Jump to content


Photo

Widelec 1 calowy i rodzaj sterów


16 replies to this topic

#1 johndoe

johndoe
  • Użytkownik
  • 31 posts
  • SkądWrocław

Posted 23 March 2009 - 11:50

Mam ramę na widelec pod 1 cal, zaczynam powoli kompletować części i chciałem zacząć od widelca. Będzie to rower na miasto.Mam kilka pytań.

1) Czy widelec 1 calowy bez gwintu, na ahead można nagwintować i zrobić z niego widelec pod stery nakręcane, czy nie bardzo?

2) Jeśli się nie da, to o ile dłuższa powinna być rura sterowa widelca pod stery zintegrowane 1cal, jeśli do sterów nakręcanych potrzebuję rurę o długości około 19cm?

3) Rozumiem, że nie ma znaczenia, czy wsadzę w tę ramę widelec ze sterami zintegrowanymi, czy nakręcanymi, byle były to stery pod 1 cal i były dobrane do widelca zgadza się?

4) Czy widelec karbonowy z aluminiową rurą sterową będzie dobrze znosił wrocławski bruk, czy lepiej szukać jakiegoś dobrego stalowego (nie bardzo interesują mnie badziewia za 50zł robione z puszek po kukurydzy ;])?

#2 mrc

mrc
  • Użytkownik
  • 9 posts
  • SkądElbląg

Posted 23 March 2009 - 12:03

Hej,
1) teoretycznie można, ale producenci na to nie zezwalają bo niby cieńsza ścianka rury sterowej
2) to zależy jak wysoko chcesz mieć mostek i przede wszystkim jaki ten mostek. Jeśli tuż nad sterami to ok 3 - 4 cm, czyli rura sterowa minimum 23 cm
3) mylisz pojęcia, stery zintegrowane to nie 1 cal; ale rozumiem, że chodzi Ci o a-head - czyli zgadza się
4) nie szkoda Ci widelca karbon na miasto ? poza tym znajdź taki na 1 cal...

#3 wunderfaust

wunderfaust
  • Użytkownik
  • 459 posts
  • Skądz neta

Posted 23 March 2009 - 12:05

1. da się nagwintować tylko problem czy znajdziesz taką narzynkę. poza tym porządnie zrobiony widelec do klasycznych sterów ma jeszcze wycięcie na podkładkę specjalną. poza tym niektóre ramy nie nadają się pod klasyczne stery
2. jeśli się nie da to po co dalej dywagować? a jeśli się da to długość gwintu zależy i od rodzaju sterów i od długości rury sterowej w ramie. w zasadzie to na końcu się dopiero przycina
3. stery dobiera sie i do ramy i do widelca
4. widelec karbonowy za 50zł będzie pewnie tak samo dobry jak ten alu za tą samą cenę jak nie gorszy choć ponoć jakość wyrobów węglopodobnych poszła ostatnimi czasy mocno w górę. karbon w widelcu moim zdaniem nie jest dobrym pomysłem na bruk. szukaj widelca cro-mo.

#4 johndoe

johndoe
  • Użytkownik
  • 31 posts
  • SkądWrocław

Posted 23 March 2009 - 13:17

@mrc widelców karbonowych z aluminiową rurą sterową trochę się pokazuje za nie aż tak złe pieniądze, ostatnio prawie kupiłem za 200zł looka na allegro, ale niestety komputer sie zwieśił na koniec aukcji i zostałem przelicytowany. To ma być rower który ma ładnie wyglądać, nię będzie katowany dzień w dzień, a raczej od święta, prędzej znajde ladny karbon, niż ładny stalowy widelec. W Polsce dobrego i ładnego stalowego widelca nie znajdę na 99,9%, bo to co jest na allegro to badziewie totalne, za to karbon jakiś się czasem trafi.

