SRAM PG830, 11-28, 8 biegów i KMC Z7
#1
Gosc_mathanus_*
Posted 28 June 2013 - 11:04
Kupiłem używaną kolarkę z:
Manetki SHIMANO 2300, 3x8
Przerzutka przednia SHIMANO 2303
Przerzutka tylna SHIMANO 2300
Hamulce TEKTRO R340
Dźwignie hamulca SHIMANO 2300
Kaseta / Wolnobieg SRAM PG830, 11-28, 8 biegów
Łańcuch KMC Z7
Mechanizm korbowy FSA Tempo Triple, 52/42/30
Środek Suportu Cartridge
Zauważyłem że na niektórych biegach przeskakuje łańcuch.
W sklepie rowerowym, stwierdzili że mam wyrobioną kasetę i rozciągnięty łańcuch. Co polecacie do tego zestawu aby było trwałe i w miarę przyzwoitej cenie?? Może kupić jeszcze raz to samo ?
#2
Posted 28 June 2013 - 11:38
Co do łańcucha, także proponuję SRAM-a, np. model PC-870 - odporny na zużycie i w całkiem rozsądnej cenie. Przerobiłem sporo łańcuchów na 8 rzędów i wg mnie ten jest najbardziej opłacalny w eksploatacji. Pamiętaj jedynie, żeby regularnie smarować i czyścić łańcuch - to znacznie wydłuży jego żywotność!
Pozdrawiam

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#4
Posted 28 June 2013 - 12:30
A tak na serio: typowe korby szosowe zapewniają Tobie zakres przełożeń znacznie większy niż realnie potrzebujesz jako amator. Na szybkości na płaskim nie stracisz w ogóle (bo mała koronka w kasecie pozostanie w rozmiarze 11T), za to odrobinę stracisz w zakresie najlżejszych przełożeń (na najbardziej strome podjazdy).
Jedno jest pewne: w Gdańsku nie musisz się martwić o to, że przy kasecie 11-25T zabraknie Ci przełożeń do jazdy na podjazdach ;-)

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#5
Gosc_mathanus_*
Posted 28 June 2013 - 12:43
A czy pod moje manetki mogę zaaplikować jakieś lepsze przerzutki ? Czy lepiej wymienić całość, a nie komplikować? tyle że to jest droższa opcja. Boję się że jak zmienię łańcuch i kasetę i coś będzie nie tak, to koleś w rowerowym powie mi, że korba jest do wymiany, potem przerzutki, klamki. Na końcu wyjdzie że najlepiej to nowy rower kupić :/
#6
Posted 28 June 2013 - 12:56
Realną korzyść odniósłbyś co najwyżej przechodząc na 10-rzędowy, w miarę porządny system - chćby nową Tiagrę 4600. Ale wtedy potrzebowałbyś już wymienić minimum: klamkomanetki, kasetę i łańcuch. Dodatkowo korby i przerzutki niekoniecznie, ale pomogłyby całości pracować jeszcze lepiej.
Moim zdaniem wszelkie inne działania byłyby półśrodkami - niby coś by mogły dać, ale szkoda na to kasy.
Witamy w świecie rowerów szosowych: nieustannego wydawania kasy na pierdoły na niepotrzebne do życia :mrgreen:

