Skocz do zawartości


Geometria klasyczna czy slopingowa?


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_qhome_*

Gosc_qhome_*
  • Gość

Napisano 21 luty 2009 - 14:03

tylko Klasyka!!!
Sam męczyłem się w zeszłym roku na meridzie... :-( Katastrofa - kto to wymyślił?

#2 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Napisano 21 luty 2009 - 14:04

może jakoś uzasadnij :) ja przesiadłem się z klasyka na sloping(merida) i nie odczułem większej różnicy :D

#3 Gosc_qhome_*

Gosc_qhome_*
  • Gość

Napisano 21 luty 2009 - 14:07

wrażenia i kąty, nie mówiąc o wyglądzie ;-)

#4 Rebe

Rebe
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 21 luty 2009 - 15:22

To kwestia indywidualna ,sloping jest sztywniejszy( na ogól) , wrażenia estetyczne - szczególnie nas starszych za klasyką .
Kąty i w jednym i w drugim mogą byc różne , dlatego jedne ramy bardziej nadają sie na długie dystanse ,inne do sprintu, jeszcze inne są raczej do turystyki.

#5 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Napisano 21 luty 2009 - 15:31

dlatego jedne ramy bardziej nadają sie na długie dystanse ,inne do sprintu, jeszcze inne są raczej do turystyki.

a można gdzieś więcej poczytać na taki temat czy to wiedza przekazywana z pokolenia na pokolenie :)

#6 Gosc_qhome_*

Gosc_qhome_*
  • Gość

Napisano 21 luty 2009 - 16:20

im dłuższa sztyca tym mniejsza sztywność - to tak na obronę klasyka ;-)

#7 Tik_Tak

Tik_Tak
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • Skądwschodnie rubieże

Napisano 21 luty 2009 - 16:59

http://forumszosowe....ghlight=sloping
http://forumszosowe....ghlight=sloping
http://forumszosowe....ghlight=sloping
panowie!!! kliknięcie w opcję "szukaj" wcale nie jest takie bolesne ;-)

#8 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Napisano 21 luty 2009 - 19:57

to może inaczej zadam pytanie, które kąty (mniejsze większe) mają wpływ na to, że rama jest dla Pro, a jakie, że jest dla turysty?

#9 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 22 luty 2009 - 09:01

W wielkim uproszczeniu - pro wymusza niską i bardziej wyciągniętą pozycję. pozdr

#10 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Napisano 22 luty 2009 - 11:06

no tak, ale jak to się przekłada na geometrie ramy

#11 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 22 luty 2009 - 14:34

W wielkim uproszczeniu - pro wymusza niską i bardziej wyciągniętą pozycję. pozdr

Może i niską, ale na pewno nie wyciągniętą. Zobacz nawet na kalkulator na stronie Canyon. Wprowadzasz swoje wymiary i wybierasz pozycję Sport albo Comfort. Sportowa jest krótsza i bardziej agresywna, a Comfort zawsze dłuższa bo dłuższa rama jest stabilniejsza i bardziej komfortowa.

#12 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 postów
  • SkądMALM�

Napisano 28 luty 2009 - 17:18

A mnie i tak ciagle karczycho "pali"... Niezaleznie na jakim rowerze jezdze ( rozne geometrie...) Walcze czasem z bolem ( od szyi 15 cm w dol) bardziej jak ze zmeczeniem.

#13 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 28 luty 2009 - 18:18

tylko Klasyka!!!
Sam męczyłem się w zeszłym roku na meridzie... :-( Katastrofa - kto to wymyślił?


Ja bym tak nie uogólniał, na Meridy ludzi narzekają że za długie , co czasem wiąże sie ze złym doborem wielkości.
Jak nie Merida to są inne firmy

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#14 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 28 luty 2009 - 20:04

Zrób sobie czynnościowy rtg kręgosłupa szyjnego. Być może znajdziesz odpowiedż. Jeśli nie , to tym lepiej dla Ciebie, bo to by wskazywało na zmiany zwyrodnieniowe, i wiek nie ma tu nic do rzeczy. pozdr

#15 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 28 luty 2009 - 20:05

Merida ma ten problem, że ma wysokie główki. Kiera jest niemal zawsze pokracznie wysoko. Na ramie dobrej na długość pozycja będzie raczej turystyczna. Rozmiary też są śmieszne. 530 mm i potem dopiero 555 mm. Czyli dla wzrostu między 170 cm a 180 cm nie ma ramy o właściwym rozmiarze. Żenujące.

#16 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 luty 2009 - 20:08

Karbon, można ewentualnie zamontować mostek z dużym kątem, powinno to trochę pomóc.

#17 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 postów
  • SkądMALM�

Napisano 28 luty 2009 - 20:12

Mysle , ze raczej nic z tych rzeczy.... Jak nie jezdze to jest wszystko OK
Ale dzieki za porade ; udam sie do "kregarza" on wyczuje natychmiast co sie dzieje....

#18 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 27 marzec 2009 - 13:16

Merida ma ten problem, że ma wysokie główki. Kiera jest niemal zawsze pokracznie wysoko. Na ramie dobrej na długość pozycja będzie raczej turystyczna. Rozmiary też są śmieszne. 530 mm i potem dopiero 555 mm. Czyli dla wzrostu między 170 cm a 180 cm nie ma ramy o właściwym rozmiarze. Żenujące.

Wyjęte z ust :-) To absolutna prawda. Nie podobają mi się ramy Meridy i nigdy takiej ramy nie kupię. Wygląda ciężko i pokracznie, zaś ich długosci są nie do zaakceptowania 57,5 to L-ka a XL to 59,5 - bardzo długa rama. Wybierając krótszą M-kę mamy zamknięty trójkąt przy rurze sterowej, co nie wygląda najlepiej (rury o dużym przekroju). NIE dla Meridy chociaż to rowery o przystępnej cenie i w dużym wyborze.

Pzdr
Stas

[ Dodano: 2009-03-27, 13:18 ]
W sprawie slopingu. Byłem jego przeciwnikiem, ale teraz powiem TAK dla slopingu ale nie może być duży. Dopuszczam lekko, nieznacznie opadającą rurę poziomą.

Stas



Dodaj odpowiedź