Skocz do zawartości


Mały opór na tylnym kole


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_Balcerek_*

Gosc_Balcerek_*
  • Gość

Napisano 18 maj 2013 - 17:41

witam
zauważyłem że na tylnym kole szosówki mam lekki opór toczenia. tak jest od nowości. wygląda tak jakby grzechotka powodowała to hamowanie. na swoim starym rowerze górskim takiego oporu nie mam. w serwisie powiedzieli że to normalne.
czy rzeczywiście w rowerach szosowych jest to normą?

#2 bikeservice

bikeservice
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 maj 2013 - 19:09

1. rózne bębenki piasty stawiają rózny opór- zalezy min od tego czym są masmarowane
2. może piasta jest minimalnie za mocno skręcona na konusach??

#3 Gosc_milosz216_*

Gosc_milosz216_*
  • Gość

Napisano 18 maj 2013 - 20:13

To raczej nie jest normą, ja bym rozebrał bembenek wyczyścił i nasmarował od nowa

#4 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 18 maj 2013 - 20:45

mavic " w powietrzu " kreci sie ciezej od Campagnolo. czy Fulcrum. W czasie jazdy nieodczuwalne. Piasty Shimano kreca sie ciut ciezej niz te na lozyskach zamknietych ( dobrych firm ). Jesli kolo jest nowe, bedzie chodzic ciezej, niz takie z pzebiegiem kilkaset nawet km.

Mi bebenek Campy zaczal "grzechotac" jak nalezy (glosno ) po ok 300-400 km.. do tego przebiegu byl niemal bezglosny .

Wszystko zalezy od kola. Jesli jest nowe i na gwarancji- sklep i niech sprawdza w ramach gwarancji, jelsi nie ma gwarancji- dobry service i niech ktos kto sie zna sprawdzi- moze faktycznie za mocno skrecona piasta, albo za gesty smar w piascie/bebenku...

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#5 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 19 maj 2013 - 08:26

witam
zauważyłem że na tylnym kole szosówki mam lekki opór toczenia. tak jest od nowości. wygląda tak jakby grzechotka powodowała to hamowanie. na swoim starym rowerze górskim takiego oporu nie mam. w serwisie powiedzieli że to normalne.
czy rzeczywiście w rowerach szosowych jest to normą?


A jaka to piasta?

#6 Gosc_Balcerek_*

Gosc_Balcerek_*
  • Gość

Napisano 19 maj 2013 - 13:44

A jaka to piasta?


mavic aksium race

#7 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 19 maj 2013 - 13:52

Nie pamiętam szczegółów konstrukcji wszystkich piast Mavica ale piasta może być zbyt mocno skręcona, ewentualnie ślizg znajdujący się w bębenku jest suchy, co zwiększa opory. W środku są dwie zapadki otwierane przez malutkie sprężynki, które nie są super mocne, więc raczej to nie one stawiają opór.

#8 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 maj 2013 - 21:32

Piasty tył Mavica jeśli są na tuleji ciernej należy rozbierać , czyścić i smarować specjlaną oliwką Mavica regularnie.

Efektem nieprawidłowej konserwacji może być zaciąganie bębenka co może nam uszkodzić przerzutke podciagając wózek , ewentualnie też zapadki , sklejające sie z brudem będą przepuszczać , co też jest niebezpieczne

co do oporów , łożyska maszynowe nie są wieczne , piasta w rękach ma sie krecić lekko i swobodnie , bez szurania i luzów, łożyska gładko.

Jeśli tak nie jest - serwis .


Gdy nie bedziemy smarować tuleji w bębenku wytrze sie też korpus piasty i nowa tulejka moze nie skasowac już powstałego luzu.

Proponuje co ok 2-3 tysiaki zrobić miniserwis.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#9 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 maj 2013 - 21:33

Piasty tył Mavica jeśli są na tuleji ciernej należy rozbierać , czyścić i smarować specjlaną oliwką Mavica regularnie.

Efektem nieprawidłowej konserwacji może być zaciąganie bębenka co może nam uszkodzić przerzutke podciagając wózek , ewentualnie też zapadki , sklejające sie z brudem będą przepuszczać , co też jest niebezpieczne

co do oporów , łożyska maszynowe nie są wieczne , piasta w rękach ma sie krecić lekko i swobodnie , bez szurania i luzów, łożyska gładko.

Jeśli tak nie jest - serwis .


Gdy nie bedziemy smarować tuleji w bębenku wytrze sie też korpus piasty i nowa tulejka moze nie skasowac już powstałego luzu.

Proponuje co ok 2-3 tysiaki zrobić miniserwis.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#10 Gosc_Balcerek_*

Gosc_Balcerek_*
  • Gość

Napisano 20 maj 2013 - 09:36

dziękuję za rady

#11 adriansocho

adriansocho
  • Użytkownik
  • 29 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 maj 2013 - 19:09

A jaka to piasta?


mavic aksium race


Bębenki w górskich kołach Mavica kręcą się ze znacznie wyższym oporem niż w jakichkolwiek innych piastach - miałem w łapach 3 szt. Crossride'ów i jedne Crossmaxy. Pewnie w szosie też tak jest, to takie przypomnienie, żeby pedałować a nie się wozić na kole:)



Dodaj odpowiedź