Chcę kupić rower szosowy ale z prostą kierownicą. Teraz to tylko jest dostępny Triban 500 FB z taka właśnie kierownicą i czekam aż będzie dostawa do Krakowa. Co o nim myślicie?
Decathlon - Seria Triban
#1722
Posted 23 April 2015 - 09:58
Spóźniłeś się kilka tygodni , w Warszawie było sporo w każdym sklepie i rozmiarze:
http://www.decathlon...479.html#v59940
#1726
Posted 23 April 2015 - 20:24
CykloOpole !!!
#1727
Posted 24 April 2015 - 07:12
Czy biorąc pod uwagę geometrię nowego Tribana 500 (dawnego 300) rozmiar M będzie odpowiedni dla 178 cm wzrostu, 86 cm długości nogi? W sklepie mam jedynie rozmiar M a sprzedawca powiedział, że L będzie dopiero w drugiej połowie maja, także nie mam możliwości porównania rozmiarów "organoleptycznie" i zastanawiam się czy nie kupić M-ki już teraz.
#1729
Posted 24 April 2015 - 09:03
jeszcze jedno pytanko:
jak wygląda kompatybilność kleptomanetek microshift (triban300) z hamulcami i przerzutkami shimano?
Jak działają hamulce w 300?
Nie ma problemów z kompatybilnością. Jeżeli przerzutki będą działały z 3x8 Shimano to z Microshiftem też będą.
Hamulce w 300 są średnie. Działają i zatrzymują, z tym nie ma problemów (tyle, że nie ma co porównywać do hamulców wyższej klasy). Chyba, że pada. Wtedy jest trochę słabiej. Z czasem warto wymienić okładziny na coś sensownego - poprawia to działanie całego układu.
#1730
Posted 24 April 2015 - 10:03
czyli kupując 300 nie będe miał problemów z zamontowaniem hamulców sora/tiagra/105 czy co tam sobie kiedyś tam wymarzę?
podobnie z przerzutkami?
czy tracę coś poza jednym przełożeniem, kupując tribana na 8rz w stosunku do 9rz?
bo wychodzi mi że bardziej mi się opłaca kupić 300 w promocji i ewentualnie wymienić hamulce i przerzutki na np. sore niż kupować 500 (jak stwierdzę że mi nie pasują lub popsuje)
/sorki za ew. błędy, piszę z kom
#1731
Posted 24 April 2015 - 11:22
@palli dzięki za odpowiedź :-)
czyli kupując 300 nie będe miał problemów z zamontowaniem hamulców sora/tiagra/105 czy co tam sobie kiedyś tam wymarzę?
podobnie z przerzutkami?
bo wychodzi mi że bardziej mi się opłaca kupić 300 w promocji i ewentualnie wymienić hamulce i przerzutki na np. sore niż kupować 500 (jak stwierdzę że mi nie pasują lub popsuje)
To nie najlepsza droga. Koszt samych klamkomanetek sora to koszt od 400-500 zł.
Można modernizować 300 nawet i na poziom dura ace. Ja troszkę wątpię w sens takiej modernizacji. Przykładowo jeszcze nie tak dawno temu, ramę amulet o lepszych parametrach wagowych można było kupić za 250 zł.
#1732
Posted 24 April 2015 - 11:22
@palli dzięki za odpowiedź :-)
czyli kupując 300 nie będe miał problemów z zamontowaniem hamulców sora/tiagra/105 czy co tam sobie kiedyś tam wymarzę?
podobnie z przerzutkami?
bo wychodzi mi że bardziej mi się opłaca kupić 300 w promocji i ewentualnie wymienić hamulce i przerzutki na np. sore niż kupować 500 (jak stwierdzę że mi nie pasują lub popsuje)
To nie najlepsza droga. Koszt samych klamkomanetek sora to koszt od 400-500 zł.
Można modernizować 300 nawet i na poziom dura ace. Ja troszkę wątpię w sens takiej modernizacji. Przykładowo jeszcze nie tak dawno temu, ramę amulet o lepszych parametrach wagowych można było kupić za 250 zł.
#1733
Posted 24 April 2015 - 11:22
@palli dzięki za odpowiedź :-)
czyli kupując 300 nie będe miał problemów z zamontowaniem hamulców sora/tiagra/105 czy co tam sobie kiedyś tam wymarzę?
podobnie z przerzutkami?
bo wychodzi mi że bardziej mi się opłaca kupić 300 w promocji i ewentualnie wymienić hamulce i przerzutki na np. sore niż kupować 500 (jak stwierdzę że mi nie pasują lub popsuje)
To nie najlepsza droga. Koszt samych klamkomanetek sora to koszt od 400-500 zł.
Można modernizować 300 nawet i na poziom dura ace. Ja troszkę wątpię w sens takiej modernizacji. Przykładowo jeszcze nie tak dawno temu, ramę amulet o lepszych parametrach wagowych można było kupić za 250 zł.
- lukaszzt likes this
#1735
Posted 24 April 2015 - 11:33
Hample b`twina w sumie wypadają lepiej jak Sory, jednak cały bajer polega tu na użyciu lepszych klocków, a te możesz spokojnie wymienić jak obecne okażą się dla Ciebie za słabe. Sora to teą nie jest jakieś cudo aby wymieniać OEM-owego Microshifta na nią. Zachowuje się on tak samo. Pojeździj trochę, a z czasem sam ocenisz czego oczekujesz od roweru.