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#7
Posted 06 July 2013 - 17:33
podczepię się pod temat, by nie zaśmiecać jednym pytaniem forum.
Czy zestawienie:
Kaseta : sram pg-850 - 11-28 - 8 rzędowa
Przerzutka tylna: Shimano Sora RD-3500 SS (krótki wózek) kompatybilna 9 przełożeń
No i Łańcuch Sram 951.
Korba na razie to FSA 50/32 w zamyśle wymiana na 52/39.
Czy to wszystko ze sobą będzie współgrać? Czy np. lepiej uderzyć w kasetę z Shimano z grupy sory?
Muszę coś kupić i wymienić i to jak najszybciej. Tylko na co? A może macie inne propozycje. Na pewno musi być 8 rzędów.
Pozdrawiam.
#8
Gosc_mathanus_*
Posted 12 July 2013 - 08:02
Szybkość zależy od Twoich nóg, a nie od korb ;-)
A tak na serio: typowe korby szosowe zapewniają Tobie zakres przełożeń znacznie większy niż realnie potrzebujesz jako amator. Na szybkości na płaskim nie stracisz w ogóle (bo mała koronka w kasecie pozostanie w rozmiarze 11T), za to odrobinę stracisz w zakresie najlżejszych przełożeń (na najbardziej strome podjazdy).
Jedno jest pewne: w Gdańsku nie musisz się martwić o to, że przy kasecie 11-25T zabraknie Ci przełożeń do jazdy na podjazdach ;-)
Zmieniłem kasetę na Shimano HG50 8rz 12-23 ( 99zł)
Łańcuch na Shimano CN-HG50 (61zł)
Łańcuchy od razu kupiłem 2. Bo doradzili aby po pierwszych 500km zmienić na drugi. Potem po kolejnych 500km wrócić do pierwszego i potem zmieniać co 1000km. Ponoć ma to przedłużyć żywotność napędu.
Teraz jeździ mi się ok. Tylko na najcięższych biegach łańcuch obciera o przednią przerzutkę. Próbowałem to regulować. Kilka km jest wszystko ok , a potem znowu zaczyna rzęzić... jakby się linka rozciągała. Nie wiem czy to wina tej przedniej przerzutki, linki czy ustawień....
Ogólnie tragedii nie ma i jest o niebo lepiej niż przed naprawą.
#9
Posted 12 July 2013 - 09:36
Czasami może się też zdarzyć (szczególnie w rowerach z długimi tylnymi widełkami ramy), że łańcuch lekko ociera się o wózek przerzutki. Na to już wiele niestety nie poradzisz - będziesz po prostu potrzebował wrzucić łańcuch na dużą tarczę i jechać dalej.

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#10
Gosc_mathanus_*
Posted 15 July 2013 - 08:40
Czy możliwe jest że wózek jest za wąski ?
(Przerzutka przednia SHIMANO 2303 )
W czasie każdej jazdy na najcięższym biegu łańcuch trze o przerzutkę.
Naciągałem linkę przy manetce już parę razy. Jak tylko wracam następnego dnia do jazdy to znowu to samo.
Zacząłem się zastanawiać czy nie powinienem zmienić tego wózka na jakiś szerszy...
A i pojawił się kolejny problem. Jak jadę z przodu na dużym blacie a z tyłu na 3-4 przerzutce to co jakiś czas pojawia się jakby przeskok łańcucha. W skrajnych wypadkach łańcuch potrafi przeskoczyć na inną przerzutkę? Czy to kwestia regulacji ? Łańcuch i kaseta są nowe . Zrobiłem na nich może ze 130km. Gdzie przez pierwsze 70 nie było żadnego problemu.
Jaki smar do łańcucha polecacie ?
#11
Posted 15 July 2013 - 08:52
Co do niespodziewanej zmiany - bardzo możliwe, że linka ciągle się rozciąga (ale to by oznaczało, że jest naprawdę kiepska, skoro tyle razy musiałeś ją podciągać), gdzieś masz źle osadzoną końcówkę pancerza, która przesuwa się podczas zmiany biegów albo też któryś element jest niedokręcony, np. przerzutka przesuwa się pod wpływem linki.

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#13
Gosc_marvelo_*
Posted 15 July 2013 - 14:32
Nie sądzę, aby linka aż tak się rozciągała.
#14
Gosc_mathanus_*
Posted 16 July 2013 - 07:17
#15
Posted 16 July 2013 - 07:31
No i warto byłoby sprawdzić, czy na pewno pancerz wchodzi równo i do końca do klamkomanetki i czy opiera się w swoim gnieździe na całej powierzchni - to dość częste przeoczenie. Niestety wymaga to odwinięcia owijki, ale może rozwiązać Twój problem.

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#16
Gosc_mathanus_*
Posted 18 July 2013 - 09:27
Fotki cyknąłem, może wyłapiecie coś czego nie widzę.
Znajdują się pod linkiem:
https://plus.google....468294208043793
Na oko to ja nie widzę żeby było coś krzywo. W sumie trudno to stwierdzić.
Wczoraj podczas jazdy znowu łańcuch zaczął obcierać o przednią przerzutkę. I teraz to się dzieje praktycznie na każdym biegu z tyłu i na dużej tarczy z przodu. Jak używam przełożenia 2x(3,4,5,6,7) to występuje pojedyncze "pyknięcie" na 1 obrocie korby. Zlokalizowałem to pykniecie. Występuje wyłącznie wtedy gdy prawy pedał znajduje się na górze, gdy używam większej siły. Jak jadę z górki i nie obciążam mocno pedałów to jest cicho.
Jak zmienię na ostatnie biegi 2x8 to wtedy nie ma już pyknięcia tylko ciągłe chrobotanie. Nie zmieniłem jeszcze przedniej linki. Nie mam też już możliwości naciągnięcia linki przy manetce.


