
Wybór kół
#2221
Napisano 07 październik 2009 - 06:32
#2222
Napisano 07 październik 2009 - 06:40
Witam! Chce zapleść tylne koło, zastanawiam się jak? na 2 czy na 3 krzyże???lepiej od strony kasety?! Zależy mi na otrzymaniu max sztywnośći i aerodynamiki! Zaznaczam że będę miał szprychy Sapim laser!
Aerodynamiki to raczej na zwykłych szprychach nie uświadczysz.
Lasery to jak to jeden znajomy były kolarz mówi szprychy dla turystów.
Na laserach nie złożysz sztywnych i wytrzymałych kół.
Są znacznie lepsze od dt revo, ale mimo wszystko są i tak słabe.
#2223
Napisano 07 październik 2009 - 14:12
radeczek13, wstawiając CX-ray będziesz miał troszkę aero, ale na laserach to nie bardzo. Zapleść możesz 3x wszystko lub tylko DS i 2x NDS.
#2224
Gosc_Anonymous_*
Napisano 07 październik 2009 - 18:32
Panowie dziś odebrałem tylne koło z serwisu (cyklotur.com), po wymianie obręczy na alex R450 i szprych Sapimy 2mm. Wcześniej koło miało obręcz Rodi Vuelta Stylus i jakieś szprychy 2mm. Okazuje się, że koło jest bardzo miękkie, wina obręczy czy może naciągu szprych, sądzę że nie są odpowiednio naciągnięte...
Serwisant nie jadł śniadania i był bardzo słaby.
Swoją drogą jako wytrawny forowicz powinieneś się wstydzić, że sam nie zaplatasz sobie koła.
Proszę szanownych kolegów z dużym dorobkiem postów o nie pisaniu "odebrałem z serwisu rower" - ideą tego forum jest puszczenie pseudomechaników z torbami na grzyby

#2225
Napisano 07 październik 2009 - 19:12

Mój podstawowy komplet kół jest zbudowany na przepracowanych Revo, z DT Comp na DS. Przód pleciony na 2x, tył 3x. Najpierw naciągnąłem na 90 kgf co było dla nich już za dużo. Pozwoliłem im się poukładać (doszły do zaledwie 50 kgf) po czym ponaciągałem szprychy na 70 kgf.
Świetnie się mi na nich jeździ, są sztywne dzięki świetnym obręczą. Niedowiarków zapraszam na jazdę na nich

#2226
Napisano 07 październik 2009 - 20:48
Ciekawe że na zagranicznym forum (WW) lasery i revo sa bardzo popularne i grupa osób, nazwijmy je tamtejszymui forumowymi "autorytetami" w dziedzinie budowy kół, sugeruje tylko takie jest słuszne rozwiązanie nawet dla osób powyżej 80kg, i że koła wcale nie są mniej sztywne (sic!) niż zrobione na race/comp, co bardzo mnie dziwi.
Ja już się nauczyłem odpowiednio reagować na tego typu stwierdzenia.
Robię dokładnie to samo co niektórzy znajomi (byli kolarze zawodowi) czyli ...

#2227
Napisano 09 październik 2009 - 16:17
Chciałbym zapytać o wybór piast, ponieważ mam dylemat czy kupić złożone już koła na piastach DT onyx, obręcze cxp22, szprychy DT champion, czy składać na ultegrze i obręczach cxp33 lub cxp22.
Moja waga to 72 kg.
#2228
Napisano 11 październik 2009 - 15:37
Panowie dziś odebrałem tylne koło z serwisu (cyklotur.com), po wymianie obręczy na alex R450 i szprych Sapimy 2mm. Wcześniej koło miało obręcz Rodi Vuelta Stylus i jakieś szprychy 2mm. Okazuje się, że koło jest bardzo miękkie, wina obręczy czy może naciągu szprych, sądzę że nie są odpowiednio naciągnięte...
Serwisant nie jadł śniadania i był bardzo słaby.
Swoją drogą jako wytrawny forowicz powinieneś się wstydzić, że sam nie zaplatasz sobie koła.
Proszę szanownych kolegów z dużym dorobkiem postów o nie pisaniu "odebrałem z serwisu rower" - ideą tego forum jest puszczenie pseudomechaników z torbami na grzyby
Zaplot koła to jedyna rzecz którą powierzam serwisowi... poza tym nie stać mnie żeby samemu przy tym grzebać... 29 zł za zaplot to niewiele... mnie zajęłoby to pewnie z godzinę do tego musiałbym dobrać szprychy i je kupić... czyli odwiedzenie sklepu też byłoby konieczne. A że z czasem u mnie ostatnio kiepsko to poszedłem na łatwizne...
#2229
Napisano 12 październik 2009 - 06:41
Postanowiłem jednak złożyć koła na laserach: przód piasta kozak 52g 28 szprych zaplot na słoneczko obręcz F20, tył lasery 3 krzyże 32 szprychy piasta Rotaz 210g, szytki vittoria corsa CX 320 Tpi waga 245g. Moje pierwsze odczucia, jak najbardziej pozytywne!!! Tłumienie nierówności rewelacja, waga bez zastrzeżeń łatwość pokonywania podjazdów też super. Mam tylko drobne wrażenie jakby szprychy były mało aero..wiem CX-rey były by zapewne lepsze, no cóż może następnym razem. Wcześniej jeżdziłem na fulcrumach R3 w miare sztywne, szprychy płaskie wieć bardziej aero. Zależało mi w sumie na wadze, sam waże 68-70kg więc mam nadzieje że wytrzymają

