EDIT: z ciekawości zajrzałem do danych... moje XR4.2 które mam od 3 lat i jest dobrze są teoretycznie do 90kg a swoje przeżyły bez szwanku jak narazie... chyba sam sobie odpowiedziałem
Wybór kół
#4021
Napisano 29 styczeń 2011 - 00:20
EDIT: z ciekawości zajrzałem do danych... moje XR4.2 które mam od 3 lat i jest dobrze są teoretycznie do 90kg a swoje przeżyły bez szwanku jak narazie... chyba sam sobie odpowiedziałem
#4022
Napisano 29 styczeń 2011 - 02:43
- Easton EA50 SL http://www.chainreac...x?ModelID=26450
- Shimano Ultegra 6700 http://www.chainreac...x?ModelID=40568
Cena tych modeli to około 1000-1100 zł/komplet. Zalety to mała ilość szprych (20/24 i 16/20) przekładająca się na aerodynamikę i atrakcyjny wygląd. Eastony mają dobre, cieniowane, choć niestety niepłaskie szprychy Sapim 2,0/1,7/2,0. Shimano ma dość dobre piasty. Oba komplety w wadze około 1650-1700 gramów.
Od początku bardziej byłem nastawiony na koła składane.
Przód
Mavic CXP 33, 28h czarne, 180 zł/sztuka
Novatec A291, 120 zł
Sapim Laser 2,0/1,5 srebrne, 2,7zł/ sztukax28 = 75 zł
DT Pro Lock 1,7zł/sztukax28 = 48
razem 423 zł
Tył
Mavic CXP 33, 28h czarne, 180 zł/sztuka
Sapim Race 2,0/1,8 srebrne, 2 zł/sztuka x 28 = 56 zł
Novatec F482, czarna, 300 zł
DT Pro Lock 1,7zł/sztukax28 = 48
razem 584 zł
Koszt to około 1000 zł plus koszty wysyłki i złożenia, czyli około kolejne 100-150 zł, razem 1100-1150, czyli ten sam przedział cenowy co w/w koła fabryczne. Mankamentem jest precyzyjne dobranie długości szprych i oddanie części do złożenia w koła do serwisu. CXP 33 mają jednak stosunkowo wysoki profil i powszechnie są uznane.
Jeśli chodzi o same koła, to mam kilka wątpliwości:
waga zestawu – wg bez zacisku i opasek to około 1570 gramów, gdy na obu kołach będą szprychy Sapim Laser; z Race na tyle pewnie nieco więcej, czyli około 1600-1650 gramów? Czy ktoś może potwierdzić tę informację?
Piasty Novatec – czy przy 64kg należy obawiać się aluminiowej osi?
Szprychy - może warto tez założyć Sapim Laser także z tyłu?
DT Pro Lock – warto jest wydać te dodatkowe 100 zł więcej?
Ilość otworów – 28 – wystarczy?
Zarówno cena, jak i waga kół fabrycznych i składanych jest niemal taka sama. Fabryczne kuszą tym, że są gotowe do użycia. Co wybrać?
#4023
Napisano 29 styczeń 2011 - 08:48
Co do Dt to dobre obrecze , 465 ma podwójne oczko wiec dobrze będzie, cena za nie nie jest jakaś kosmiczna, Mavic cxp 33 jest w podobnej cenie, notabene też jest mocną obreczą.
z bębenkami alu jest tak iż piasty z nimi mają ograniczenia do 80 kg wagi rowerzysty, kaseta musi byćna pająku alu jak najwiecej koronek np typu ct, xtr, Durace , Ultegra.
Poza tym bębenki różnych firm pomimo iż zą z alu to to alu czasem jest różne, miększe , twardsze minimalnie.
Bucz, z gotowcami jest problem w przypadku uszkodzenia np szprychy - brak szerszej ich dostępności od ręki w skklepach no i obreczy , które też są nie tanie ale też dostępność - osiągalność kiepska, niby w Shimano szprychy są i obrecze.
O Eastonie pisałem wszystkie ich koła s ąsuper tyle że serwis i zamienne czesći mają ponoć być .
Składaki , sztywne mocne i lekkie koła to już było , Obrecze Halo na 16-20 otw przód, tył na 24 otw koła sie plasują ok 1500 g i są aerodynamiczne i są na standardowych częściach, praktycznie wszystko mozna zamówić u niemców w sklepie.
niestety u nas w kraju praktycznie nie ma obręczy poniżej 28 otw, tyle ze są i piasty Novateca i obrecze Mavica, Ambrosio ( excellent ) .
