Skocz do zawartości


Zdjęcie

BMC Granfondo GF01


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 24 lipiec 2013 - 17:32

niechcacy i szybciej niz zakladalem nowy rower jest gotowy :-)

Rama: BMC GF01 r. 56 (tt554mm)
Sztyca BMC ComplaiancePost 27,2
Widelec BMC
Mostek 3T ARX Team 120mm -17*
Kierownica 3t Ergonova Pro 42cm
Owijka Prologo Softtouch
Siodelko Prologo Kappa Evo Ti
Kola Campagnolo Zonda
Opony Vittoria Rubino Pro 25mm
Detki Conti
Koszyki na bidony Zefal
Hamulce : Sram Force
Korba : Rotor 3d Qrings 34-50
Klamki : Sram Force 22
PP Sram Force Yaw 22
PT Sram Force 22 krotki wozek
Kaseta 11-26 Sram Force 22
Lancuch Sram Force 22
Kable : Sram
Komputer Garmin Edge 510
Pedaly Look S-Track

Zdjecia wrzuce za kilka godzin.

Jakby ktos kiedys myslal o BMC GF i Campagnolo- to nie jest najlepszy pomysl. Rama zbudowana jest "pod Shimano" / wg mechanika BMC / i kasety Campy sa za szerokie- lancuch na najmniejszej koronce trze o widelki.
Kaseta Sram 11 rzedowa jest dobre kilka mm wezsza od Campy i problem jako taki nie wystepuje. Druga sprawa to kat rury podsiodlowej, wiec i mocowania PP - niemal nie da sie ustawic jej tak, zeby przy Q ringach lancuch nie tarl o klatke na najwyzszych zebach.

Nastepna rzecz to hamulce- przod jest OK, ale tylne Campy potrzebuja 1,5 mm podkladki, zeby klocki nie tarly o widelki. Pomijam sprawe kata gniazda pancerza- co do mm trzeba wymierzyc dlugosc pancerza , inaczej tarcie jest tak duze, ze hamulec moze niekiedy nie odbijac....

Jak dla mnie , problemow do rozwiazania bylo troche za duzo - wiec Campa ( Centaur , z klamkami o ALU lopatce (nie plasticzanej !!! ) ) wyladowala na polce "przydasie". Albo sprzedam, albo zostawie do przelaja... jeszcze nie wiem.

I ostatnia rzecz - rama nie akceptuje kaset innych niz 11-xx i 12-xx . 13 i wyzej powoduje tarcie lancucha o widelki.

https://plus.google....389414339631857

jakosc nedzna, ale nie mialem sily w nocy targac nic wiecej niz telefon....

#2 RoadBikeRider

RoadBikeRider
  • Użytkownik
  • 119 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 lipiec 2013 - 08:09

Cudo. Bardzo podobają mi się ramy BMC. Zazdroszczę i życzę wiele km na nowym bolidzie :)

#3 kubens

kubens
  • Użytkownik
  • 543 postów
  • SkądPodhale

Napisano 25 lipiec 2013 - 08:34

śliczny :shock:

wielu km życzę! ;-)

#4 Gosc_krystianzach_*

Gosc_krystianzach_*
  • Gość

Napisano 26 lipiec 2013 - 00:30

W końcu można zobaczyć na jakie cudo wymienili ci poprzednia ramę.
Jaki kąt ma mostek? Troszkę razi w oczy. Jeśli możesz to załóż sztycę bez ofsetu, chyba że jeszcze do końca nie skonfigurowałeś ustawień. Poza tym niezła rakieta.

#5 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 26 lipiec 2013 - 04:25

kubens, exalo, Dzieki !

krystianzach, mostek ma -17* - mnie nie razi - patrzac na rowery BMCRT tez mnie to dziwilo- teraz wiem czemu maja takie..." polamane " . Nie czujesz sie jak kolarz na "damce" ;) tak ma byc :)

Dlaczego sztyce bez offsetu ????? Wlasnie cofam siodelko o kolejny centymetr ! Prologo maja taka konstrukcje, ze wygladaja jak wypchniete do przodu- a nie sa - blad optyczny ;)

Czubek siodla od srodka mostka-mocowanie kierownicy jest teraz 56cm, Powierzchnia siedziska od centrum suportu 77cm, - czyli moje "stale" wymiary. Ale na tej ramie jakos lepiej jezdzi sie "nizej" - glowka sterowa jest raczej dluzsza niz w innych ramach i np mimo tylko 6mm roznicy w dlugosci TT w stosunku do Crux'a - czujesz , ze rama jest duuzo krotsza. I dlatego zamiast "normalnej" rozincy poziomow 8 cm mam 11 i jest mi wygodniej .



