Jump to content


Photo

Wybór kół


  • This topic is locked This topic is locked
4494 replies to this topic

#4001 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 23 January 2011 - 23:41

Cześć
Czy ktoś mógłby wypowiedzieć się na temat kół DT Swiss R 1800? Nie mogę znaleźć nigdzie o nich opini, ani nawet oferty ze sklepu, dlatego może ktoś wie coś więcej na temat tych kół.

Pozdrawiam


hm są X 1800 do XC, albo R 1900 do szosy a w tym roku będą RR 1850

http://www.dtswiss.c...ls/RR-1850.aspx

Oferta pewnie gdzieś w marcu

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4002 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,225 posts
  • SkądPoznań

Posted 23 January 2011 - 23:46

http://www.dtswiss.c...ls/RR-wheels-(1)/R-1900-(1).aspx
R1800
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.logo_phpBB.gif<p>

#4003 Gosc_intel action_*

Gosc_intel action_*
  • Gość

Posted 24 January 2011 - 22:33

Jakie obciążenie takie koła mogą wytrzymać http://allegro.pl/ko...1409224385.html

#4004 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 24 January 2011 - 22:48

zapytaj moze ile sie trzeba wkurzać przy centrowaniu , system Rolf już historią jest

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4005 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,225 posts
  • SkądPoznań

Posted 24 January 2011 - 23:26

system Rolf już historią jest

Ale dobrze się mającą :-)
http://www.rolfprima.com/
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.logo_phpBB.gif<p>

#4006 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 25 January 2011 - 08:43

http://www.rolfprima...-rolfwheels.php
Tu jest info o Rolfie sprzed lat, jakośjak pamiętam to miętkie koła bocznie były, potem Trek zrezygnował z nich na rzecz Bontragerów , które niby podobnie wygladają tylko troche szprychy rozszerzyli dla poprawienia sztywności .

Co do nowych modeli , nie znam nikogo coby jeźdiżił na nich ale z " wynalazkami " różnie bywa.

Mam jeszcze Rolfa do Mtb i szukam obręczy bo jest zajechana.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4007 kuba259

kuba259
  • Użytkownik
  • 495 posts
  • Skądelbląg

Posted 25 January 2011 - 23:01

A teraz piszę tutaj, aby w warsztacie offtopa nie robić. Pytanie do doświadczonych składaczy kół: Czy taki zestaw mógłbym złożyć, może proponujecie coś lepszego, może lżejszego...
1. Obręcze HALO - 98 Euro, 910 gram
2. Szprychy DT Aerolite - 40x2,5 = 100 €, 40x4,5gram = 180g
3. Piasta przód Novatec Race Superlight 29 €, 78 g
4. Piasta tył Novatec X Light 68 €, 240 g

Co razem daje 1408 g i 295 € ~ 1200 zł
Jak taki zestaw by działał, czy w ogóle by działał i czy moje 65 kg by powiozło?

P S
Części szukane tylko z tej niemieckiej strony, gdybym je składał, to pewnie szukałbym lepszych, tańszych i lżejszych :P

#4008 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 25 January 2011 - 23:36

tamte koła robiłem na Sapimach 2/1.8 nie wiem jak aerolity będa sie zachowyawały z takimi obreczami ale 63 kg to nie jest dużo, wrecz mało.


A teraz z innej beczki ciekawostki z obreczami.

Jak nam wszystkim mam nadzieje wiadomo firma No Tubes wypuściła obrecze do szosy/przełaju o szerokosci wewnętrznej 17 mm http://www.bikerumor...nd-first-rides/ i http://www.notubes.com/ztr_rims.php.

i do czego zmierzam, standardowa szerokość obreczy szosowej to ok 13-15 mm a tutaj mamy 17 mm

Dlatego w przypływie " geniuszu" złapałem obrecz mavica trekingową jakąś z odzysku , która ma 17.5 mm szerokości wew i zrobiłem koło do testów, założyłem opone szosową, najpierw Irc 23 ale wyglad jak 22 a potem Pro 2 i co ?? a no działa , na zdjeciach widać, opona nie układa sie w "kulke" jak na szosowych obreczach tylko przwie zlewa sie z obrysem.
Wnioski - da sie jechać, ale nie o to chodzi, tylko jaki wpływ szerszej obręczy ma na trakcje?? czy zwiększają sie opory toczenia, czy zwiększy /zmniejszy przyczepnosć
itd.
Nadmienie fakt iż firma Easton w ostanich modelach z topowej półki też stosuje szerszy profil obreczy przy szytce aby zwiększyć aerodynamike w punkcie opona/obręcz.