Na płaskim to raczej różnica wagi koł 1400-1700 jest mało zauważalna, inaczej w górach czy charakter przełajowy - pagórkowaty gdzie mniejsza masa sie przydaje.
Na Ebayu ( przegladałem wczoraj ) można zauważyć trend - piasty 20/24 otwory jest tego mnóstwo, ceny za komplet to ok 300-370 zł przy wadze poniżej 300 g !
do tego zamówić obrecze i jazda.
Na płaskie śmiganie obrecze w okolicy 450-480 w zupełności wystarczają.
dt prolock nie ma sensu dawać - koszt, wystarczy dać nyple Sapim Polyax i albo klej do nypli albo loctite śmignać.
Jeśli ktoś sie boji o dostępność częśći i serwis to niestety musi wybierać koła na min 28 szprychach robione, gdyż dostepność obręczy jest od tych ilości otworów.
w przypadku mniej 16,20,24 sądostępne w sklepach internetowych za granicą.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#4024
Napisano 29 styczeń 2011 - 12:58
to nie lepiej to zakupic jako lekkie koła niżbawić się w składanie? ..
http://allegro.pl/ri...1421529685.html
Jaka jest wasza opinia o tych kołach? W internecie nie znalazłem jakichś super achów i ochów pod ich adresem, ale przewaznie pisano o nich w porównaniu do droższych kół, typu ksyrium sl. Te tutaj mają rewelacyjny stosunek wagi do ceny. Czy byłby to dobry wybór dla lekkiej osoby do codziennej jazdy?
#4025
Napisano 29 styczeń 2011 - 13:30
podobno mavici są odczuwalnie sztywniejsze , jednak największa różnicą przemawiająca na korzyść ksyriumów jest ich trwałość , z opinii ludzi wynika że ritcheye po 2 latach zaczynają sprawiać problemy , a dokładnie wyciągające się alu szprychy ..
jednak mimo wszystko , biorąc pod uwagę ich aktualną cenę wydaje mi się , że się opłaca !
#4026
Napisano 29 styczeń 2011 - 16:02
Zaciekawiły mnie wspominane przez Ciebie obręcze Halo. Na tym forum powszechnie się o nich nie pisze. Pobieżny przegląd aukcji ebay nie przyniósł rezultatu. Czy mógłbyś napisać coś więcej o tych obręczach, może podać model. Skoro wymieniłeś obręcze na 16 czy 20 szprych, to wnioskuję, że 28 zupełnie wystarczy przy 64 kg. Jeśli zdecyduję się jednak na CXP33, 28h i Novatec, jakie szprychy dobrać - Sapim 2,0/1,5 na tył będą ok? A jakie piasty pod obręcze halo byś polecał?
#4027
Napisano 29 styczeń 2011 - 17:31
tam jest podany też adres sklepu internetowego gdzie obręcze były zamawiane wraz z piastą, sa też i szprychy , czyli można cały komplet kupić do montażu .
Na swoją wage możesz spokojnie brać 16 z przodu i 24 tył, piasty novateca są tam też na tyle otworów.
Cx 33 mozesz dać Lasery nyple mosiadz i 3 x.
Zobacz teżna oferte DT na ten rok bo są RR415 ładne obręcze na Twoją wage spoko . klasyczne 28 lub 32 otwory
Masz jeszcze Mavic Open Pro, Veltec Volare z niemiec itd
65 kg wagi to wszystko mozna praktycznie zrobić.
Ja bym proponował kółeczka takie 16 / 24, piasty na Ebayu sądostępne lekkie, szprychy cx-ray albo Race/laser , koledzy tutaj zkładali już takie koła .
EASTON- w tym roku przedstawicielem zostało Shimano - trzeba poczekać jak będzie z czesciami, shimanowskie koła pod Tobą pojeżdżą długo
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#4028
Napisano 29 styczeń 2011 - 18:33
Nie wiem czy moja opinia przyda Ci się, ale ja używam kół Easton EA90 Slx i uważam, że są to super koła, świetnie niosą, równie świetnie przyśpieszają, poza tym, ładne i bębenek fajnie pierdzi, co do trwałości to nie zrobiłem na nich zbyt wiele kilometrów.Z fabrycznych kół, które wymieniłem Easton'y bardziej przypadły mi do gustu
#4029
Napisano 29 styczeń 2011 - 19:11
#4030
Napisano 29 styczeń 2011 - 19:22
#4031
Napisano 29 styczeń 2011 - 19:34
Jakie koła polecacie do ok 400-450 zł ? Kupić jakieś gotowe czy może składać ? Bębenek pod Shimano 10. Kolor obręczy czarny
Moja waga to 60-65kg.
na 10 strikte , czy może być bębenek 8-9-10??
