Jump to content


Photo

Wybór kół


  • This topic is locked This topic is locked
4494 replies to this topic

#181 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 02 June 2007 - 13:48

Prawie na pewno z aluminiowych nypli też zrezygnuje.

Jakiekolwiek masz powody to są one błędne. Bierz alu nyple w kolorze srebrnym. 0,30 zł/szt. to 10 zł/komplet. Masa niska a nyple jakie by nie były są najmocniejszym elementem kół.

#182 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Posted 02 June 2007 - 17:38

że cxp33 kosztują tyle co open pro


CXP są cięższe Open Pro ważą 425 a CXP 470zł. Poza tym CXP mają inną charakterystykę, są sztywne i mniej komfortowe, ale za to bardziej aerodynamiczne.

#183 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 posts
  • Skądokolice Łowicza

Posted 02 June 2007 - 17:44

CXP są cięższe Open Pro ważą 425 a CXP 470zł. Poza tym CXP mają inną charakterystykę, są sztywne i mniej komfortowe, ale za to bardziej aerodynamiczne.

Super niska waga nie jest moim priorytetem. Różnica w oporze aerodynamicznym pewnie pomijalnie mała. Przemawia do mnie większy komfort.
Nie wiem czy brać szprychy lekko cieniowane (2 , 1,8 mm) czy 2 mm. Te pierwsze powinny poprawiać komfort ale jak czytałem , że Karbon'a szprychy się porozciągały sprawa nie jest już taka oczywista.

#184 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Posted 02 June 2007 - 18:25

Karbon miał szprychy 2,0-1,5

#185 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 02 June 2007 - 18:26

zamiast dt wez sapimy i o wyciaganiu szprych mozesz zapomniec.
chyba ze potrzebujesz koniecznie czarnych no to wez machy.

#186 dayus

dayus
  • Użytkownik
  • 14 posts
  • Skądo/Tarnowskie Góry

Posted 02 June 2007 - 18:41

Nie oplaca sie wkaldac zwyklych szprych... za duzo starty na wadze. Od razu 2.0-1,5.

#187 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 02 June 2007 - 18:55

faktycznie strata bedzie ogromna przy zlozeniu kol na: przod 1.5, tyl 1.8.
alez to bedzie ciezkie... uoo matko..

od tego lajtowania to co niektorym w bankach sie poprzewracalo.
na co Dadiemu szprychy w obu kolach 1.5? Dadi chce miec sztywne i MOCNE kola, a nie jakas badziewna plasteline.

#188 dayus

dayus
  • Użytkownik
  • 14 posts
  • Skądo/Tarnowskie Góry

Posted 02 June 2007 - 19:04

Chodzilo mi o 2.0 vs Laser/Revo

#189 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 02 June 2007 - 19:08

z tym sie zgodze.

#190 dayus

dayus
  • Użytkownik
  • 14 posts
  • Skądo/Tarnowskie Góry

Posted 02 June 2007 - 19:23

Predzej mialem Lasery w kolach,zadnych efektów ubocznych nie zauwazylem,teraz chce kola czarne,a wiec musza byc Revo. Czy serio sie rozciagaja...?

#191 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Posted 02 June 2007 - 19:56

Wiesz dayus, opini jest tyle co użytkowników. Kolega ma Revo w MTB i nie narzeka, jest bardzo zadowolony,a to przecież MTB, nie wiem tylko czy ma 32 czy 36 szprych. Ogólnie ludzie mówią że Revo to szprychy które są jednorazowe. Wydaje mi się że Revo to jest loteria i dużo zależy od zaplotu i ilości szprych.

#192 Gosc_Klaudiusz_*

Gosc_Klaudiusz_*
  • Gość

Posted 02 June 2007 - 20:08

Moje szprychy revo byly zaplecione w 3 przednich kolach. Z 2 poprzednich powyrywaly kolnieze z piast - zmeczenie materialu ( BEES Honey i DT Hugi) Aktualnie jezdza zaplecione z x517 i Kozakiem, tyle ze jest ich o 4 mniej ( czyli 28h) Naturalnie radial. Mysle ze lacznie mozna mowic o 10-15 tysiacach km. No ale to trzeba umiec zaplatac kola, a nie naciagac szprychy na chama...

#193 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 02 June 2007 - 21:22

Revo są dobre do kół 32 szprychowych, 2x lub 3x i jeśli są krótkie, czyli koła MTB.
Ja mam po 28 szprych o długościach 292 i 296 mm, więc średnio o 30 mm dłuższe niż w MTB - jest co się rozciągać.

