[opony] continental ultra sport vs schwalbe lugano
#1
Napisano 27 czerwiec 2013 - 07:20
jako że to mój pierwszy post na tym forum,
Chyle czoła przed tutejszym towarzystwem,
Przechodza do konkretow;
kupilem lekko zaniedbaną szose z plaska kierownicą,
i potrzebuje tknąc w nią nowe zycie i przygotowac ją do jazdy,
Na poczatek, opony, obecnie sa zalzone dwie lyse, jedna to lugano, a druga conti,
i tak przegladajac allefro rzucilo mi sie w oczy:
- schwalbe lugano 700x23c
drut 280g 39zl
zwijana 225g 79zl
-continental ultra sport 700x23c
drut 310g 46zl
zwijane 250g 70zl
Wyczytalem że lugano pekaja, ale ta moja drutowka obecnie zalozona jest wręczy cała łysa w niektorych miejscach przeswituje czerwona guma? i nie ma zadnych pekniec, jedynie klocki byly źle ustawione i zdarło opone,
Także ktora wybrac;
drut czy zwijana ?
conti czy schwalbe ?
Wiem że to opony nizszej klasy ale nie stac mnie na opony klasy rzedu 150zl/szt,
a ze dopiero zaczynam przygode z oponami 'cienkie 28cali'
to potrzebuje rady,
Dziekuje za odpowiedzi
#3
Napisano 30 czerwiec 2013 - 11:26
zanim rozpoczelem ten watek to przeczytalem kilka stron z tego linku co podeslales, po otrzymaniu linka od ciebie jeszcze raz wrocilem do kontynuaowania czytania 150stron,
i nie obraz sie ale tam jest wielki balagan, mnostwo postow nie w temacie,wiecej pytan niz odpowiedzi,(tak jak i w tym wątku, nie potrzebne pisanie twojej i mojej odpowiedzi, nie zwiazanej z tematem,,, jesli nie masz nic konkretnego do napisania/powiedzenia, to lepiej idz pojezdzij na rowerze)
moze dla zawodowaca/profesjonalisty co zjechal juz kilka opon, wybor jest jasny i nie ma tego dylematu, bo obraca sie w gronie osob zwazanych w temacie i wie co wybrac,
dla mnie wybor opon jest problem,
mam na ten cel okolo 150zl za dwie opon, mniej wiecej 50-80zl sztuka
juz wiem ze chce zwijane,,
nie bede sie scigal bral udzialu w marantonach, nie scigam sie zawodowo,
potrzebuje opon na tzw "treningi", dojazdy do pracy/miescie, wytrzymalych, zeby glabko sie toczyly po asfalcie, na mokrym zeby tez dawaly rade,, ciezko mi tez okreslic parametry poniewaz nie jezdzielm nigdy na szosie i takich cienkich oponach, i nie wiem jakie to ma wlasciwosci jezdne,
Takze zrezygnowalem z schwalbe lugano,
ale teraz zastanawiam sie nad ;
-vittoria zaffiro pro 2 , zwijana 240g 70zl szt
Zwijana, uniwersalna opona turystyczno - treningowa.
oplot z Nylonu 60 TPI
warstwa antyprzebiciowa PRB
wykonana z mieszanki Aramid Endura 3D Compound
opona uniwersalna
ciśnienie do 145 PSI
-continental ultra sport, 250g, 70zl sztuka
Dodająca pewności podczas jazdy, cechująca się doskonałym prowadzeniem i optymalną przyczepnością oraz o wysokiej odporności na przebicia
Specjalny wzór bieżnika dla optymalnej przyczepności i bezpiecznego skręcania przy dużych prędkościach
Wysoka odporność na przebicia
Dostępna z wielokolorowymi bieżnikami
Technologia: trzy warstwy oplotu/ 84 TPI+warstwa Safety System
110-120PSI
Dziś musze dokonac wyboru, takze jesli ktoś chce sie wypowiedziec to zapraszam,
czyli wybor; rubbino czy ultra sport, a moze cos innego?
Jesli nikt nie odpowie to jutro dam znac co wybralem
#4
Napisano 30 czerwiec 2013 - 12:00
Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade
#5
Napisano 30 czerwiec 2013 - 12:55
A ja mam 200 zł i chcę Cruzbike Vendetta.mam na ten cel okolo 150zl za dwie opon, mniej wiecej 50-80zl sztuka
juz wiem ze chce zwijane,,
Sorki za uszczypliwość.. Po co ci zwijana? Drutówki są o połowe tańsze, a wytrzymalsze i łatwiejsze w zakładaniu. Przy tej cenie to kupujesz największe ścierwo z rynku. W folderze oczywiście wszystko pięknie (XXX warstw, cuda wianki), ale rzeczywistość okazuje się dość brutalna. Lugano/durano, ultremo czy inne wyścigowe do miasta to zupełnie się nie nadają. W zeszłym roku jeździłem na szytkach 22mm.. Zero komfortu (na kostce "ścieżkowej"), 2x snake (a podobno niemożliwe), poprzecinane kordy. Pompuje do 10-12atm..
Do jazdy w mieście potrzebujesz solidnych grubych opon. Niskie ciśnienie, niska cena. Jakby co to żalu za dużo nie ma. Osobiście bym polecał Marathony. Spokojnie znajdziesz 28mm w pasujących ci cenach. Na wyścig się nie nadają, ale do jazdy "rekreacyjnej" spokojnie.
#6
Napisano 30 czerwiec 2013 - 19:22
http://www.decathlon...id_8176404.html
#7
Napisano 30 czerwiec 2013 - 20:38
Miałem podobny dylemat jednakże dętki Continentala do tej pory mnie nie zawiodły to postanowiłem postawić na Ultra Sport, po troszkę ponad 3 tyś km opona wygląda bardzo dobrze. Jedyny ubytek to że nie ma włosków ale to normalne. Zakupiłem drutowaną i chwale sobie, przy deszczu boczne rowki spełniają swoją rolę a przy jeździe na prostej nie czuć oporów. Osobiście polecam na razie żadnych kapci! Oby jak najdłużej.
#9
Napisano 01 lipiec 2013 - 19:05
#10
Napisano 01 lipiec 2013 - 20:32
Nie odnoszę się raczej do konkretnej opony, tylko do firmy. Poprzedniej (w 700, po jakiś 5kkm, 3lata) bieżnik zlazł do połowy (a kord nie wytrzymał hamowania) Niestety nie pamietam typu (chociaż na 90%.. to UltraSport, bo była z tych tańszych). Teraz druga opona kończy w ten sam sposób (a może ma z 3kkm i ledwo rok na felgach!)
Myślałem, że jest to wina "klasy".. ale po GP to już mam pewne wątpliwości..
#12
Napisano 04 sierpień 2014 - 11:03
Witam prosze o pomoc w doborze opon i dętek do szosy
wczesniej mialem duro i bylo ok. za wlasnie takie pieniadze chce kupic opone, do 65-70 drozszych nie .
Na wadze mi nie zalezy
czyy Opona CONTINENTAL Ultra Sport bedzie lepsza?
prosze tez polecic jakies detki, najlepiej jak byto bylo z jednego sklepu ; )
Ps dodam ze głownie zalezy mi na tym zeby były wytrzymale, drutowych chyba nie chce