Rower zrobil juz ok 1000 km - jezdzi sie fajnie, wygodnie... nie trzesie... W zakretach idzie jak po szynach, ale na piasku ( nie takie tam trzy ziarenka, tylko naprawde "kaluza piachu" ) Crux jest stabilniejszy w skrecie - ale BMC to nie przelaj... )

A propos mostka :


Dołączona grafika


Ja zakladam najnowszy Sram 22, a ty widzisz mostek ..... :-P
  • andrzej_opole lubi to

#6 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 27 lipiec 2013 - 06:43

Wszystko mi się tu podoba, poza ramą... ;-) Jak na mój gust ta geometria jest przekombinowana.
Napisz proszę jak się nowy sram spisuje ?

#7 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 27 lipiec 2013 - 07:04

Uzbrojona wyglada lepiej niz "naga" . Golas w ogole nie wyglada jak rower... :lol:

Rama zdecydowanie odbiega od innych producentow- ja postrzegam to jako zalete ;-)

Trzeba sie przejechac ze by wiedziec dlaczego tak wyglada. Ludzie, ktorzy usiedli i zrobili chocby 100-200m wracaja z przyklejonym czyms takim na ustach : :mrgreen:

SRAM: Jak ktos nie ma duzych pokladow cierpliwosci, lepiej za regulacje PP i Rotora sie nie bierze :mrgreen: wymagana jest wielka precyzja ustawien, od naciagu linki do katow przerzutki i jej limitow. Naprawde 1/16 obrotu sruby limitu robi wielka roznice.

Tyl- tyl ustawia sie 10-15 sekund :)

Zmiany : szybkosc : zdecydowanie szybcie niz Rival, troche szybciej niz Centaur, tak samo szybko jak Record.

Duze szybciej pod obciazeniem ( stojka ) niz cokolwiek innego. W sumie to zmieniarce bez roznicy czy pracuje na luzie, czy pod obciazeniem. Szybkosc i dokladnosc ta sama. Bum i jest.

Instrukcje Sram'a odnosnie dlugosci lancucha w buty wlozyc. Albo zrobic wg instrukcji, ale 2-4 ogniw krocej - wtedy bedzie dobrze. Przynajmniej z Rotor'em.


Rzekome 22 bez trymowania nalezy zaliczyc do ...legend. Realnie to 20. Mozna byc pewnie ustawic tak, ze bedzie 22 , ale moze nie z Rotor'em, a moze mi sie juz nie chcialo.... ?

Kasete mam 11-26, z blatu chodzi mi idealnie 12-21 i z malej tarczy 26-12 i wiecej nie potrzebuje...

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#8 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 27 lipiec 2013 - 10:22

Widzę, że zębatki Rotora są francowate do ustawienia nie tylko z Ti Redem.
Nosiłem się z zamiarem wymiany zmieniarki na Yaw ale to chyba nie ma sensu.
Tu najlepszym rozwiązaniem byłaby elektryka.

Sprawdzałeś może jaką szerokość ma kaseta albo jak długi jest bębenek w porównaniu do 10s?

Fakt, BMC postarało się, żeby ich ramy były specyficzne ale dzięki temu ciężko zarzucić im braku oryginalności.
Osobiście podoba mi się to, a przód to jeden z najbardziej kozackich kokpitow jakie widziałem.

#9 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 27 lipiec 2013 - 10:55

Osobiście podoba mi się to, a przód to jeden z najbardziej kozackich kokpitow jakie widziałem.


Ja wiem cudow nie ma mostek -17 zalozony i tyle Petri, jak z wygoda w tak agresywnej pozycji

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#10 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 27 lipiec 2013 - 11:02

Ja wiem, że to "tylko" mostek -17 ale nie zmienia to faktu, że jest nisko i ostro.

#11 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 27 lipiec 2013 - 11:04

Agresywnej? Przecież ta rama ma bardzo wysoką główkę :shock:

Świetna maszyna! ;-)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#12 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 27 lipiec 2013 - 11:39

Czy bardzo wysoka, to chyba nie bardzo. Wielu producentów ram ma podobna wysokość głowek w porównywalnym rozmiarze i to w ramach typowo sciganckich. Zależy z czym porównujesz.

#13 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 27 lipiec 2013 - 11:41

Jasne, nie jest najwyższa na rynku, ale nawet przy mostku -17* to nie daje przesadnie agresywnej pozycji. Ot po prostu zdrowa pozycja do szybkiej jazdy ;-)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#14 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 27 lipiec 2013 - 11:56

Wystarczy popatrzeć jaka jest odległość pomiędzy dolnym chwytem a krawędzią opony, bez dwóch zdań jest nisko.
Z tego co kojarzę będzie to jedno z najniższych ustawień na tym forum.
No chyba, że zdjęcia sprawiają taką iluzję.