- lukaszzt likes this
CykloOpole !!!
#1736
Posted 24 April 2015 - 12:15
Oczywiście wiem że kupno 300 z zamiarem upgrade do pełnej Sory (t500) jest bez sensu.
Właśnie chodziło mi o to czy jakby się okazało że hamulce/jedna z przerzutek nie spełnia moich wymagań (albo zaczęła odmawiać współpracy) to czy będę mógł ją wymienić na jakąś wyższą (w sumie to i w przypadku Sory może się tak wydarzyć), a akurat na klamkomanetki microshiftu (w sumie najdroższy element napędu szosowego) nikt się chyba nie skarży...
Roweru będę używał raczej do celów sportowo-turystycznych-długodystansowych, a nie do celów typowo wyścigowych; więc kilka(naście) gram zysku na wadze mnie nie uszczęśliwia (bardziej zależy mi na niezawodności i solidności roweru), podobnie jak zwiększanie ilości rzędów tylko i wyłącznie dla samej ich ilości.
A kasetę i korbę i tak kiedyś wymienię; w sumie to nawet chyba lepiej troszkę szybciej niż później bo mam możliwość zmiany stopniowania i zakresu jakby customowe mi nie podeszły. Szklanka do połowy pełna :-)
- lukaszzt likes this
#1737
Posted 24 April 2015 - 12:56
a akurat na klamkomanetki microshiftu (w sumie najdroższy element napędu szosowego) nikt się chyba nie skarży...
Ja uważam że akurat manetki to najsłabszy element całego zestawu i jednocześnie najbardziej wpływający na działanie i hamulców i zmianę przelożeń. Sora to wprawdzie żadne cudo ale jeśli miałbym już decydować co wymieniać to nie zaczynałbym od hamulców tylko wlaśnie klamkomanetek, więc z tego punktu widzenia zakup Tribana 300 jest zupełnie nieracjonalny.Jeśli chcesz użytkować rower tylko rekreacyjnie, nie jeździsz z dużymi prędkościami po górach to zupełnie nie widzę sensu inwestowania w lepsze hamulce, co najwyżej kupilbym lepsze klocki, ale dopiero jak stwierdzisz że te seryjne są za słabe. Jeśli gdzieś odczujesz klasę osprzętu to właśnie przy klamkomanetkach, z faktu że nikt się nie skarży na microshift nie wyciągałbym daleko idących wniosków, jeśli już ktoś ich używa to raczej ludzie nie oczekujący zbyt wiele od roweru i rzadko mający okazję porównać je z Sorą czy Tiagrą.
- lukaszzt likes this
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
#1738
Posted 24 April 2015 - 13:31
Klamki Microshift kontra Sora to w sumie ten sam poziom i tu potrzeby zmiany nie widzę. Oczywiście porównując je do moich durejsów to przepaść z uwagi na zastosowanie samych materiałów z jakich wykonano podzespoły, a i na skrajnych przełożeniach pracują lekko. Co prawda moja Sora w innym rowerze ma juz przejechane 20 tysi i nie złapała zadnych luzów, jednak plastik wewnątrz to zawsze plastik, lecz wiadomo tańsza niższa grupa to gdzieś te koszty trzeba było obciąć co nie znaczy iż źle jakoś działąjąca. Przy hamplach zawsze sądziłem, że istotne przy prawidłowym ich działaniu są jego konstrukcja sprężyna - szczęki , oraz pancerze linek, a nie klamki, klocki zaś odnoszą się do skuteczności. Uważam że dla kogoś kto patrzy na szosę poprzez pryzmat przyjemności, a nie sportowych osiągów vide ścigania Triban 300 jest w zupełności wystarczający i nie ma co tu kombinować na siłę tworząc przerost formy nad treścią.
Właśnie chodziło mi o to czy jakby się okazało że hamulce/jedna z przerzutek nie spełnia moich wymagań (albo zaczęła odmawiać współpracy) to czy będę mógł ją wymienić na jakąś wyższą
Praktycznie możesz wymienić na dowolną ( oprócz Positrona ), która jest w stanie obsłużyć daną kasetę z tym, dobrze jest też zachować tą samą długość wózka, chyba że rower pójdzie na góry to wtedy co innego. W budżetowych grupach jest pewna przypadłośc jeżeli chodzi o ocieranie "przodu o płytę" i tu dobrym rozwiazaniem jest użycie nie koniecznie nowej z wyższej grupy np 105.
- lukaszzt likes this
CykloOpole !!!
#1740
Posted 24 April 2015 - 14:24
Sprawdzałem kiedyś T300 właśnie odnośnie tego " hałasu". Po porawnym wyregulowaniu - niemalże cisza, jedynie ciut głośniej pracują kółka w przerzutce, ale i na to jest sposób. Przede wszystkim bedziesz musiał się przyzwyczaić do innych klamkomanetek i z poczatku tak - zapewne uznasz to za mankament jak i z czasem przejście na zatrzaski Poza tym mankamentów za tą cenie praktycznie brak. Ważne by napęd, a i cały rower był prawidłowo wyregulowany, szprychy podociągane, koła proste.
CykloOpole !!!