Jump to content


Photo

Ciśnienie opon w rowerze szosowym


41 replies to this topic

#1 Kolis

Kolis
  • Użytkownik
  • 29 posts
  • SkądKraków

Posted 21 June 2013 - 10:59

Witam.
Chciałbym się dowiedzieć jakie jest optymalne ciśnienie w oponach, w rowerze szosowym , koła 28" ?

#2 Gosc_mike79pl_*

Gosc_mike79pl_*
  • Gość

Posted 21 June 2013 - 11:05

Witam.
Chciałbym się dowiedzieć jakie jest optymalne ciśnienie w oponach, w rowerze szosowym , koła 28" ?


Przy wadze 82kg ładuję w opony 8-8.5 bar. Sprawdź przede wszystkim zalecenia producenta, nie wszystkie opony wytrzymują takie ciśnienie. Usiądź na rower i obserwuj. Nabij tyle żeby opona była twarda i się zbytnio nie odkształcała pod Twoim ciężarem w przeciwnym razie będziesz dość znacznie odczuwał opory toczenia.

#3 D3biec

D3biec
  • Użytkownik
  • 318 posts
  • SkądPoznań

Posted 21 June 2013 - 11:06

Optymalne ciśnienie to takie, które jest oznaczone z boku opony i tego należy się trzymać. Przy czym im bliżej minimalnej wartości - tym lepszy komfort i przyczepność, z drugiej strony bliżej maksymalnej wartości - gorsza przyczepność ale lepsze (mniejsze) opory toczenia opony, czyli szybciej pojedziesz ale pod warunkiem że droga jest idealnie płaska.

Poza tym warto brać pod lupę wagę jeźdźca, im jest ona większa tym powinno się pompować bliżej maksymalnej dopuszczalnej wartości ciśnienia na oponie.
  • Sposek likes this

#4 Kolis

Kolis
  • Użytkownik
  • 29 posts
  • SkądKraków

Posted 21 June 2013 - 11:08

Ważę zaledwie ~`55 kg, więc zapewne nie będę musiał pompować opon na ich maksymalną wartość. ;)
Dziękuje wszystkim za odpowiedź.

#5 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 23 June 2013 - 16:57

Używam ciśnienia 6 barów przy oponie 23c, ważę 76 kilogramów. Opony bontrager r3.

#6 mat777

mat777
  • Użytkownik
  • 274 posts
  • SkądRzeszów

Posted 23 June 2013 - 17:31

tobo, Dla Ciebie 7,5 to raczej powinno być minimum.

#7 Kolis

Kolis
  • Użytkownik
  • 29 posts
  • SkądKraków

Posted 23 June 2013 - 17:53

Na oponach wyczytałem, iż ma być 6 BAR'ów, napompowałem je do tego ciśnienia, lecz od 5 BAR'ów już wolno szło. :D
Temat do zamknięcia, dziękuje za pomoc.

#8 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 24 June 2013 - 08:14

tobo, Dla Ciebie 7,5 to raczej powinno być minimum.

Przy 7,5 gubię plomby :) Przy tym ciśnieniu (nie przekraczam go) nie łapie kapci, komfort jest satysfakcjonujący (przy wyższym wyraźnie cierpi mimo komfortowego roweru). W rowerze mtb też miałem zawsze "niedobór" powietrza w oponach, świadomie, bez uciąźliwych skutków ubocznych.

#9 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 24 June 2013 - 08:28

a który to już kolejny teamt o tym samym ?

