Skocz do zawartości


Zdjęcie

Prosta kierownica, szosowy opsrzęt...jakie klamki?


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 pythonpunk

pythonpunk
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądWrocław

Napisano 08 lipiec 2013 - 07:48

Czołem.

Nie mogłem znaleźć podobnego tematu choć pewnie gdzieś tam się pojawił. jeśli tak proszę o link.

Dopiąłem swego i kupiłem dziewczynie szosę:) ale nie polubiła się z barankiem i szosowymi klamkomanetkami ze względu na "umiarkowany komfort sięgania do nich". W związku z tym chciałbym jej zamienić kierownice na prostą. Moje pytanie to jakie można zastosować klamkomanetki, żeby działały z szosowymi przerzutkami (z przodu 2 blaty i ultegra, z tyłu 105 kaseta 7s) Szosa to leciwy acz bardzo fajny giant cadex. Wiem że prosta kierownica to trochę profanacja;) ale chciałbym żeby w ogóle zaczęła jeździć choćby na prostej. Z góry dzięki za pomoc. aha. chciałbym oczywiście zrobić to jak najmniejszym kosztem;)

#2 Xorlarrin

Xorlarrin
  • Użytkownik
  • 286 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 lipiec 2013 - 08:09

Od "górala" :mrgreen:

Dobrze że kaseta na 7, dzięki czemu może być naprawdę tanio.
Tu masz np komplet za 70zł: http://www.cyklotur....mano,46353.html

#3 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 lipiec 2013 - 08:20

Na pewno NIE od górala - hamulce szosowe mogą wtedy pracować "zero-jedynkowo", tzn. mieć gorszą modulację.

Najbardziej oczywiste rozwiązanie to klamki do hamlulców Cantilever (np. Deore LX, które mają przełącznik trybu pracy i generalnie są bardzo udanym modelem) i osobno manetki (dowolny model do MTB będzie pasował). W ten sposób wszystko ładnie zgrasz z zachowaniem poprawnej pracy komponentów.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4 pythonpunk

pythonpunk
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądWrocław

Napisano 08 lipiec 2013 - 08:37

te altusy gdyby przypasowały to byłoby fajnie bo cena przyjemna.

#5 Xorlarrin

Xorlarrin
  • Użytkownik
  • 286 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 lipiec 2013 - 09:23

Modulacja będzie ograniczona bo po prostu klamki od V-ek ciągną większą ilość linki, ale tryb 0-1 to przesada. Szczęki da się też regulować, więc po prostu szerszy rozstaw i moim zdaniem powinno dać rade.

Nie powinno się za to robić rzeczy odwrotnej, tj. klamek canti/szosowych stosować z hamulcami V-brake bo siła hamowania jest zbyt niska. Choć znane są przypadki że po odpowiednim wyregulowaniu też to działa dobrze.

#6 pythonpunk

pythonpunk
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądWrocław

Napisano 08 lipiec 2013 - 09:36

a jak z przodem? te klamki są na 3s, jak to z 2 blatami zadziała?

#7 Xorlarrin

Xorlarrin
  • Użytkownik
  • 286 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 lipiec 2013 - 09:52

Tak samo jak klamki szosowe 3s z 2 blatami, czyli bez problemu ;-)

#8 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 08 lipiec 2013 - 10:09

Do górala nie działają dobrze. Shimano robi specjalne klamki szosowe do prostej kierownicy. Róznica, niebo a ziemia. pozdr

#9 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 08 lipiec 2013 - 10:47

W modelu klamkomanetek ST-EF50 takim z klamką na cztery palce był zmienny punkt mocowania linki hamulca. Wygląda to tak:
http://i536.photobuc...er/IMG_0230.jpg
Być może nowszy model ST-EF51 ma podobnie.

Tu ciekawa propozycja z klasyki (new old stock!, jeszcze japońska produkcja):
http://allegro.pl/kl...3369924010.html

Albo pojedynczo (lewa z innej grupy, ale tez dobra):
http://allegro.pl/ku...3358194474.html
http://allegro.pl/kl...3332219545.html

#10 Grzesiekkry

Grzesiekkry
  • Użytkownik
  • 200 postów
  • SkądSułkowice/Chynów

Napisano 23 wrzesień 2013 - 16:08

Witam, nie chcę zakładać nowego tematu dlatego podłączę się z pytaniem. Mam dosyć barana i prawdopodobnie ucywilizuję moją szosę jak jej nie sprzedam.

