Skocz do zawartości


Zdjęcie

Klamkomanetki lepiej kupić nowe czy stare używane


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 sts

sts
  • Użytkownik
  • 292 postów
  • SkądMazowsze

Napisano 01 lipiec 2013 - 14:40

Wiec tak być może zmienię (obecnie manetki na ramie, link ) swoje na klamkomanetki czyli 3 w 1.

Pytanie czy lepiej kupić używki Shimano 600 czy nówki najniższej grupy (SHIMANO ST-2300 2x8) cena zbliżona.
Lepsze stare czy nowe? Co będzie lepiej działało?

Nie liczy się sprzęt tylko serce.


#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 01 lipiec 2013 - 14:51

Z tej dwójki bez wahania 600. Mają klasyczną geometrię dzisiejszych STI, bez bocznego ucha, które w 2300 jest średnio ergonomiczne. 600 są nie do zajechania, więc nawet używane jeszcze długo Tobie posłużą.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 01 lipiec 2013 - 15:12

Tylko sprawdź przed zakupem jak działają ;)
jak są porysowane to możesz sporo z ceny zjechać i mieć je za grosze ;)

#4 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 lipiec 2013 - 21:33

taaa, jak 600 tki będą stare i sprężyny ponaciągane to już wolałbym nowe Sory, także wszystko zależy od stanu technicznego i działania , a tego ze zdjęcia nie da sie okreslić.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#5 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 01 lipiec 2013 - 21:48

Ta. A nowe Ultegry pewnie byłyby jeszcze lepsze, tylko co to wnosi do tematu, skoro pytanie było inne?

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#6 sts

sts
  • Użytkownik
  • 292 postów
  • SkądMazowsze

Napisano 09 lipiec 2013 - 06:16

W sumie można by dodać do rozważań Sora ST-3500 (prawa koszt 250zł nowa) nie trzeba kupować od razu kompletu za 500zł, można kupic prawą/lewą oddzielnie z czasem.
Nie jest to najniższy model, jaka będzie różnica pomiędzy starym używanym (np600) a nowym najtańszym (ST-2300) a minimalnie wyższym modelem (ST-3500) tego nie wiem, nie miałem okazji obsługiwać nówek klamek jedynie stare rsx i 600 przez chwilę.

Na pewno wygodniej będzie używać klamko-manetek niż obecnego rozwiązania (klamki na ramie), co nie oznacza wcale że klamko-manetki to same plusy, dla mnie minusy to:
-CENA
-skomplikowany mechanizm (problemy w regulacji/konserwacji/naprawie)
-większa waga roweru (obecnie 78gr + klamki hamulca) (st-3500 to aż 500gr)

Minusem mojego obecnego rozwiązania jest:
trzymanie jedną ręką kierownicy a druga manewrowanie (przełączanie) przerzutek przy prędkości 30-40-50 km.
Ręka sięga blisko koła-szprych można zrobić sobie kuku na całe życie.

Następny problem to brak pewności czy takie rozwiązanie (st-3500+baranek) mnie zadowoli, może lepiej i tanie i wygodniej będzie z prostą kierownicą link, co tu dużo pisać po powrocie z roweru bolą stawy rąk jest niewygodnie/twardo (wycieczki 30-60km).
Być może to problem błędnego ustawienia wysokości siodła/kierownicy i na pewno braku jakiejkolwiek amortyzacji szczególnie przodu (rąk) rama stal, owijka 1mm plastikowej taśmy (najtańsza owijka) i rękawiczki, zakupiłem owijkę z żelem (PRO) zobaczymy co to da.

Nie liczy się sprzęt tylko serce.


#7 Xorlarrin

Xorlarrin
  • Użytkownik
  • 286 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 lipiec 2013 - 07:21

Ale pamiętaj że ST-3500 są na 9 rzędów. Nie napisałeś jaką masz kasetę, a pierwszy post sugeruje że 8. Tak jest?

#8 sts

sts
  • Użytkownik
  • 292 postów
  • SkądMazowsze

Napisano 09 lipiec 2013 - 07:39

Kaseta 7s wiec do zmiany kaseta, łańcuch, manetki :cry:
Wiec opłacalność zerowa.

Nie liczy się sprzęt tylko serce.


#9 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 lipiec 2013 - 15:47

i zapewne jeszcze rozstaw widełek z tylu 126mm? Na Twoim miejscu wpakowałbym się w 600 - tylko jak Spike pisał - trzeba pomacać. jak działa, to będzie działać jeszcze baaaaardzo długo. Ciężkie to-to, ale jakość działania na bardzo poprawnym poziomie. Dobrze także po zakupie wrzucić do słoika z jakimś rozpuszczalnikiem sam mechanizm, i posmarować.