Hm co wy na to ?

aha ,wiem ze opona musi wystawać poza obrys aby nie uszkodzić obręczy przy uderzeniu - ale taki przypadek odrzucamy.

Dołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4009 _Grooby_

_Grooby_
  • Użytkownik
  • 12 posts
  • SkądWrocław

Posted 26 January 2011 - 18:07

Hej, potrzebuję koła do przełajówki. Ważę ok 100 kg. Intensywność jazdy min 3 razy w tygodniu po ok 100km, 80% asfaltu reszta polne /leśne ścieżki. Potrzebuję więc coś trwałego i niezawodnego przede wszystkim. Po lekturze sporej części tego tematu i rozmowie z kilkoma osobami mam już pewne przesłanki dotyczące wyboru ale też kilka pytań bo porady i opinie jakie usłyszałem w różnych sklepach były czasem skrajnie różne. Koła planuję złożyć i przykładowy zestaw jaki na chwilę obecną wydaje się ok to:
- obręcze Mavic CXP22
- piasty Shimano XT (rama Surly Cross Check - cr-mo rozstaw 132,5mm więc wejdą szosowe i MTB)
- szprychy Sapim Race
- nyple Polyax 14G 12 mm
z zaplotem wychodzi 611zł + przesyłka (cyklotur)

Teraz kilka wątpliwości. Mavic CXP23 też są chwalone jako wytrzymałe i fajne obręcze. Niewielka różnica w cenie w stosunku do 22 a trochę lżejsze - co byście wybrali? A może warto dołożyć do 33? Acha jeszcze jedno - planuję założyć opony o szerokości 34mm albo może nawet szersze - nie będzie problemu?
Kolejna sprawa dotyczy piast, mogę użyć MTB albo szosowych. XT są mocne i trwałe - w rowerze XC spisywały się bardzo dobrze. Są tanie - komplet mam za 213zł. Jak waszym zdaniem mają się do Ultegry 6600, które na tym forum są często polecane?
No i w końcu szprychy. Sapim Race mają podaną wytrzymałość 1350N/mm, trochę droższe Lasery, które są mocniej wycieniowane (1,5 vs. 1,8mm) 1500N/mm, ale odradzano mi zakup tak wycieniowanych przy mojej masie. Jak ona mają się do DT Competition (cieniowanych 2-1,8-2) - używam takich w rowerku XC i jestem bardzo zadowolony.

Proszę o propozycje w cenie do ok 800 zł.

#4010 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 posts
  • SkądJózefów

Posted 26 January 2011 - 19:11

Mocniej wycieniowana szprych moze i peknie przy wiekszej sile, ale za to latwiej sie wyciaga, dlatego latwiej sie kolo odksztalca. Przy takiej masie ja bym sie nie bawil w zadne cieniowane szprychy, tym bardziej w przelajowce.

#4011 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 26 January 2011 - 21:29

xc i przełaj czy szosa to dwie różne wielkości koła .

Daj obrecze CXP 33 , szprychy 2/1.8 DT i nyple mosiądz , piasty jak chcesz i te i te będą dobre teoretycznie mtb powinny być sztywniejsze trwalsze.

a propo nypli już nie pamiętam czy nie zakładałem tam 14 mm

Na tył możesz - powinieneś dać na 36 otw dla bezpieczeństwa .

