Właśnie rozebrałem tylną piastę campagnolo z lat 90 i okazało się że jeden z konusów ma straszne wżery i nie nadaje się do użytku, przeglądając internet nie znalazłem nic na temat tych piast i konusów. Wiecie gdzie mogę dokupić tego typu konus, czy może istnieje możliwość zastąpienia go konusem innej firmy? jak tak to jakim? Z góry dzięki za odpowiedź, ta sprawa spędza mi sen z powiek
Zniszczony konus piasty campagnolo z lat 90
#1
Posted 30 May 2013 - 00:57
Właśnie rozebrałem tylną piastę campagnolo z lat 90 i okazało się że jeden z konusów ma straszne wżery i nie nadaje się do użytku, przeglądając internet nie znalazłem nic na temat tych piast i konusów. Wiecie gdzie mogę dokupić tego typu konus, czy może istnieje możliwość zastąpienia go konusem innej firmy? jak tak to jakim? Z góry dzięki za odpowiedź, ta sprawa spędza mi sen z powiek
#2
Posted 30 May 2013 - 11:28
Pytanie co to za piasta bo konusy wg katalogow Campagnolo (tych wydawanych od 94, nie mam wczesniejszych) roznily sie miedzy soba (przynajmniej numerami czesci
Daj wiecej info i sie poszuka, jak nie w Europie to w Kitaju
Pokaz zdjecie konusa, moze da sie chama odratowac
#3
Posted 30 May 2013 - 12:09
Drobne różnice w krzywiźnie bieżni są całkowicie pomijalne, podobnie drobne różnice w szerokości, z kolei większe różnice można spokojnie skorygować poprzez zeszlifowanie konusa albo dodanie podkładki na oś.
Rozwiązanie sprawdzone dziesiątki razy, zawsze niezawodne ;-)

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#4
Posted 30 May 2013 - 15:31
Moze warto poszukac piasty dawcy na allegro, bo inaczej bedzie klops
Nakabele pokaz tego konusa
#5
Posted 31 May 2013 - 12:52
A co do konusa, to byłem dziś u tokarza ale niestety stwierdził, że nie da się go zeszlifować, więc pewnie jedynie pozostaje odłożyć piastę na półkę :/ jak by co to tu są zdjęcia konusa, gwint ma standardowy, na wierzchu widnieje oznaczanie 10x26:
http://zapodaj.net/5...aa35ca.jpg.html
http://zapodaj.net/e...6f35c4.jpg.html
#6
Posted 31 May 2013 - 13:22
Teraz masz 4 opcje -
a) szlifowac samemu bo i tak nic nie tracisz skoro takie wzery
c) sprobowac sciagnac sobie tego konusa, ktorego pokazalem wyzej - CN-R085, albo szukac czegos na gwint 10x26...
d) kupic drugie gotowe kolko, a o tym zapomniec (piaste zostawic na czesci zamienne)
#7
Posted 01 June 2013 - 19:13
#8
Posted 02 June 2013 - 03:48
Jaka masz kasete z tylu?
#9
Posted 02 June 2013 - 17:16
#10
Gosc_marvelo_*
Posted 02 June 2013 - 17:39
http://allegro.pl/os...3292047170.html
Być może trzeba będzie taką oś nieco skrócić.
#11
Posted 04 June 2013 - 13:53
Poniżej zdjęcia po obróbce:
http://fotoo.pl//out...20_s6300372.jpg
http://fotoo.pl//out...21_s6300369.jpg
#15
Posted 05 June 2013 - 00:29
Nie wiem jak będzie z jego dalszą żywotnością, napewno posiada jakieś mikroskopijne karby. Ale mam nadzieje, że częste przeglądy piasty pozwolą wydłużyć jego życie. Jeżeli chodzi o czas obróbki to muszę powiedzieć, że metal konusa campagnolo był cholernie twardy - dla porównania podobne wżery na dwóch konusach shimano zlikwidowałem w ciągu półtorej godzinki. Zamierzam jeszcze kupić papier gr 5000 i dokładniej wygładzić jego powierzchnie
#17
Posted 05 June 2013 - 03:48
W temacie szlifowania konusa, w necie jest jeszcze to (chociaz ten byl delikatnie zuzyty, Twoj to byl hartkor
marvelo, SPIKE musi sie doszkolic jeszcze w paru tematach
#18
Posted 07 June 2013 - 19:22
A mógłbyś przybliżyć metodę w jaki sposób się rozgina ramę, aby jej nie uszkodzić, gdyż też mam taką starą stalową ramę w dobrym stanie, której chętnie dałbym "drugie życie".Jezeli masz stalowa rame to oba rozstawy (czyli zarowno kola nowe jak i stare) beda ok, bo rama stalowa (zwlaszcza jak jest w dobrym stanie) jest podatna na delikatne rozgiecie (2mm na strone da rade). Pol internetu tak jezdzi po pare ladnych lat bez zadnych problemow
#19
Posted 08 June 2013 - 04:31
Mam nadzieje, ze zrozumiale - po prostu trzeba robic to z rozwaga (nie przesadzac) i tyle. Nie ma co sie szarpac, spieszyc, itd. To i tak zajmuje 3 sekundy