#2230
Napisano 12 październik 2009 - 07:28
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2231
Napisano 12 październik 2009 - 07:40
...otrzymać większą sztywność!
Czyżby coś tańczyło na boki? Zapomnij o jakiejkolwiek sztywności.
Złożyłeś koła, których największemu wrogowi bym nie polecił.
Jedyne co w tych kołach jest ok to obręcze, reszta to szajs.
#2232
Napisano 12 październik 2009 - 07:57
Tył Rotaz - nierozsądnie. Na DS Lasery - nierozsądnie...a pisałem żebyś tak nie robił.
Lasery mają limit naciągu 90 kgf.
#2233
Napisano 13 październik 2009 - 08:35
Ważę ok. 62-65 kg , ale wiadomo polskiedrogi :-?
#2234
Napisano 13 październik 2009 - 13:16
mniej zawsze bedzie oznaczać słabiej, mniej sztywno ale przy tym samym przekroju i zastosowanym materiale. Jak masz bardzo mocną obręcz o duzym stożku to mozna użyć mniej szprych.Gdy masz mniej szprych mozna użyc wiekszych grubszych tak by uzyskac wymaganą sztywność i wytrzymałość. Jak masz wątpliwości co do polskich dróg to zerknij na czym jeźdzą na Paris-Roubaix. Króluja tam klasyczne koła z zaplotem na 32 szprychy.
#2236
Napisano 13 październik 2009 - 19:50
Przy budowie moich kół, konkretnie tylnego na obręczy Edge 1.45 skręciła się szprycha CX-Ray. Trzymałem ją dobrym kluczem, ale i tak się skręciła przy przejściu z płaskiej części na okrągłą. Musiałem ją wymienić bo była już osłabiona w tym miejscu. I teraz przyznam się do czegoś czego robić nie wolno - wymieniłem tylko tę szprychę, bez luzowania innych. Szprychy były naciągnięte już na 120 kgf i wiecie co? Po wykręceniu nypla z tej jednej szprychy obręcz ani drgnęła - nie dostała bicia nawet na milimetr. Jestem pod wielkim wrażeniem tych plastikowych wydmuszek

Jeszcze nie wiem dlaczego, ale przy obręczach aluminiowych CX-Ray nie dadzą się bezpiecznie naciągnąć mocniej niż 110 kgf, a w Edge dałem naciąg prawie 130 kgf!
Ponadto naciąg szprych na NDS wynosi prawie 80% siły na DS. 2:1 jest fenomenalne.
#2237
Napisano 14 październik 2009 - 19:59
Otóż problem leży w wyborze szprych - jedni polecają takie, inni inne, a Ci trzeci jeszcze jakieś. Można przebierać do woli.
Posiadam obręcze "Jaguarowe", szytkowe i nie mające żadnych oznaczeń poza ich wagą napisaną ołówkiem (jedna jest cięższa, myślę, że ma to znaczenie). Można w nich zamontować po 36 szprych. Piasty mam również z sygnaturką "ZZR" i nie mam zielonego pojęcia co dalej.
Czy samemu kombinować, czy powierzyć koła bardziej doświadczonemu serwisantowi?
#2238
Napisano 15 październik 2009 - 10:53
Nyple mosiądz nierdzewki i jazda, sie szkoda zastanawiać.
Mozesz dać też i zwykłe nierdzewne 2.0, róznica w wadze będzie , ale to zależy od portfela.
2.0 są średnio po ok 0.80 zł - 1.30, 2/1.8 DT po 1.80 / szt już z nyplami.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2239
Napisano 15 październik 2009 - 12:44
#2240
Gosc_lesnik_*
Napisano 16 październik 2009 - 13:49
Przymierzam sie do zakupu kół na przyszły sezon. Zastanawiam się nad 4 kołami:
1. Mavic Cosmic SL
2. Campagnolo Shamal Ultra
3. Fulcrum Racing Zero
4. Jagu Elite 50mm
Nie wiem, czy lepiej isc w aerodynamike kol (Mavic, Jagu) czy bardziej zwracac uwage na wage. Najbardziej kusza mnie kola Jagu (www.peritus.biz.pl), tylko, ze o firmie za wiele nie wiadomo. Specyfikacja tych kol na stronie www tez jest uboga, ale waga i cena kuszą.
Czy mial ktos z Was do czynienia z ktorymis z tych kół? Ktore byscie poradzili/ odradzili?
Pozdrawiam i z gory dzieki za odp.