Przednia przerzutka- klamkomanetka
#4
Posted 23 July 2013 - 12:21
#6
Posted 23 July 2013 - 12:48
Po 10 sezonach dzielnego przerzucania Mirage powiedziała dość...
Wystarczyło ją ściągnąć, wyczyścić, usunąć stary smar (resztki z brudem), przesmarowac i dalej działa bez przeszkód. Linek nie trzeba było nawet dotykać.
#7
Posted 23 July 2013 - 20:44
Manetki mam z grupy shimano 2300. Cały ten osprzęt chcę wykończyć i przerzucić się na coś mocniejszego, ale trochę jeszcze brakuje, więc miło by było, gdyby przerzutka jeszcze trochę pociągnęła :-)
#8
Posted 16 October 2013 - 16:07
Cześć chłopaki. Trafiłam tutaj z Google z pytaniem. Od kilku tygodni mam prawie nieużywaną dwuletnią szosę Treka. Klamkomanetki Sora z 2011 roku. Problem mam z przednią - zrzucanie z najcięższego przełożenia to jest jakaś masakra - dzyndzel mi robi mi dziurę w kciuku. Wszystko jest fabryczne, z przodu 2 blaty, z tyłu 9-rzędowa kaseta. Co może być przyczyną takiego ciężkiego zrzucania? Bo te powyższe rady to dotyczą chyba jednak eksploatowanego roweru?
Z góry dzięki za pomoc.
#9
Gosc_marvelo_*
Posted 16 October 2013 - 17:07
Możliwe też, że trzeba wpuścić trochę jakiegoś lekkiego oleju w mechanizm, jeśli fabryczny smar już nieco zgęstniał.
#10
Posted 16 October 2013 - 19:01
Ma to sens - serdeczne dzięki, obczaję ![]()
Jeśli dzyndzel chodzi ciężko tylko przy zrzucaniu na małą (czyli wykluczamy jakieś opory na samym dzyndzlu) to powodem może być zbyt mocno napięta linka przerzutki (ewentualnie zbyt mocne wkręcenie śrubki regulacyjnej H ograniczającej ruch przerzutki na zewnątrz). Przy wrzucaniu na duży blat zapadka powinna wskakiwać bez silnego dopychania dużej dźwigni. Gdy po wrzuceniu linka będzie bardzo silnie naprężona, spowoduje to zwiększony opór podczas naciskania dzyndzla w celu zwolnienia tej zapadki (silne napięcie linki będzie zwiększać tarcie w mechanizmie zapadkowym).
Możliwe też, że trzeba wpuścić trochę jakiegoś lekkiego oleju w mechanizm, jeśli fabryczny smar już nieco zgęstniał.
#11
Gosc_broklyn20_*
Posted 01 January 2014 - 15:40
Ma pytanie dotyczace przedniej przerzutki. Mam sore ktora na blacie ma zakres 3 biegów, na małym 4 na pozostałych zaczyna ocierać o wodzik. Przerzutka to nowa sora korba równierz a napęd 8s i zastanawia mnie czy tu może leżeć przyczyna?Czy wodzik pod 9 jest za wąski?
#12
Posted 01 January 2014 - 16:20
Mimo to sprawdź na wszelki wypadek, czy przerzutka jest zamocowana na poprawnej wysokości i czy wodzik jest ustawiony równolegle do tarcz. Jeżeli wszystko jest jak należy, a przerzutka zmienia poprawnie, chyba będziesz zmuszony pogodzić się z lekkim ocieraniem...

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#13
Gosc_marvelo_*
Posted 01 January 2014 - 16:40
Też miałem ten problem z tą przerzutką (Sora na hak) w ramie Accent Via Montana. Pomimo różnych prób ustawień ocieranie było zbyt częste. W końcu zdecydowałem się na desperacki krok i rozgiąłem nieco prowadnik przerzutki, w miejscu które wydawało się być powodem ocierania. Problem praktycznie całkowicie ustąpił, bez jakichś odczuwalnych negatywnych skutków. Oczywiście nie biorę odpowiedzialności za powodzenie tej akcji, będziesz musiał to zrobić na własne ryzyko ;-) . Ale ryzyko nie jest duże, prowadnik jest ze stali i dużo zniesie, trzeba tylko uważać, by nie wywierać siły na sworznie, a raczej tylko zadziałać siłą pomiędzy elementami prowadnika przy pomocy jakiegoś rozpieracza (ja użyłem do tego jakiegoś starego narzędzia medycznego o nieznanej mi nazwie, takie szczęki rozkręcane śrubą - podobno zostało w rodzinie w spadku po kuzynie-felczerze). Dobrze sprawdziłyby się też np. takie szczypce :http://images.okazje...pex-4510170.jpg
Mniej drastycznym rozwiązaniem może być po prostu zastosowanie łańcucha 9-biegowego.
#14
Gosc_broklyn20_*
Posted 01 January 2014 - 22:01
Jeśli chodzi o regulacje to wszelkie możliwe wysokości sprawdziłem, próbowałem nawet montować pod kątem. Z ocieraniem da się żyć bo to treningówka, ale jest to irytujące. Łańcucha już się raczej zmieniać nie opłaca. O patencie z rozklepywaniem słyszałem i skoro jest skuteczny to chyba spróbuje zastosować, bo proces w sumie odwracalny, tylko pytanie ile rozgiąć żeby nie upośledzić zmiany biegów?
#17
Posted 07 March 2014 - 17:07
Wysłane z mojego GT-I9070P przy użyciu Tapatalka
HDJ ROCKER PLATE - Platforma pod trenażer
https://rockerplate.pl - Shimano i Continental + Kolarskie motywy dla etui na telefon
#18
Posted 08 March 2014 - 13:01
ziomki, wypowiem się, bo rozwiązałam w końcu problem ![]()
to, czy klamkomanetka jest 2 czy 3 pozycyjna w zasadzie nie ma nic do rzeczy. za waszą radą za pierwszym razem wyregulował mi tę przednią mój chłopak w taki sposób, że 1. pozycja była na jednym blacie, 2. pozycja przesuwa prowadnicę mniej więcej na środek między blatami, a 3. pozycja już w całości na drugim blacie. rozwiązanie to miało taką wadę, że było ciężko ustawić takie przełożenia, żeby łańcuch nie szurał o prowadnicę.
poszłam do serwisu, gdzie mi zrobili również na 3 pozycje, ale znowu pojawił się problem, że najcięższej pozycji nie mogłam za chiny wrzucić czy zrzucić ze względu na duże napięcie linki - ta sora, którą mam, ma jeszcze ten feler, że ma bardzo mały języczek, co powoduje dodatkowo, że trzeba działać siłą na mniejszej powierzchni.
wybrałam się więc drugi i raz i wyregulowali mi tym razem tak, że mam tylko 2-pozycyjną - wrzucam albo jeden albo drugi blat i teraz wszystko chodzi jak marzenie ![]()