#15 kamil1891

kamil1891
  • Użytkownik
  • 69 postów
  • SkądBielsko Biała

Napisano 27 lipiec 2013 - 19:19

Jeden z najkonkretniejszych, lub najkonkretniejszy rower na tym forum! Jako posiadacz i fan BMC - zazdroszczę! ;-)

PS. Znaczy ta wersja z SRM'em i na Dura Ace'ach :D (bez też wymiata ale już nie tak na max!)

#16 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 27 lipiec 2013 - 20:41

Sprobuje tak po kolei ...

Ustawienie PP : Campa (10 - wiec szersza klatka ) i blat rotora Q "50tka"nie bardzo sie lubia , ALE ja mam pewne wymagania ,tzn z blatu mam miec od gory do 3 zebatki z dolu ( 21 przy25tce ) - przy Campie lancuch szoruje po gorze/boku klatki i nie da sie tego przeskoczyc. TZN mozna, ale trzeba ustawic na 4 kliki i od razu trymowac w gore, i pamietac o powrocie z trymowania na 4 najwiekszych zebatkach ( 12-16 np )... nieee.... nie lubie.

Na Sram'ie ustawilem tak, ze z blatu mam od gory (11) do 2giej zebatki od gory (23) i z malej tarczy mam od dolu do 12tki.

Kultura, szybkosc i powtarzalnosc( bezblednosc) we wrzucaniu na blat ROTORA Q przy tyle gdziekolwiek jest nieporownanie lepsza od Campy w kazdym wzgledzie- dla mnie jest to wielki postep. Tyle , ze ustawienie wszystkiego zajelo duzo za duzo czasu - wlacznie z jezdzeniem z imbusem w zebach i podregulowywaniem... Mialem juz mysli o zmianie blatow na okragle albo porzuceniu Rotor'a na rzecz korby Force. Ale sie udalo.

I tu wazne dla milosnikow "malego Q factora" - juz przy korbach Rotor'a 3D klatka PP jest BARDZO blisko korby. BARDZO. I dla "zdesperowanych" nieudana regulacja : kat klatki jest wazniejszy od dalszego wychylu na blacie- zainteresowani zrozumieja ;-)

Kokpit : montowalem mostki '6* 100,110 i 120mm i na koniec -17*120mm i ten ostani jest wielce OK.

Czy jest nisko ? chyba nie...mysle , ze to wina zludzenia optycznego - na zywo "dropy" nie sa tak nisko ( sa dokladnie na poziomie wejscia pancerza w hamulec ) ja specjalnie gietki nie jestem i dla mnie jest OK - dla ulatwienia proporcji - poziom kierownicy(gorny chwyt) do poziom pasa ( 182cm, inseam 85/86 ). jezdze glownie na lapach, czasem na gornym chwycie, rzadko na dolnym ( z reguly jakies zjazdy albo pod wiatr jak juz "musze" ) i nie odczuwam jakiegokolwiek dyskomfortu. Natomiast zdecydowanie poprawilo sie w stojce.

Po zalozeniu 120mm mostka poprawila sie tez reaktywnosc- rower jest mniej "nerwowy" - tzn lepiej kompensuje niezamierzone nerwowe ruchy w zakretach, zwlaszcza ciasnych.


Bebenek jest 1mm dluzszy od 10tki - ale to idzie w strone piasty ( zdejmuje sie spacer ktory jest dla kaset 9/10 ) , w porownaniu do kaset 10 Campy jest 2-3 mm wezej, choc oba bebenki sa niemal identyczne. Kaseta Campy po prostu "wylazi " na zewnatrz. Przygladalem sie kasetom 10 i 11 w roznych ramach ( R3, Sworks Venge i Tarmac ) i 11 "na oko" nie zbliza sie do widelek, jest tak samo jak dla 10tki . SRAM twierdzi nawet, ze na niektorych dluzszych bebenkach potrzeba grubszej podkladki pod zakretke kasety- zrobiono tak waska kasete 11 ) . Pytalem tez o mozliwe wbicie sie TP w szprychy - do tej pory ( ponad 10 instalacji 22 Red i Force) ten mechanik nie mial takiego problemu- ale zdarzylo mu sie to 2 razy z rama Speca, kolami FFWD i Campa, - trzeba bylo zmeiniac caly naped albo kola. .

