Korba sram apex - połamane ząbki...
Started By
rytro
, 20 lip 2013 15:01
6 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 20 lipiec 2013 - 15:01
Witam wszystkich,
Ostatnio zorientowałem się, że 3-4 ząbki na dużym blacie są przetarte tak do połowy. Nie ma to większego wpływu na jazdę (jak narazie) tylko zastanawiam jakie to niesie za soba konsekwencje, będzie się szybciej zużywał łańcuch czy co?
Swoją drogą ja się pytam jak to mozliwe,skoro korba jest ujeżdżana od ok 3,5tys. km po płaskim (okolice Warszawy)?? Wada techniczna czy jak...?
Pozdr
Ostatnio zorientowałem się, że 3-4 ząbki na dużym blacie są przetarte tak do połowy. Nie ma to większego wpływu na jazdę (jak narazie) tylko zastanawiam jakie to niesie za soba konsekwencje, będzie się szybciej zużywał łańcuch czy co?
Swoją drogą ja się pytam jak to mozliwe,skoro korba jest ujeżdżana od ok 3,5tys. km po płaskim (okolice Warszawy)?? Wada techniczna czy jak...?
Pozdr
#2
Napisano 20 lipiec 2013 - 15:27
Na czym dokładnie polega uszkodzenie? po prostu starły się na wysokość, mają ułamane czubki czy co się stało? Uszkodzone są kolejne zęby czy przypadkowo rozłożone na obwodzie?
Nie znając sytuacji mogę powiedzieć tyle: na dużym blacie łańcuch jest jednocześnie "zapięty" na ponad 20 zębach, więc 3 czy 4 uszkodzone nie zrobią wielkiej różnicy, wpływ na łańcuch też nie powinien być jakiś wielki. Uszkodzone zęby mogą natomiast mieć bardzo duży wpływ na zmianę biegów, jezeli te uszkodzone zęby znajdują się w pobliżu przetłoczeń albo pinów odpowiedzialnych za przerzucanie łańcucha.
Jak mogłeś uszkodzić? Ot choćby uderzając w jakąś przeszkodę. Oczywiście wada produkcyjna także wchodzi w grę, ale osobiście nie spotkałem się jeszcze z taką sytuacją w przypadku korb SRAM-a.
Nie znając sytuacji mogę powiedzieć tyle: na dużym blacie łańcuch jest jednocześnie "zapięty" na ponad 20 zębach, więc 3 czy 4 uszkodzone nie zrobią wielkiej różnicy, wpływ na łańcuch też nie powinien być jakiś wielki. Uszkodzone zęby mogą natomiast mieć bardzo duży wpływ na zmianę biegów, jezeli te uszkodzone zęby znajdują się w pobliżu przetłoczeń albo pinów odpowiedzialnych za przerzucanie łańcucha.
Jak mogłeś uszkodzić? Ot choćby uderzając w jakąś przeszkodę. Oczywiście wada produkcyjna także wchodzi w grę, ale osobiście nie spotkałem się jeszcze z taką sytuacją w przypadku korb SRAM-a.

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#4
Napisano 20 lipiec 2013 - 16:56
Jeżeli są rozmieszczone równomiernie (np. po 4 stronach, lub w grupach po 2 po przeciwległych stronach korby) to raczej służą do ułatwienia przerzucania. Jeżeli jednak nie, to pewnie oznacza to przytarcie o coś twardego po zahaczeniu blatem... jeżeli łańcuch nie przeskakuje to jeździć, korby szosowe mają tak dużo ząbków, że utrata kilku nie będzie problemem. Ważne, żeby nie były wygięte na bok.
#7
Napisano 03 sierpień 2013 - 22:41
Ten typ tak ma - w moim kompakcie jest to 2 ząbek przed każdym pinem podnoszącym (występują w grupach po 2, ząbek jest jeden przed każdym pinem, czyli dwa w grupie) i służy do lżejszego włożenia łańcucha na duże koło zębate.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750