Chodzi mi o przednią przerzutkę Sora 3 blaty. U mnie klamkomanetka ma na największym blacie jakby dwa kliki, łatwiej ustawić jeśli łańcuch idzie po większych tylnych zębatkach (nie przyciera). Wiem że z mtb mają 3 kliki na każdy blat, rozumiem że stracę wtedy dobrodziejstwo podwójnego ustawienia.

Czy w takim razie jestem skazany na taką manetkę?:

http://allegro.pl/sh...3572019604.html

Nie jestem pewien czy przy terenowej manetce pojedyncze ustawienie przerzutki przedniej na dużym blacie da radę obsłużyć np. 6 mniejszych tylnych zębatek bez szemrania.

Chaotycznie wyszło  :-/



#11 Koniunl

Koniunl
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądHolandia

Napisano 23 wrzesień 2013 - 17:33

A jaka masz kasete? Moja zona ma dokladnie taki config - sora triple z przodu, z tylu bodajze 8, do tego prosta kierownica i manetki ktore podlinkowales. Calosc dziala ok. Przy trzech biegach z przodu ciezko mi sobie wyobrazic sytuacje, w ktorej przekos bylby znaczacym problemem - ale moge jeszcze sprawdzic, jak tylko kobieta wroci z przejazdzki?

 

EDIT: Sprawdziłem. Wstyd przyznać, że zapomniałem jak to wszystko wygląda, bo ledwie 2 miesiące temu wszystko to ustawiałem :). Z przodu Sora, z tyłu Tiagra. Manetki podobne do tych z podanego linka, z tym, że 3x9 (na zdjęciu na allegro jest przednia manetka do double, nie triple. w opisie co innego...).  

Wszystko działa bardzo dobrze i jest zmiana biegów z przodu odbywa się również na 2 kliki, tak samo jak w przypadku szosowych klamkomanetek. Nawet przy maksymalnym przekosie obyło się bez obcierania. 



#12 Grzesiekkry

Grzesiekkry
  • Użytkownik
  • 200 postów
  • SkądSułkowice/Chynów

Napisano 23 wrzesień 2013 - 19:25

Ja mam 3x9, jeździłem zazwyczaj na dużym blacie i tył od dołu 456 i czasami 7, przekos był.

Jak przerzutka przednia była ustawiona w pozycji bliżej środka to było ok jak na zewnątrz to szurnęło.

Czyli że w tych dedykowanych także jest podwójna pozycja na dużym blacie?

Mam dosyć tych szosowych klamkomanetek i barana :-x

Kurde policzyłem że z 5pak trza  :-(



#13 Koniunl

Koniunl
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądHolandia

Napisano 23 wrzesień 2013 - 19:43

No jak masz ustawione dajmy na to 50x30, to zaczyna obcierać, ale bardziej łańcuch o zębatki niż o przednią przerzutkę. Skok tego dwukliku w sorze jest w sumie większy, niż u mnie na ultegrze - bez problemu daje radę. W każdym razie konfiguracja zdaje egzamin i działa, ale oczywiście pozostaje pytanie o sensowność takiej inwestycji. Nie lepiej polować na kogoś, kto sprzedaje prostą kierownicę z rapidfire, bo chce zamontować baranka? ;-)



#14 Grzesiekkry

Grzesiekkry
  • Użytkownik
  • 200 postów
  • SkądSułkowice/Chynów

Napisano 23 wrzesień 2013 - 20:15

Właśnie wystawiłem go do sprzedaży, jak nie pójdzie będziemy rzeźbić :-D



#15 Grzesiekkry

Grzesiekkry
  • Użytkownik
  • 200 postów
  • SkądSułkowice/Chynów

Napisano 18 październik 2013 - 18:12

Sprawa wyjaśniona, rower sprzedałem pracownikowi za 1100, kupiłem na allegro stevensa stradę 600 2012 za 1600, cały na ultegrze i z prostą kierą. Jednak nie warto chyba psuć roweru i robić rzeźbę.

Edit: za bardzo podniecony i rozmarzony byłem wczoraj :) na tiagrze jest oczywiście



Dodaj odpowiedź