Skocz do zawartości


Zdjęcie

szosa dla osoby o wadze 95kg


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 mbbmw

mbbmw
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • SkądW-wa

Napisano 04 czerwiec 2013 - 07:29

Czesc,
Przymierzam sie do powrotu do jazdy na szosie, po kilku latach przerwy. W ciagu tych kilku lat pracy za biurkiem przybyło tez parę kilogramów i w związku z tym pytanie na co zwrócić uwagę wybierając rower? budżet do ok. 3 tys. PLN i raczej lepsza używka.

Czy dla szos tak cięzki użytkownik nie stanowi problemu?

Pozdr.
Damia

#2 vuki

vuki
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądRawicz

Napisano 04 czerwiec 2013 - 08:15

zobacz kto jeździ na maratonach amatorskich? czasem nawet zawodnicy ...sumo :mrgreen:
ja mam 90 kg i ostatnio dociążyłem się 6 kg plecakiem i wytrzymał bez problemu
za 3 tys. kupisz fajny rowerek, jedynie zwracaj uwagę na koła ... producenci podają często do ilu są kg
no i spiesz się bo po niedzieli przestanie padać :lol:

#3 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 postów
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Napisano 05 czerwiec 2013 - 19:45

Ja mam 103 kg :) I jeżdżę na używanej Giant Defy 4 z 2010 roku kupioną za tysiaka i daje radę :)
Zwróć uwagę również na ilość szprych, z tyłu koniecznie 36 przód 32 ja mam zaplot na dwa i raz tylko centrowałem koła, ale powyginały się nie podczas jazdy.

Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#4 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 05 czerwiec 2013 - 19:50

Bez przesady, ważę podobnie moje ksyriumy jeżdżą już chyba ósmy sezon i żadnego bicia, a z tyłu mają 24 szprychy. Dla takiej wagi 32 szprychy z tyłu to aż nadto. Wystrzegałbym się tylko wylajtowanych zestawów 16 przód i 20 tył.

#5 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 05 czerwiec 2013 - 19:51

Szosa szosą, ale nie myślałeś może o przełajówce? To bardzo ciekawa alternatywa. Różnica w szybkości niewielka, za to w komforcie wyczuwalna od razu, przełajówki są też budowane bardziej z myślą o wytrzymałości. Mógłbyś też wyskoczyć w lekki teren, gdyby naszła Ciebie ochota :-)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#6 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 05 czerwiec 2013 - 20:31

Dla 95kg roznica w szybkosci szosa/przelaj zadna.
W komforcie- zadna- przelaj ma inaczej tlumic wibracje ( niskie czestotliwosci ) niz szosa ( wysokie )- komfort sie "robi" przez opony 28mm...

Przelaj ma jakby bardziej "komfortowa" gometrie ( wyzsza glowka sterowa ), jest bardziej "kwadratowy" .

O kwestii wytrzymalosci to moze ja sie nie powinienem wypowiadac :mrgreen: , ale fakt - rama jest +- 25% ciezsza niz tej samej klasy szosowa- wiec odpornosc na obcizenia wzrasta.

Kola- mam 18 szprych z tylu i 12 z przodu. Kola waza 1520g i sa proste. waze 100kg i nie "oszczedzam" dla nastepnego wlasciciela . Uzywam. Na skalkach, szutrze, blocie ... ( teraz mam przerwe, bo czekam na nowa rame,... "stara" "zabilem" . )

Zalezy jakie kola, a nie ile szprych..

Szukalbym alu ramy z karbonowym widelcem , zalozyc opony 28mm i fsa :-D ....az do 1ej gorki :-P

i mikroos ma racje : z przelaja wieksza frajda .

#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 05 czerwiec 2013 - 20:46

W komforcie- zadna- przelaj ma inaczej tlumic wibracje ( niskie czestotliwosci ) niz szosa ( wysokie )- komfort sie "robi" przez opony 28mm...

No tak, skrót myślowy: z zasady przełaj = możliwość założenia szerszych opon = większy komfort. Dodatkowo opcja założenia zwykłych opon 25 mm i "szosowej" jazdy.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#8 tomek21001

tomek21001
  • Użytkownik
  • 59 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 05 czerwiec 2013 - 20:47

Nie przejmowałbym się wagą w ogóle.Kupić docelowy rower na takim osprzęcie i z taką ramą jaka pasuje i się podoba.Jak będzie miał lekkie koła tym lepiej.Na czas zrzucenia najłatwiejszych 5-10kg założyć np whr-500,501 za dwie stówy i mieć motywację do jeżdżenia patrząc jak szybkie koła czekają....
A wyższość przełaju nad szosą ? Najlepiej poniedziałek szosa,wtorek przełaj,albo odwrotnie.

