BMC Granfondo GF01
#1
Napisano 24 lipiec 2013 - 17:32
Rama: BMC GF01 r. 56 (tt554mm)
Sztyca BMC ComplaiancePost 27,2
Widelec BMC
Mostek 3T ARX Team 120mm -17*
Kierownica 3t Ergonova Pro 42cm
Owijka Prologo Softtouch
Siodelko Prologo Kappa Evo Ti
Kola Campagnolo Zonda
Opony Vittoria Rubino Pro 25mm
Detki Conti
Koszyki na bidony Zefal
Hamulce : Sram Force
Korba : Rotor 3d Qrings 34-50
Klamki : Sram Force 22
PP Sram Force Yaw 22
PT Sram Force 22 krotki wozek
Kaseta 11-26 Sram Force 22
Lancuch Sram Force 22
Kable : Sram
Komputer Garmin Edge 510
Pedaly Look S-Track
Zdjecia wrzuce za kilka godzin.
Jakby ktos kiedys myslal o BMC GF i Campagnolo- to nie jest najlepszy pomysl. Rama zbudowana jest "pod Shimano" / wg mechanika BMC / i kasety Campy sa za szerokie- lancuch na najmniejszej koronce trze o widelki.
Kaseta Sram 11 rzedowa jest dobre kilka mm wezsza od Campy i problem jako taki nie wystepuje. Druga sprawa to kat rury podsiodlowej, wiec i mocowania PP - niemal nie da sie ustawic jej tak, zeby przy Q ringach lancuch nie tarl o klatke na najwyzszych zebach.
Nastepna rzecz to hamulce- przod jest OK, ale tylne Campy potrzebuja 1,5 mm podkladki, zeby klocki nie tarly o widelki. Pomijam sprawe kata gniazda pancerza- co do mm trzeba wymierzyc dlugosc pancerza , inaczej tarcie jest tak duze, ze hamulec moze niekiedy nie odbijac....
Jak dla mnie , problemow do rozwiazania bylo troche za duzo - wiec Campa ( Centaur , z klamkami o ALU lopatce (nie plasticzanej !!! ) ) wyladowala na polce "przydasie". Albo sprzedam, albo zostawie do przelaja... jeszcze nie wiem.
I ostatnia rzecz - rama nie akceptuje kaset innych niz 11-xx i 12-xx . 13 i wyzej powoduje tarcie lancucha o widelki.
https://plus.google....389414339631857
jakosc nedzna, ale nie mialem sily w nocy targac nic wiecej niz telefon....
#2
Napisano 25 lipiec 2013 - 08:09
#3
Napisano 25 lipiec 2013 - 08:34
wielu km życzę! ;-)
#4
Gosc_krystianzach_*
Napisano 26 lipiec 2013 - 00:30
Jaki kąt ma mostek? Troszkę razi w oczy. Jeśli możesz to załóż sztycę bez ofsetu, chyba że jeszcze do końca nie skonfigurowałeś ustawień. Poza tym niezła rakieta.
#5
Napisano 26 lipiec 2013 - 04:25
krystianzach, mostek ma -17* - mnie nie razi - patrzac na rowery BMCRT tez mnie to dziwilo- teraz wiem czemu maja takie..." polamane " . Nie czujesz sie jak kolarz na "damce"
Dlaczego sztyce bez offsetu ????? Wlasnie cofam siodelko o kolejny centymetr ! Prologo maja taka konstrukcje, ze wygladaja jak wypchniete do przodu- a nie sa - blad optyczny
Czubek siodla od srodka mostka-mocowanie kierownicy jest teraz 56cm, Powierzchnia siedziska od centrum suportu 77cm, - czyli moje "stale" wymiary. Ale na tej ramie jakos lepiej jezdzi sie "nizej" - glowka sterowa jest raczej dluzsza niz w innych ramach i np mimo tylko 6mm roznicy w dlugosci TT w stosunku do Crux'a - czujesz , ze rama jest duuzo krotsza. I dlatego zamiast "normalnej" rozincy poziomow 8 cm mam 11 i jest mi wygodniej .
