Tradycyjnie tytułem przydługiego wstępu :
Jestem posiadaczem przydużej dla mnie, wiekowej szosy. Ostatnio zrobiłem działkową rundę honorową i osiągnąłem (jak dla mnie) przyzwoitą prędkość średnią i maksymalną.
Koga zasłużyła na nagrodę. Podczas jazdy przeskakiwał mi łańcuch. Najprawdopodobniej jest to wina samego łańcucha ale pomyślałem, że się szarpnę na mini remont i wymienię kilka rzeczy więcej między innymi kasetę.
Co do samej wymiany poszukałem na necie, nie problemu z materiałami, chyba nawet ja sobie poradzę.
Co do zakupu części jest już trudniej.
Chciałbym tradycyjnie połączyć 2 trudne rzeczy żeby było tanio i porządnie.
Kaseta 7 biegowa.
Tutaj dla mnie zaczynają się schody.
Źródłem informacji cenowych jest dla mnie allegro a tam ofert "kaset szosowych" czyli tych co w opisie mają, że są szosowe jest niewiele.
Jak je rozpoznać? Policzyć zęby na starej i dobrać podobną?
Jak dobrać do niej łańcuch?
Czerpanie informacji z allegro to raczej kiepski pomysł bo jako laik po przeczytaniu kilku postów na necie nauczyłem się jaka jest różnica między kasetą a wolnobiegiem - na allegro kasety bywają opisane jako wolnobiegi więc ewentualna szosowość takich jest wątpliwa.
Pytanie bonusowe:
Kupno klucza do kaset to rzecz obowiązkowa ale co z bacikiem?
Czy jest to pozycja "must have" czy różnymi fortelami można sobie bez niej poradzić i potraktować ją jako zbędny wydatek?
Dziękuję wszystkim którzy przebrnęli przez moje wypociny
Jako, że na inne moje lamerskie problemy dostałem dużo przydatnych odpowiedzi na forum ten "problem" postanowiłem też tu opisać.




