Jump to content


pomoc w ocenie osprzętu i jakości


6 replies to this topic

#1 Gosc_more_*

Gosc_more_*
  • Gość

Posted 15 July 2013 - 20:38

Witam. Planuje zakup roweru takiego jak napisałem w temacie. Rowery tego typu na stronach producenta czasami umieszczone są jako miejskie, czasami jako szosowe, a czasami jako krosowe. Zdecydowałem się zapytać na forum szosowym, bo porównując je z innymi zauważyłem, że wypowiedzi są bardziej rzeczowe niż na konkurencyjnych. Wybór tego typu roweru bardzo dobrze przemyślałem, przeglądałem podobne typy takich producentów jak specialized, trek, centurion, scott, merida, ghost. Dla mnie to pierwszy porządny rower, bo do tej pory jeździłem na zadbanym mistralu, średnio się znam na osprzęcie, tyle tylko co wyedukował mnie internet. Chodzi mi głównie o dobrą, bardzo wytrzymałą ramę i osprzęt do jazdy tylko po szosie, bo tak będę jezdził. Mam cztery typy, które wygrały z całą resztą moją oceną ceny do jakości, przyznam, że nie wiem, czy słuszną. Proszę fachowców o pomoc, oto moje typy (przy czym nie stać mnie na większy wydatek niż 3tys.):
http://sklep.sportpr...white-2013/3069
http://sklep.sportpr...zarny-2013/3786
http://rower242628.p...ry-wg-typu.html
http://rower.com.pl/...2upkrpfkdf9su34

Dodam, że ważę około 93kg i mam obawy o to, czy rowery tej klasy dadzą radę takiemu obciążeniu. Te rowery herkulesa to chyba to samo, tylko ten jeden jest z poprzedniego rocznika. Te dwa pierwsze rowery są w sklepie i można je 'przymierzyć'. Ramy są zrobione z podobnych stopów i w podobny sposób, ale różnią się wagą, nie wiem skąd ta różnica. Proszę o jakieś wskazówki.

#2 Trojano

Trojano
  • Użytkownik
  • 50 posts
  • SkądPolska

Posted 15 July 2013 - 20:56

Oba Herculesy mają wygodną, rekreacyjną geometrię ramy i nie brałbym ich pod uwagę chcąc szosy.
Pierwszy Cube czyli SL Cross jest mniej rasowy od drugiego czyli Arriby. Ten Arriba to w zasadzie prawdziwa szosa z prostą kierownicą (nawet mocowania na bagażnik i błotników w nim nie ma). Świetna, zwarta geometria, hamulce szosowe w przeciwieństwie do V-ek z tego pierwszego, mniejsza masa wg. sprzedawcy. Osobiście brałbym właśnie jego.

#3 Gosc_more_*

Gosc_more_*
  • Gość

Posted 15 July 2013 - 21:28

Też się skłaniam ku niemu, lecz mam duże obawy, co do przymiarki, ponieważ nie ma mozliwości przejechania się nim, przed zamówieniem, teoretycznie są poradniki "jak dobrać rozmiar ramy" itp, ale nie mam zaufania. Myślisz, że wytrzymałośc takiej lekkiej ramy będzie ok? Bo osprzęt, a przynajmniej napędy wszędzie podobne. Nie znam się niestety na kołach, supportach itp. Coś możesz dodać w tym temacie? Jeszcze jest rzecz tego typu, że hercules i cube dają 5 lat gwarancji na ramą, a focus tylko 2lata. Mam nadzieję, że w rowerach to nie jest tak jak w sprzęcie rtv, że miesiąc po gwarancji mamy gwarancję, że się sp*****li.

#4 Gosc_more_*

Gosc_more_*
  • Gość

Posted 18 July 2013 - 16:45

http://www.pmrider.p...-rower-hercules Znalazłem też takie cudo. MA lepszy osprzęt i można go mieć za 2999zł w jednym ze sklepów. Czy ten osprzęt ma na tyle lepszą klasę od poprzednich rowerów, które tu umieściłem, aby w niego zainwestować.

#5 rokoforus

rokoforus
  • Użytkownik
  • 31 posts
  • SkądPołaniec

Posted 18 July 2013 - 21:52

Jak zaczynałem zabawę w szosową jazdę też nie wiedzieć czemu wpadłem na pomysł kupna roweru z prostą kierownicą. Jeśli jest to dla Ciebie z jakiś powodów istotne - ok kupuj - gwarantuję Ci za lat kilka wymienisz go na typową szosę. 93 kilo wagi nie ma tu wielkiego znaczenia bo sprzęt w cenie w jakiej szukasz roweru nie jest "cieniowany" wagowo i jaką markę byś nie wybrał wytrzyma pod tobą bez najmniejszego problemu. Ja startowałem z wagą 120 kg kupiłem niemiecki rower ADAC fitness na sorze z kołami shimano wh500 za 1200 zł i nie było z nim przez 2 lata najmniejszych problemow.
Taka moja rada - daj sobie spokój z prostą kierą - do 3 klocków naprawdę można znaleźć coś fajnego używanego albo z wyprzedaży sklepowej.

#6 michal_lisu

michal_lisu
  • Użytkownik
  • 64 posts
  • SkądWawa

Posted 18 July 2013 - 22:45

Jeszcze jest rzecz tego typu, że hercules i cube dają 5 lat gwarancji na ramą, a focus tylko 2lata. Mam nadzieję, że w rowerach to nie jest tak jak w sprzęcie rtv, że miesiąc po gwarancji mamy gwarancję, że się sp*****li.


Rejestrujac focusa na oficjalnej stronie masz 6 lat gwarancji. Podobnie jest u wiliera, sklepowa 2 a bezposrednio u producenta po registerze na stronie jest 5.

Focus jeszcze do mnie trafia, reszta mniej.

#7 Gosc_more_*

Gosc_more_*
  • Gość

Posted 21 July 2013 - 10:29

Witam ponownie. Wczoraj byłem na jazdach próbnych na rowerach cube cross sl oraz hercules icona lite. Mierzyłem rozmiary ram cube 53cm, hercules 52cm. Mam wrażenie, że rama cube, mimo, że w teorii większa to była na mnie za mała, nawet po zmianie mostka na dłuższy. Na obu rowerach jezdziło się przezajebiście, ale wygodniej na herculesie. Niestety mam dylemat co do geometrii ram. Na stronie CUBE są zawarte informacje, z których wynika, że powinienem mieć ramę 56cm, jest ona dłuższa, sprzedawca twierdził, że 53 jest w sam raz. Hercules ma ramę 52cm i jest dłuższym rowerem niż CUBE, który ma większy rozmiar ramy, szczerze mówiąc w tej chwili z tym mam największy kłopot. Dodam, że chcę koniecznie wybrać z tych dwóch rowerów. Rower chcę bardziej sportowy, niestety nigdy takiego nie miałem i nie wiem jakie powinny być jego parametry geometrii, żeby spełnił te oczekiwania. Na herculesie było wygodniej, to jedyne spostrzeżenie. Zastanawiam się też skąd takie różnice w tej geometrii, skoro teoretycznie prawie te same rozmiary. Nie bardzo wiem, czym się dalej kierować. Może ktoś pomoże rozjaśnić sytuację?



Reply to this topic