Rower zrobil juz ok 1000 km - jezdzi sie fajnie, wygodnie... nie trzesie... W zakretach idzie jak po szynach, ale na piasku ( nie takie tam trzy ziarenka, tylko naprawde "kaluza piachu" ) Crux jest stabilniejszy w skrecie - ale BMC to nie przelaj... )
A propos mostka :

Ja zakladam najnowszy Sram 22, a ty widzisz mostek ..... :-P
- andrzej_opole lubi to
#6
Napisano 27 lipiec 2013 - 06:43
Napisz proszę jak się nowy sram spisuje ?
#7
Napisano 27 lipiec 2013 - 07:04
Rama zdecydowanie odbiega od innych producentow- ja postrzegam to jako zalete ;-)
Trzeba sie przejechac ze by wiedziec dlaczego tak wyglada. Ludzie, ktorzy usiedli i zrobili chocby 100-200m wracaja z przyklejonym czyms takim na ustach : :mrgreen:
SRAM: Jak ktos nie ma duzych pokladow cierpliwosci, lepiej za regulacje PP i Rotora sie nie bierze :mrgreen: wymagana jest wielka precyzja ustawien, od naciagu linki do katow przerzutki i jej limitow. Naprawde 1/16 obrotu sruby limitu robi wielka roznice.
Tyl- tyl ustawia sie 10-15 sekund
Zmiany : szybkosc : zdecydowanie szybcie niz Rival, troche szybciej niz Centaur, tak samo szybko jak Record.
Duze szybciej pod obciazeniem ( stojka ) niz cokolwiek innego. W sumie to zmieniarce bez roznicy czy pracuje na luzie, czy pod obciazeniem. Szybkosc i dokladnosc ta sama. Bum i jest.
Instrukcje Sram'a odnosnie dlugosci lancucha w buty wlozyc. Albo zrobic wg instrukcji, ale 2-4 ogniw krocej - wtedy bedzie dobrze. Przynajmniej z Rotor'em.
Rzekome 22 bez trymowania nalezy zaliczyc do ...legend. Realnie to 20. Mozna byc pewnie ustawic tak, ze bedzie 22 , ale moze nie z Rotor'em, a moze mi sie juz nie chcialo.... ?
Kasete mam 11-26, z blatu chodzi mi idealnie 12-21 i z malej tarczy 26-12 i wiecej nie potrzebuje...
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#8
Napisano 27 lipiec 2013 - 10:22
Nosiłem się z zamiarem wymiany zmieniarki na Yaw ale to chyba nie ma sensu.
Tu najlepszym rozwiązaniem byłaby elektryka.
Sprawdzałeś może jaką szerokość ma kaseta albo jak długi jest bębenek w porównaniu do 10s?
Fakt, BMC postarało się, żeby ich ramy były specyficzne ale dzięki temu ciężko zarzucić im braku oryginalności.
Osobiście podoba mi się to, a przód to jeden z najbardziej kozackich kokpitow jakie widziałem.
#10
Napisano 27 lipiec 2013 - 11:02
#11
Napisano 27 lipiec 2013 - 11:04
Świetna maszyna! ;-)

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#12
Napisano 27 lipiec 2013 - 11:39
#13
Napisano 27 lipiec 2013 - 11:41

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#14
Napisano 27 lipiec 2013 - 11:56
Z tego co kojarzę będzie to jedno z najniższych ustawień na tym forum.
No chyba, że zdjęcia sprawiają taką iluzję.
#15
Napisano 27 lipiec 2013 - 19:19
PS. Znaczy ta wersja z SRM'em i na Dura Ace'ach
#16
Napisano 27 lipiec 2013 - 20:41
Ustawienie PP : Campa (10 - wiec szersza klatka ) i blat rotora Q "50tka"nie bardzo sie lubia , ALE ja mam pewne wymagania ,tzn z blatu mam miec od gory do 3 zebatki z dolu ( 21 przy25tce ) - przy Campie lancuch szoruje po gorze/boku klatki i nie da sie tego przeskoczyc. TZN mozna, ale trzeba ustawic na 4 kliki i od razu trymowac w gore, i pamietac o powrocie z trymowania na 4 najwiekszych zebatkach ( 12-16 np )... nieee.... nie lubie.