@wunderfaust nie zrozumiałeś mnie co do 2 pkt, chodziło mi o to, że jeśli będę musiał mieć stery ahead na 1 cal to o ile mniej więcej powinna być dłuższa rura sterowa. Mam świadomość, że stery są wyższe i niższe, ale chodzi o jakiś minimalną, rozsądną długość, żeby mi potem 0,5cm nie zabrakło.

Jak rozpoznać, że moja rama nie nadaje się pod stery klasyczne?

#5 mrc

mrc
  • Użytkownik
  • 9 posts
  • SkądElbląg

Posted 23 March 2009 - 17:40

Owszem niedrogich widełek karbonowych trochę jest, ale jak do tej pory nie spotkałem takiego na 1 cal.

A twoja rama na pewno nadaje się pod stery klasyczne jak i pod a-head więc nie masz co tam rozpoznawać. Ważny jest tylko wymiar sterów - w Twoim przypadku 1 "

#6 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 posts
  • SkądWrocław

Posted 23 March 2009 - 17:53

johndoe, lepiej kup dobry stalowy widelec,karbon to gówno w szczególności na bruk który pamięta jeszcze czasy Breslau ;-) ;-)
a swoją drogą to lepsze stery są na ahead łatwiej sie obsługuje itp...

#7 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 posts
  • SkądZ żyta

Posted 23 March 2009 - 18:10

Owszem niedrogich widełek karbonowych trochę jest, ale jak do tej pory nie spotkałem takiego na 1 cal.

Ja mam widelec węglowy Mizuno - 1 cal na a-head :-P Karbonowa jest również sterówka.
http://www.repartoco...izuno-forks.htm - ten pierwszy.

#8 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 23 March 2009 - 18:43

Jak już pisałem to brałbym ten od p. Orłowskiego.


#9 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 posts
  • SkądPuławy

Posted 23 March 2009 - 18:48

witam!

Proste - albo kupujesz widelec gwintowany i klasyczne stery, albo stery pod ahead i takowy widelec. Polecałbym poszukać albo dobrego widelca stalowego albo karbonowego ze stalową rurą sterową jeśli chodzi Ci o komfort i dużą wytrzymałość.
1 cal karbon pojawiają się czasami (sam taki niedawno nabyłem).

zapomnij o wadze ,liczy sie trwałość.
Widelec 290g full karbon na 1 cal na kiepskie drogi to przegięcie, na dodatek jest drogi.

#10 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 posts
  • SkądZ żyta

Posted 23 March 2009 - 19:03

zapomnij o wadze ,liczy sie trwałość.
Widelec 290g full karbon na 1 cal na kiepskie drogi to przegięcie, na dodatek jest drogi.

Ważę 100 kg i na razie ok. Jeździ się po dziurach bo niestety mamy takie drogi. Tylko niepokoi mnie że jak ustanę, zacisnę hamulec i rower przód-tył to widać jak widelec chodzi (btw. tak jak Sid na 28mm goleniach), tylko Sid zawija się pod rower podczas jazdy, a mój na postoju. Mam się martwić ?

#11 johndoe

johndoe
  • Użytkownik
  • 31 posts
  • SkądWrocław

Posted 23 March 2009 - 19:18

Problem ze stalowym widelcem pomijając to, że dobre są na allegro praktycznie niedostępne, jest taki, że rurki na których rama jest robiona, to nie jakieś klasyczne, cienkie columbusy, czy reynoldsy, ale deda owalne. Nie bardzo bym chciał do tego pakować jakiś anorektyczny widelec stalowy, ale coś co by współgrało z ramą, a karbonowe widelce mają jednak bardziej zbliżony wygląd.


Pewnie będę zbierał na kompleksową usługę u pana Orłowskiego. ;]

#12 orlowski

orlowski
  • Użytkownik
  • 33 posts

Posted 23 March 2009 - 19:34

Czyżby to niebieski (lub żółty)Harryson -made by Orłowski. W sprawie widelca zapraszam do osobistego kontaktu.

#13 johndoe

johndoe
  • Użytkownik
  • 31 posts
  • SkądWrocław

Posted 23 March 2009 - 21:06

Tak ten żółty. ;] Jednak póki co nie mam niestety wystarczających środków.