I co ciekawe w Cruxie wchodzi kaseta nawet 13tka(29) bez najmniejszego problemu- widelki pozwolilyby zapewne nawet na 14tke... BMC jest "ciasne" w tym wzgledzie.

kamil1891, To, ktore ci sie podoba to rower Taylor'a Phinney'a..... Moze i ladniejszy, ale sporo ciezszy od mojego :mrgreen: mimo, ze (jak zwykle) waga nie byla zadnym priorytetem ani przez moment. Np mostek jest team, nie pro- bo jest z czerwonym paskiem :mrgreen: a nie z bialym...

Co jeszcze zauwazylem- po 2 jazdach ( 140km ) klocki SwissStop'a z hamulcow Force wyczyscily mi obrecze z czarnych sladow po klockach Campy :shock: teraz mam srebrne swiecace ...

Reklamowane szumnie "clearance for 34mm# - tya... 28 i to chyba Conti... Mozna przyjac ,ze max 28mm i ani mm wiecej. I tu tyl jest limitem, nie przod. 32 nie wchodzi i juz. Sprawdzilem. Na Conti.

Co mi zrobilo najwieksza roznice to pedaly : dla mnie rewelka ! Trzymaja stopki prosto i sztywno nie pozwalajac na zadne "odchyly" i koslawienie. Troche trudniejsze wpinanie jak Shimano SpD, do ktorego sie przyzwyczailem, ale dosc szybko opanowalem . Pomijam niska wage w porownaniu do Shimano, bo nie bylo to istotne, taki bonus in extra. Plus za estetyke i maly rozmiar.

mikroos, szybko na rowerze, to ja lapie zadyszke i zakwasy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
, ale dzieki za wiare we mnie :-)

#17 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 28 lipiec 2013 - 06:39

Widzę, że zębatki Rotora są francowate do ustawienia nie tylko z Ti Redem.
Nosiłem się z zamiarem wymiany zmieniarki na Yaw ale to chyba nie ma sensu.
Tu najlepszym rozwiązaniem byłaby elektryka.

Sprawdzałeś może jaką szerokość ma kaseta albo jak długi jest bębenek w porównaniu do 10s?


ktos mnie zapytal czy widizalem Rotora Q i elektryke w jakims rowerze... Wlasnie, chyba nie (???). Natomiast od b. doswiadczonego mechanika ( pracowal w Shimano jako serviceman ) wiem, ze Ultegra Di2 i Rotor to zmora mechanika. Da sie ale duzo valium sie przydaje...

Tez postawilem sobie pytanie : czy klopoty z wrzucaniem na blat i regulacja PP sa warte potencjalnych zyskow z "jajeczka" ... .

Gdzies tam czytalem , ze zawodowcy nie chca jajka nie dla braku efektywnosci , ale z powodu klopotow z przerzucaniem przodu. I jestem w stanie bez problemu zaakceptowac ten punkt widzenia.

Dla mnie YAW ma sens- pozwala mi niemal nie schodzic z blatu , dla kogos bardziej wytrenowanego "niemal" znika. Przy kasecie np 11-28 masz z blatu 11-26 ... Cos jak X1 ;)

#18 mat777

mat777
  • Użytkownik
  • 274 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 28 lipiec 2013 - 07:58

Wystarczy popatrzeć jaka jest odległość pomiędzy dolnym chwytem a krawędzią opony, bez dwóch zdań jest nisko.
Z tego co kojarzę będzie to jedno z najniższych ustawień na tym forum.
No chyba, że zdjęcia sprawiają taką iluzję.


Bez przesady, wydaje mi się, że nawet u mnie jest niżej, chociaż nie mam jakiegoś "agresywnego" mostka.

#19 nonamed

nonamed
  • Użytkownik
  • 224 postów

Napisano 19 styczeń 2014 - 13:51

Cześć Petri, pozwolę sobie zrobić mały refresh tego wątku bo mocno zastanawiam się nad GF01 . Pod uwagę biorę jeszcze nowego Cannodale Synapse 2014 .

Pytam, bo oczywiście nie jestem pewien doboru ramy. Mam 179cm i inseam 82cm . BMC na stronie podaje że w teorii rozmiar 54 (widełki 175-183cm) ale jestem ciekaw Twojej opinii i rady po dłuższym obcowaniu z rozmiarem 56 .

 

A tutaj takie małe zestawienie moich typów nad którymi się pochylam

uzp4.jpg



#20 morgandexter

morgandexter
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • SkądWrocław

Napisano 19 styczeń 2014 - 14:08

Cześć Petri, pozwolę sobie zrobić mały refresh tego wątku bo mocno zastanawiam się nad GF01 . Pod uwagę biorę jeszcze nowego Cannodale Synapse 2014 . Moje pytanko jaki jest Twój inseam i wzrost ?

W 16 poście jest odpowiedź na Twoje pytanie.


Raleigh Revenio 3