Klamkomanetki lepiej kupić nowe czy stare używane
#1
Napisano 01 lipiec 2013 - 14:40
Pytanie czy lepiej kupić używki Shimano 600 czy nówki najniższej grupy (SHIMANO ST-2300 2x8) cena zbliżona.
Lepsze stare czy nowe? Co będzie lepiej działało?
Nie liczy się sprzęt tylko serce.
#2
Napisano 01 lipiec 2013 - 14:51

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#4
Napisano 01 lipiec 2013 - 21:33
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#5
Napisano 01 lipiec 2013 - 21:48

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#6
Napisano 09 lipiec 2013 - 06:16
Nie jest to najniższy model, jaka będzie różnica pomiędzy starym używanym (np600) a nowym najtańszym (ST-2300) a minimalnie wyższym modelem (ST-3500) tego nie wiem, nie miałem okazji obsługiwać nówek klamek jedynie stare rsx i 600 przez chwilę.
Na pewno wygodniej będzie używać klamko-manetek niż obecnego rozwiązania (klamki na ramie), co nie oznacza wcale że klamko-manetki to same plusy, dla mnie minusy to:
-CENA
-skomplikowany mechanizm (problemy w regulacji/konserwacji/naprawie)
-większa waga roweru (obecnie 78gr + klamki hamulca) (st-3500 to aż 500gr)
Minusem mojego obecnego rozwiązania jest:
trzymanie jedną ręką kierownicy a druga manewrowanie (przełączanie) przerzutek przy prędkości 30-40-50 km.
Ręka sięga blisko koła-szprych można zrobić sobie kuku na całe życie.
Następny problem to brak pewności czy takie rozwiązanie (st-3500+baranek) mnie zadowoli, może lepiej i tanie i wygodniej będzie z prostą kierownicą link, co tu dużo pisać po powrocie z roweru bolą stawy rąk jest niewygodnie/twardo (wycieczki 30-60km).
Być może to problem błędnego ustawienia wysokości siodła/kierownicy i na pewno braku jakiejkolwiek amortyzacji szczególnie przodu (rąk) rama stal, owijka 1mm plastikowej taśmy (najtańsza owijka) i rękawiczki, zakupiłem owijkę z żelem (PRO) zobaczymy co to da.
Nie liczy się sprzęt tylko serce.
#9
Napisano 09 lipiec 2013 - 15:47
#10
Napisano 09 lipiec 2013 - 22:52
#11
Napisano 10 lipiec 2013 - 08:37
Tak rozstaw 126 ale kółka z ośką na 130 :oops: link
D3biec,
Najtaniej to będzie nic nie ruszać nic nie kupować a jeździć
Dziękuję wszystkim za rady, widzę że im więcej przełożeń tym cena komponentów i grup jest wyższa, na dzień dzisiejszy nie stac mnie na takie przyjemności.
Jeszcze pytanko jak by ktoś mi mógł wytłumaczyć jaki wpływ mają różnice w tylnej kasecie
12T-21T
13-21
13-23
13-26
Wiem że są to rożne wielkości koronek, tylko jaki to ma wpływ na pedałowanie i co wybrać? (wiem że im mniejsza koronka tym ciężej krecic) :-?
Nie liczy się sprzęt tylko serce.
#13
Napisano 10 lipiec 2013 - 18:43
od wielkości koronek zależy, z jaką prędkością będziesz mógł jeździć przy optymalnej kadencji, czyli częstotliwości kręcenia korbami. Jeżeli wiesz, z jaką prędkością się poruszasz, wystarczy policzyć zęby w tarczach mechanizmu korbowego, a potrzebny Tobie rozmiar kasety wyliczysz kalkulatorem: http://www.rowerplus...lkprzelozen.htm
Tak jak wspomniał Hrehor, prawdopodobnie przyda Ci się dość duża kaseta, np. 13-26. Przestrzegam jednak przed zbyt dużym rozstrzałem, bo wtedy z kolei będzie Tobie trudno dobrać optymalne przełożenie w czasie jazdy - przeskoki będą zbyt duże.

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#14
Napisano 10 lipiec 2013 - 22:19
Korba Sakae z przełożeniem 52/42 cos podobnego oraz CS-HG20-7 link (12-14-16-18-21-26-32T) jakoś tak wyszło przy zamówieniu że wybrałem kasetę do mtb a o ilości koronek w ogóle nie pomyślałem do czego to potrzebne :-/ (wybrałem co było na stanie z 7s i na co było mnie stac w danej chwili)
Czy taki zestaw na początek sie nada czy coś zmieniać by mi było wygodniej kręcic?
Kalkulator ciekawy, niestety nie wiem z jaka kadencja jeżdżę.
Nie liczy się sprzęt tylko serce.
#15
Napisano 11 lipiec 2013 - 06:13
Zawsze możesz też zrobić inaczej: w czasie jazdy spróbuj rejestrować, na których koronkach kasety jeździsz, czyli np. czy korzystasz w ogóle z koronek 26-32T - jeżeli z nich nie korzystasz, to najwidoczniej Twój efektywny zakres kończy się np. na 25T (oczywiście zgaduję w tym momencie). Tak samo sprawdzasz, czy korzystasz w ogóle np. z koronki 12T.
W ten sposób "pi razy oko" drogą eliminacji będziesz wiedział, jaki rozmiar kasety jest Tobie potrzebny.
Przy okazji wytypujesz mniej więcej, z jaką kadencją jeździsz (kadencja jest liniowo proporcjonalna do szybkości jazdy na danym przełożeniu, więc znając przełożenie oraz prędkość na tym przełożeniu możesz wyliczyć kadencję). Ta informacja przyda Ci się w przyszłości np. gdybyś planował bardziej zaawansowane treningi.

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