#10 D3biec

D3biec
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 lipiec 2013 - 22:52

Skoro pomysł z używaną ultegra czy nową sorą upadł. To może rozważ zakup klamkomanetek 7sp. Jeżeli chodzi o używkę to np Shimano RSX, podobno mało precyzyjna (nie używałem - ale taka opinia krąży po necie) ale posiada mechanizm zrzucania na lżejsze przełożenia jak w grupach tiagra i wyżej czy nowej sorze tzn bez "dzyndzla". Z nówek jest jeszcze wspominany w innym temacie na tym forum Shimano Tourney ST-A070 też 7sp. Najlżejsza i przypuszczalnie najtańsza opcja to wymiana kierownicy na prostą i zastosowanie osprzętu MTB (klamki od Cantilever).

#11 sts

sts
  • Użytkownik
  • 292 postów
  • SkądMazowsze

Napisano 10 lipiec 2013 - 08:37

Hrehor,
Tak rozstaw 126 ale kółka z ośką na 130 :oops: link
D3biec,
Najtaniej to będzie nic nie ruszać nic nie kupować a jeździć :lol:

Dziękuję wszystkim za rady, widzę że im więcej przełożeń tym cena komponentów i grup jest wyższa, na dzień dzisiejszy nie stac mnie na takie przyjemności.

Jeszcze pytanko jak by ktoś mi mógł wytłumaczyć jaki wpływ mają różnice w tylnej kasecie
Dołączona grafika
12T-21T
13-21
13-23
13-26
Wiem że są to rożne wielkości koronek, tylko jaki to ma wpływ na pedałowanie i co wybrać? (wiem że im mniejsza koronka tym ciężej krecic) :-?

Nie liczy się sprzęt tylko serce.


#12 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 lipiec 2013 - 18:32

Przełożenie. Ile siły musisz użyć... Zależy jakie masz blaty z przodu. Jak jakiś kompakcik na początek smiało mozesz wziąść 13-23, ale jak chcesz "bezpieczniej" - dla kolan i na początek 13-26.

#13 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 10 lipiec 2013 - 18:43

sts,
od wielkości koronek zależy, z jaką prędkością będziesz mógł jeździć przy optymalnej kadencji, czyli częstotliwości kręcenia korbami. Jeżeli wiesz, z jaką prędkością się poruszasz, wystarczy policzyć zęby w tarczach mechanizmu korbowego, a potrzebny Tobie rozmiar kasety wyliczysz kalkulatorem: http://www.rowerplus...lkprzelozen.htm

Tak jak wspomniał Hrehor, prawdopodobnie przyda Ci się dość duża kaseta, np. 13-26. Przestrzegam jednak przed zbyt dużym rozstrzałem, bo wtedy z kolei będzie Tobie trudno dobrać optymalne przełożenie w czasie jazdy - przeskoki będą zbyt duże.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#14 sts

sts
  • Użytkownik
  • 292 postów
  • SkądMazowsze

Napisano 10 lipiec 2013 - 22:19

Eeee..
Korba Sakae z przełożeniem 52/42 cos podobnego oraz CS-HG20-7 link (12-14-16-18-21-26-32T) jakoś tak wyszło przy zamówieniu że wybrałem kasetę do mtb a o ilości koronek w ogóle nie pomyślałem do czego to potrzebne :-/ (wybrałem co było na stanie z 7s i na co było mnie stac w danej chwili)
Czy taki zestaw na początek sie nada czy coś zmieniać by mi było wygodniej kręcic?

Kalkulator ciekawy, niestety nie wiem z jaka kadencja jeżdżę.

Nie liczy się sprzęt tylko serce.


#15 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 11 lipiec 2013 - 06:13

Na kasecie MTB możesz jeździć, o ile tylko tylna przerzutka poprawnie z nią współpracuje. Krzywda się Tobie nie stanie, ale pewnie zauważyłeś, że czasami trudno jest trafić w optymalne przełożenie: to niższe jest odrobinę zbyt lekkie, a kolejne to już duży przeskok jest sporo za ciężkie. Kaseta szosowa nie jest konieczna, ale po prostu eliminuje ten problem i ułatwia życie.

Zawsze możesz też zrobić inaczej: w czasie jazdy spróbuj rejestrować, na których koronkach kasety jeździsz, czyli np. czy korzystasz w ogóle z koronek 26-32T - jeżeli z nich nie korzystasz, to najwidoczniej Twój efektywny zakres kończy się np. na 25T (oczywiście zgaduję w tym momencie). Tak samo sprawdzasz, czy korzystasz w ogóle np. z koronki 12T.
W ten sposób "pi razy oko" drogą eliminacji będziesz wiedział, jaki rozmiar kasety jest Tobie potrzebny.

Przy okazji wytypujesz mniej więcej, z jaką kadencją jeździsz (kadencja jest liniowo proporcjonalna do szybkości jazdy na danym przełożeniu, więc znając przełożenie oraz prędkość na tym przełożeniu możesz wyliczyć kadencję). Ta informacja przyda Ci się w przyszłości np. gdybyś planował bardziej zaawansowane treningi.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź