Jump to content


Photo

Przednia przerzutka- klamkomanetka


17 replies to this topic

#1 smolar16

smolar16
  • Użytkownik
  • 94 posts
  • SkądRadom

Posted 21 July 2013 - 13:58

Mam problem z przerzutką. Klamkomanetka od przedniej przerzutki stawia duży opór, nie da się w ogóle zmienić przełożenia. Wiecie czym to może być spowodowane?
Z góry dziękuje za ewentualną wskazówkę radę pomoc.

Pozdrawiam!

#2 Gosc_milosz216_*

Gosc_milosz216_*
  • Gość

Posted 21 July 2013 - 19:23

Sprawdź czy na pewno linka na suporcie znajduje się na ślizgu anie obok na ramie

#3 bikeservice

bikeservice
  • Użytkownik
  • 201 posts
  • SkądWarszawa

Posted 21 July 2013 - 20:32

Zobacz czy pancerz wchodzący do klamkomanetki nie przebił końcówki - "rozczapirzył się" i razem z linką nie wchodzi do środka sterta drutu

#4 bartglod

bartglod
  • Użytkownik
  • 36 posts
  • SkądŁódź

Posted 23 July 2013 - 12:21

smolar16, a jakie kolega ma manetki? Na prosta kierownicę? Jeśli tak i w dodatku są od MTB, to będą ciężko chodzić. Mam to samo. Mam Sorę n a3 blaty i klamkomanetki Alivio. Czytałem gdzieś że jest inne przełożenie ciągu manetki. Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie nic nie pomogło.

#5 bartglod

bartglod
  • Użytkownik
  • 36 posts
  • SkądŁódź

Posted 23 July 2013 - 12:28

Czytałem chyba o tym w majowym BB w temacie HNG

#6 howard

howard
  • Użytkownik
  • 135 posts
  • SkądKatosy

Posted 23 July 2013 - 12:48

Miałem identycznie. Problem tkwił w manetce.
Po 10 sezonach dzielnego przerzucania Mirage powiedziała dość...
Wystarczyło ją ściągnąć, wyczyścić, usunąć stary smar (resztki z brudem), przesmarowac i dalej działa bez przeszkód. Linek nie trzeba było nawet dotykać.

#7 smolar16

smolar16
  • Użytkownik
  • 94 posts
  • SkądRadom

Posted 23 July 2013 - 20:44

Zauważyłem małe rozszczepienie na lince, ale wątpię żeby w tym tkwił problem. Samych linek nie posiadam, więc udam się spokojnie do serwisu.
Manetki mam z grupy shimano 2300. Cały ten osprzęt chcę wykończyć i przerzucić się na coś mocniejszego, ale trochę jeszcze brakuje, więc miło by było, gdyby przerzutka jeszcze trochę pociągnęła :-)

#8 anks

anks
  • Użytkownik
  • 4 posts

Posted 16 October 2013 - 16:07

Cześć  chłopaki. Trafiłam tutaj z Google z pytaniem. Od kilku tygodni mam prawie nieużywaną dwuletnią szosę Treka. Klamkomanetki Sora z 2011 roku. Problem mam z przednią - zrzucanie z najcięższego przełożenia to jest jakaś masakra - dzyndzel mi robi mi dziurę w kciuku. Wszystko jest fabryczne, z przodu 2 blaty, z tyłu 9-rzędowa kaseta. Co może być przyczyną takiego ciężkiego zrzucania? Bo te powyższe rady to dotyczą chyba jednak eksploatowanego roweru?

Z góry dzięki za pomoc. 



#9 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 16 October 2013 - 17:07

Jeśli dzyndzel chodzi ciężko tylko przy zrzucaniu na małą (czyli wykluczamy jakieś opory na samym dzyndzlu) to powodem może być zbyt mocno napięta linka przerzutki (ewentualnie zbyt mocne wkręcenie śrubki regulacyjnej H ograniczającej ruch przerzutki na zewnątrz). Przy wrzucaniu na duży blat zapadka powinna wskakiwać bez silnego dopychania dużej dźwigni. Gdy po wrzuceniu linka będzie bardzo silnie naprężona, spowoduje to zwiększony opór podczas naciskania dzyndzla w celu zwolnienia tej zapadki (silne napięcie linki będzie zwiększać tarcie w mechanizmie zapadkowym).

Możliwe też, że trzeba wpuścić trochę jakiegoś lekkiego oleju w mechanizm, jeśli fabryczny smar już nieco zgęstniał.

#10 anks

anks
  • Użytkownik
  • 4 posts

Posted 16 October 2013 - 19:01

Ma to sens - serdeczne dzięki, obczaję :)

 

 

Jeśli dzyndzel chodzi ciężko tylko przy zrzucaniu na małą (czyli wykluczamy jakieś opory na samym dzyndzlu) to powodem może być zbyt mocno napięta linka przerzutki (ewentualnie zbyt mocne wkręcenie śrubki regulacyjnej H ograniczającej ruch przerzutki na zewnątrz). Przy wrzucaniu na duży blat zapadka powinna wskakiwać bez silnego dopychania dużej dźwigni. Gdy po wrzuceniu linka będzie bardzo silnie naprężona, spowoduje to zwiększony opór podczas naciskania dzyndzla w celu zwolnienia tej zapadki (silne napięcie linki będzie zwiększać tarcie w mechanizmie zapadkowym).

Możliwe też, że trzeba wpuścić trochę jakiegoś lekkiego oleju w mechanizm, jeśli fabryczny smar już nieco zgęstniał.