Na Sram'ie ustawilem tak, ze z blatu mam od gory (11) do 2giej zebatki od gory (23) i z malej tarczy mam od dolu do 12tki.
Kultura, szybkosc i powtarzalnosc( bezblednosc) we wrzucaniu na blat ROTORA Q przy tyle gdziekolwiek jest nieporownanie lepsza od Campy w kazdym wzgledzie- dla mnie jest to wielki postep. Tyle , ze ustawienie wszystkiego zajelo duzo za duzo czasu - wlacznie z jezdzeniem z imbusem w zebach i podregulowywaniem... Mialem juz mysli o zmianie blatow na okragle albo porzuceniu Rotor'a na rzecz korby Force. Ale sie udalo.
I tu wazne dla milosnikow "malego Q factora" - juz przy korbach Rotor'a 3D klatka PP jest BARDZO blisko korby. BARDZO. I dla "zdesperowanych" nieudana regulacja : kat klatki jest wazniejszy od dalszego wychylu na blacie- zainteresowani zrozumieja ;-)
Kokpit : montowalem mostki '6* 100,110 i 120mm i na koniec -17*120mm i ten ostani jest wielce OK.
Czy jest nisko ? chyba nie...mysle , ze to wina zludzenia optycznego - na zywo "dropy" nie sa tak nisko ( sa dokladnie na poziomie wejscia pancerza w hamulec ) ja specjalnie gietki nie jestem i dla mnie jest OK - dla ulatwienia proporcji - poziom kierownicy(gorny chwyt) do poziom pasa ( 182cm, inseam 85/86 ). jezdze glownie na lapach, czasem na gornym chwycie, rzadko na dolnym ( z reguly jakies zjazdy albo pod wiatr jak juz "musze" ) i nie odczuwam jakiegokolwiek dyskomfortu. Natomiast zdecydowanie poprawilo sie w stojce.
Po zalozeniu 120mm mostka poprawila sie tez reaktywnosc- rower jest mniej "nerwowy" - tzn lepiej kompensuje niezamierzone nerwowe ruchy w zakretach, zwlaszcza ciasnych.
Bebenek jest 1mm dluzszy od 10tki - ale to idzie w strone piasty ( zdejmuje sie spacer ktory jest dla kaset 9/10 ) , w porownaniu do kaset 10 Campy jest 2-3 mm wezej, choc oba bebenki sa niemal identyczne. Kaseta Campy po prostu "wylazi " na zewnatrz. Przygladalem sie kasetom 10 i 11 w roznych ramach ( R3, Sworks Venge i Tarmac ) i 11 "na oko" nie zbliza sie do widelek, jest tak samo jak dla 10tki . SRAM twierdzi nawet, ze na niektorych dluzszych bebenkach potrzeba grubszej podkladki pod zakretke kasety- zrobiono tak waska kasete 11 ) . Pytalem tez o mozliwe wbicie sie TP w szprychy - do tej pory ( ponad 10 instalacji 22 Red i Force) ten mechanik nie mial takiego problemu- ale zdarzylo mu sie to 2 razy z rama Speca, kolami FFWD i Campa, - trzeba bylo zmeiniac caly naped albo kola. .
I co ciekawe w Cruxie wchodzi kaseta nawet 13tka(29) bez najmniejszego problemu- widelki pozwolilyby zapewne nawet na 14tke... BMC jest "ciasne" w tym wzgledzie.
kamil1891, To, ktore ci sie podoba to rower Taylor'a Phinney'a..... Moze i ladniejszy, ale sporo ciezszy od mojego :mrgreen: mimo, ze (jak zwykle) waga nie byla zadnym priorytetem ani przez moment. Np mostek jest team, nie pro- bo jest z czerwonym paskiem :mrgreen: a nie z bialym...
