Widelec 1 calowy i rodzaj sterów
#1
Posted 23 March 2009 - 11:50
1) Czy widelec 1 calowy bez gwintu, na ahead można nagwintować i zrobić z niego widelec pod stery nakręcane, czy nie bardzo?
2) Jeśli się nie da, to o ile dłuższa powinna być rura sterowa widelca pod stery zintegrowane 1cal, jeśli do sterów nakręcanych potrzebuję rurę o długości około 19cm?
3) Rozumiem, że nie ma znaczenia, czy wsadzę w tę ramę widelec ze sterami zintegrowanymi, czy nakręcanymi, byle były to stery pod 1 cal i były dobrane do widelca zgadza się?
4) Czy widelec karbonowy z aluminiową rurą sterową będzie dobrze znosił wrocławski bruk, czy lepiej szukać jakiegoś dobrego stalowego (nie bardzo interesują mnie badziewia za 50zł robione z puszek po kukurydzy ;])?
#2
Posted 23 March 2009 - 12:03
1) teoretycznie można, ale producenci na to nie zezwalają bo niby cieńsza ścianka rury sterowej
2) to zależy jak wysoko chcesz mieć mostek i przede wszystkim jaki ten mostek. Jeśli tuż nad sterami to ok 3 - 4 cm, czyli rura sterowa minimum 23 cm
3) mylisz pojęcia, stery zintegrowane to nie 1 cal; ale rozumiem, że chodzi Ci o a-head - czyli zgadza się
4) nie szkoda Ci widelca karbon na miasto ? poza tym znajdź taki na 1 cal...
#3
Posted 23 March 2009 - 12:05
2. jeśli się nie da to po co dalej dywagować? a jeśli się da to długość gwintu zależy i od rodzaju sterów i od długości rury sterowej w ramie. w zasadzie to na końcu się dopiero przycina
3. stery dobiera sie i do ramy i do widelca
4. widelec karbonowy za 50zł będzie pewnie tak samo dobry jak ten alu za tą samą cenę jak nie gorszy choć ponoć jakość wyrobów węglopodobnych poszła ostatnimi czasy mocno w górę. karbon w widelcu moim zdaniem nie jest dobrym pomysłem na bruk. szukaj widelca cro-mo.
#4
Posted 23 March 2009 - 13:17
@wunderfaust nie zrozumiałeś mnie co do 2 pkt, chodziło mi o to, że jeśli będę musiał mieć stery ahead na 1 cal to o ile mniej więcej powinna być dłuższa rura sterowa. Mam świadomość, że stery są wyższe i niższe, ale chodzi o jakiś minimalną, rozsądną długość, żeby mi potem 0,5cm nie zabrakło.
Jak rozpoznać, że moja rama nie nadaje się pod stery klasyczne?
#7
Posted 23 March 2009 - 18:10
Ja mam widelec węglowy Mizuno - 1 cal na a-head :-P Karbonowa jest również sterówka.Owszem niedrogich widełek karbonowych trochę jest, ale jak do tej pory nie spotkałem takiego na 1 cal.
http://www.repartoco...izuno-forks.htm - ten pierwszy.
#9
Posted 23 March 2009 - 18:48
Proste - albo kupujesz widelec gwintowany i klasyczne stery, albo stery pod ahead i takowy widelec. Polecałbym poszukać albo dobrego widelca stalowego albo karbonowego ze stalową rurą sterową jeśli chodzi Ci o komfort i dużą wytrzymałość.
1 cal karbon pojawiają się czasami (sam taki niedawno nabyłem).
zapomnij o wadze ,liczy sie trwałość.
Widelec 290g full karbon na 1 cal na kiepskie drogi to przegięcie, na dodatek jest drogi.
#10
Posted 23 March 2009 - 19:03
Ważę 100 kg i na razie ok. Jeździ się po dziurach bo niestety mamy takie drogi. Tylko niepokoi mnie że jak ustanę, zacisnę hamulec i rower przód-tył to widać jak widelec chodzi (btw. tak jak Sid na 28mm goleniach), tylko Sid zawija się pod rower podczas jazdy, a mój na postoju. Mam się martwić ?zapomnij o wadze ,liczy sie trwałość.
