Witam wszystkich mam na imię Krzychu i jestem z Poznania
Nie mam dużego doświadczenia na szosie ale tym postem chce rozwiać kilka mitów i faktów związanych z tym rowerem.
Dzięki niemu w zasadzie wróciłem na szosę bo wczesniej sporo jeździłem na "kolarkach" typu Romet Passat czy Jaguar. Potem jak pamiętacie na poczatku lat 90 szosówki nagle zniknęły z ulic i ze sklepów a zastąpiło ją wszystko co potocznie zwane było "góralem" no i chcąc nie chcąc człowiek się przesiadł na górala ale zawsze wzdychałem na widok kogoś na rowerku szosowym. Sport 2 firmy Decathlon (teraz zmienili nazwę i od 2007 wszystkie bez wyjątku rowery z tej stajni nazywają się BTWIN) jest rowerem przyzwoitym do bardzo spokojnego i amatorskiego jeżdżenia po szosie czyli akurat takim jaki ja uprawiam.
A więc do dzieła:
- Rama - wykonana z alu 6061 pospawana jest prawidłowo i widać że spawy to dzieło robota. Dolna rura o przekroju trójkąta tylny widelec nie ma żadnych gięć czy wygibasów jakie ostatnio stały się modne hak przerzutki prykręcony na jedna śrubę. Kształt ramy to hybryda jakaś compakta z ramą tradycyjną. Lakier dobrze i czysto połozony ale odcienie błękitu sa troszkę .....no wiecie jakie. Na ramie napis Made in France !!!
- Widelec przedni - niestety ze stali - jakość wykonania ok choć czuć że za lekki to on nie jest. Rurę sterową zostawili w całości (nie przycieli jej) nałożyli za to 6 podkładek dystansowych trza to niestety przyciąć i przy okazji ..... pierwsza rzecz do wymiany w krótkim czasie to....
- Stery - no name , trochę plastiku ogólnie badziew jakiś skręcany na imbusa. Chociaż jak na razie nie złapały luzów ale nie wyglądają zbyt konkretnie. Ja jednak postanowiłem na nich jeździć jak długo się da dla sprawdzenia ich trwałości i zaoszczędzenia kasy.
- Mostek i kierownica - mostek firmowany Decathlon (czyt Btwin) może nie najwyższych lotów ale całość jest sztywna i w miarę estetyczna i za to duży plus.