :) Zobaczymy co przyniesie nam maj. Ja jak będzie T520 tak jak piszą, to kupię jeśli nie, to Meride.

#1729 palli

palli
  • Użytkownik
  • 580 posts
  • SkądKonstancin

Posted 24 April 2015 - 09:03

jeszcze jedno pytanko:
jak wygląda kompatybilność kleptomanetek microshift (triban300) z hamulcami i przerzutkami shimano?
Jak działają hamulce w 300?

Nie ma problemów z kompatybilnością. Jeżeli przerzutki będą działały z 3x8 Shimano to z Microshiftem też będą.

Hamulce w 300 są średnie. Działają i zatrzymują, z tym nie ma problemów (tyle, że nie ma co porównywać do hamulców wyższej klasy). Chyba, że pada. Wtedy jest trochę słabiej. Z czasem warto wymienić okładziny na coś sensownego - poprawia to działanie całego układu.



#1730 lukaszzt

lukaszzt
  • Użytkownik
  • 17 posts

Posted 24 April 2015 - 10:03

@palli dzięki za odpowiedź :-)

czyli kupując 300 nie będe miał problemów z zamontowaniem hamulców sora/tiagra/105 czy co tam sobie kiedyś tam wymarzę?
podobnie z przerzutkami?

czy tracę coś poza jednym przełożeniem, kupując tribana na 8rz w stosunku do 9rz?
bo wychodzi mi że bardziej mi się opłaca kupić 300 w promocji i ewentualnie wymienić hamulce i przerzutki na np. sore niż kupować 500 (jak stwierdzę że mi nie pasują lub popsuje)

/sorki za ew. błędy, piszę z kom

#1731 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 posts
  • SkądGarwolin

Posted 24 April 2015 - 11:22

@palli dzięki za odpowiedź :-)

czyli kupując 300 nie będe miał problemów z zamontowaniem hamulców sora/tiagra/105 czy co tam sobie kiedyś tam wymarzę?
podobnie z przerzutkami?

bo wychodzi mi że bardziej mi się opłaca kupić 300 w promocji i ewentualnie wymienić hamulce i przerzutki na np. sore niż kupować 500 (jak stwierdzę że mi nie pasują lub popsuje)

 

To nie najlepsza  droga. Koszt samych klamkomanetek sora to koszt od 400-500 zł. 

 

Można modernizować 300 nawet i na poziom dura ace. Ja troszkę wątpię w sens takiej modernizacji. Przykładowo jeszcze nie tak dawno  temu, ramę amulet o lepszych parametrach wagowych można było kupić za 250 zł.



#1732 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 posts
  • SkądGarwolin

Posted 24 April 2015 - 11:22

@palli dzięki za odpowiedź :-)

czyli kupując 300 nie będe miał problemów z zamontowaniem hamulców sora/tiagra/105 czy co tam sobie kiedyś tam wymarzę?
podobnie z przerzutkami?

bo wychodzi mi że bardziej mi się opłaca kupić 300 w promocji i ewentualnie wymienić hamulce i przerzutki na np. sore niż kupować 500 (jak stwierdzę że mi nie pasują lub popsuje)

 

To nie najlepsza  droga. Koszt samych klamkomanetek sora to koszt od 400-500 zł. 

 

Można modernizować 300 nawet i na poziom dura ace. Ja troszkę wątpię w sens takiej modernizacji. Przykładowo jeszcze nie tak dawno  temu, ramę amulet o lepszych parametrach wagowych można było kupić za 250 zł.



#1733 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 posts
  • SkądGarwolin

Posted 24 April 2015 - 11:22

@palli dzięki za odpowiedź :-)

czyli kupując 300 nie będe miał problemów z zamontowaniem hamulców sora/tiagra/105 czy co tam sobie kiedyś tam wymarzę?
podobnie z przerzutkami?

bo wychodzi mi że bardziej mi się opłaca kupić 300 w promocji i ewentualnie wymienić hamulce i przerzutki na np. sore niż kupować 500 (jak stwierdzę że mi nie pasują lub popsuje)

 

To nie najlepsza  droga. Koszt samych klamkomanetek sora to koszt od 400-500 zł. 

 

Można modernizować 300 nawet i na poziom dura ace. Ja troszkę wątpię w sens takiej modernizacji. Przykładowo jeszcze nie tak dawno  temu, ramę amulet o lepszych parametrach wagowych można było kupić za 250 zł.


  • lukaszzt likes this

#1734 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 24 April 2015 - 11:26

Tylko 300 a 500 to jeszcze inna korba Ht II. Nie opłaca się modyfikacja 300 na 500. Taniej kupić 500 od razu.

Wysłano z mojej Xperia Z1 przy użyciu taptalka



#1735 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 posts

Posted 24 April 2015 - 11:33

Hample b`twina w sumie wypadają lepiej jak Sory, jednak cały bajer polega tu na użyciu lepszych klocków, a te możesz spokojnie wymienić jak obecne okażą się dla Ciebie za słabe. Sora to teą nie jest jakieś cudo aby wymieniać OEM-owego Microshifta na nią. Zachowuje się on tak samo. Pojeździj trochę, a z czasem sam ocenisz czego oczekujesz od roweru.


  • lukaszzt likes this

CykloOpole !!! :)


#1736 lukaszzt

lukaszzt
  • Użytkownik
  • 17 posts

Posted 24 April 2015 - 12:15

Oczywiście wiem że kupno 300 z zamiarem upgrade do pełnej Sory (t500) jest bez sensu. 