Powiedzmy żeby sie dało coś takiego
Obrecze Remerx Aero - ok 60 zł /szt
Piasty Novatec 141 SB i 192 SB - 65 i 95 zł
Szprychy DT-Sapim-Alpina - 2/1.8 ok 2,50 zł /szt z nyplami ( Alpiny będą tanie za niedługo ok 1.80 z nyplem )
i powinno wyjść ,
Można dołożyć troche kasy na lepsze obrecze typu Ambrosio Evolution - 120 zł/szt, alexrims R 450 - 85 zł/szt, ( tych nie ma na razie ) DT R450 - 130 zł/szt albo coś podobnego masz koła mocne wytrzymalsze.
z gotowych to popatrz do działu giełda tam było troche ofert np, Zawisza coś miał
Miguel - wiesz o tym ze Alexrims na ten rok ma ceny nieatrakcyjne już http://www.ampbike.p...CNC_czarna.aspx
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#4032
Napisano 29 styczeń 2011 - 20:16
#4033
Napisano 29 styczeń 2011 - 21:17
nie wiem czy na 100 % będąR 450 czarne w tym roku .
Tania obrecz powiedzmy do 70 zł waży ok 500-520 g, lepsza w granicy 89-100 no troche mniej , dlatego pisałem ze warto dołozyĆ kasy na obręcze .
Alpiny będą jeśli będą, a wtedy też i takie obręcze sie pojawią
http://85.10.200.53/.../main.php?kat=3
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#4034
Napisano 29 styczeń 2011 - 21:28
Te obręcze Exal'a są ciekawe. Gdyby się pojawiły te szprychy i obręcze, to dałbyś znać ? Jeżeli do marca nie będą dostępne, to wtedy najwyżej wziąłbym na innych komponentach.
#4035
Napisano 30 styczeń 2011 - 13:16
Mam pytanko. Mam obręcz Alexrims da22 zdjętą z koła. Kiedy była na kole miała bicie górne w jednym miejscu czyli tak jakby była walnięta (dziura czy coś w tym stylu). W serwisach mówili że nadaje się już do wymiany była parę razy centrowana ale bez dobrych rezultatów a szprychy były już napięte do granic możliwości. Mam drugą nową obręcz Mavic cxp 22. Po przyłożeniu obręczy jednej do drugiej Alex wydaje się być idealnie prosta. Czy to znaczy, że w serwisie się mylili i obręcz jest sprawna czy jednak do niczego się już nie nadaje? A jeśli się nadaje to, która z tych obręczy jest lepsza? Pytam bo niedługo chcę na nowo złożyć to koło.
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.
#4036
Napisano 30 styczeń 2011 - 14:10
Wszystko wychodzi na centrownicy, jeśli szprychy są napięte w jedny miejscu mocniej niż innym i to stanowczo jest zauważalne to niestety ........................................
różnica powiedzmy o.5, no może 1 mm jakosby tam przeszło w rowerze do tyrania , ale jeśli ma być gładko równo to będzie czuć na gładkiej jezdni.
Jest szansa że może ktoś koło od pocztku jakoś naciągnął niesymetrycznie , albo jak było walnięcie w dziure i po tym jest bicie.
Jeśl to bicie jest na krótkim odcinku to nie brdzo się da wyprowadzić chyba ze jakiś magik będzie klepał .
Mavic będzie dobry
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#4037
Napisano 30 styczeń 2011 - 15:21
#4038
Napisano 30 styczeń 2011 - 16:09
Weżobrecz , połóż dłoń na niej na rantach tam gdzie od strony opony płasko i pomału sprawdzaj czy nie czuć że nie jest okrągła, wolniej-szybciej , jesli jest nierówność to poczujesz , jesli nie ma .... cieżko powiedzieć.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#4039
Napisano 30 styczeń 2011 - 21:35
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#4040
Gosc_Dominik_*
Napisano 30 styczeń 2011 - 22:18


Temat jest zamknięty