#14 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 posts
  • SkądZ żyta

Posted 23 March 2009 - 21:19

zapomnij o wadze ,liczy sie trwałość.
Widelec 290g full karbon na 1 cal na kiepskie drogi to przegięcie, na dodatek jest drogi.

Ważę 100 kg i na razie ok. Jeździ się po dziurach bo niestety mamy takie drogi. Tylko niepokoi mnie że jak ustanę, zacisnę hamulec i rower przód-tył to widać jak widelec chodzi (btw. tak jak Sid na 28mm goleniach), tylko Sid zawija się pod rower podczas jazdy, a mój na postoju. Mam się martwić ?

Wspomoże ktoś radą ?
Dzięki

#15 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 23 March 2009 - 21:32

No i co z tego że tyle ważysz.
Zobacz sobie do galeri jaki ja mam stary rowerek Gazela i zobacz jaki tam jest widelec z jakimi cienkimi rurkami :lol:
To widelec na rurkach Reynoldsa i pracuje.
Ty nie patrz jak i co Ci sie ugina na postoju , bo ja nawet ugnę Ci sztywny widelec do MTB Cannondala alu wersja dh hehe, on takze pracuje przód tył.

Dobry widelec do tyrania to CR-MO , jesteś z Wrocławia , to na giełdach szpejarskich kupisz nawet całą szosówke na przyzwoitej ramie i widelcu i przełożysz sobie

Sens jego montażu i uzytku jest w momencie np. robienie sobie wyjazdów wtraski
Rur a-head nie gwintuje sie, jedynie co można dogwintować gwint w rurkach gdzie był firmowy , a jest za krótki.

Widelec full karbon, hm chyba nie ta waga . Zresztą MAC już napisał, tyle że machnął sie w rurkach, niewidziałem karbona ze sterówką stalową tylko są alu, no chyba ze jeszcze nie wiem wszystkiego to chętnie obaczę.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#16 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 posts
  • SkądZ żyta

Posted 23 March 2009 - 21:49

No i co z tego że tyle ważysz.
Zobacz sobie do galeri jaki ja mam stary rowerek Gazela i zobacz jaki tam jest widelec z jakimi cienkimi rurkami :lol:
To widelec na rurkach Reynoldsa i pracuje.
Ty nie patrz jak i co Ci sie ugina na postoju , bo ja nawet ugnę Ci sztywny widelec do MTB Cannondala alu wersja dh hehe, on takze pracuje przód tył.

No podałem wagę, bo wydaje mi się że to trochę dużo jak na carbon i nasze dziurawe drogi. Bo w dziurę czasem się wleci.
Wiesz, chciałem tylko zapytać czy mam się czegoś obawiać, żeby potem przy większej prędkości nie orać ryjem asfaltu. Ale jeśli mówisz, że jest w porządku to już będę pewniejszy :-P

Widelec full karbon, hm chyba nie ta waga . Zresztą MAC już napisał, tyle że machnął sie w rurkach, niewidziałem karbona ze sterówką stalową tylko są alu, no chyba ze jeszcze nie wiem wszystkiego to chętnie obaczę.

Jeśli to do mnie, to nie bardzo zrozumiałem.

#17 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 posts
  • SkądPuławy

Posted 24 March 2009 - 10:04

Widelec full karbon, hm chyba nie ta waga . Zresztą MAC już napisał, tyle że machnął sie w rurkach, niewidziałem karbona ze sterówką stalową tylko są alu, no chyba ze jeszcze nie wiem wszystkiego to chętnie obaczę.


Proszę :)
http://www.bike-zone...n_time/IMG_9914

Przykład perwszy z brzegu- rower Toma Boonena przygotowany na wyścig Paryż-Roubaix 2006. Oczywiśie nie są to tylko widelce "custom". Nie twierdze że karbonowe ze stalową rurą są popularne, ale się zdarzają .



Reply to this topic