 

Właśnie chodziło mi o to czy jakby się okazało że hamulce/jedna z przerzutek nie spełnia moich wymagań (albo zaczęła odmawiać współpracy) to czy będę mógł ją wymienić na jakąś wyższą (w sumie to i w przypadku Sory może się tak wydarzyć), a akurat na klamkomanetki microshiftu (w sumie najdroższy element napędu szosowego) nikt się chyba nie skarży... 

 

Roweru będę używał raczej do celów sportowo-turystycznych-długodystansowych, a nie do celów typowo wyścigowych; więc kilka(naście) gram zysku na wadze mnie nie uszczęśliwia (bardziej zależy mi na niezawodności i solidności roweru), podobnie jak zwiększanie ilości rzędów tylko i wyłącznie dla samej ich ilości.

 

A kasetę i korbę i tak kiedyś wymienię; w sumie to nawet chyba lepiej troszkę szybciej niż później bo mam możliwość zmiany stopniowania i zakresu jakby customowe mi nie podeszły. Szklanka do połowy pełna :-) 


  • lukaszzt likes this

#1737 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 posts
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Posted 24 April 2015 - 12:56

 a akurat na klamkomanetki microshiftu (w sumie najdroższy element napędu szosowego) nikt się chyba nie skarży... 

 

 

Ja uważam że akurat manetki to najsłabszy element całego zestawu i jednocześnie najbardziej wpływający na działanie i hamulców i zmianę przelożeń. Sora to wprawdzie żadne cudo ale jeśli miałbym już decydować co wymieniać to nie zaczynałbym od hamulców tylko wlaśnie klamkomanetek, więc z tego punktu widzenia zakup Tribana 300 jest zupełnie nieracjonalny.Jeśli chcesz użytkować rower tylko rekreacyjnie, nie jeździsz z dużymi prędkościami po górach to zupełnie nie widzę sensu inwestowania w lepsze hamulce, co najwyżej kupilbym lepsze klocki, ale dopiero jak stwierdzisz że te seryjne są za słabe. Jeśli gdzieś odczujesz klasę osprzętu to właśnie przy klamkomanetkach, z faktu że nikt się nie skarży na microshift nie wyciągałbym daleko idących wniosków, jeśli już ktoś ich używa to raczej ludzie nie oczekujący zbyt wiele od roweru i rzadko mający okazję porównać je z Sorą czy Tiagrą.


  • lukaszzt likes this

Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#1738 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 posts

Posted 24 April 2015 - 13:31

Klamki Microshift kontra Sora to w sumie ten sam poziom i tu potrzeby zmiany nie widzę. Oczywiście porównując je do moich durejsów to przepaść z uwagi na zastosowanie samych materiałów z jakich wykonano podzespoły, a i na skrajnych przełożeniach pracują lekko. Co prawda moja Sora w innym rowerze ma juz przejechane 20 tysi i nie złapała zadnych luzów, jednak  plastik wewnątrz to zawsze plastik, lecz wiadomo tańsza niższa grupa to gdzieś te koszty trzeba było obciąć co nie znaczy iż źle jakoś działąjąca. Przy hamplach zawsze sądziłem, że  istotne przy prawidłowym ich działaniu  są  jego konstrukcja  sprężyna - szczęki , oraz pancerze linek, a nie klamki,  klocki zaś odnoszą się do skuteczności.  Uważam że dla kogoś kto patrzy na szosę  poprzez pryzmat przyjemności, a nie sportowych osiągów vide ścigania Triban 300 jest w zupełności wystarczający i nie ma co tu kombinować na siłę tworząc przerost formy nad treścią.

 

 

 

Właśnie chodziło mi o to czy jakby się okazało że hamulce/jedna z przerzutek nie spełnia moich wymagań (albo zaczęła odmawiać współpracy) to czy będę mógł ją wymienić na jakąś wyższą

 

Praktycznie możesz wymienić na dowolną ( oprócz  Positrona :) ), która jest w stanie obsłużyć daną kasetę  z tym, dobrze jest też zachować tą samą długość wózka, chyba że rower pójdzie na góry to wtedy co innego.  W budżetowych grupach jest pewna przypadłośc jeżeli chodzi o ocieranie "przodu o płytę" i tu dobrym rozwiazaniem jest użycie nie koniecznie nowej z wyższej grupy np 105.


  • lukaszzt likes this

CykloOpole !!! :)


#1739 lukaszzt

lukaszzt
  • Użytkownik
  • 17 posts

Posted 24 April 2015 - 13:43

właśnie na stronie deca, sporo osób skarżyło się na głośny napęd w 300; przejmować się tym? 

i może z innej mańki, aktualnie mam rower trekkingowy na alivio, czy na t300 odczuje jakieś mankamenty w działaniu, czy nic do czego nie był bym przyzwyczajony? 



#1740 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 posts

Posted 24 April 2015 - 14:24

Sprawdzałem kiedyś T300 właśnie odnośnie tego " hałasu". Po porawnym wyregulowaniu - niemalże cisza, jedynie ciut głośniej pracują kółka w przerzutce, ale i na to jest sposób. Przede wszystkim bedziesz musiał się przyzwyczaić do innych klamkomanetek i z poczatku tak - zapewne uznasz to za mankament jak i z czasem przejście na zatrzaski ;) Poza tym mankamentów za tą cenie praktycznie brak. Ważne  by napęd, a i cały rower był prawidłowo wyregulowany, szprychy podociągane, koła proste.


CykloOpole !!! :)




Reply to this topic