 



#11 Gosc_broklyn20_*

Gosc_broklyn20_*
  • Gość

Posted 01 January 2014 - 15:40

Ma pytanie dotyczace przedniej przerzutki. Mam sore ktora na blacie ma zakres 3 biegów, na małym 4 na pozostałych zaczyna ocierać o wodzik. Przerzutka to nowa sora korba równierz a napęd 8s i zastanawia mnie czy tu może leżeć przyczyna?Czy wodzik pod 9 jest za wąski? 



#12 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,664 posts
  • SkądSzczecin

Posted 01 January 2014 - 16:20

Tak, to jest pierwsza przyczyna. Ale tak czy inaczej przy niektórych długościach tylnych widełek ocieranie może się zdarzyć i niewiele na to poradzisz, nawet jeżeli napęd jest skomponowany wg zaleceń Shimano.

Mimo to sprawdź na wszelki wypadek, czy przerzutka jest zamocowana na poprawnej wysokości i czy wodzik jest ustawiony równolegle do tarcz. Jeżeli wszystko jest jak należy, a przerzutka zmienia poprawnie, chyba będziesz zmuszony pogodzić się z lekkim ocieraniem...

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#13 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 01 January 2014 - 16:40

Też miałem ten problem z tą przerzutką (Sora na hak) w ramie Accent Via Montana. Pomimo różnych prób ustawień ocieranie było zbyt częste.  W końcu zdecydowałem się na desperacki krok i rozgiąłem nieco prowadnik przerzutki, w miejscu które wydawało się być powodem ocierania. Problem praktycznie całkowicie ustąpił, bez jakichś odczuwalnych negatywnych skutków. Oczywiście nie biorę odpowiedzialności za powodzenie tej akcji, będziesz musiał to zrobić na własne ryzyko ;-) . Ale ryzyko nie jest duże, prowadnik jest ze stali i dużo zniesie, trzeba tylko uważać, by nie wywierać siły na sworznie, a raczej tylko zadziałać siłą pomiędzy elementami prowadnika przy pomocy jakiegoś rozpieracza (ja użyłem do tego jakiegoś starego narzędzia medycznego o nieznanej mi nazwie, takie szczęki rozkręcane śrubą - podobno zostało w rodzinie w spadku po kuzynie-felczerze). Dobrze sprawdziłyby się też np. takie szczypce :http://images.okazje...pex-4510170.jpg

 

Mniej drastycznym rozwiązaniem może być po prostu zastosowanie łańcucha 9-biegowego. 



#14 Gosc_broklyn20_*

Gosc_broklyn20_*
  • Gość

Posted 01 January 2014 - 22:01

Jeśli chodzi o regulacje to wszelkie możliwe wysokości sprawdziłem, próbowałem nawet montować pod kątem. Z ocieraniem da się żyć bo to treningówka, ale jest to irytujące. Łańcucha już się raczej zmieniać nie opłaca. O patencie z rozklepywaniem słyszałem i skoro jest skuteczny to chyba spróbuje zastosować, bo proces w sumie odwracalny, tylko pytanie ile rozgiąć żeby nie upośledzić zmiany biegów?



#15 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 02 January 2014 - 00:15

Najlepiej robić to stopniowo, aż do uzyskania zadowalającego efektu. 



#16 pr82Lodz

pr82Lodz
  • Użytkownik
  • 20 posts

Posted 07 March 2014 - 16:14

Nie wiem czy mogę ale się podczepię pod tym postem. Czy manetkę sora pod 3 blaty da się wykorzystać pod nową korbę z dwoma blatami?, czy trzeba manetkę wymienić na 2 pozycyjną?.

 

Pozdrawiam

 

 



#17 d8wid

d8wid
  • Użytkownik
  • 365 posts
  • SkądSzczecin

Posted 07 March 2014 - 17:07

Ja tak mam. Tylko trzeba klikać 2 razy zawsze bo omijam środek

Wysłane z mojego GT-I9070P przy użyciu Tapatalka


HDJ ROCKER PLATE - Platforma pod trenażer
https://rockerplate.pl - Shimano i Continental + Kolarskie motywy dla etui na telefon 
 


#18 anks

anks
  • Użytkownik
  • 4 posts

Posted 08 March 2014 - 13:01

ziomki, wypowiem się, bo rozwiązałam w końcu problem :)

to, czy klamkomanetka jest 2 czy 3 pozycyjna w zasadzie nie ma nic do rzeczy. za waszą radą za pierwszym razem wyregulował mi tę przednią mój chłopak w taki sposób, że 1. pozycja była na jednym blacie, 2. pozycja przesuwa prowadnicę mniej więcej na środek między blatami, a 3. pozycja już w całości na drugim blacie. rozwiązanie to miało taką wadę, że było ciężko ustawić takie przełożenia, żeby łańcuch nie szurał o prowadnicę.

poszłam do serwisu, gdzie mi zrobili również na 3 pozycje, ale znowu pojawił się problem, że najcięższej pozycji nie mogłam za chiny wrzucić czy zrzucić ze względu na duże napięcie linki - ta sora, którą mam, ma jeszcze ten feler, że ma bardzo mały języczek, co powoduje dodatkowo, że trzeba działać siłą na mniejszej powierzchni. 

wybrałam się więc drugi i raz i wyregulowali mi tym razem tak, że mam tylko 2-pozycyjną - wrzucam albo jeden albo drugi blat i teraz wszystko chodzi jak marzenie :)





Reply to this topic