Jeśli chesz używać szerszych opon to możesz sie skusić na obrecze trekingowe coś typu jak opisałem post wyżej.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4012 _Grooby_

_Grooby_
  • Użytkownik
  • 12 posts
  • SkądWrocław

Posted 26 January 2011 - 23:13

A jak waszym zdaniem do moich zastosowań nadają się DT Swiss RR465 mało o nich znalazłem ale raczej pozytywnie opisywane, nie są aero ale mi na tym nie zależy, lekkie podwójnie oczkowane i "it'll last for countless thousands of hard training miles" - z opisu kół na tych obręczach na Competitive Cyclist.

#4013 AyJay

AyJay
  • Użytkownik
  • 92 posts
  • SkądBiałystok

Posted 28 January 2011 - 09:20

A co myślicie o zastosowaniu obręczy carbonowych stozkowych 50mm (360g) pod szytkę do przełaju ?

#4014 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 28 January 2011 - 09:48

Wysokie stożki w profesionalnym przełaju sa bardzo popularne , ale dla amatora ? - pewnie szybko się zetrze - chociaz teraz jarek jest opcją.

#4015 czonk

czonk
  • Użytkownik
  • 96 posts
  • SkądKatowice

Posted 28 January 2011 - 10:18

Wertowałem ten wątek, ale nie śledząc go od początku ciężko się przebić przez te wszystkie strony. Co wybrać Easton EA70 X, Reynolds Solitude, czy składak, albo jeszcze coś innego. Budżet do 1,5k zł. Przeznaczenie to jazda po górach, czasem jakiś start. Ważę koło 75kg. Zależy mi na trwałości i dobrym kompromisie między jakością, ceną i wagą.

#4016 siku

siku
  • Użytkownik
  • 154 posts
  • Skądkrakow

Posted 28 January 2011 - 13:23

to nie lepiej to zakupic jako lekkie koła niżbawić się w składanie? .. ;)

http://allegro.pl/ri...1421529685.html

#4017 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 posts
  • SkądWrocław

Posted 28 January 2011 - 14:29

siku, tylko jestem ciekaw co to za bębenek jest tam,bo nie znam takiej firmy jak "Schimano" hihih :-P

#4018 zêbatka

zêbatka
  • Użytkownik
  • 30 posts
  • SkądPolska

Posted 28 January 2011 - 17:32

W zasadzie mam już wybrany zestaw (ja = 52 kg), priorytetem jest waga, potem cena:

Przód
Mavic Open Pro 28H
Sapim Laser
Nyple cnspoke 12 mm alu
Novatec NT-A291 28H

Tył
Mavic Open Pro 28H
NDS Sapim Laser + nyple cnspoke 12 mm alu
DS Sapim Race + nyple mosiężne
Novatec NT-F582 28H

Wątpliwość mam co do aluminiowych bębenków. W zasadzie kasety Campy 10 s mają wyjątkowo skromny pająk alu (zdaje się tylko dwie największe). Jakie macie doświadczenia z współpracą lekkich bębenków z kasetami, Campy w szczególności?

#4019 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 28 January 2011 - 20:37

Eastony dobre koła tylko serwis kuleje, zobaczymy jak Shimano będzie miało dostęp do czesći zamiennych i ceny na Eastona deczke poszły w dół w stosunku do poprzednich .

Składaki ?? są możliwosci szerokie , obreczy nie brakuje, piast też szprych.

Ay jay , jeżdżą tak zawodowcy bo nie liczą kazdego wyscigu i startych obręczy.
Wszystko zależy na co kogo stać .

grooby, a dlaczego nie DT R450 ?? troche tańsze bo 130 zł/szt u w Polsce masz, poza tym sąi Ambrosio w podobnych wagach i Mavic Open Pro, i wiele innych.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4020 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 28 January 2011 - 22:53

Jakie macie doświadczenia z współpracą lekkich bębenków z kasetami, Campy w szczególności?

Ja mam niezbyt dobre. Używam w MTB piasty Ringle Flea z kasetą XT - kilka zębatek nie jest na pająku i wrzynają się mocno w bębenek , teraz kupuje nową piaste z alu bębenkiem i mysle czy nie zrobic jakiegoś wzmocnienia ze stali na bębenku - jakiś stalowy pasek na wypuście np. Wg mnie bębenek jednak powinien byc stalowy - to nie jest dobre miejsce na odchudzanie.