Widelec 290g full karbon na 1 cal na kiepskie drogi to przegięcie, na dodatek jest drogi.
#11
Posted 23 March 2009 - 19:18
Pewnie będę zbierał na kompleksową usługę u pana Orłowskiego. ;]
#14
Posted 23 March 2009 - 21:19
Wspomoże ktoś radą ?Ważę 100 kg i na razie ok. Jeździ się po dziurach bo niestety mamy takie drogi. Tylko niepokoi mnie że jak ustanę, zacisnę hamulec i rower przód-tył to widać jak widelec chodzi (btw. tak jak Sid na 28mm goleniach), tylko Sid zawija się pod rower podczas jazdy, a mój na postoju. Mam się martwić ?zapomnij o wadze ,liczy sie trwałość.
Widelec 290g full karbon na 1 cal na kiepskie drogi to przegięcie, na dodatek jest drogi.
Dzięki
#15
Posted 23 March 2009 - 21:32
Zobacz sobie do galeri jaki ja mam stary rowerek Gazela i zobacz jaki tam jest widelec z jakimi cienkimi rurkami
To widelec na rurkach Reynoldsa i pracuje.
Ty nie patrz jak i co Ci sie ugina na postoju , bo ja nawet ugnę Ci sztywny widelec do MTB Cannondala alu wersja dh hehe, on takze pracuje przód tył.
Dobry widelec do tyrania to CR-MO , jesteś z Wrocławia , to na giełdach szpejarskich kupisz nawet całą szosówke na przyzwoitej ramie i widelcu i przełożysz sobie
Sens jego montażu i uzytku jest w momencie np. robienie sobie wyjazdów wtraski
Rur a-head nie gwintuje sie, jedynie co można dogwintować gwint w rurkach gdzie był firmowy , a jest za krótki.
Widelec full karbon, hm chyba nie ta waga . Zresztą MAC już napisał, tyle że machnął sie w rurkach, niewidziałem karbona ze sterówką stalową tylko są alu, no chyba ze jeszcze nie wiem wszystkiego to chętnie obaczę.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#16
Posted 23 March 2009 - 21:49
No podałem wagę, bo wydaje mi się że to trochę dużo jak na carbon i nasze dziurawe drogi. Bo w dziurę czasem się wleci.No i co z tego że tyle ważysz.
Zobacz sobie do galeri jaki ja mam stary rowerek Gazela i zobacz jaki tam jest widelec z jakimi cienkimi rurkami![]()
To widelec na rurkach Reynoldsa i pracuje.
Ty nie patrz jak i co Ci sie ugina na postoju , bo ja nawet ugnę Ci sztywny widelec do MTB Cannondala alu wersja dh hehe, on takze pracuje przód tył.
Wiesz, chciałem tylko zapytać czy mam się czegoś obawiać, żeby potem przy większej prędkości nie orać ryjem asfaltu. Ale jeśli mówisz, że jest w porządku to już będę pewniejszy :-P
Jeśli to do mnie, to nie bardzo zrozumiałem.Widelec full karbon, hm chyba nie ta waga . Zresztą MAC już napisał, tyle że machnął sie w rurkach, niewidziałem karbona ze sterówką stalową tylko są alu, no chyba ze jeszcze nie wiem wszystkiego to chętnie obaczę.
#17
Posted 24 March 2009 - 10:04
Widelec full karbon, hm chyba nie ta waga . Zresztą MAC już napisał, tyle że machnął sie w rurkach, niewidziałem karbona ze sterówką stalową tylko są alu, no chyba ze jeszcze nie wiem wszystkiego to chętnie obaczę.
Proszę
http://www.bike-zone...n_time/IMG_9914
Przykład perwszy z brzegu- rower Toma Boonena przygotowany na wyścig Paryż-Roubaix 2006. Oczywiśie nie są to tylko widelce "custom". Nie twierdze że karbonowe ze stalową rurą są popularne, ale się zdarzają .




