Prawidłowy łańcuch
#1
Napisano 18 lipiec 2013 - 20:54
#2
Napisano 18 lipiec 2013 - 21:03
Praktycznie każdy łańcuch szosowy (np. ze 114 lub 116 ogniwami) powinien się nadać, najwyżej skrócisz go o kilka ogniw skuwaczem.

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#4
Napisano 20 lipiec 2013 - 18:28
Jeżeli łączysz łańcuch Shimano i korby FSA, to teoretycznie już w tym momencie łamiesz zalecenia Shimano i Shimano nie weźmie za to odpowiedzialności. Tyle teoria, a praktyka pokazuje, że spokojnie możesz użyć obu łańcuchów.

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#5
Napisano 20 lipiec 2013 - 21:56
Czy będziesz się trzymał zaleceń jednego z producentów (Sh w tym przypadku), to twoja sprawa. Przecież napęd już masz mieszany. Więc dlaczego nie zastosować innych łańcuchów: Campagnolo, SRAM, KMC, Wippermann itd.ale czy mogę kupić łańcuch Dura Ace CN-7900 bo słyszałem że dedykowany do napędu 3 rzędowego jest łańcuch Dura-Ace CN-7801.Czyli ważna jest tylko ilość ogniw?
Ważne, żeby łańcuch był dedykowany do takiego napędu, ile masz koronek w kasecie.
No i każdy łańcuch wyjęty z opakowania należy odpowiednio skrócić http://www.forumszos...topic.php?t=144 , więc nie sugeruj się ilością ogniw nowego łańcucha.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#7
Napisano 22 lipiec 2013 - 09:22
Jeżeli kaseta i korba nie są zajechane, to spokojnie możesz założyć do nich nowy łańcuch. Jezeli po założeniu nowego łańcucha napęd będzie przeskakiwał pomimo poprawnej regulacji, to prawdopodobnie kaseta będzie do wymiany. Tarcze do korb zużywają się znacznie wolniej, więc ryzyko jest minimalne.

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#10
Napisano 22 lipiec 2013 - 13:45
I łańcuch Campy to zdecydowanie odpada bo zgodność firm Shimano i Campagnolo to przypomina relacje kota z psem :-)
Nie pisz glupot. Lancuchy Campagnolo sa trwalsze i przez to czesto wybierane do napedow i Shimano i Sram. To powszechna praktyka. Tak samo popularna jak kasety Shimano do napedu Sram.
Kazdy lancuch ( 10 rzedowy do 10 rzedowej kasety itd. ) 114-116 ogniw bedzie kompatybilny. Trzeba go tylko skrocic( lub nie- choc rzadko ) do wymaganej dlugosci .
#11
Napisano 22 lipiec 2013 - 14:10
Obie marki wg mnie są porównywalne. Najważniejsza jest zresztą nie marka, tylko jakość powłok antykorozyjnych (nikiel, chrom itd.). Dobrze jest kupić łańcuch z powłoką, bo taki po prostu dłużej żyje, szczególnie jeżeli zdarza się Tobie jeździć w gorszej pogodzie.

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#13
Napisano 22 lipiec 2013 - 15:04
http://allegro.pl/le...3407911337.html
i zgodnie z tym co pisze petri może nie bedę go nawet musiał skracać :-)
Petri a tak z ciekawości spytam jeździłeś lub znasz kogoś kto miał korbę i kasetę shimano a łańcuch campagnolo?
#14
Napisano 22 lipiec 2013 - 19:48
A na jakiej podstawie sądzisz, że nie musisz go skracać (ze 112 ogniw) ?zgodnie z tym co pisze petri może nie bedę go nawet musiał skracać
Mam nieodparte wrażenie, że nie chcesz przyjąć do wiadomości, że jednak nie wystarczy wyjąć łańcuch z pudełka i założyć. Trzeba jednak poczytać, jakie są metody dobierania właściwej liczby ogniw. Jak będzie za długi, to przy przełożeniu mała tarcza/mała zębatka może po prostu zwisać, a na pewno łańcuch na zębatce będzie tarł o część łańcucha schodzącą na dolne kółko przerzutki. Jak będzie zbyt krótki (choć to bez skrócenia ci nie grozi :-D ), przy przełożeniu duża tarcz/duża zębatka, przerzutka może się wyprostować, zablokować i połamać.
Podejrzewam, że bez skracania się nie obejdzie.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#15
Gosc_marvelo_*
Napisano 22 lipiec 2013 - 22:33
I łańcuch Campy to zdecydowanie odpada bo zgodność firm Shimano i Campagnolo to przypomina relacje kota z psem :-)
Nie pisz glupot. Lancuchy Campagnolo sa trwalsze i przez to czesto wybierane do napedow i Shimano i Sram. To powszechna praktyka. Tak samo popularna jak kasety Shimano do napedu Sram.
Kazdy lancuch ( 10 rzedowy do 10 rzedowej kasety itd. ) 114-116 ogniw bedzie kompatybilny. Trzeba go tylko skrocic( lub nie- choc rzadko ) do wymaganej dlugosci .
Petri, bój się Boga, nareszcie jesteś!
#16
Napisano 23 lipiec 2013 - 09:38
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#17
Napisano 23 lipiec 2013 - 15:19
A na jakiej podstawie sądzisz, że nie musisz go skracać (ze 112 ogniw) ?zgodnie z tym co pisze petri może nie bedę go nawet musiał skracać
Mam nieodparte wrażenie, że nie chcesz przyjąć do wiadomości, że jednak nie wystarczy wyjąć łańcuch z pudełka i założyć. Trzeba jednak poczytać, jakie są metody dobierania właściwej liczby ogniw. Jak będzie za długi, to przy przełożeniu mała tarcza/mała zębatka może po prostu zwisać, a na pewno łańcuch na zębatce będzie tarł o część łańcucha schodzącą na dolne kółko przerzutki. Jak będzie zbyt krótki (choć to bez skrócenia ci nie grozi :-D ), przy przełożeniu duża tarcz/duża zębatka, przerzutka może się wyprostować, zablokować i połamać.
Podejrzewam, że bez skracania się nie obejdzie.
No właśnie - też miałem takie wrażenie, że chcesz sobie kupić łańcuch, spiąć i jeździć bez dobrania długości! "Czy nowy łańcuch do starego napędu będzie pasować?" A myślisz, że przy wymianie łańcucha, wymieniamy również resztę napędu?
Powłoki antykorozyjne (nikiel, miedź/mosiądz wygląda jak rdza, nierdzewka jest za droga) i owszem, ale do roweru terenowego, w szosówce zwykły, mocny łańcuch, dobrze smarowany - oczywiście dobrany na długość - jak już wspomniał robo niestety (stety) trzeba to zrobić za każdym razem. Jak to się robi - szukaj w dziale warsztatowym, masz tam czarno na białym (no chyba, że monitor wyświetla Ci odwrotnie...)
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#18
Napisano 23 lipiec 2013 - 20:24
#19
Napisano 23 lipiec 2013 - 21:17
Sprawa jest w zasadzie bardzo prosta: zajrzyj do instrukcji obsługi i postępuj zgodnie z nią. Wiem, że to mało spektakularne :-) , ale po prostu zrób tak. Nie pożałujesz.

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#20
Napisano 28 lipiec 2013 - 14:41