Co jeszcze zauwazylem- po 2 jazdach ( 140km ) klocki SwissStop'a z hamulcow Force wyczyscily mi obrecze z czarnych sladow po klockach Campy :shock: teraz mam srebrne swiecace ...
Reklamowane szumnie "clearance for 34mm# - tya... 28 i to chyba Conti... Mozna przyjac ,ze max 28mm i ani mm wiecej. I tu tyl jest limitem, nie przod. 32 nie wchodzi i juz. Sprawdzilem. Na Conti.
Co mi zrobilo najwieksza roznice to pedaly : dla mnie rewelka ! Trzymaja stopki prosto i sztywno nie pozwalajac na zadne "odchyly" i koslawienie. Troche trudniejsze wpinanie jak Shimano SpD, do ktorego sie przyzwyczailem, ale dosc szybko opanowalem . Pomijam niska wage w porownaniu do Shimano, bo nie bylo to istotne, taki bonus in extra. Plus za estetyke i maly rozmiar.
mikroos, szybko na rowerze, to ja lapie zadyszke i zakwasy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
, ale dzieki za wiare we mnie :-)
#17
Napisano 28 lipiec 2013 - 06:39
Widzę, że zębatki Rotora są francowate do ustawienia nie tylko z Ti Redem.
Nosiłem się z zamiarem wymiany zmieniarki na Yaw ale to chyba nie ma sensu.
Tu najlepszym rozwiązaniem byłaby elektryka.
Sprawdzałeś może jaką szerokość ma kaseta albo jak długi jest bębenek w porównaniu do 10s?
ktos mnie zapytal czy widizalem Rotora Q i elektryke w jakims rowerze... Wlasnie, chyba nie (???). Natomiast od b. doswiadczonego mechanika ( pracowal w Shimano jako serviceman ) wiem, ze Ultegra Di2 i Rotor to zmora mechanika. Da sie ale duzo valium sie przydaje...
Tez postawilem sobie pytanie : czy klopoty z wrzucaniem na blat i regulacja PP sa warte potencjalnych zyskow z "jajeczka" ... .
Gdzies tam czytalem , ze zawodowcy nie chca jajka nie dla braku efektywnosci , ale z powodu klopotow z przerzucaniem przodu. I jestem w stanie bez problemu zaakceptowac ten punkt widzenia.
Dla mnie YAW ma sens- pozwala mi niemal nie schodzic z blatu , dla kogos bardziej wytrenowanego "niemal" znika. Przy kasecie np 11-28 masz z blatu 11-26 ... Cos jak X1
#18
Napisano 28 lipiec 2013 - 07:58
Wystarczy popatrzeć jaka jest odległość pomiędzy dolnym chwytem a krawędzią opony, bez dwóch zdań jest nisko.
Z tego co kojarzę będzie to jedno z najniższych ustawień na tym forum.
No chyba, że zdjęcia sprawiają taką iluzję.
Bez przesady, wydaje mi się, że nawet u mnie jest niżej, chociaż nie mam jakiegoś "agresywnego" mostka.
#19
Napisano 19 styczeń 2014 - 13:51
Cześć Petri, pozwolę sobie zrobić mały refresh tego wątku bo mocno zastanawiam się nad GF01 . Pod uwagę biorę jeszcze nowego Cannodale Synapse 2014 .
Pytam, bo oczywiście nie jestem pewien doboru ramy. Mam 179cm i inseam 82cm . BMC na stronie podaje że w teorii rozmiar 54 (widełki 175-183cm) ale jestem ciekaw Twojej opinii i rady po dłuższym obcowaniu z rozmiarem 56 .
A tutaj takie małe zestawienie moich typów nad którymi się pochylam

#20
Napisano 19 styczeń 2014 - 14:08
Cześć Petri, pozwolę sobie zrobić mały refresh tego wątku bo mocno zastanawiam się nad GF01 . Pod uwagę biorę jeszcze nowego Cannodale Synapse 2014 . Moje pytanko jaki jest Twój inseam i wzrost ?
W 16 poście jest odpowiedź na Twoje pytanie.
Raleigh Revenio 3