#194 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 posts
  • SkądKraków

Posted 02 June 2007 - 23:45

Moje szprychy revo byly zaplecione w 3 przednich kolach. Z 2 poprzednich powyrywaly kolnieze z piast - zmeczenie materialu ( BEES Honey i DT Hugi) Aktualnie jezdza zaplecione z x517 i Kozakiem, tyle ze jest ich o 4 mniej ( czyli 28h) Naturalnie radial. Mysle ze lacznie mozna mowic o 10-15 tysiacach km. No ale to trzeba umiec zaplatac kola, a nie naciagac szprychy na chama...


Od jakości zaplotu wiele zalezy. Ale od obręczy też. Mam w OK tylne CXP33 na 36 szprychach CN Spoke 2,0 mm. Obręcz była po rozbiórce szosowego koła (nieco wytarte już boki). Dobrze zaplecione, równo i mocno naprężone na 3x. Koło jeżdżone drugi sezon, średnio 5x w tygodniu po ca 30-40 km/dzień przez ok. 8 miesięcy w roku. Walone po studzienkach, krawężnikach i torowiskach (tylko do codziennej jazdy po mieście). Kółko idealnie proste bez żadnej centry. Z przodu podła R Nova z 32 szpr. 2,0x1,8 na 2x plecione fabrycznie (ponoć). Efekt podobny - zero problemów. Jakość zaplotu jest ważna, ale też i jakość obręczy. Dałem ostatnio do zaplecenia lekkie koła do górala (X317 disc + 32xDT Comp 3x + nyple alu DT 12 mm + DT Hugi/XT). Przy odbiorze rozmawiałem z "zaplataczem" (brodacz z krakowskiego Cyclocentrum; IMO - bardzo dobry fachowiec, on mi plótł OK). Powiedział, że podstawa to równe obręcze - wtedy da sie naciągnąć wszystkie szprychy równo. Warto zatem sprawdzić obręcze przy zakupie - np. kładąc na równym blacie. Jeśli obręcze są równe, zaplatacz fachowy, zaplot standardowy 2x albo 3x i min. 32 szpr. - nie powinno byc problemów nawet przy podłej obrączce - kółko będzie solidne. Przy liczbie szprych <28 szt. wzrasta znaczenie sztywności samej obręczy.

#195 Gosc_Klaudiusz_*

Gosc_Klaudiusz_*
  • Gość

Posted 03 June 2007 - 09:23

Mam podobne zdanie, dlatego uzywam do gorala tylko i wylacznie obreczy Mavic - gwarantuja sztywnosc i wytrzymalosc jak juz sam zauwazyles nawet w swoich topowych najlzejszych modelach

#196 Gosc_senjiro_*

Gosc_senjiro_*
  • Gość

Posted 04 June 2007 - 09:31

odgrzebie troche temat bo mam okazje kupic takie kolka w fajnej cenie:) jezdzi ktos na tym? jak sie to sprawuje? czy lepiej kupic whr 550?

#197 Gosc_zawodowiec_;)_*

Gosc_zawodowiec_;)_*
  • Gość

Posted 04 June 2007 - 10:54

waga tych kół nie jest tak zadowalająca jak ich sztywność. Masa przedniego koła to 826 gram, a tył 1111 gram. Ja osobiście doradzałbym kupno kół shimano whr 561 (śmigam na nich od tygodnia i rewalacja, poprostu miodzio, ich masawynosi 1816 gram sam wazyłem:)

#198 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Posted 04 June 2007 - 11:54

Ja osobiście doradzałbym kupno kół shimano whr 561


Kolega, który zastanawiał się nad tymi Bontragerami - tak właśnie zrobił i jak na razie nie żałuje.

#199 £ukasz

£ukasz
  • Użytkownik
  • 105 posts
  • SkądMałe miasto ;)

Posted 04 June 2007 - 14:30

waga tych kół nie jest tak zadowalająca jak ich sztywność. Masa przedniego koła to 826 gram, a tył 1111 gram. Ja osobiście doradzałbym kupno kół shimano whr 561 (śmigam na nich od tygodnia i rewalacja, poprostu miodzio, ich masawynosi 1816 gram sam wazyłem:)


Czemu jednak nie zdecydowałeś się na koła ultegry?

#200 Gosc_zawodowiec_;)_*

Gosc_zawodowiec_;)_*
  • Gość

Posted 04 June 2007 - 15:31

ze względu ze te (whr 561) kupiłem za 450zł, a ultegry mogłem mieć za ok 900zł. Więc stwierdziłem ze kupieje whr 561, a za jakiś czas uzbieram na American Classic :-)