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#10 Kolis

Kolis
  • Użytkownik
  • 29 posts
  • SkądKraków

Posted 24 June 2013 - 09:19

Zyskałem już satysfakcjonującą odpowiedź, także TEMAT DO ZAMKNIĘCIA. ;)

#11 christophorus

christophorus
  • Użytkownik
  • 325 posts

Posted 27 June 2013 - 12:15

Jak napompujesz 8 to zapomnij o komforcie,
właściwie w rowerach szosowych tego nie ma :)
Na oponie masz od - do
i tego się trzymaj :)

#12 woytaz

woytaz
  • Użytkownik
  • 18 posts
  • SkądMysłowice

Posted 10 July 2013 - 12:55

a powiedzcie mi jak czesto pompujecie opony?

bo zarwono w meridzie brata jak i moim tribanie 3 ubywa powietrza, po kazdej jezdzie mam wrazenie ze jest mniej od wartosci poczatkowej,
no i opona sie ugina bardziej.... czy to normalne ?

trrzeba przed kazdym wyjazdem dopompowac ?

#13 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,664 posts
  • SkądSzczecin

Posted 10 July 2013 - 13:18

Sprawdzasz przed każdą jazdą, pompujesz jeżeli powietrza jest za mało.

W zależności od jakości oraz rodzaju dętek może to być raz na tydzień czy na dwa, a może być też co drugi dzień. Przeważnie droższe dętki dłużej utrzymują ciśnienie.

Poza tym: jeżeli jeździsz szosówką, to szczególnie warto zainwestować w pompkę z manometrem. Sprawdzanie ciśnienia palcem przy tak wysokich ciśnieniach jest bardzo mylące.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#14 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 posts
  • SkądKraków

Posted 10 July 2013 - 14:28

Przeważnie droższe dętki dłużej utrzymują ciśnienie.


To "przeważnie droższe", to rozumiałbym - lepszej klasy i podobnego wykonania. Im cieńsza guma, tym szybciej traci ciśnienie, więc porównywalne są dętki o tej samej/zbliżonej grubości. Dla przykładu: grube turystyczne Conti Tour pompuję kilka razy rzadziej niż Schwalbe Ultra light.

#15 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,664 posts
  • SkądSzczecin

Posted 10 July 2013 - 14:53

Tak, oczywiście o takim porównaniu mówimy. Dziękuję za sprostowanie.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#16 meaculpa

meaculpa
  • Użytkownik
  • 158 posts
  • SkądLublin

Posted 08 August 2013 - 15:39

Ja kupję dętki w decathlonie, bo są tanie, rower postoi dwa dni i już mam dwa bary mniej ciśnienia w kołach, he he.

 



#17 ditom

ditom
  • Użytkownik
  • 193 posts
  • SkądKraków

Posted 08 August 2013 - 21:35

Tylko ostrzegam żeby w upały nie nabijać tyle ile jest napisane na oponce . Ja zawsze daje -0,5 bara mniej .



#18 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 posts
  • SkądBolesławiec

Posted 09 August 2013 - 12:39

Szczerze jedyne różnice jakie zauważyłem przy jeździe na 6.5 a 8.0 barach to tylko komfort, a opory toczenia wg mnie identyczne!

#19 ditom

ditom
  • Użytkownik
  • 193 posts
  • SkądKraków

Posted 09 August 2013 - 13:47

Szczerze jedyne różnice jakie zauważyłem przy jeździe na 6.5 a 8.0 barach to tylko komfort, a opory toczenia wg mnie identyczne!

Zgadzam się z Tobą. Ja czasami jeżdżę nawet na 5 barach i jest okej.



#20 jacekjacek

jacekjacek
  • Użytkownik
  • 111 posts
  • SkądCzęstochowa

Posted 20 August 2013 - 12:30

przy zbyt wysyokiej wartości ciśnienia tanie opony szybko pękają na bokach - ślad jakby klocek ocierał o oponę, więc w oponka do 40-60 zł radzę pompować mniej niż max opisany na oponie.

Ja ważę 74 kg - nabijam z przodu 8,5 - tył 9 -

http://www.vittoria....-tyre-pressure/

tutaj fajna aplikacja do pobrania na tel vittori. Online też działa :)

ale wszystko zalerzy jak jeździmy, gdzie jeździmy - nie da się moim zdaniem wyliczyć komu się będzie lepiej śmigało na większym/mniejszym ciśnieniu.Trzeba wypracować kompromis pomiędzy przyczepnością a oporami toczenia :)





Reply to this topic