tamte koła robiłem na Sapimach 2/1.8 nie wiem jak aerolity będa sie zachowyawały z takimi obreczami ale 63 kg to nie jest dużo, wrecz mało.
A teraz z innej beczki ciekawostki z obreczami.
Jak nam wszystkim mam nadzieje wiadomo firma No Tubes wypuściła obrecze do szosy/przełaju o szerokosci wewnętrznej 17 mm
http://www.bikerumor...nd-first-rides/ i
http://www.notubes.com/ztr_rims.php.i do czego zmierzam, standardowa szerokość obreczy szosowej to ok 13-15 mm a tutaj mamy 17 mm
Dlatego w przypływie " geniuszu" złapałem obrecz mavica trekingową jakąś z odzysku , która ma 17.5 mm szerokości wew i zrobiłem koło do testów, założyłem opone szosową, najpierw Irc 23 ale wyglad jak 22 a potem Pro 2 i co ?? a no działa , na zdjeciach widać, opona nie układa sie w "kulke" jak na szosowych obreczach tylko przwie zlewa sie z obrysem.
Wnioski - da sie jechać, ale nie o to chodzi, tylko jaki wpływ szerszej obręczy ma na trakcje?? czy zwiększają sie opory toczenia, czy zwiększy /zmniejszy przyczepnosć
itd.
Nadmienie fakt iż firma Easton w ostanich modelach z topowej półki też stosuje szerszy profil obreczy przy szytce aby zwiększyć aerodynamike w punkcie opona/obręcz.
Hm co wy na to ?
aha ,wiem ze opona musi wystawać poza obrys aby nie uszkodzić obręczy przy uderzeniu - ale taki przypadek odrzucamy.