#9 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 postów
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Napisano 06 czerwiec 2013 - 18:02

Panowie, a ile barów ładujecie w swoje koła? Pytam oczywiście tych przy masie ;)

Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#10 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 06 czerwiec 2013 - 18:07

Conti Gator hardshell 32mm 6, Vittoria Rubino Pro 25mm 8, Michelin CX Jet 5-6

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#11 Perttu

Perttu
  • Użytkownik
  • 177 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 06 czerwiec 2013 - 21:04

Panowie, a ile barów ładujecie w swoje koła? Pytam oczywiście tych przy masie ;)


Conti GP 4000S 23mm - 8 bar
Radon RPS 2009 (Shimano 105 5600/Ultegra 6700) + Garmin Edge 500

#12 12p

12p
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądKatowice

Napisano 09 czerwiec 2013 - 18:50

Cześć,
mam podobny problem jak kolega, ważę jednak nieco więcej bo 110kg.
Moźecie polecic jakieś konkretne modele lub firmy których sprzet jest bardziej wytrzymały na takie dociążenia?
Mam 190cm wzrostu, roweru potrzebuję by zrzucić nieco kg. Planuje dłuższe trasy, nie zależy mi na wadzę roweru, w zawodach startować nie będę:)
Funduszu mam 2000-4000pln, jak najbardziej moźe być używany rower, byle był solidny.:)
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam

#13 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 postów
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Napisano 09 czerwiec 2013 - 19:21

Mam 103 kg, Vittoria Rubino 23 mm pompuje tył 9, przód 8,5 za dużo czy w sam raz?

Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#14 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 czerwiec 2013 - 19:56

może być , do opon jedynie nie daje sie większego ciśnienia niż opisane na oponie , jak i nie mniejsze .

poza tym ciśnienie warto w pewnym zakresie regulować zależnie od rodzaju asfaltu, bo jak mamy gładziutki to na wyższym ciśnieniu leci sie .....na bardziej wybistym, jakiś tam minikomfort będzie dajac minimalnie mniej.

Np do DURO daję max 8 atm, do Conti z serii GP 8,5, Vittoria Zafiro 9 atm, , do szytek po ok 10 itd....

co do kół, to tu jest sporo teori a wszystko uzależnia sie od obręczy - profilu, szprych - grubości, cieniowania, okrągłe, płaskie , JB, SP i nawet czasem piasty - systemu montażu w nich szprych
Oraz oczywiscie gdzie sie jeździ i jak .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#15 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 09 czerwiec 2013 - 20:36

........ Planuje dłuższe trasy, nie zależy mi na wadzę roweru, w zawodach startować nie będę:)
Funduszu mam 2000-4000pln, jak najbardziej moźe być używany rower, byle był solidny.:)
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam


Wlasny przyklad.

100kg, 182cm.


Przelaj jest najbardziej uniwersalnym rowerem- miesci szersze opony ( cross, zima... ) , jest mocniejszy niz szosowki i wygodniejszy dla amatora - pozycja jest bardziej wyprostowana.

W tym budzecie mozna miec uzywany rewelacyjny uzywany przelaj, albo niezly nowy.

Ridley'e sa fajne, Spec jest fajny, Lapierre mial alu przelaja- mozna gdzies dostac, Trek ma "Ion'a" - wszystko fajne rowery. Wybor jest duzy.

A radocha z przelaja niesamowita. Masz szosowke, ktora wjedzie tam, gdzie szosowka nie da rady...
Odpusc karbon ( zaufaj facetowi, ktory polamal w rok 2 ramy, 2 sztyce i 1 kierownice- wszystko karbon :mrgreen: ) - alu z widelcem karbonowym. Shimano 105 byloby perfect ( solidne, latwo o czesci ) , ale Tiagra 2013 tez jest OK. Generalnie im mniej "fancy" sprzet tym mniej z nim problemow.

#16 tomek21001

tomek21001
  • Użytkownik
  • 59 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 10 czerwiec 2013 - 07:42

12p - celuj w coś w tym stylu :

boardman

pasują koła od mtb 29,jak coś się będzie działo z seryjnymi wpakujesz pancerne Mavicki Crossride i podobne.



Dodaj odpowiedź